تاپیک‌های تعاملی

بررسی فصل ۷۶ جان

لرد استارک یا جان اسنو؟ مسئله این است!

واقعاً که مارتین به زیبایی دنیای واقعی رو به تصویر کشیده. دنیایی که در اون هیچ کس از فردای خودش خبر نداره و نمیدونه چه شانس بزرگ یا فاجعه‌ای پشت همین پیچ پیش رو به انتظارش نشسته. تا همین دیروز در خطر قطعی اعدام قرار داشت و امروز این شانسو داره که فرمانروای شمال بشه! واقعاً که هیچ چیز در این روزها جالب‌تر از ماجراهای پای دیوار و اتفاقات مربوط به جان نیست. کسی که تا همین پریروز در خطر اعدام قرار داشت و یه خائن شمرده می‌شد، اما حالا این فرصت رو داره که از ننگ حرامزادگی نجات پیدا کنه و وارث و مالک وینترفل پدریش بشه و اونو از چنگال خون‌آلود بولتن‌ها نجات بده.

جان استار. . . ببخشید جان اسنو با تصمیم بسیار بزرگی دست به گریبان شده. مارتین مثل همیشه و اینبار در بغرنج‌ترین حالت خودش یکی از شخصیت‌ها رو در مقابل یک انتخاب نه چندان خوب – نه چندان خوب قرار داده. یک اسنو ماندن به معنای پایبند ماندن به عهد و سوگنده و به معنی رها کردن مردم زجر کشیده‌ی شمال. استارک شدن به معنای پشت کردن به سوگندها و آرمان راب آخرین پادشاه شمال و در عین حال تحقق آروزی پدر. «همیشه یه استارک باید توی وینترفل باشه» شما اگه بودید چطور انتخاب می‌کردید؟ اگر جان پیشنهاد استنیس رو بپذیره میتونه با کمک نیروی نظامی اون و با اتحادی که بسیاری از لردهای شمالی با اون به عنوان وارث لرد ادارد برقرار میکنن، به راحتی بولتن‌ها رو بیرون بریزه و شمال رو دوباره به دست صاحبان اصلی خودش برسونه. میتونه مردان آهن رو از نک و استونی شور بیرون بریزه و شمال دوباره در صلح قرار بگیره و اون وقت با ترکیبی از قدرت شمال و استنیس، به جنگ با جنوب بره و انتقام پدرش رو بگیره. واقعاً که تصور ورود لرد جان استارک لرد وینترفل و پاسدار شمال از دروازه‌ای قدمگاه پادشاه در حالی لانگ‌کلو به پشتش بسته شده و مردم عادی با دیدن گوست از جلوی راهش فرار می‌کنند دیدنی خواهد بود(گرچه اگه باور کنیم که اصلاً گوست برگرده،‌ برمیگرده؟). اما از طرفی این کار به معنی پشت کردن به نگهبانان شبه. پشت کردن به تمام سوگندهایی که خورده بود و این بار بدون هیچ مأموریتی از طرف مافوق خودش. آیا اصلاً شمالی‌ها یه حرامزاد‌ه‌ی مشروع شده‌ی دیگه رو می‌پذیرن؟ آیا ترس از نیروی کسترلی راک باعث نمیشه که شمالی‌ها اونطوری که استنیس انتظار داره به اتحاد با جان درنیان؟

جان اسنو استنیس براتیون

واقعاً که انتخاب بزرگی در سر راه این شخصیت به شدت محبوب قرار گرفته. انتخابی که میتونه کل روند داستان رو تغییر بده. تازه اضافه کنید به اینها، احتمالات مربوط به مادرش و ماجراهایی که میتونه بین اون و دینریس به عنوان لرد وینترفل و ملکه بر حق وستروس پیش بیاد. داستان هر روز داره پیچیده‌تر و حساس‌تر میشه. نظر شما چیه؟ شما اگه جای جان بودید چه انتخابی می‌کردید؟ به نظر شما جان چطور تصمیم میگیره؟ کار درست چیه؟

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=4116

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۳۸ دیدگاه

  • مطمئنا شمالی ها یه استارک رو خیلی بیشتر از یه بولتون قبول خواهند داشت!
    تازه همونطور که استنیس و خیلی های دیگه هم گفتن جان بیشتر از همه قیافه ش به ند و یه استارک میخوره
    بعلاوه با مرگ لرد تایون همه چیز بهم میریزه
    ولی فک نکنم قبول کنه پیشنهاد رو…
    به نظرم به باورهای ند پشت نمیکنه :bl:

      نقل قول

  • حتی اگر خلاق ترین نویسنده جهان هم که باشی بعد از مدتی دستت رو خواهد شد .
    مارتین این همه درباره شمال و دیوار و نگهبانان شب مطلب ننوشته و محبوب ترین شخصت داستان را پای دیوار نفرستاده که او با خیانت و سونگند شکنی به وینترفل برگردد ، آن هم زمانی که لرد استنیس تنها پادشاه برحق وستروس هم فهمیده در این دوران قدرت در جنوب دیوار دیگر ارشی ندارد حال جان اسنو فقط به خاطر وینترفل ویران شده دیوار را رها کند ؟

    به هیچ عنوان این اتفاق نخواهد افتاد .
    اما چرا چنین چیزی مطرح شد ؟
    توجه داشته باشیم که جان اسنو الان یک کلاغ حرام زاده و خائن است و مردم وستروس آن علاقه ای که به وی داریم را ندارند ، اگر قرار باشد در برابر یک حرام زاده زانو بزنند بولتن ها همین الان یک نفر بهترش را دارند .

    خلاصه اینکه به نظر من با فرا رسیدن زمستان و معلوم شدن اینکه استنیس طبل توخالی است ، جان اسنو به ناچار عنوان قهرمان موعود را به دوش خواهد کشید ، فردی که نه خانواده ای دارد و نه دلبستگی ،

    یک تم هالیوودی نخ نما شده که حتی در پس هزاران صفحه دست نوشته های خلاقانه مارتین باز هم خودش را نشان می دهد .

    تبصره ۱:‌همیشه فکر می کنم داستانهایی که در زمان قبل از اختراع سینما نوشته شده اند ارزش هنری بیشتری دارند ، چون فیلم ها روی ضمیر ناخودآگاه نویسنده تاثیر خود را گذاشته و امکان خلاقیت صد در صدی را از نویسنده می گیرند .
    تبصره ۲:‌ کماکان به پایان درخشان این کتاب غیر خوش بین هستم چون تجربه ثابت کرده داستانی که بیش از حد عظیم باشد قابلیت جمع شدن ندارد و مارتین برای فرار از این شکست قطعی مجبور است تنها پایان متقاعد کننده را برای داستان رقم بزند که آن هم شامل گذراندن همه شخصیتهای معروف از دم تیغ است .

      نقل قول

  • یک استارک تو وینترفل کمک بیشتری به نگهبانان می کنه تا یک شمشیر زن رو دیوار

      نقل قول

  • عزیز دکمه اسپویل کجاست؟ من ندارمش. الان من فقط “فرستادن دیدگاه” رو دارم با شکلک ها.

      نقل قول

  • یک طرف یه حرامزاده مشروع شده داریم که با ازدواجش با آخرین بازمانده استارکها(آریا تقلبی)میخواد تسلطش رو به شمال محکم کنه.واین طرف جان اسنو,که اکثر خوانندگان ,که احتمالا با من همعقیده اند,فرزند لیانا و آخرین اژدهاست.تقابل این دو نفر,با توجه به نسب جان و قیود سوگندهاش باید جالب و نفسگیر باشه.

      نقل قول

  • احتمال میدم قبل از اینکه قبول کنه شوالیه اژدها جلوش رو بگیره و احتمالا با کمکش آرای نگهبانا رو بدست بیاره و فرمانده کل بشه.

      نقل قول

  • خیلی جالبه استنیسی که میگه فقط یک احمق شرافت ند رو زیر سوال میبره . چطوره که جان رو اسنو صدا میزنه ؟

      نقل قول

  • joojale:
    خیلی جالبه استنیسی که میگه فقط یک احمق شرافت ند رو زیر سوال میبره . چطوره که جان رو اسنو صدا میزنه ؟

    یه آدم با شرافت شه….وت نداره خواهره من؟ نمیتونه یکی غیره زنشو……

      نقل قول

  • اصلا دوست ندارم جان وینترفلو قبول کنه شکوندن عهد تو دنیای نغمه بهای سنگینی داره اونم عهد به این مهمی ! :donot:

      نقل قول

  • امکان داره جان این پیشنهاد رو قبول نکنه. چون اون احساس گناه و عذاب وجدانی که بد از شکستن عهدش ومرگ ایگریت داره باعث میشه که توی کسل بلک بمونه وخائن نبودن خوشو ثابت کنه.
    اما یکی از دوستان نظر جالبی دادن که : یه استارک تو وینترفل می تونه کمک بزرگی برای نگبانان شب باشه. نظر من هم همینه یه استارک که لرد وینترفله و خودش از نگبانان شب بوده و با تمام وجود حمله وحشی ها و وجود ادر ها رو درک کرده می تونه بعد از سر و سامون دادن به اوضاع شمال از هر نظر کسل بلک رو پشتی بانی کنه.

      نقل قول

  • اون اواخری ک راب هنوز زنده بود
    می خواست جان رو مشروع اعلام کنه
    قبل ازینک بمیره این کارو کرد یا نه؟!
    چون این میتونه خیلی چیزارو تغییر بده!

      نقل قول

  • joojale:
    احتمال میدم قبل از اینکه قبول کنه شوالیه اژدها جلوش رو بگیره و احتمالا با کمکش آرای نگهبانا رو بدست بیاره و فرمانده کل بشه.

    آقای جوجله شما کرد هستید؟

      نقل قول

  • سلام
    متن زبان خارجی کتاب ها رو میخواستم میشه لینک همشون رو بذارید ممنون ( میخوام ببینم سوادم چقدره!!) B-)

      نقل قول

  • فردوسی:
    سلام
    متن زبان خارجیکتاب ها رو میخواستم میشه لینک همشون رو بذارید ممنون ( میخوام ببینم سوادم چقدره!!)

    در بخش کتابخانه سایت وجود داره. فقط کافیه جستجو کنین.
    http://winterfell.ir/eng-books/

      نقل قول

  • فردوسی:
    سلام
    متن زبان خارجیکتاب ها رو میخواستم میشه لینک همشون رو بذارید ممنون ( میخوام ببینم سوادم چقدره!!)

    دوست من اصولا سری به کتابخانه وینترفل زدی؟ :scratch:

      نقل قول

  • به قول خیابانی : اگه جان اسنو پیشنهاد استینس رو رد کنه به این معنیه که این پیشنهاد رو قبول نکرده!………………. :winksmile:

      نقل قول

  • م.م.استارک: دوست من اصولا سری به کتابخانه وینترفل زدی؟

    سلام
    من دو کتاب اول رو همزمان از وبلاگ خانم مشیری دانلود میکردم
    کتاب سوم هم فقط فصل های جان رو دوست داشتم بخونم که شما زحمتش رو تو همین صفحه اول می کشیدید.. :gol:
    از این رو نیازی به راجعه به کتابخانه سای پیدا نکردم ..در کل ممنون

      نقل قول

  • اما
    اکر جان اسنو پیشنهاد رو قبول بفرمایدد ..رسما به کل داستان گند زده می شود ! ( هرچند دوست دارم جان اسنو عاقبت بخیر بشه ..) این یعنی چان به همراه پادشاه بر کل منطقه استیلا پیدا میکنه و وقتی اماده مبارزه با مادر آزدها میشه .دیوار فرو میرزیه از این رو با مادر اژدها ازدواج میکنه و باهم بر ضد سرما و تاریکی شمال خواهند جنگید البته به نظرم
    این طور میشه
    اما اگر قبول نفرماید با ول فرار میکنه میره اون ور اب و میشه دست راست مادر اژدها و باز داستان دوباره تکرار میشه

      نقل قول

  • راب آخر فصل خودش موضوع جان رو یه جورایی مطرح کرد یعنی علاوه بر استنیس راب هم اونو مشروع کرده اونم در حضور لردهای شمال پس شمالیا ازش حمایت می کنن اون طور که راب خواسته :respect:
    البته اونایی که زنده موندن! :fight:

      نقل قول

  • من که جای جان بودم واقعا قبول میکردم ولی فکر نکنم جان قبول کنه چون خیلی پسره پدرشه و به سوگند هاش پایبند میمونه یه چیزی بگم وقتی کتاب رو شروع کردم محبوب ترین شخصیت واسم جان بود و میخواستم بتونه دشمنای خانوادگیشون رو شکست بده ولی وقتی رفت دیوار فهمیدم که عملا دستش بسته شده

      نقل قول

  • فکر نکنم جان یه بار دیگه سوگنداشو بشکنه هر چی نباشه اون یه استارکه با همون شرافت اعصاب خورد کنه ند :ostad:

      نقل قول

  • این که قبول نمیکنه که واضحه !
    ولی واقعا حیف باشه که وینترفل سوخت هرچقدر هم استنیس بگه دیگه کسی نمیتونه وینترفلو با اون عظمت دوباره بسازه :-(

      نقل قول

  • استارکها دوباره بپامی خیزند.شمال دیگرسرزمینی ست که برسرش جنگ درخواهدگرفت جان لردشمال خواهدشد .سانسا هم می خواهدشمال راپس بگیرد .برن که روزگاری برفرازشمال پروازخواهدکرد.آریا درپی انتقام شمال است …ریکان کوچکترین فرزند استارک کجاست ؟..پیشگویی های دیگر…خداییش مارتین برای این خانواده چه سرونوشتی رقم زده .فرزندان ند هستندکه تاریخ را بگونه یی که دیگران به عقلشان هم نمی رسد رقم خواهندزد

      نقل قول

  • فکر نکنم حاضر بشه سوگنداشو بشکونه و واقعا یه خائن بشه! در ضمن باید به خدایانش هم پشت کنه! انصافی این خدای نور و اتش هرچقدرم قدرت بده به راهبه هاش بازم این خدایان شمالی ها به نظرم واقعی ترن!!!
    اگه رو دیوار بمونه مطمئنا بیکار نمیمونه! بشه فرمانده کل جالب میشه. وقتی یشنهاد استینس رو قبول نکنه شاید محبوبیتش بیشترم بشه خوب رای بیاره!!

      نقل قول

  • جان رو اونجوری که مارتین تا الان معرفی کرده بهش نمیاد که قبول کنه پیشنهاد استینس رو، درسته دیوار خیلی داستان داره واسه پردازش و جان هم فرمانده کل شدنش یه چیز خیلی جالبیه، اگه بشه خیلی داستان جذاب میشه، اما امیدوارم نشه چون این خانواده کلا هروقت به یه موقعیت خوب میرسن میمیرن، ند که دست پادشاه شد مرد،راب که یه پدیده تو جنگ بود و خیلی شاخ شده بود هم مرد!!آدم میترسه از جان!!! فرمانده نشه بعدش بمیره؟؟؟ بنظرم جان بفهمه آریای تقلبی داره میاد وینترفل واکنش جدی ای نشون بده، چون دیگه واقعا کسای زیادی واسش نموندن. بخاطر آریا بنظرم خواهد جنگید، دوسندارم اینو بگم ولی من مرگ قریب‌الوقوع جان رو پیش بینی میکنم خدا حفظش کنه

      نقل قول

  • اسپویل!!!!!!!!!
    من فقط اینو میدونم که بزودی جان میشه لرد دیوار و همچنین به احتمالا بسیار بالا ی تارگرین-استارک میباشد…..حالا حرام زاده اس یا ن رو نمیدونم!

      نقل قول

  • کاش جان زنده بمونه! بخدا دیگه طاقت ندارم. آخه من چند وقتیه هر فیلم یا سریالی رو میبینم شخصیت محبوبم میمیره! دیوونه شدم بخدا!

      نقل قول

  • در کمال نا باوری فک میکنم جان بمیره :og: چون با شناختی که من از مارتین دارم وقتی به کسی قدرت بده اونو ناک دان میکنه
    :head:

      نقل قول

  • دوستان باید بگم من می گم که جان میمیره چون با شناختی که از مارتین ۹۰%جان رو خواهد کشت :head: :donot:

      نقل قول

  • دوسات اصلا خیلی شوک بود جان اسنو تو قسمت ۱۰ بمیره ٰ تو سریال گیم فقط دیوار و نگهبانان شب دوست داشتم ٰ بهترین شخصیت جان اسنو بود

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: