اخبار

ایجاد امکان کمک مالی به سایت

سلام دوستان

بعد از مدت‌ها برگشتن به خونه حس قشنگی داره. یکی دو روزی فرصتی پیدا شد که یه سر و سامونی به سایت بدم و برخی از مشکلات فنی رو اصلاح کنم و یکی دو مورد رو هم اضافه کنم. از جمله همین درگاه پرداخت.

خب به لطف خدا در کمتر از یک سال آمار بازدیدهای سایت به سطح خیلی خوبی رسیده و هر روز مخاطبین بیشتری به جمع ما اضافه میشه. البته این استقبال مشکلاتی رو هم برای مدیریت سایت ایجاد میکنه. همونطور که میدونید افزایش مخاطبین سایت افزایش ترافیک ورودی رو به دنبال داره و این خودش به شدت هزینه‌های سایت رو بالا میبره. یه روزی سایت با ترافیک ماهیانه ۵ گیگ کار میکرد و امروز دیگه ۲۵ گیگ هم جوابگو نیست. خلاصه کلام اینکه هزینه‌های سایت داره خیلی زیاد میشه و برای من به شخصه یه خورده سنگین شده. ضمن اینکه اگه شرایطش فراهم بشه قصد دارم که با ارتقاء هاست،‌ سایت رو در ایران میزبانی کنم که به طبع سرعت باز شدنش بسیار افزایش پیدا میکنه. البته به شرط یاری شما.

اما نکته اصلی‌تر گروه ترجمه هستن که دارن بی مزد و منت زحمت زیادی می‌کشن. باید یک بار این کار رو تجربه کرده باشین تا به شدت سختی‌ و زحمت‌ها واقف بشید. متاسفانه تجربه‌ نشون داده اینطور زحمت‌های بی‌مزد و منت تاریخ انقضای مشخصی داره و پس از یه مدتی دیگه ادامه پیدا نمیکنه. هیچ‌کدوم از ماها دلمون نمی‌خواد که کار این گروه متوقف بشه. من به شخصه بسیار دوست دارم که انگیزه‌ مالی هرچند ناچیزی برای این دوستان فراهم کنم، اما از عهده‌ام خارجه. فکر می‌کنم خیلی از شما‌ها موافق این هستید که زحمات این دوستان شایسته کمی تقدیر عملی هست. پس از همه شما تقاضا دارم که برای حفظ این گروه و کمک به تداوم کارش از کمک‌های خودتون دریغ نکنید.

ما قصدی برای پولی کردن ترجمه فصل‌ها نداریم و سیستم کمک داوطلبانه رو به جای فروش ترجمه انتخاب کردیم. اما موفقیت اون منوط به همکاری شماست. تقاضای من اینه که دوستان هرقدر که در توان خودشون می‌بینند، به صورت دوره‌ای کمک کنند تا این روند فقط محدود به یک زمان خاص نشه. مثلاً همزمان با انتشار هر فصل.

علاوه بر اینکه مثل همیشه پذیرای نظرات دوستان هستم،‌ امید دارم که بازهم ما رو در این کار تنها نگذارید و همچنین امیدوارم دوباره فرصتی برام فراهم بشه که در کنار گروه ترجمه باشم.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=2278

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۵۶ دیدگاه

  • عجبییییی!!!!!!
    سلام.این قضیه ترافیک یعنی چی؟خب من تا حالا سایت و وبلاگ نداشتم. مث خرید نت پرسرعته؟
    و اینک با توجه ب تعداد بازدید کننده ها شما حداقل مبلغ مورد انتظارتون چقدره؟ و ی سوال ک فقط سواله نه بیشتر . خب الان فک کنم امار بازدیدکننده های وستروس خیلی بیشتر از شما باشه اصلا امار بازدیدای صفحاتشون خیره کنندست و با وینترفل اختلاف خیلی زیادی داره(بعضی اوقات ب خودم میگم ای عددا رو از خودشون مینویسن :P :D :D :D شوخی)پس چرا اونا پولیش نمیکنن؟ اگه راهکار خاصی رو انجام میدن خب چرا شما اونکارو انجام نمیدین؟
    بهتر نیس تویترتونو کنسل کنین؟البته با اجازه لیدیاریان یا هرکسی ک اخیرا داره ادارش میکنه اخه خیلی تعداد دنبالگرا کمه و فک نکنم خیلیم بشه.(خداروشکر ایرانی جماعت هنوز پاش خیلی ب تویتر باز نشه) ضمن اینکه تو افبیتونم اصن پست نمیذارین(وستروس خیلی پستای جالبی میذاره خوشبحالشون بالای ۵۰۰۰تان.ما خیلی لایکامون کمه)
    عیدی ندادین کمکم میخواین :D :D :D :D :D:
    در نهایت بهتر نیس سیستم مدیریتیتونو مث وستروس کنین .نمیدونم چطور امتیازا رو حساب میکنه اما شما میتونین اینکارو با موافقیدا انجام بدین (مثلا تعداد مخالفید رو از تعداد موافقیدا کم کنین بر تعداد کامنتاش تقسیم کنین اونوقت اوناهایی ک از ی حد خاص نمره بالاتری اوردن امتیازات خاصی تو مدیریت سایت بهشون بدین اینجوری هم کارای بیشتره انجام میدین هم فشار کاریتون کم میشه؟

      نقل قول

  • Lady Ariana:
    خب الان فک کنم امار بازدیدکننده های وستروس خیلی بیشتر از شما باشه اصلا امار بازدیدای صفحاتشون خیره کنندست و با وینترفل اختلاف خیلی زیادی داره(بعضی اوقات ب خودم میگم ای عددا رو از خودشون مینویسن :P :D :D :D :D :D :D :D :D:

    سلام در این یک مورد با احترام کامل به دوستان و عزیزان همکار و زحمت کشمون در سایت وستروس باید بگم که توی سایت وستروس شما با هربار وارد شدن به یک پست و یا ریلود کردن همون پست به آمار بازدید پست یکی اضافه میکنید اما توی سایت وینترفل آمارها بیشتر(نه همیشه، اوقات کمی هم شبیه وستروس هست) بر اساس آی پی منحصر به فرد هست….نمونه شبیه سایت وستروس هم در سایت‌های بزرگ کشور هست به عنوان مثال سایت کانون قلم چی در قسمت بازدید از صفحه پشتیبان‌ها کافیه برای بالا بردن میزان بازدید هی روی اون صفحه کلیک کنی، شهری بود که جمعیتش ۱۰ هزار نفر نمیشد اما صفحه پشتیبانش در هر روز هفت هزار بازدید داشت!!!! اینو فقط برای روشن شدن تفاوت بازدید اعلام کردم لیدی عزیز….دوستان سایت وستروس یک وقت حرف‌های بنده رو توهین فرض نکن..ممنون

      نقل قول

  • من از هزینه های سایت و اینا آگاهی ندارم و معتقدم کسی که سایت راه اندازی میکنه باید همه چی رو درنظر بگیره ولی در رابطه با کار مترجمین من خودم از حامیان پرداخت مبلغی برای انتشار هر فصل بودم و هستم و معتقدم غیر این باشه درست نیست و به کار مترجمین و ویراستارهای عزیزمون بسیار اهمیت میدم در حد خودم ی کمک بسیار اندکی انجام دادم و با انتشار هر فصل هم باز هم ی کمک هرچند اندک رو انجام میدم چون اگه ۵۰ نفر هم مثل من باشن نتیجش با تعداد فصولی که باقی مونده بد نمیشه ولی اولین بار که این حرفو گفتم متوجه ی چیزی شدم که نمیدونم چقد درسته چقد غلط
    در کنار تمام سپاس ها و تشکر ها از عزیزان اینکه چرا فصل ها رو فروشی نمیکنید بنظر من مهمترین دلیلش تعهد هستش
    مثلا میایم میگیم آقا ازین به بعد هفته ای ۱فصل هر فصل هم اینقد
    ولی اگه دوستان نتونن ی فصل رو تو ۱هفته بدن بیرون همه سروصدا میکنن ولی در شرایط فعلی اینطوری اگه ۱هفته دیرتر هم ترجمه بیرون بیاد یا حتی ۲هفته مشکلی پیش نخواهد آمد چون همه میدونیم که دوستانمون مشکلات زندگی شخصی خودشون رو دارن در نتیجه فروشی نکردن فصول بسیار بهتر خواهد بود
    این نتیجه ای بود که من بهش رسیدم درست یا غلط بودنش رو نمیدونم

    در نهایت امیدوارم که همه دوستان از مترجمین عزیزمون حمایت لازم رو انجام بدن

      نقل قول

  • Lady Ariana: سلام.این قضیه ترافیک یعنی چی؟خب من تا حالا سایت و وبلاگ نداشتم. مث خرید نت پرسرعته؟

    شرکت های هاستینگ معمولا تعداد زیادی سایت رو روی یک سرور مجازی میزبانی می کنن و خود این سرور مجازی به همراه چندین سرور مجازی دیگه روی یک سرور پر قدرت قرار می گیره. سرور اصلی معمولا یک کارت شبکه ی ۱Mbps داره و اگر در خارج از کشور باشه با یه لینک ۱Mbps به اینترنت متصل میشه.

    حالا اگر همه ی این سایت هایی که روی سرور مادر قرار دارن بخوان به صورت نامحدود تبادل اطلاعات داشته باشن سرعت همه ی سایت ها میاد پایین. در نتیجه شرکت های سرویس دهنده حجم مجاز تبادل اطلاعات رو محدود می کنن تا کیفیت سرویس حفظ بشه. اگر کسی به حجم تبادل اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشه باید هزینه ی بیشتری بپردازه.

      نقل قول

  • Raegar Targeryan: سلام در این یک مورد با احترام کامل به دوستان و عزیزان همکار و زحمت کشمون در سایت وستروس باید بگم که توی سایت وستروس شما با هربار وارد شدن به یک پست و یا ریلود کردن همون پست به آمار بازدید پست یکی اضافه میکنید اما توی سایت وینترفل آمارها بیشتر(نه همیشه، اوقات کمی هم شبیه وستروس هست) بر اساس آی پی منحصر به فرد هست….نمونه شبیه سایت وستروس هم در سایت‌های بزرگ کشور هست به عنوان مثال سایت کانون قلم چی در قسمت بازدید از صفحه پشتیبان‌ها کافیه برای بالا بردن میزان بازدید هی روی اون صفحه کلیک کنی، شهری بود که جمعیتش ۱۰ هزار نفر نمیشد اما صفحه پشتیبانش در هر روز هفت هزار بازدید داشت!!!! اینو فقط برای روشن شدن تفاوت بازدید اعلام کردم لیدی عزیز….دوستان سایت وستروس یک وقت حرف‌های بنده رو توهین فرض نکن..ممنون

    بله این صحبت شما صحیحه. اما کار ما کار خلاف عرفی نیست. ما در وستروس از سیستم پیش فرض وردپرس استفاده میکنیم که آمارگیرش آمار بازدید صفحات رو میده، تعریف بازدید هم که مشخصه. یعنی هر باری که صفحه توسط شخصی دیده میشه. شما در وینترفل از آمارگیر تم صحیفه استفاده میکنید که به صورت Session Based عمل میکنه و تا زمانی که سشن معتبر هست شمارنده رو افزایش نمیده. این آمار نه آمار بازدید هست و نه آمار تعداد افراد بازدید کننده چون با انقضای سشن(معمولا یکی دو ساعت) یا با تغییر IP(قطع و وصل شدن اینترنت یا خاموش و روشن شدن سیستم) شمارش انجام میشه و یک نفر رو بیشتر از یک نفر میشمره. برای همین معمولا از این نوع آمار استفاده نمیشه چون اطلاعات خاصی رو نمیده(ماهیت آمار اینه که اطلاعات دقیق و مشخص به صاحب سایت بده)، اکثر سیستمها هم از آمار بازدید استفاده میکنن(مثل وردپرس و ویکی و سیستم های فرومی و …). مثلا توی فروم ها آمار بازدید تاپیکها به همین صورت اضافه میشه.
    این دو نوع آمار هم تفاوت چندانی ندارن چون خیلی کم پیش میاد یه نفر بیشتر از یکبار در زمان معتبر بودن سشن(حدود یک ساعت) دو بار یک خبر رو بخونه. بنابراین با توجه این دلیل و دقیق و مشخص نبودن آمار سشن بیس و عدم تمایل ما برای استفاده از تم های کرک شده(به خاطر مسائل امنیتی) تصمیم گرفتیم از آمار بازدید استفاده کنیم تا حداقل بدونیم این آماری که به دست میاد چه معنی داره. فکر هم نمیکنم انقدر آدم بیکار داشته باشیم که مدام روی یه لینک کلیک کنه.

      نقل قول

  • البته الان تست کردم و دیدم شما هم از همون آمار بازدید استفاده میکنید چون چهار بار که صفحه رو باز کردم آمارش بالا رفت.

      نقل قول

  • Lady Ariana:
    عجبییییی!!!!!!
    سلام.این قضیه ترافیک یعنی چی؟خب من تا حالا سایت و وبلاگ نداشتم. مث خرید نت پرسرعته؟

    پهنای باند یه میزان حجمه که به صورت ماهانه برای دسترسی یه سایت بهش تخصیص پیدا می‌کنه.

    یه مثال،
    صفحه اصلی یه سایت حجمش ۱۲۸کیلو بایته. شما این صفحه رو فراخوانی می‌کنید. در این شرایط ۱۰۰کیلوبایت داده از سرور به کامپیوتر شما انتقال داده می‌شه.
    حالا اگه پهنای باید اون سایت ۱گیگابایت باشه، که میشه ۱۰۲۸ مگابایت. تو این شرایط در کل حدود ۸۲۰۰ بار می‌شه صفحه رو فراخوانی کرد.
    ۱GB / 100KB = 2^13
    اگه با تعریف کیلو در سیستم‌های کامپیوتری آشنا نیستین میشه همه رو روند کرد، به این ترتیب یه صفحه ۱۰۰ کیلوبایتی می‌تونه ۱۰هزار بار لود بشه در در پهنای باند ۱گیگ.

    وقتی ترافیک پر بشه، بسایت از دسترس خارج میشه تا شروع ماه جدید که ترافیک جدید تخصیص پیدا کنه بهش. یا اینکه ترافیک جدید خریداری بشه.
    *
    الان حجم صفحه بیشتر از این مقداره. فایلی دانلود بشه هم همین طور. خودتون حساب کنید که ۲۵ گیگ کفاف چقدر رو خواهد داد.

      نقل قول

  • جورامون:
    البته الان تست کردم و دیدم شما هم از همون آمار بازدید استفاده میکنید چون چهار بار که صفحه رو باز کردم آمارش بالا رفت.

    سلام جورامون عزیز….من هرگز نگفتم که سایت شما کار غیر عرفی انجام میده و در صحبتم هم گفتم که سایت‌های بزرگ تر از ما و شما هم این مدلی هستن…فقط خواستم جوابی به لیدی عزیز بدم تا متوجه این تفاوت بشه …در مورد تست شما هم گفتم که گاهی اوقات اینطور میشه اما خود من بارها امتحان کردم و هر چند ثانیه این کار رو انجام دادم اما بالا نرفت…با این حال ما امیدواریم همینطور آمار بازدید سایت ما و شما بالا بره تا به بالا رفتن آگاهی مردم به این کتاب کمک کنیم

      نقل قول

  • Raegar Targeryan: سلام جورامون عزیز….من هرگز نگفتم که سایت شما کار غیر عرفی انجام میده و در صحبتم هم گفتم که سایت‌های بزرگ تر از ما و شما هم این مدلی هستن…فقط خواستم جوابی به لیدی عزیز بدم تا متوجه این تفاوت بشه …در مورد تست شما هم گفتم که گاهی اوقات اینطور میشه اما خود من بارها امتحان کردم و هر چند ثانیه این کار رو انجام دادم اما بالا نرفت…با این حال ما امیدواریم همینطور آمار بازدید سایت ما و شما بالا بره تا به بالا رفتن آگاهی مردم به این کتاب کمک کنیم

    انشالله که همینطور باشه.
    سیستم آمارگیر وردپرس و افزونه هاش به این شکله که با تنظیمات پیش فرض آمار بازدید مدیران سایت رو حساب نمیکنه. اینکه میگید گاهی اوقات اینجوری میشه دلیلش همینه. بعضی وقتها وارد سایت شدید و بازدید میکنید اما بعضی وقتها هم وارد اکانتتون توی سایت نشدید.
    برای تست بهتره از حالت Private Browsing مرورگر استفاده کنید(تا کوکی ها غیر فعال بشه و سایت متوجه نشه شما مدیر سایت هستید) و یکی از خبرهای قدیمی که توی صفحه اصلی نیست رو باز کنید. صبر کنید تا صفحه کامل لود بشه(چون اسکریپت آمارگیرتون آخر صفحه قرار داره) بعد دوباره ریلود کنید ببینید زیاد میشه یا نه.

      نقل قول

  • به نظر منم اگه فصلا رو پولی کنید ولی در یک زمان مشخص بیرون بدید بهتره

    با تشکر

      نقل قول

  • به نظظر منم پولی بشه خوبه.ولی نه با این تاخیری که وجود داره.

      نقل قول

  • من باپولی شدن فصل ها موافق نیستم ولی اینکه هرکس دلش خواست کمک بکنه مساله معقولیه درضمن میدونم که این روزا نفس کشیدن هم خرج داره.

      نقل قول

  • اگر به صورت منظم -هفته ای یک یا دو فصل-ترجمه بشه پرداخت هزینه ایده خوبیه، اینکه هر کس دلش خواست کمک بکنه در دراز مدت فکر نمیکنم به جایی برسه !

      نقل قول

  • تمامی دوستان سعی کنن نظر بدن تا به یک اجماع برسیم…بچه‌ها فعال باشید دیگه!!

      نقل قول

  • سلام به همه دوستان بالاخره بعد از یک ماه کارآموزیم تموم شد و وقت کردم یه سری به سایت بزنم.درمورد کمک مالی فکر کنم ایده خوبی باشه چون سودش به خود طرفدارای کتاب میرسه.میدونم در مورد سریال بحث نمی کنید اما به طرفدارای کتاب پیشنهاد میکنم این فصلو اصلا تماشا نکنن چون گند زده به کتاب

      نقل قول

  • پولی شدن چیز بدی نیست,اما شرط داره.در حقیقت این وسط داره کالایی(البته فرهنگی) ارائه میشه و مبلغ اون توسط ارائه کننده معلوم میشه(مطمئنن برای این کار بچه ها که تا الان بدون هیچ چشم داشتی انجام میشد هیچ قیمتی نمیشه گذاشت) اما این ارائه کنندس که اول باید شرایط خودش رو بگه تا دریافت کننده سبک سنگین کنه و اینقدر اطمینان بده که شرایتش بدون هیچ مشکلی(از قبیل تاخیر در ترجمه و یا رها کردن یکدفعه ای کار)تا آخر پیش میره.بعد اونوقت نوبت طرف مقابل یعنی ماست.شما با این سوال کردنتون بدون توضیح شرایط بچه هارو تو دودلی قرار میدین. اول شرایط رو بگین بعد ببینیم خدا چی میخواد انشاالله درست میشه

      نقل قول

  • سلام…منم موافقم که پولی بشه…میتونیم همه بعد از اومدن هر فصل ۲۰۰۰ بریزیم…پول زیادی هم نیست و به سایت کمک میکنیم

      نقل قول

  • نریمان: حالا اگه پهنای باید اون سایت ۱گیگابایت باشه، که میشه ۱۰۲۸ مگابایت

    ســــوتی!! :mrgreen:
    با ۱۲۸ قاطیش کردی!!؟

      نقل قول

  • واریس:
    پولی شدن چیز بدی نیست,اما شرط داره.در حقیقت این وسط داره کالایی(البته فرهنگی) ارائه میشه و مبلغ اون توسط ارائه کننده معلوم میشه(مطمئنن برای این کار بچه ها که تا الان بدون هیچ چشم داشتی انجام میشد هیچ قیمتی نمیشه گذاشت) اما این ارائه کنندس که اول باید شرایط خودش رو بگه تا دریافت کننده سبک سنگین کنه و اینقدر اطمینان بده که شرایتش بدون هیچ مشکلی(از قبیل تاخیر در ترجمه و یا رها کردن یکدفعه ای کار)تا آخر پیش میره.بعد اونوقت نوبت طرف مقابل یعنی ماست.شما با این سوال کردنتون بدون توضیح شرایط بچه هارو تو دودلی قرار میدین. اول شرایط رو بگین بعد ببینیم خدا چی میخواد انشاالله درست میشه

    شما مطمئنید متن رو کامل خوندید؟؟ و یا به گوشه تصویر سایت نگاه کردید؟ نوشتیم اختیاری…..نه اجباری…..چیزی این وسط پولی نشده هنوزز دوستان…کمک ها اختیاری هستش…..لطفا متن رو با دقت بخونید….کمک داوطلبانه….

      نقل قول

  • منم موافقم….بازدید سایت در حد مناسبی هست و با هر بار بیرون دادن فصل به صورت داوطلبانه مبلغی رو بریزیم گروه هم مطمئنا با سرعت بیشتری کار رو ادامه میده….راستی استارک جون خوش اومدی :)

      نقل قول

  • به نظرمن ارائه پولی به صورت فصلی اصلا ایده مناسبی نیست اما برای کل کتاب جواب میده مثلا فرض کنیم کتاب ۸۰ فصل باشه در این صورت پرداخت ۵۰۰ تومان بابت هر فصل هم میشه ۴۰ هزار تومان که به نظرمن زیاد مناسب نیست اما برای کل کتاب میشه مبلغ ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در نظرگرفت و دوباره کاری هم نمیشه و چون یکجا هم هست مترجم ها و ویراستارها هم میتونن رو اون حساب بازکنن.

      نقل قول

  • مثل اینکه شما متنی که من نوشتم رو یا نخوندی یا بد متوجه شدی من کی گفتم بچه ها رو مجبور می کنید,اصلا اصل بر کمک داوطلبانس اجباری که نمیشه,منم با توجه به داوطلبانه بودن کمک این ها رو نوشتم.فقط میخوام بگم کمک بچه ها برای سایت خودشون قبول حالا شما چی یعنی این کمک ها انجام بشه دیگه فصل ها با تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روز بدست ما نمیرسه دیگه انتظار کشیدن کمتر میشه و ……….

      نقل قول

  • واریس:
    این کمک ها انجام بشه دیگه فصل ها با تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روز بدست ما نمیرسه دیگه انتظار کشیدن کمتر میشه و ……….

    یقینا توی بیرون دادن فصل ها تاثیر میگذاره دوستان…مطمئن باشید….

      نقل قول

  • کمک داوطلبانه که دوستداران سایت و دوستداران مترجمان عزیزمون حتما اینکارو انجام میدن
    ولی بحث پولی شدن فصول حالا با هر قیمتی که مد نظر جمیع دوستان باشه تنها در یک صورت بنظر من امکانپذیره اونم اینکه مترجمین عزیزمون وقت بیشتری (البته وقت زیاد میزارن ی وقت سو تفاهم نباشه)رو برای انتشار فصول اختصاص بدن و کارها زودتر انجام شه درغیر اینصورت من فک میکنم استقبال کم باشه
    درواقع مثلا ما خوانندگان پیشنهاد میکنیم هر nروز ۱فصل پخش شه و اونوقت مترجمین سبک سنگین کنن ببینن میتونن یا نه یا برعکش مترجمین بگن ما تو مدت هر nروز میتونیم ۱فصل بیرون بدیم و اونوقت خوانندگان بکن موافقن یا نه
    مطمعنن پولی شدن فصول انگیزه و انرژی بیشتری رو به مترجمین عزیزمون تزریق میکنه و همچنین خود ما هم راحت تریم
    من از اول موافق این کار بودم الانم هستم امیدوارم به ی نتیجه ای برسه

      نقل قول

  • کمک داوطلبانه ایده بسیار خوبیه، من که همیشه دوست داشتم به یه نحوی از فعالیت بچه ها حمایت کنم. حالا هم خیلی خوشحالم که این امکان فراهم شده. البته فکر میکنم یه کم زمان ببره تا این قضیه بین مخاطبین سایت جا بیفته.

      نقل قول

  • من با این قضیه موافق نیستم که برای هر فصل پولی پرداخت بشه.
    از ابتدا اساس این ترجمه یه کار داوطلبانه بوده، کمک مالی هم به نظر من باید داوطلبانه باشه.
    اما بهتره گزینه های مختلف رو اینجا بگیم و نظر جمع رو با توجه به گزینه های روی میز ( D: ) با نظرسنجی بسنجیم

      نقل قول

  • به نظرم یه مدت فرصت بدین داوطلبانه باشه اگه کاری درست نشد و کمکا کم بود بعد فصلا رو پولی کنین….

      نقل قول

  • از نظر قانونی مشکلی نداره؟؟؟
    اگر بخواید برای ترجمه پول بگیرید ، نباید اول از جرج مارتین اجازه بگیرید؟؟؟

      نقل قول

  • نمیدونم شنیدین یا نه ولی سایت افسانه ها میخاست ترجمه هاشو پولی کنه، اونم اینجوری که کسایی که پول میدادن دو سه روز زودتر فصل جدید گیرشون میومد! اینم به نظرم روش خوبی میتونه باشه، البته به شرطی که سرعت انتشار بیشتر شه!

      نقل قول

  • ۱٫اگر داوطلبانه باشه که اشکالی نداره من خودم یه چیزی کمک میکنم ولی انتظار نداشته باشید همیشگی باشه(هروقت داشتم یه چیزی میدم)
    ۲ اگه قرار هر فصل رو پولی کنید: نهایتا تا ۱۰۰۰ تومن رو مشکلی ندارم ولی اگه بیشتر بشه من نمیتونم.

      نقل قول

  • کمک به سایت که یک مسئله منطقی نیست و تامین هزینه های سایت بر عهده مدیریت سایته. به هر حال وقتی آمار کاربرای یه سایت بالا میره تو موتورهای جستجو هم شرایط بهتری پیدا میکنه و میتونه با جذب تبلیغات هزینه ها رو پوشش بده اما بحث عزیزان مترجم کاملا جداست.
    از نظر من کمک داوطلبانه چیزی نیست که در دراز مدت بشه روش حساب کرد و حتی در شرایط فعلی هم بعیده مبلغ چندانی عاید مترجمین عزیز بشه
    از طرفی با نظر کسایی که میگن برای ترجمه کتاب کامل مبلغی پرداخت میکنن هم موافق نیستم چون بعد از ترجمه کامل یک کتاب شرایط برای سواستفاده ازش فراهم میشه و باز هم زحمت مترجمین عزیز از بین میره
    من همیشه دوست داشتم از زحمات عزیزانی که در ترجمه کتاب نقش دارن قدردانی بشه و حالا که بحثش پیش اومده پیشنهاد من اینه که برای ترجمه فصل به فصل مبلغی اختصاص داده بشه تا هم به خوانندگان فشار نیاد هم مترجمین انگیزشون به صورت دائمی حفظ شه و هم امکان سواستفاده به حداقل برسه البته برای رضایت خوانندگان تحت این شرایط تعهد متقابلی هم انتظار میره و اونم ارائه ترجمه هر فصل در تاریخ مشخصه
    در کل اگر مترجمین عزیز میتونن طبق یه برنامه مشخص کتاب رو ترجمه کنن یه یاعلی بگن مطمئنم باشن ما هواشونو داریم

      نقل قول

  • من با کمک داوطلبانه موافقم. چون همه جور بازدیدکننده ای دارید. شاید کسی نتونه از نظر مالی هزینه خرید هر فصل رو بده ولی شخص دیگه ای خیلی راحت بتونه مبلغ بیشتری داوطلبانه کمک کنه. من خودم اگر همین الان شرایط بگید کمک رو واریز می کنم.
    بزرگترین مزیت سایت به رایگان بودن فصل ها و همدلی دوستان هستش. من مطمئنم کمک داوطلبانه جواب می ده

      نقل قول

  • امیدرضا: .

    نریمان:

    جورامون:

    ممنون از هر سه ب خاطر اطلاعات ولی س تا چیزو نفهمیدم
    شبکه mbps،تم های کرک شده چین؟ وطبق حرفا “سشن بیس یعنی زمان ب بازه های مشخص قسمت میشه و ب هرکدوم از این بازه ها ی سشن بیس میگن ک شمارنده هر تغییر ای پی(حالا ی فرد دیگه یا غیره)رو تو این بازه ها ثبت میکنه “درسته؟؟؟

    جورامون:
    چون چهار بار که صفحه رو باز کردم آمارش بالا رفت.

    -اتفاقا منم ی بار شد ک برا ویرایش کامنتم برگشتم سایت و شمارنده تغییر نکرد و ب نظرم حرف ریگار درسته ک میگه هردو نوع امارگیری انجام میشه.

    Lady Ariana: وستروس خیلی پستای جالبی میذاره خوشبحالشون بالای ۵۰۰۰تان.ما خیلی لایکامون کمه)

    این حرفم ی ذره ناحقی بود چون اونا نوع صفحشونو tv show نوشتن ک این خودش این شانسو بهشون میده ک سراسر فارسی زبانای دنیا ک میان صفحه رسمی سریال رو لایک کنن، این رو هم لایک کنن و یا حتی شانس بیشتر اینکه ی خارجی ب خاطر عشقش ب سریال این پیجو هم لایک کنه=تمامی لایکاشون طرفدارای سایت نیستن
    -ب نظرم شما هم نوع امارگیریتونو سیستم پیش فرض ورد پرس کنید هم ب دلایلی ک جورامون گفت هم ب این دلیل ک اعداد تأثیر ب سزایی روی تصمیم ی کاربر برا بازدید مجدد میزاره بعبارت دیگه بازدید کننده بیشتری پیدا میکنید و همین طور نوع پیجتونو” book” کنید و اسم اینگلیسی هم بنویسین اینجوری لایکای بیشتری میگرید.
    -ببخشید اگه پیشنهادام اذیتتون میکنه و یا ب کار نمیاد بگید تا دیگه نگم نگید من فرضو بر این میذارم ک ،چون اگه هیچی چیزای بدی نیستن و ب گفتنشون ادامه میدم
    =================================================================

    فری:
    میتونیم همه بعد از اومدن هر فصل ۲۰۰۰ بریزیم…پول زیادی هم نیست و به سایت کمک میکنیم

    میدونی تا اخر کتاب ۳ ب اضافه مؤاخره ۲۵ فصله ک میشه هر نفر ۵۰،۰۰۰ تومن و کتاب ۴ ،۴۶ فصله ک میشه هر نفر۹۲،۰۰۰ تومن و کتاب ۵ ،۷۴ فصله ک میشه هر نفر۱۴۸،۰۰۰ تومن.تازه تا اینجا بدون کتاب ۶و۷ و دانگ واگا ک فک کنم۹تا باشن و باقی زنان خطرناک ک ۲۰ داستان میشه،،نفری۲۹۰،۰۰۰ تومن فقط بابت باقی کتاب سه ک کمتر ازنصفه و کتاب ۴ و۵ .فقط من و شما نیستیم ک ،،از این سایت همه اقشار جامعه بازدید میکنن و مردم هزینه های زیادی برا پرداختن دارن. هر حرفی ک میزنی باید همه رو پوشش بده.
    تازه اون بنده خدا ک کار اصلیش ترجمست یا اون مدیری ک همه درامدش انتشاره داره هر جلد کاغذی رو ک ی مترجم و ویراستار حرفه ای روش کار میکنه حدود
    ۴۰،۰۰۰تومن میده (کاری ب سانسور ندارم گرچه وینترفلم سانسور میکنه) اونوقت این گروه ک کار اصلی هیچ کدومشون ترجمه نیست و نتی هم هست وتو گروه همه جورش هست هم حرفه ای هم متوسط و تازه سلیقه ها هم متفاوت بیاد این مبلغا رو بده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
    در نتیجه هرگونه قیمت گذاری روی فصلا فقط با شکست پروژه حتی خیلی زودتر از اونچه ک تو حالت قبل بود مواجه میشه.حتی اونی ک گفت هر فصل ۵۰۰ تومن. تازه بدتر از اون اینکه حساسیت شدیدی از جانب کاربرا رو کیفیت فصلا و بازه ارایه شون ایجاد میشه و این یعنی فشار بیشتر رو اعضای گروه و در نتیجه کنسل شدن زود هنگام کار….
    ولی من ی پیشنهاد بهتر دارم….
    اگه هر نفر تو بازه ۶ماهه یا ۴یا ۳ ماهه(بسته ب میزان درامدش)۵۰۰۰ تومن بده و اگه این کارو حداقل ۱۰۰ نفر انجام بدن میشه سالی بین ۱ ملیون تا۲ملیون تومن.(ک اگه هزینه های سرور حدود ۱ ملیون یا ۲۰۰،۳۰۰ تومن بیشتر باشه؟(درست گفتم؟) حدود۷۰۰ تومن گیر گروه میاد ک اگه تعداد اعضا۱۵ نفر بگیریم میشه نفری ۴۷ هزار تومن درسال.(خوبه دیگه پول ۳تا اکانتvip تون درمیاد :) :) ) ((تازه من گفتم ۱۰۰ نفر ک تعداد دانلودا ۴ برابر این تو هفته اولشه.دیدم فصلایی ک بالای ۷۰۰ تا دانلود داشته)) پس حداکثر مبلغ کمک بیشتر از ۳تومن در میاد ک اگه هزینه های سرور بیشتر ازاینا باشه بازم میتونه مبلغی رو ب گروه اختصاص بده.
    درسته، طبق گفته استارک ناچیزه ولی مزیت های خودشو داره:
    همه سالی ۱۰ هزارتومن تا ۲۰ هزارتومن دارن ک ضمن مابقی هزینه هاشون بدن و این خودش باعث میشه سالیانه
    کار کمک مستدام باشه. و در نتیجش کار ترجمه. و استارک هم میتونه با این کمک هزینه های سایت رو پابرجا نگه داره.

      نقل قول

  • سلام
    خسته نباشید
    خداییش من میفهمم چی میگد از هزینه ها

    من یه سرور مجازی توآمریکا دارم . اگه خواستید میتونم کمکتون کنم یه هاست به شما بدم با پهنای باند بالا و ترافیک ماهانه بالا جوری که کم نیارید

      نقل قول

  • با سلام
    من خدمت مدیران سایت قبلا هم عرض کردم که اگر ترجمه هر فصل کتاب به صورت پولی در اختیار کاربران قرار بگیره موجب منفعت متقابل استفاده کنندگان و مترجمین خواهد شد چراکه مترجمین متعهد تر و با انگیزه بیشتر در مدت کوتاهتر ترجمه را تحویل خواهند داد . از طرف دیگر کارهای داوطلبانه در ایران هیچ وقت جواب نمی دهد( البته در کل دنیا هم تقریبا همینطور هست)مثال بارزش انصراف از یارانه ها بود .پس خواهشا فکر موثری بکنید .

      نقل قول

  • خوشحال شدم هم یه مقدار تبلیغ و هم قسمت کمک رو دیدم، فقط اگر می تونید بعد از ۲-۳ روز میزان کمک هایی که انجام شده رو اعلام کنید که بتونین برای بعد با دوستان مشورت کنید

      نقل قول

  • استارک عزیز خیلی کار خوبی کردی که برای سایت تبلیغات گرفتی. اصلاً این کار خیلی زودتر از این باید انجام میشد.
    فقط خواهش میکنم تا حدی که مقدوره از این تبلیغاتی که به صورت Pop-up هستن و با هر کلیک صفحات ناخواسته باز میشه، قبول نکن که به شدت رو مخه. :?
    در مورد کمک ها هم نظر من اینه که مبلغی تعیین نشه و هر کس هر قدر دوست داره واریز کنه.

      نقل قول

  • Lady Ariana:

    اونوقت این گروه ک کار اصلی هیچ کدومشون ترجمه نیست و نتی هم هست وتو گروه همه جورش هست هم حرفه ای هم متوسط و تازه سلیقه ها هم متفاوت بیاد این مبلغا رو بده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

    از کجا می دونی ما هیچ کدوم کار اصلی مون ترجمه نیست؟ :?: :?: :?: :?: :)

      نقل قول

  • من که هر روز این سایت رو چک می کنم و فقط سریال رو می بینم و اصلا کتاب رو نمی خونم…
    ولی به نظرم هر کسی کتاب رو می خونه این کمک رو بکنه خیلی خوبه…

      نقل قول

  • سلام
    منم با کمک داوطلبانه موافقم اینجوری که هر چند وقت یکبار یه کمکی بشه خوبه مثل نظری که لیدی آریانا گفته؛ مثلا هر ۳-۴ ماه یکبار اینجوری به هیچ کس فشار نمیاد و تازه پیشنهاد پولی کردن فصل ها رو دوستان توی نظرات دادن نه بچه های سایت و باز اگر دو دو تا چهارتا کنیم می بینیم که برای هر فصل پول دادن هزینه برای خودمون بالا می ره، پس همون داوطلبانه و هر وقت داشتیم کمک کنیم به نظرم بهتره.

      نقل قول

  • بامرورنظرهای دوستان می بینم که خیلی ها دارن از فروش فصول حرف میزنند.خدمت مسئولین سایت عرض کنم که الان همه فقط حرف میزنند ولی پای پرداخت که برسه خیلی ها جا خواهند زد میگی نه بشین و سیاحت کن.

    درضمن من با تبلیغات در سایت موافقم زودتر ازاین باید اقدام میکردید به هر حال یه گوشه از کار رو میگیره.

      نقل قول

  • ولی من ی پیشنهاد بهتر دارم….
    اگه هر نفر تو بازه ۶ماهه یا ۴یا ۳ ماهه(بسته ب میزان درامدش)۵۰۰۰ تومن بده و اگه این کارو حداقل ۱۰۰ نفر انجام بدن میشه سالی بین ۱ ملیون تا۲ملیون تومن.(ک اگه هزینه های سرور حدود ۱ ملیون یا ۲۰۰،۳۰۰ تومن بیشتر باشه؟(درست گفتم؟) حدود۷۰۰ تومن گیر گروه میاد ک اگه تعداد اعضا۱۵ نفر بگیریم میشه نفری ۴۷ هزار تومن درسال.(خوبه دیگه پول ۳تا اکانتvip تون درمیاد )((تازه من گفتم ۱۰۰ نفر ک تعداد دانلودا ۴ برابر این تو هفته اولشه.دیدم فصلایی ک بالای ۷۰۰ تا دانلود داشته)) پس حداکثر مبلغ کمک بیشتر از ۳تومن در میاد ک اگه هزینه های سرور بیشتر ازاینا باشه بازم میتونه مبلغی رو ب گروه اختصاص بده.
    درسته، طبق گفته استارک ناچیزه ولی مزیت های خودشو داره:همه سالی ۱۰ هزارتومن تا ۲۰ هزارتومن دارن ک ضمن مابقی هزینه هاشون بدن و این خودش باعث میشه سالیانه
    کار کمک مستدام باشه. و در نتیجش کار ترجمه. و استارک هم میتونه با این کمک هزینه های سایت رو پابرجا نگه داره.

    کاملا موافقم

      نقل قول

  • به نظر من اگه کمک های مالی داوطلبانه باشه بهتره. اما این کمک های اگه سر یه تاریخ مشخص باشه یعنی اینکه مثلا اول هر ماه دوستان هر چقدر که مایل هستن کمک کنن بهتره . این طور عزیزان مترجم دیگه می دونند سر یه تاریخ مشخص یه مبلغ قابل توجهی پول جمع میشه و می تونن روی این پول حساب کنن و باهاش مخارج سایت رو پوشش بدن. من خودم شخصا اول برج که حقوقم واریز بشه می تونم هر ماه مبلغی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومن کمک کنم که اگه خرج و مخارج زندگی اجازه بده مبلغش بیشتر هم میشه.

      نقل قول

  • سلام.
    من خودم به شخصه اعتقاد دارم که ترجمه شما چندین برابر ارزشش از ترجمه اتتشاراتی که کتاب رو چاپ کرده بالاترِ و اینکه امثال من به ترجمه شما عادت کردن.
    سخته برام بخونم جوفری،تیوین،جیم ،کاتلین،دنریز،از ما بهترون و …
    اون کتاب( که الحق زحمت زیادی براش کشیدن و نمیشه منکرش شد) هر جلدش که نصف کتاب هست ۳۳۰۰۰ تومان هست و برا کل کتاب حدود ۶۵۰۰۰تومان میشه!
    من واقعا از ته دل میگم حاضرم این مبلغ رو بدم به مترجمین عزیز اگه بدونم این پولی که من میدم باعث میشه یه محرکی بشه و کارهای انتشار هر فصل سریع تر انجام بشه.
    اما وقتی اسم پول وسط بیاد طبیعتاً انتظارات منِ نوعی بالا می ره و همش میگم چی شد چطور شد،کو فصل جدید!!
    و یا اگه یه وقت پول های واریزی کم بشه،اون مترجمِ نوعی یه مقدار خب انگیزه بیشتری به واسطه اون پول پیدا کرده و اگه پول نباشه یا کم بشه،امکانش هست تاثیر فوق العاده زیاد و بدی رو ترجمه کردنِ اون شخص بزاره!
    باید همه چیو در نظر گرفت و به این نتیجه برسین شما ها که آیا پولی تزریق بشه یا نه!
    من قصد جسارت به هیچ کسُ نداشتم،اما احساس میکنم که باید این حرفا گفته بشه و راجع بهش بحث بشه که بعداً دلخوریی پیش نیاد.
    جنگ اول به از صلح آخر است

      نقل قول

  • اصلا فهمیدید من چی گفتم که ۶ تا دیس لایک بهم دادید!!!
    میگم یه وقت برای خودتون مشکل پیش نیاد ، وگرنه برای من که اهمیتی نداره.

      نقل قول

  • تایوین: از ما بهترون و …

    از ما بهترون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    جان مادرتون اینو توضیح بدید یعنی یه همچین چیزی رو ترجمه کردن بعدشم چاپ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! اونم توی کتابی مثل نغمه. مادر بگرید..

      نقل قول

  • از همه دوستان تشکر می‌کنم که نظراتشون رو با ما در میون گذاشتن. تو روزهای آینده با سایر اعضاء گروه مشورت‌هایی میکنم و به یه تصمیم نهایی در مورد شیوه کمک‌رسانی‌ها و سایر موارد مربوط به اون می‌رسیم.
    در هر حال هر تصمیمی که گرفته بشه در نهایت نیاز به مشارکت جدی و دائمی شما دوستان داره

      نقل قول

  • م.م.استارک:
    از همه دوستان تشکر می‌کنم که نظراتشون رو با ما در میون گذاشتن. تو روزهای آینده با سایر اعضاء گروه مشورت‌هایی میکنم و به یه تصمیم نهایی در مورد شیوه کمک‌رسانی‌ها و سایر موارد مربوط به اون می‌رسیم.
    در هر حال هر تصمیمی که گرفته بشه در نهایت نیاز به مشارکت جدی و دائمی شما دوستان داره

    من می دونم هر تصمیمی گرفته بشه همه حمایت می کنن، اگر از همه تو این سایت مطمئن نبودم هیچ وقت کامنت نمی ذاشتم (من تو هر سایتی کامنت نمی دم )
    تا الان کمکی هم انجام شده یا نه؟

      نقل قول

  • مهدی: من می دونم هر تصمیمی گرفته بشه همه حمایت می کنن، اگر از همه تو این سایت مطمئن نبودم هیچ وقت کامنت نمی ذاشتم (من تو هر سایتی کامنت نمی دم )
    تا الان کمکی هم انجام شده یا نه؟

    شما خیلی لطف داری. امیدوارم که اینطور باشه.
    بلکه کمک شده و یکی دو نفر مارو شرمنده کردن. اما مهم اینه که این میزان به صورت دوره‌ای و تو بازه‌های زمانی ادامه پیدا کنه.
    به هر حال از همه اونایی که کمک کردن ممنونم و امیدوارم دوستان دیگه‌ هم به این کار خیر بپیوندند

      نقل قول

  • آبا تبلیغات رو سریع زیاد نمی کنید
    با کلیک صفحه uads باز می شه؟ اگر این طوره اصلاً جالب نیست
    اگرم نیست یه پیگیری کنید چون من دوبار زدم باز شد

      نقل قول

  • مهدی:
    آبا تبلیغات رو سریع زیاد نمی کنید
    با کلیک صفحه uads باز می شه؟اگر این طوره اصلاً جالب نیست
    اگرم نیست یه پیگیری کنید چون من دوبار زدم باز شد

    من دارم تبلیغات مختلف رو روی سایت تست میکنم و ممکنه بعضی از چیزا تغییر کنه. دنبال یه محل خوب برای این پاپ آپ‌ها هستم که آزاردهنده نباشه اما فکر کنم گریزی از پاپ‌آپ نباشه چون درآمدزاتر از سایر روش‌هاست. در هر حال هنوز میزان و نحوه تبلیغات نهایی نشده

      نقل قول

  • فصلی خوب نیست اصلا برا کل کتاب خیلی بهتره همونطور که بعضی دوستان گفتن از این پول این طوری میتونند به عنوان یک منبع کمک بگیرن ولی قیمت معقول بدید کتابی به این حجم رو اگه بخواین فصلی ۵۰۰ هم حساب کنید خیلی….(من شرایط خودم رو میگم) بعضی ها میگن تا ۱۰۰۰ مشکلی ندارن پول کل کتاب ۷۰ ۸۰ ت میشه…..

      نقل قول

  • ۱٫بعد از مدتی دوری……….سلام به همه دوستان.
    ۲٫استارک جان خوش آمدی به خانه
    ۳٫فکر می کنم همین روش کمک داوطلبانه اون هم برای هزینه های هاست منطقی باشه ولی مترجمین و ویراستارها بعید می دونم چشمداشتی داشته باشن

      نقل قول

  • فرامرز:
    ۱٫بعد از مدتی دوری……….سلام به همه دوستان.
    ۲٫استارک جان خوش آمدی به خانه
    ۳٫فکر می کنم همین روش کمک داوطلبانه اون هم برای هزینه های هاست منطقی باشه ولی مترجمین و ویراستارها بعید می دونم چشمداشتی داشته باشن

    سلام آقا فرامرز. نبودی برادر؟ جات خالیه تو گروه. به ما سر بزن اونجا

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: