اخبار

اظهار نظر تازه مارتین در مورد مرگ‌های سریال، تعداد احتمالی فصل‌ها و پایان کتاب‌ها

شب گذشته،در طول مراسم اهدای جوایز انجمن نویسندگان غرب آمریکا،نویسنده و خالق نغمه ای از آتش و یخ جورج آرآر مارتین حاضر شد و حرف های جالبی درباره‌ی مرگ شخصیت‌ها در نسخه تلویزیونی داستان نغمه در مقایسه با کتاب زد:

کسانی تو سریال مردن که تو کتاب هنوز زنده‌ان، که این موضوع حتی خوانندگان کتاب رو هم نارحت میکنه.خوب هرکسی روی انگشتان پای خودش راحته. دیوید بنیوف و دی بی ویس حتی از منم خون‌ریزترن!

باورش سخته که بنیوف و ویس خون‌ریز تر از این قصه‌گوی ریشوی ما باشن، ولی اگر اون میگه، خوب حتما درسته!!!. از اون درباره شهرت فراوانی که در حال حاضر پیدا کرده پرسیدن. اون پاسخ داد:

روراست بگم، هم جنبه‌های خوبی داره و هم بد. به عنوان یه نویسنده، اول کارت رو بدون اینکه در مورد آینده‌اش مطمئن باشی شروع می‌کنی. داستان‌های کوتاهی ازت منتشر میشه و ممکنه چندصد نفری هم اون رو بخونن، شاید اگه خوش شانس باشی یه چند هزار نفر. تو رویای یه موفقیت بزرگ رو تو سرت داری. گاهی این رویا به واقعیت می‌رسه. موفقیت بزرگی به دست میاری که خیلی چیزهای جالب رو برات به ارمغان میاره، اما در عوض یه سری معایب هم داره که باید باهاش کنار بیایی، همینه که هست.

شاید منظور از معایب انتظارهای فراوان خوانندگان و اعتراضات متعدد اونها در خصوص تاخیر در انتشار کتاب جدید باشه. از مارتین درباره‌ی اینکه ممکنه چند فصل دیگه از مجموعه‌ی تلویزیونی ساخته شود پرسیده شد و او پاسخ داد:

هنوز چیزی قطعی نشده،این فصل پنجمین فصل است و فصل ششم هم سال پیش توسط HBO  تایید شده،آیا هفتمین،هشتمین و یا نهمین هم در راهه؟؟؟ هنوز هیچکس نمی‌دونه.اونا فقط تا الان یک یا دو فصل رو تایید کردن. همه‌ی اینا به شرایط مختلفی بستگی داره، تلویزیون یه رسانه‌ی پرتغییره.

 در واقع مارتین هنوز مطمئن نیست که پس از فصل ششم چند فصل در راه خواهد بود.این خیلی جالب است، چرا که عوامل سریال در ماه مارس ۲۰۱۴ گفته بودند که برنامه‌ی ما برای پایان مجموعه هفت فصل خواهد بود. مارتین توضیحاتی در باره‌ی محبوبیت سریال داد و همچین برنامه‌ریزی خودش برای پایان داستان در هفت کتاب گفت:

خوب آره، این سریال در حال حاضر جذاب‌ترین سریال تلویزیونه، ولی در دو سال آینده بازهم جذاب‌ترین میمونه؟ برنامه‌های جنجالی میان و میرن و تغیرات تلوزیونی همیشگی‌ان، من قبلاً بینشون بودم. من کاملاً امیدوارم که بتونیم کل داستان رو به طور کامل نقل کنیم. چون هر اتفاقی در سریال بیاوفته، من بازم در پایان کتاب هفتم همه چیز رو نموم می‌کنم. اما هر کتاب ۱۵۰۰ صفحه خواهد بود و هرکدوم اونها برای چندین فصل سوژه خواهد داشت. من دو کتاب دیگه در پیش دارم که اولیش بادهای زمستان در حال نگارشه و بعد از اون، آخرین کتاب که رویای بهار نام داره. پس این دو، کتاب‌های پایانی هستن.اما ما داریم در مورد ۳۰۰۰ صفحه اساسی حرف می‌زنیم. چند فصل سریال می‌تونن این همه رو پوشش بدن؟ اینها همه به دیوید بنیوف و دی بی ویس بستگی داره.

به نظر شما سریال تا چند فصل دیگه ادامه پیدا می‌کنه؟ برای روایت همه این ۳۰۰۰ صفحه به چند فصل دیگه نیازه؟ آیا این تفاوت‌های بین سریال و کتاب به نفع خوانندگان کتاب و دنبال کننده‌های سریال هست یا نه؟

ترجمه از: مهدی عباسی

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=5255

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۶ دیدگاه

  • تنها چیزی که مهمه اینه که مارتین صحیح و سالم کتابو هفتم رو تموم کنه . سریال رو میشه دوباره و سه باره و چندباره در طی زمان بازهم ساخت :)

      نقل قول

  • من که تصمیمم رو گرفتم…. هم کتاب هم سریال… هیچ شکی توش نیست ولی شک نکنید که شیرازه اصلی و داستان های اصلی و همه چیز آخرش یکی هست و این سریال هم هر چند فصل که بشه عالی می مونه و داستان رو هم کامل پوشش میده

      نقل قول

  • امیدوارم که این مرگ ها برای زیباتر کردن سریال باشه و نه صرفا برای کم کردن شخصیتها

      نقل قول

  • Coldhands:
    امیدوارم که این مرگ ها برای زیباتر کردن سریال باشه و نه صرفا برای کم کردن شخصیتها

    با کیفیتی که از این سریال میشناسیم بعید میدونم هیچ اتفاقی توش برای راحت کردن خودشون باشه و همش شاهکاره….

      نقل قول

  • یورش شمشیرها نزدیک ۱۰۰۰ صحفه بود و دو فصل رو در بر گرفت.حالا سه هزار صحفه چیزی حدود پنج فصل رو میتونه نمایش بده.سازندگان گفتن که حداقل هشت فصل خواهد بود و پس فک کنم سریال خیلی بیشتر پیش بره.شاید ده فصل :-)

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: