اخبار

متن اصلی کتاب رقصی با اژدهایان یکی از مشهورترین نظریه‌ها را باطل کرد!

یکی از کاربران Reddit با شناسه _honeybird جهت بررسی نسخه بالغ بر ۱۶۰۰ صفحه ای و دستنوشته اصلی رقصی با اژدهایان جورج آر آر مارتین سفری به کتابخانه یادبود کوشینگ داشته است. رقصی با اژدهایان پنجمین کتاب از مجموعه نغمه یخ و آتش مارتین است و برای طرفدارانی که مشتاقانه برای بادهای زمستانی(ششمین و طبق گفته ها کتاب ماقبل آخر از مجموعه) روزشماری می کنند، لمس یکی از دستنوشته های اصلی کار مارتین برای عموم مردم، یک بار در طول زندگی می تواند اتفاق بیفتد.

حین بررسی دستنوشته ها توسط _honeybird ، او با یک کشمکش جالب و مختصر بین مارتین و ویراستارش مواجه شده است. در چندین مورد ویراستار، حین ویرایش متن، جورج را در مورد اشتباهات عددی ممکن، عبارات غیرضروری و استخوان‌های انگشت داووس سیوورث مورد سوال قرار داده است. ویراستار مارتین همچنین در زمینه بخش های جیمی لنیستر همپای جان اسنو به عنوان لرد فرمانده ابراز نگرانی کرده است.

جالب ترین بخش این بررسی زمانی است که ویراستار از جورج در مورد شخصیت کلدهندز، شبه روح مانندی که به برن و سم وقتی که آنها در دوطرف دیوار هستند در دو نقطه مختلف کمک می‌کند، سوال کرده است.

Cushing-Coldhands-is-NOT-Benjen-630x472

در صفحه ۱۱۳ دستنوشته، ویراستار از مارتین که مختصرا کلدهندز را توصیف کرده است، می‌پرسد. “این آدم بنجنه؟ به نظر من این بنجن هستش…” . به وضوح می‌توانید ببینید که ویراستار به خود می‌بالد، چرا که نشانه همیشگی غرور، یک چهره خندان را به نمایش گذاشته است. پاسخ آقای مارتین ساده و قاطعانه بوده است؛ “نه”.

امروزه، نظریه مشهوری بین طرفداران وجود دارد که کلدهندز در واقع بنجن استارک، برادر لرد ادارد استارک و تکاور ارشد نگهبانان شب می‌باشد. بنجن از زمان کتاب «بازی تاج و تخت» مفقود شده است و غیبت او تیتر بسیاری از مناظرات در انجمن‌های هواداریست. جستجو برای او دلیل حرکت اجباری نگهبانان شب به شمال دیوار در اواخر کتاب «بازی تاج و تخت» است که منجر به کشف ارتش منس توسط جان می‌شود و لرد فرمانده، جئور مورمونت در انتها جانش را از دست می‌دهد.

آخرین باری که بنجن استارک مشاهده شده است، در یک ماموریت برای یافتن سر ویمار رویس از دیوار عبور می‌کرده است. داستان بنجن استارک در «بازی تاج و تخت» مختصر بود، با این وجود او هنوز در مجموعه «نغمه یخ و آتش» به طرز شگفت آوری مشهور است، که احتمالاً به علت معمای حل نشده مفقود شدن او می‌باشد. فقدان کلدهندز در جریانات کمی آشفتگی به بار داشته است، و شاید این سرنخی است که کلدهندز به اندازه نظریه‌هایی که در موردش وجود دارد مهم نیست.

شما هم اعتقاد داشتید که بنجن، کلدهندز است؟ یا نظر دیگری در این رابطه دارید؟ ما را در این دیدگاه‌ها شریک کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=5321

درباره نویسنده

محمود .ع

آشنایی اتفاقی با سریال، تعقیب جریانات و رسیدن به وینترفل :)

۲۷ دیدگاه

  • شاید الکی گفته نه تا ویراستار رو اذیت کنه !
    باور کنین از مارتین بر میاد :D

      نقل قول

  • اصن به هیچ وجه تئوری محسوب نمی شه.
    مارتین هم حق داره اونجوری جوابشو بده.

    اسپویلر چرا نیست؟

      نقل قول

  • چندان هم عجیب نخواهد بود .
    آنسوی دیوار پر از جادو و رازهای فراموش شده است .
    “تاریخ تبدیل به افسانه شد و افسانه اسطوره شد و چیزهایی که نباید فراموش می شدند از یاد رفتند ”

    این اتفاقی است که در وستروس در حال افتادنه ، اما به نظر می اید این کلدهندز قدیمی تر از این حرفها باشد .
    بنجن صرفا” یک گشتی نگهبانان بوده و البته هیچ دلیلی هم ندارد هویتش را پنهان کند ، چون اگر کاملا” هم به موجود دیگری تبدیل شده باشد ، کمک کردن او به انسانها بی معنی خواهد بود .
    به نظر من خیلی زود است درباره او نظر بدهیم

      نقل قول

  • منم همون اول فکر کردم کلد هندز همون بنجن استارکِ اما چون سریع به اون نتیجه رسیدم و معمولا نمیشه در مورد نوشته های مارتین سریع به نتیجه رسید به خودم گفتم خیلی بعیده! ولی حداقل اینو مطمینم که یه ارتباطی با بنجن یا همراهیان بنجن داره!!

      نقل قول

  • اااااا… فک می کردم فقط خودم به این نتیجه رسیدم که کلد هند بنجنه… :D:

      نقل قول

  • یه سری تئوری هایی وجود داره که بعضی ها میگن کلد هند پادشاه شب هستش

      نقل قول

  • اگر احتمال پایان بندی ضعیف را کنار بگذاریم (در هر حال از یاد نبریم که این ها فقط تخیل یک نویسنده هستند نه واقعیت های تاریخی ! و احتمال دارد ، هرچند بعید ، اما احتمال دارد ، نویسنده ، خودش پایان کار را خراب کند)
    به هر حال اگر از این موضوع بگذریم ، به نظر من مهمترین سوال ، ماهیت شمال است ، یعنی چه چیزی در شمال وجود دارد که همه موضوعات و موجودات قدیمی در انجا زنده هستند .
    این دیوار جادویی سدی شده در برابر آنچیزی که برف و سرما فقط بخشی از داستانش است .
    حتی در ابتدای داستان خواندیم که دایرولف ها هم در پایین دیوار دیده نشده اند ، یعنی حتی این موجودات باستانی هم کماکان در آنسوی دیوار حضور داشتند .

    نکته جالب دیگر ، آنچیزی بود که در فصل آریا فهمیدیم ، اژدها موجودی است که فقط سوغات والریا است ، یعنی درست است که جادویی ، قدرتمند و شگفت انگیز است، اما فقط یکی از موجودات جادویی این جهان است .
    پس می توان امیدوار بود به اینکه هم وجود اژدها تاثیر حتمی بر روی وقایع نخواهد داشت ، مانند آنچه در نبرد رقص اژدهایان دیدیم ،‌ و هم اینکه شاید موجودات و جادوهایی قدرتمندتر در پس پرده زمستان در انتظار آنها باشند .
    در این صورت شعار باستانی استارکها ، “زمستان در راه است” از چیزی بیشتر از برف و سرما صحبت می کند .

      نقل قول

  • سلام من ترسا فیدالگو هستم ۲۷سال پیش مردم اگه تو این پیامو واسه ۲۰نفر دیگه نفرستید من همیشه کنارتون می خوابم اگه باور نداری اسممو سرچ کن توی نت
    یه دختر اینو رد کرد ۲۰روز بعد مادرش مرد پس اینو برای۲۰تا از دوستاتون بفرستید

      نقل قول

  • بنظر من کلد هندز شخصیت مهمی نیستش که تو سریال اصلا نشونش ندادن :ostad:

      نقل قول

  • dead:
    سلام من ترسا فیدالگو هستم ۲۷سال پیش مردم اگه تو این پیامو واسه ۲۰نفر دیگه نفرستید من همیشه کنارتون می خوابم اگه باور نداری اسممو سرچ کن توی نت
    یه دختر اینو رد کرد ۲۰روز بعد مادرش مرد پس اینو برای۲۰تا از دوستاتون بفرستید

    جداً شرم نکردی این پیام رو فرستادی؟ :noo: :noo: :noo:

      نقل قول

  • dead:
    سلام من ترسا فیدالگو هستم ۲۷سال پیش مردم اگه تو این پیامو واسه ۲۰نفر دیگه نفرستید من همیشه کنارتون می خوابم اگه باور نداری اسممو سرچ کن توی نت
    یه دختر اینو رد کرد ۲۰روز بعد مادرش مرد پس اینو برای۲۰تا از دوستاتون بفرستید

    همیشه کنار دختره خوابیدی، … به مادرش چه ربطی داره الآن؟؟ :D:

      نقل قول

  • محمد:
    بنظر من کلد هندز شخصیت مهمی نیستش که تو سریال اصلا نشونش ندادن

    دو تا احتمال بیشتر وجود نداره
    یا داره راه سریال و کتاب از هم جدا میشه که احتمالش بیشتره چون اگه مارتین هم نمیره کتاب هفتم حداقل ۷ سال دیگه میاد.
    یا اینکه شخصیت مهمی نبوده و حذف شده که مهم هم نبود غیر از رسوندن برن.

      نقل قول

  • سلام:من دو شب پیش ۱۰ فصل اول کتاب چهارم رو خریدم و پول از حسابم کم شد اما الان نمی تونم فصل هایی رو که خریدم دانلود کنم.(وقتی داشتم خرید می کردم بعد از اتمام پرداخت پول وقتی سایت می خواست از درگاه پرداخت به صحفه دانلود برگرده این error رو نشون میداد و من هر کاری کردم نتونستم وارد سایت وینترفل بشم bad gatway)

      نقل قول

  • سلام:من دو شب پیش ۱۰ فصل اول کتاب چهارم رو خریدم و پول از حسابم کم شد اما الان نمی تونم فصل هایی رو که خریدم دانلود کنم.(وقتی داشتم خرید می کردم بعد از اتمام پرداخت پول وقتی سایت می خواست از درگاه پرداخت به صحفه دانلود برگرده این error رو نشون میداد و من هر کاری کردم نتونستم وارد سایت وینترفل بشم bad gateway).لطفا راهنماییم کنید که چطور می تونم این فصلها رو دانلود کنم چون هر چی وارد حساب کاربریم میشم دوباره میزن خرید فصل ها و جایی برای دانلود نیست

      نقل قول

  • great tom hanks:
    یه سری تئوری هایی وجود داره که بعضی ها میگن کلد هند پادشاه شب هستش

    منم امید وارم این نظریه درست باشه

      نقل قول

  • داریوش:
    سلام:من دو شب پیش ۱۰ فصل اول کتاب چهارم رو خریدم و پول از حسابم کم شد اما الان نمی تونم فصل هایی رو که خریدم دانلود کنم.(وقتی داشتم خرید می کردم بعد از اتمام پرداخت پول وقتی سایت می خواست از درگاه پرداخت به صحفه دانلود برگرده این errorرو نشون میداد و من هر کاری کردم نتونستم وارد سایت وینترفل بشم bad gateway).لطفا راهنماییم کنید که چطور می تونم این فصلها رو دانلود کنم چون هر چی وارد حساب کاربریم میشم دوباره میزن خرید فصل ها و جایی برای دانلود نیست

    بابت این مشکل عذرمی‌خوام. یه بررسی بکنید باید مشکل حل شده باشه

      نقل قول

  • وای چقدر دور بودن از وینترفل سخته !
    خیلی وقته نوبدم . دیروز یه ۵-۶ فصل خوندم !
    دست گلتون درد نکنه ! واقعا خیلی خیلی خسته نباشید !
    اصلا این ویراستار خیلی هم باهوش نیست !

    منم اولش فکر کردم کلدهند بنجمین باشه اما بعید بنظر میرسه ! بنظرم بنجمین بعدا پیدا بشه و نقشی ایفا کنه ! اما نمیدونم چیه . این کولد هم نقش مهمی خواهد داشت. تو سریال خیلی چیزها سرجاشون نبودن اما بیشترشون بودن با یه تغیر کم یا زیاد . فقط زمانش رو جابجا کرده بودن ! :D:
    البته اینکه فیلم و داستان فرق میکنه ۱۰۰% شکی نیست !

      نقل قول

  • من قبلا معذرت خواهی کردم الان هم میکنم چون که غروری در این ضمینه ندارم (به علت علاقه وافر به نغمه و تمام کسانی که در راه ترجمه آن فرهنگ سازی میکنند) . دوستان منظورم این نیست که توی وینترفل شکایت و گلایه کنه منظورم اینه بجز یکسری از کاربران دلسوز(تعدادشان انگشت شمارن) چند نفر واقعا در مورد رفع مشکل تدبر میکنند آیا نباید یه تکونی به خودمون بدیم درسته در ترجمه ها و سایر کارهایی ریز دیگه مشارکت هست ولی سوال اینه تا چه اندازه وچطور. وینترفیل دارا با ماسک اکسیژن نفس می‌کشه ما استارک رو باید بعنوان لیدرباید داشته باشیم نه دست اندرکار. تو فضایی مجازی محدودیت وجود نداره میتونیم تبدیل به یه مرجع بزرگ برای ادبیات فانتزی بشیم نه مصرف گرامثل صدا و سیماکه در حد صد اوسیما ترکمنستان هم نیست. بخدا من خودم دوستانی دارم هم دستی در نوشتن دارن و هم استعداد اینجور چیزا. وقتی من به بهشون در مورد وینترفیل گفتم اونا جواب دادن یه سایت که که دوسال دیگه شعلهش خاموش میشه تو اونرو با آراد مقایسه میکنی حالا آراد چیکار کرده نمیدونم(کماکان در مورد این موضوع با دوستانم در تالار فیکشن مشاجره داشتم میتوانید بریدببینید). دوستان من بعنوان کسی که چند وقته در سکوت سایت رو درصد میکنم دارم میگم داریم آفت میکنیم حال دوستان هر فکر ی درباره ام میکنند بکنند این رسالتی بود که باید انجام میدادم

      نقل قول

  • ali:
    …دوستان من بعنوان کسی که چند وقته در سکوت سایت رو درصد میکنم دارم میگم داریم آفت میکنیم حال دوستان هر فکر ی درباره ام میکنند بکنند این رسالتی بود که باید انجام میدادم

    حالا این شد یه حرف حساب برای بحث کردن. اما به نظرم جاش اینجا نیست. من پاسخ کامنت شما رو تو تاپیک انتقادات و پیشنهادات میدم. دوست دارم سایر دوستان هم در این مورد اظهار نظر کنن.

    magenta:
    به نظر من مهمترین سوال ، ماهیت شمال است ، یعنی چه چیزی در شمال وجود دارد که همه موضوعات و موجودات قدیمی در انجا زنده هستند .

    به نظر من اینکه چرا شمال اینطوریه و چرا موجودات اهریمنی و عجیب تو شمال هستن چیز عجیب و پنهانی نیست.
    شمال احتمالاً مثل شمالگان زمین به دلایل طبیعی همیشه سرد و زمستانیه. خب کجا برای پرورش اهریمنان بهتر از برف و یخ و سرما؟ یعنی این جادو یا آدرها نیستن که شمال رو سر و یخی کردن. بلکه سرمای شماله که بهترین جا برای حیات اونهاست.

    kei1:
    اسپویلر چرا نیست؟

    بابت اون مشکلات هفته گذشته بعضی موارد بهم ریختگی پیدا کرده بودن. اسپویل دوباره برگشت سر جاش

      نقل قول

  • کلا دوست دارم که بنجن فارغ از هر اسمی که بهش نسبت میدن زنده باشه مثلا در جنگ با آدر ها به برن کمک کنه یا به دیوار برگرده و اطلاعاتی از آدرها داشته باشه و یا حتی هویت واقعی جان رو اون معلوم کنه واقعا جالب میشه .
    با تشکر از خبر خوبتون

      نقل قول

  • خیلی چیزهایی که در نظر مردم داستان افسانه و جادو بوده دوباره حقیقت پیدا کرده ممکنه بنجن استارک هم به عنوان یه روح به داستان برگرده و یا اصلا نمرده باشه و قدرت مافوق طبیعی پیدا کرده باشه…
    اما من شخصا فکر می کنم بنجن استارک داره کارهای مهم تر از این انجام میده… B-) B-)

      نقل قول

  • میدونم به بحث ربطی نداره ………..

    ولی چطور ممکنه اگان تارگرین اژدها هاشو کنترل میکرد ولی دنریس نمی تونه؟؟؟؟
    شاید اگان تارگرین وارگ می شد داخل اژدها ؟؟؟؟؟؟
    شاید برن قراره کسی باشه که برای وارگ شدن توی اژدها آموزش ببینه؟؟؟؟؟
    شاید اونه که ادر ها رو از بین میبره ….. :fight:

      نقل قول

  • اصلا من از شما یه سوالی دارم برن عموش رو ببینه و نشناسه؟داریم اصلا؟مگه میشه؟ مگه داریم؟

      نقل قول

  • Farnood:
    میدونم به بحث ربطی نداره ………..

    ولی چطور ممکنه اگان تارگرین اژدها هاشو کنترل میکرد ولی دنریس نمی تونه؟؟؟؟
    شاید اگان تارگرین وارگ می شد داخل اژدها ؟؟؟؟؟؟
    شاید برن قراره کسی باشه که برای وارگ شدن توی اژدها آموزش ببینه؟؟؟؟؟
    شاید اونه که ادر ها رو از بین میبره …..

    در دوران اگان فرهنگ اژدها سواری بین تارگرین ها مرسوم بوده و اطلاعات در مورد اون زیاد
    ولی در دوران حاضر خیلی وقته اژدهایی نبوده و اژدهاسواری هم وجود نداشته که بخواد حالا به دنریس هم یاد بدن. به نظرم خود دنیریس کم کم یاد میگیره چطور کنترلشون کنه .

      نقل قول

  • چرا کتاب ترجمه کتاب پنجم نیست. منظورم پی دی اف شه. لطفا آگه هست بزارین تا بخریم🙏

      نقل قول

  • مهدیه:
    چرا کتاب ترجمه کتاب پنجم نیست. منظورم پی دی اف شه. لطفا آگه هست بزارین تا بخریم🙏

    کتاب پنجم در حال ترجمه است و تا امروز ۲۶ فصل از اون منتشر شده که می‌تونید این فصل ها رو از فروشگاه سایت خریداری کنید

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: