تاپیک‌های تعاملی

بررسی فصل ماخره: کتلین زنده‌س آیا؟!

سلام

با یه بررسی دیگه در خدمت شما هستیم. این بار سعی کردم تا متن حاوی هیچ‌گونه اسپویلی نباشه و همین‌ابتدا از همه‌ی عزیزانی که به خاطر بررسی آخرین فصل آریا نارحت شدن عذر خواهی میکنم. دومین نکته اینه که دلم برای سریال‌بین‌ها میسوزه. اینطور که داستان داره جلو میره دیدن بانو کتلین و اتفاقات این فصل فقط در فصل بعد سریال ممکنه و در صورت نشان ندادن برای همیشه حذف میشه!

یک پایان احساسی و زیبا و غیرقابل پیشبینی از مارتین! برگشتن یکی از شخصیت‌های مرده‌ی کتاب به داستان برخلاف روند آدم کشی مارتین!!! شما هم مثل من به زامبی فکر میکنید؟! بانو کتلین استارک/تالی که به نظر در عروسی سرخ به همراه پسرش راب استارک(پادشاه شمال) و بسیاری از افراد مورد اعتماد و ارتشش وحشیانه کشته و به قتل رسیده بود در انتهای کتاب حضور پیدا میکنه و جدای از هیجان و بحث‌هایی که در مورد ادامه داستان ایجاد میکنه، باعث ایجاد یک سوال مهم در ذهن همه‌ی ما میشه. چگونه؟!!

قبل از بحث درباره این قسمت بیاید یه بار از اول فصل رو قدم به قدم بررسی کنیم:

در ابتدای فصل متوجه میشیم که برف در ریورلند شروع به باریدن کرده، آن هم در پاییز و این از نظر من نوید یک زمستان شدید و بی رحم رو میده! در ضمن در همین ابتدای پاییز مردم دچار قحطی و گرسنگی شدن بنابراین این زمستان پیش رو ممکنه حکم یک پایان برای مردم شمال و میانه‌ی وستروس باشه؟

از خود شخصیت مرت فری باید بگذریم چون واقعا چیزی برای بررسی نداره اما نکته‌ای مهم در مورد فری‌ها در این فصل وجود داره…اونم اینکه والدر فری نود و دو ساله شده(الهی بمیری همون فصل اول کتاب ۴!)خداییش این بابا جز نفس کشیدن نباید کار دیگه‌ای بتونه انجام بده! توی دنیای الان با این همه امکانات و مراقبت پزشکی آدم به هشتاد برسه رکورد زده! بعد ایشون توی اون دنیای قرون وسطایی با اون شرایط وخیم آب و هوایی نود و دو ساله شده! مارتین باید جوابگو باشه!! اما گذشته از این حرفا با این شرایطی که والدر فری داره باید جانشینش مشخص بشه و به نظر هم مشخص شده….تا وقتی سر استورون زنده بود میشد به آینده‌ی فری‌ها امید داشت اما حالا با نبود او و وجود پسری کودن(فرزند استورون) جدال برای جانشینی ممکنه به ریختن خون منتهی بشه…نمونه‌های تاریخی از چنین اتفاقاتی حتی در ایران خودمون وجود داره. هنگامی که پادشاهی می‌مرد، تنها در صورت وجود یک فرزند ارشد باقدرت صلح در بین خانواده باقی می‌ماند و در صورت نبود چنین فردی، خواهران و برادران برای رسیدن به تخت از کشتن همدیگر هم دریغ نمیکردند و این اتفاقیه که در خاندان فری ممکنه بیافته. اون هم با وجود لوتار لنگ که یک طرف اتفاقات عروسی سرخ اون بوده! باید دید که آیا لوتار به بیرون انداختن افراد اضافی بسنده میکنه یا به خاطر محکم کردن جایگاهش همه رو از دم تیغ خواهد گذراند؟! یا ایا فردی قوی تر از لوتار ممکنه جای والدر فری رو بگیره؟

قسمت بعد ورود یاغیان هست…با توجه به شواهد و توضیحات متوجه میشیم که یاغی‌ها همون برادران بدون پرچم هستن اما همونطور که در متن فصل آخر در نوشته‌ام توضیح دادم، یک سری ایراد و نامفهومی‌هایی وجود داره….نبود لرد بریک و توروس از میر  در بین افراد….افراد یاغی به نظر تلاش میکنن تا خودشون رو به عنوان لرد بریک دانداریون و توروس جا بزنن و طبق گفته لم ردا لیمویی، به نظر این اولین بار نیس که کسی خودش رو به جای لرد بریک معرفی میکنه اما این جا اشکالی وجود داره…با وجود شرافتی که لرد بریک داره هرگز گروهش رو بدون وجود و همراهی خودش جایی نمی‌فرسته. و حتی در صورت نبودن لرد بریک در اون مکان اینکه کسی خودش رو به جای لرد بریک و توروس جا بزنه کمی غیرمنطقی است….به نظر شما قضیه بو دار نیس؟!! یه نکته جالب دیگه اینه که برادران هنوز دارن دنبال آریا و تازی میگردن….چرا آیا؟!

و حالا بر میگردیم سر بحث اول…بازگشت دوباره بانو کتلین….اولین چیز برای بحث تغییرات ظاهری کتلین استارک هست. از نظر ظاهری با توصیفاتی که در فصل وجود داره ما با شخصیتی طرف هستیم که دیگه شبیه به یک انسان عادی نیست، و نبایدم باشه! دومین چیز چگونه زنده بودنشه… جدای از قطعی بودن مرگش در موقع عروسی سرخ، اینجاهم میبینیم که بانو کتلین واقعا مرده بوده پس گزینه‌ی اینکه بعد از عروسی هنوز زنده بوده حذف میشه….از طرف دیگه ما با دو نوع حیات دیگه در داستان آشنا هستیم…آدرها و وایت‌ها….کتلین استارک از نظر ظاهری و رفتار به هیچ کدوم شبیه نیس…چشماش آبی نیست، ذهنش کار میکنه اما پوستش از یخ نیست. پس او را باید در چه گروهی قرار داد؟ آیا ممکنه او هم با کمک همان جادویی که لرد بریک را زنده نگه میدارد زنده شده باشد یا اینبار خدایان کهن اثری از خود نشان دادند؟!

با وجود تمام این بحث‌ها، بازگشت بانو کتلین و نفرت او از فری‌ها و عطش او برای انتقام از تمام کسانی که به او و خانواده‌اش بد کردند فصل تازه و پر هیجانی در داستان نغمه آتش و یخ ایجاد میکنه و میدونم که همه‌ی شما بی‌صبرانه منتظرید تا دوباره بانو کتلین رو ملاقات کنید. سوال آخرم اینه…دوس دارید بانو کتلین چه کاری رو انجام بده و از چه شخصیتی انتقام بگیره؟

تمامی دوستان لطفا رعایت مرز اسپویل رو در نوشته‌هاتون بکنید و اگر قصر نوشتن اسپویل دارید حتما از اسپویل بار استفاده کنید.ممنون

 

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=4215

درباره نویسنده

alexpintoricoo

۳۸ دیدگاه

  • سلام و عرض ادب
    میگم توی این دو پست اخر اینقدر اسپویل اسپویل کردی :cheer: و از این به دفعات زیاد استفاده کردی فکر کنم یه جورایی از خیر کلمه افشاسازی گذشتی ؟
    بغیر از این مورد از زحماتتون متشکرم

      نقل قول

  • جنازه رو که جناب دایرولف پیدا کرد و به اطلاع خانوم آریا رساند و البته قبل از اینکه بخوردتش ، انسانها با چنگالهای بزرگشان سر رسیدند ،اینکه با همان جادوی لرد بریک زنده شده هم فکر نکنم جای بحث داشته باشد ، یه جورایی از این مرده زنده کردن خوششان می آمد !

    اینکه برادران بدون پرچم شده اند سربازهای کتلین و اینقدر خودشان را پایین آورده اند که تبدیل به ماشین آدم کشی وی برای انتقام از فری ها شوند باید یک دلیل قانع کننده داشته باشد .
    ضمنا” تا انجا که من می دانم به اندازه خیلی زیادی فری برای اعدام وجود دارد و از این نظر مشکلی نخواهیم داشت :D:

    سوال اصلی این هست که بانو کتلین انتقام گیر و از مرگ برگشته قراره یک داستان انحرافی برای پر کردن صفحات کتاب باشد یا او هم قراره نقشی در آینده بازی کند .
    کشتن یک مشت فری یا حتی لنیستر چه تاثیری دارد ؟
    هرجور فکر می کنم وجود کتلین جز عذاب دادن جان در وینترفل و عشق نافرجام لیتل فینگر به او اثری نداشته .
    حرفم رو پس می گیرم .
    اثر بسیاری داشته ، بانو کتلین به عنوان یک نیروی محرک در وستروس عمل می کند یا عاشق او هستی یا ازش متنفری و همین عشق و نفرت باعث پیشرفتت در داستان می شود .
    ضمنا”‌آزاد کردن جیمی هم یادم نبود ، بی سیاستی در برابر تریون وقتی که اسیرش بود البته همین اسارت تریون باعث درگیری ند استارک شد .
    البته همسر خوبی برای ند بود ف متنفر از شمال ، متنفر از برف و البته متنفر از جان اسنو ، یک انتخاب بسیار شایسته برای ملکه شمال بودن .
    فکر کنم قراره او درس عبرتی برای بقیه باشه یه جور نصیحت از طرف مارتین :
    “اینقدر احمق نباشید”

      نقل قول

  • توی دنیای الان با این همه امکانات و مراقبت پزشکی آدم به هشتاد برسه رکورد زده! بعد ایشون توی اون دنیای قرون وسطایی با اون شرایط وخیم آب و هوایی نود و دو ساله شده!

    اینو واقعا خوب اومدی ریگار عزیز
    میدونستید که در قرون وسطای خودمون دراروپا کسی که سی رو رد میکرد سالخورده به حساب می اومد.
    درکل به نکته جالبی اشاره کردی.

      نقل قول

  • فک کنم لرد بریک زیاد خدای سرخو تغذیه نمیکرد و بیشتر دنبال عدالت بود تا کشتن واسه همین قدرتش واگذار شد!!! :D:

      نقل قول

  • فرضیه زنده شدن بانو کتلین توسط خدایان کهن که چنگی به دل نمیزنه چون خدایان کهن در شمال قدرت دارن اونم نه قدرت زنده کردن مردگان اما رلور !!
    چیزی که ما در کتاب های قبلی هم دیدیم اینه که بهای زندگی در نظر خدای سرخ مرگه
    و در این صورت زنده شدن کتلین به بهای مرگ دیگه ای میتونه اتفاق بیفته از طرفی ما برادران بدون پرچم رو دازیم که برای تعیین سرنوشت مرت فری از بانو کتلین کسب تکلیف میکنن
    یعنی ممکنه لرد بریک که بارها از مرگ فرار کرده به خاطر ارادتی که به ند استارک داشت خودشو برای نجات بانو کتلین قربانی کرده باشه ؟!!

      نقل قول

  • ما زنده شدن افراد رو توسط گروه برادران بدون پرچم رو قبلا دیدیم و می دونیم جسد کاتلین رو به لطف دایرولف اریا پیدا کردن پس زنده شدنش امکان پذیر هست ولی اگه افراد گروه هم به حرفش گوش کنن فکر نمی کنم تاثیر زیاد روی روند ماجرا داشته باشن مگر اینکه از طرف یکی از خاندانهای بزرگ حمایت بشین

      نقل قول

  • سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه :)
    به نظرم یه چیز واضحهّ.این که کتلین استارک با همون جادویی زنده است که لرد بریک زنده است و فکرمی کنم اون جادو همان قدرت خدای سرخ هست.و در ضمن حدس می زنم که نه لرد بریک و نه کتلین از خودشون اختیار داشته باشن!!
    به علاوه به نظرم مارتین خیلی داره قابل پیش بینی میشه! ;)

      نقل قول

  • سلام
    اینکه چر دنبال آریا می گردند و اصلا از کجا شناختن اون زنی که تو رودخونه پیدا کردن؛ کتلینه، شاید هاروین که قبلا تو وینترفل بوده اونو شناخته و در باره آریا چیزی بهش گفته. و مثل بقیه دوستان موافقم که خدای سرخ به وسیله توروس اونو برگردونده وای اینکه بهای زندگی در نظر خدای سرخ مرگه، مطمئنا به این معنی نیست که باید یکی بمیره تا یکی دیگه زنده بشه چون برای زنده کردن لرد بریک که با تازی جنگیده بود و تقریبا نصف شده بود کسی رو نکشتن که به جاش لرد بریک رو زنده کنند.
    فکر کنید چی میشه اگر دامنه انتقام گرفتنش اونقدر زیاد بشه که همه مدعی های تاج و تخت رو از سر راه برداره و خودش تاجگذاری کنه :cun: :sh: البته بااین اوضاعش الانش هم قاچاقی زنده است :snaped:

      نقل قول

  • کتلین که مطمئنا توسط جادوی خدای نور زده شده. اما ما دیگه با کتلین تالی (یا استارک) طرف نیستیم. ما با شخصیتی جدیدی به نام لیدی استون هارت طرفیم که ۱۸۰ درجه با کت دوست داشتنیمون تفاوت داره. حالا چندین سوال پیش میاد. اول این که این بانوی سنگ دل ما فقط به فری ها بسنده میکنه یا سراغ لنیستر ها هم میره؟ چون به هر حال دو عامل اصلی عروسی خونین فری و لنیستر بودن. یا حتی پا رو فرا تر میزاره و سراغ افراد دیگه ای هم میره.
    دوم این که آیا جادوی خدای نور رو فرد دیگری هم استفاده خواهد شد در ادامه داستان؟ چند تا کیس خوب تو ذهنمه که به احتمال قوی با جادوی خدای نور بر خواهند گشت و چون که اگه اسمشون رو ببرم اسپویل میشه که اینا مردن (و من هم این جا دکمه ی اسپویلی نمیبینم !) از بردن اسمشون خود داری میکنم. یکیشون حتی مطمئنم با جادوی خدای نور بر خواهد گشت و ما رو به پروسه جالبی میرسونه.
    راستی این سریال لعنتی چرا اینجوریه؟ چرا لیدی استون هارت رو آخر فصل چهار نشون نداد؟ بعضی قسمت ها از کتاب هم زیباتر میشه مثل قسمت ۶ فصل ۴ (البته اون جا بیشتر به خاطر بازی فوق العاده پیتر دینکلیج بود) بعضی قسمت ها مثل این قسمت ۱۰ فصل ۴ نابود میکنه تمام داستان رو. میشل فیرلی هم که اعلام کرد برنامه ای نداره تا تو نقش لیدی استون هارت بازی کنه. لعنت به عمه HBO اگر لیدی استون هارت تو فصل ۵ نباشه. البته یه سری نشونه هایی هست که یه خورده به آدم قوت قلب میده. مثل پوستر فصل ۵ یا خارج نشدن یک شخصیت از روند داستان.

    Raegar Targeryan: تمامی دوستان لطفا رعایت مرز اسپویل رو در نوشته‌هاتون بکنید و اگر قصر نوشتن اسپویل دارید حتما از اسپویل بار استفاده کنید.

    ریگار عزیز من هنوز هم این دکمه اسپویل رو ندارم. من فقط “فرستادن دیدگاه” رو دارم با شکلک ها.

      نقل قول

  • من بیشتر فکر میکنم اگه بچه هاش ببیننش چه واکنشی نشون میدن؟
    آیا برن یا آریا که وارگ هستند یه بار ممکنه متوجه این وضع عجیب بشن؟

      نقل قول

  • من نمیدونم چرا احساس میکنم افرادی که در ابتدای داستان بد بودن مثل جیمی کم کم بخاطر اتفاقاتی که براشون میفته متحول میشن و انسانهای خوبی میشن ولی افرادی که خوب بودن مثل استارکها کم کم شرور و بی رحم میشن بخاطر بلاهایی که سرشون اومده و یا تقدیری که دارن!
    ولی امیدوارم لیدی استون هارت نسل فری ها و بولتونها و تمام کسانی که اونجوری ناعادلانه از پشت بهشون خنجر زدن رو منقرض کنه.

      نقل قول

  • :shame: ممنون ریگار عزیز ولی مگه ی دایروولف قدرت تشخیص مرده از زنده رو نداره؟ من از اولشم از کت بدم میومد حتی برا مردنش هم ناراحت نشدم ولی اینکه اینجوری برگشته… مارتین تا همه ما رو از هیجان سکته نده نمیمیره :faight:

      نقل قول

  • ما اولین بار موقعی با زنده شدن مرده ها مواجه شدیم که پیچ فیس آشنا شدیم.وبعدش البته لردصاعقه.اما کاتلین در استحاله اش از دختری از سرزمین رودخانه(تالی)به یک استارک وینترفلی و حالا لیدی استون هارت.شرف ,خانواده,وظیفه درکنار شعار استارکها.درقلب کت چه میگذرد.آیا صورت جدیدش اورا تبدیل به پیک مرگ دشمنانش میکند؟غیراز فری ها و لینسترها و بولتن,با خاندان وسترلینگ و جین که تسلیم را برگزیدن چه میکند.آیا ملکه جین محکوم به مجازات مرگ خائنین میشود؟(ازنظر کت)
    تمام این سوالات درجلد چهارم.پس,لطفا سریعتر رفقا!!

      نقل قول

  • نمیشد به جای کت ،راب رو زنده میکردن ؟ اصلا دوسش نداشتم . :noo:

      نقل قول

  • شقایق:
    نمیشد به جای کت ،راب رو زنده میکردن ؟ اصلا دوسش نداشتم .

    آره جالبم میشد!! اینبار دیگه گرگ جوان واقعی میشد با اون کله گرگ روسرش!!!خخخخخ

      نقل قول

  • این لیدی استون هارت فقط یه داستان فرعیه و به نظره من ابدا تاثیر زیادی توی داستان نداره
    که انشالله یکی بگیره بکشتش از شرش راحت شیم زنیکه ی خنگ

      نقل قول

  • آره جالبم میشد!! اینبار دیگه گرگ جوان واقعی میشد با اون کله گرگ روسرش!!!خخخخخ

    :lol: :winksmile: :lol: :winksmile: :lol: خدا نکشتت از خنده منفجر شدم خخخ

      نقل قول

  • من به شخصه احترام زیادی برای لیدی کتلین قائلم یه زمان متنفر بودم از کاراش اما بعده یه مدت نظرم برگشت وقتی همزاد پنداری با این موجود کردم به این نتیجه رسیدم که لیدی تمام کارهایی که انجام داد واسه خانوادش بود این درسته که خیلی اشتباهات انجام داد که باعث خیلی از مشکلات شد گرفتن تریون ازاد کردن جیمی.اما خوب تاوان اشتباهاتشو شوهرش و بچه هاش و در اخر خودش داد وقتی فصل اخر خوندم با دیدن کلماتی که می گفت لیدی کتلین زندس خیلی خوشحال شدم مطمئنم تو روال اتفاقات اینده تأثیر زیادی خواهد داشت خیلی دوست دارم ببینم که این بانو سنگ دل چه کارهایی انجام میده و اینکه امید وارم تو کتاب چهار روبرو شدن برین و با بانو ببینم دوست دارم بدونم چه اتفاقی بین اونا میوفته.در اخر از لرد استارک و همه ی دوستان همکارشون بابت این پروژه بزرگ که به پایان رسوندون تشکر میکنم شما دوستان کار با ارزشی انجام دادید که تا سالیان سال میمونه

      نقل قول

  • ازآنجایی که استارکهای باقیمانده هنوزکوچک هستند و قدرتی ندارند…کتلین به کمک آنها شتافته.حالا زمانیست که وجوداو لازمه تا کنارسانسا یا آریا قدرت شمال را زنده کند. این بانوی سرد نماینده زمستانیست که درراهست ؟نمی دانم ازجناب مارتین هرچه بگویید بعیدنیست .ولی دیدن انتقام بانواستون هارت از لرد فری و بولتن بسیاربرای من لذت بخش است …عطشم را خوب برطرف خواهد کرد

      نقل قول

  • هاتی:
    ازآنجایی که استارکهای باقیمانده هنوزکوچک هستند و قدرتی ندارند…کتلین به کمک آنها شتافته.حالا زمانیست که وجوداو لازمه تا کنارسانسا یا آریا قدرت شمال را زنده کند. این بانوی سرد نماینده زمستانیست که درراهست ؟نمی دانم ازجناب مارتین هرچه بگویید بعیدنیست .ولی دیدن انتقام بانواستون هارت از لرد فری و بولتن بسیاربرای من لذت بخش است …عطشم را خوب برطرف خواهد کرد

    عزیزم لیدی استون هارت کتلین نیست یک زامبیه زاااااااممممببببییییی اوکی؟ یک زامبی که فقط به
    انتقام فکر میکنه حالا چه گناهکار چه بیگناه

      نقل قول

  • به نظر من باید اول از همه تو شمال خودشو به مردم نشون بده و یک لشگر ایجاد کنه (شاید جان اسنو و نایتس واچ هم بهش بیوستند) و منطقه فری هارو بگیره و بعد با کمک لرد استنیس کینگز لندینگ رو بگیره …… شاید!!!!!!! :head:

      نقل قول

  • خوب بانو از جان اسنو هم بدش میاد یعنی میخواد اونم انتقام بگیره .کلی خسته نباشین کتاب چهار کی شروع میکنین حالا فروش یا هر تصمیمی دارین ما از خماری مردیم :winksmile:

      نقل قول

  • گویا وقتی که جنازه ی بانو کتلین و پیدا میکنن لرد بریک به توروس میگه که بوسه ی زندگی رو به
    بانو کتلین بده ولی توروس قبول نمیکنه و میگه به صلاح نیست کسی رو که این همه قت مرده بده رو بهش بوسه ی زندگی داد.پس لرد بریک خودش به کتلین بوسه ی زندگی رو میده و بدلیل غیر اصولی بودن بوسه ( :sh: )جان بجان آفرین تسلیم میکنه و کتلین زنده میشه.برای همین
    وقتی این ها برین رو میگیرن برین با توروس صحبت مبکنه و توروس میگه اینا تقصیر منه اگه بوسه ی زندگی ر خودم به کتلین میدادم الان لرد بریک زنده بود و وضع ما این نبود…

      نقل قول

  • بریک جان آخرشو به لیدی کتلین داد و از این پس ایشان رییس برادران می باشند.

      نقل قول

  • سلام ببخشید میخواستم بدونم این فصل باید در آخر کتاب سوم باشه نه ؟
    چون من نتونستم پیداش کنم

      نقل قول

  • Bronn:
    سلام ببخشید میخواستم بدونم این فصل باید در آخر کتاب سوم باشه نه ؟
    چون من نتونستم پیداش کنم

    بله بود. اما من همه تک فایل‌ها رو حذف کردم و به جاش یه فایل یکجا برای کل کتاب سوم درست کردم. از اون بالا سمت راست سایت می‌تونی فایل یکجای کتاب سوم رو دانلود کنی

      نقل قول

  • رمسی بولتون چی شد نهایتا؟ آیا قرار نیست استون هارت دهانش رو مورد عنایت قرار بده؟
    valar morghulis valar dohaeris:
    من نمیدونم چرا احساس میکنم افرادی که در ابتدای داستان بد بودن مثل جیمی کم کم بخاطر اتفاقاتی که براشون میفتهمتحول میشن و انسانهای خوبی میشن ولی افرادی که خوب بودن مثل استارکها کم کم شرور و بی رحم میشن بخاطر بلاهایی که سرشون اومده و یا تقدیری که دارن!
    ولی امیدوارم لیدی استون هارت نسل فری ها و بولتونها و تمام کسانی که اونجوری ناعادلانه از پشت بهشون خنجر زدن رو منقرض کنه.

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: