تاپیک‌های تعاملی

زمستان در راه است،ساده یا رمز آلود؟ (ویرایش: عذرخواهی)

م.م.استارک: با توجه به اتفاقات اخیر و مشخص شدن اینکه نویسنده این مطلب اون رو از فروم سایت وستروس و یا هر جای دیگه‌ای بدون ذکر منبع کپی کرده و باعث مکدر شدن وجهه سایت شده، من از اینجا از همه خوانندگان و نویسنده اصلی این مطلب عذر می‌خوام و نویسنده این مطلب رو از هم جمع نویسندگان سایت حذف می‌کنم. قطعاً‌ اگر مدیران سایت از این موضوع مطلع بودن هرگز اجازه انتشار اون رو نمی‌دادن.

خب من این  این مطلبو که شاید برای یکسری جالب باشه مخصوصا خود م.م.استارک عزیز از درون بکی از انجمن های انگلیسی پیدا کردم و برای شماامیدوارم مفید واقع شود

تا به حال دقت کرده اید که چرا شعار های تمام خاندان ها نکته و یا روایتی از “خود”شان است ولی خاندان Stark از یک پدیده ی خارجی سخن میگوید ؟

این شعار خاندان های مشهور است :

تالی ها : خانواده ، وظیفه ، شرف

لینستر ها! : غرّش مرا بشنو 
براتیون ها: خشم برای ماست 
تارگین ها: آتش و خون
مارتل ها : تسلیم نشده ، رها ، رام نشده 
گریجوی ها : ما چیزی نمیکاریم

همانطور که میبینید تمام خاندانها در مدح و ستایش خود سخن رانده اند و یا توصیفی از آنچه که هستند ( یا مایلند که باشند ) دارند اما خاندان استارک از زمستان سخن میگوید :
زمستان در راه است …
اما شاید به همین سادگی ها که به نظر میرسد نباشد. شاید همانطور که خاندان های بزرگ، با شعارشان میخواهند ترس بر اندام  بدخواهان بیاندازند ، استارک های وینترفل هم همین نیت را داشته اند. شاید همانطور که خاندانهای دیگر ، با داشته هایشان دل میسوزانند ، استارک ها هم همین مسیر را دنبال میکنند.

بسیاری بر این باورند که این جمله یک تهدید است. یک تهدید که میگوید در صورت در افتادن با Stark ها ، زمستان بر شما نازل میشود.
شاید به دور از ذهن هم نباشد چرا که Brandon The Builder به نظر میرسد که در جادو کمک هایی داشته و البته که Stark ها جزو First Men به حساب می آیند که با طبیعت بسیار اخت بوده اند. حتی اسم Winterfell هم در این زمینه گوشه چشمی از این تئوری را زنده میکند. Winter , Fell = زمستان روانه شد.

پذیرای نظرات شما هستم

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=2677

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۲۲ دیدگاه

  • سلام دوست عزیز…خسته نباشی…متن خیلی خوبی بود. دادا یه سر به ایملت بزن حتما
    موفق باشی

      نقل قول

  • به نظر من غیر از بحث این که در افتادن با استارکا باعث اومدن زمستان می شه از طرف دیگه میشه گفت چون زمستان حتما خواهد آمد و تو زمستان همه خاندان ها به استارک ها نیاز دارن و تو زمستان استارک ها فرمانروایی می کنن، پس این هم یه جور تهدیده

      نقل قول

  • خیلی متن خوبی بود…
    ممنون آرمان جان…

      نقل قول

  • سلام ارمان تبریک میگم
    قبلنا بعد ی هفته سایت میومدیم هیچ اتفاقی نمی افتاد ما هم اینجوری :cry: اما حالا ۳ روز سایت نیومدم کلی اتفاق اوووووو تازه دانلود فصلم بینشون هست :D :D والا تا ب حال اینجوری ب شعارا نگاه نکرده بودم ولی فکر نکنم چیز خاصی برا گفتن داشته باشه و جوابش همونیه ک خودت گفتی
    اگه بخوان در وصف خودشون چیزی بگن میشه سردوخشن. ک خب زمستونم سرد و خشنه دیگه شعارشون کاملا ب ویزگه خاندانشون مرتبطه :roll: :roll:

      نقل قول

  • به نظر من که ایین شعار یه کنایه ست! به این معنی که وقتی زمستون بیاد فقط ماییم که زنده میمونیم!!

      نقل قول

  • Masood: به نظر من که ایین شعار یه کنایه ست! به این معنی که وقتی زمستون بیاد فقط ماییم که زنده میمونیم!!

    پس چرا یه بار ند به اریا گفت که باید رابطه ات با خواهرت خوب باشه و …… و زمستان داره میاد؟؟؟

      نقل قول

  • دنریس: پس چرا یه بار ند به اریا گفت که باید رابطه ات با خواهرت خوب باشه و …… و
    زمستان داره میاد؟؟؟

    اون یبار برای اخطار بود
    همانطور که میدونید زمستان برای استارک ها شروع سختی هاست
    اون مثال سختی ها رازد بر اینکه تا حدودی از وقایع بعدش با خبر بود
    یک هشدار برای همبستگی
    اون یبار اثتثناست

      نقل قول

  • دنریس: پس چرا یه بار ند به اریا گفت که باید رابطه ات با خواهرت خوب باشه و …… و زمستان داره میاد؟؟؟

    گرگا تو یه گله‌ان و زمستونم بخاطر همبستگیشون جلوشون کم میاره! اگه هر گرگ دور از گله باشه شانس زندگی نداره!

      نقل قول

  • Masood: گرگا تو یه گله‌ان و زمستونم بخاطر همبستگیشون جلوشون کم میاره! اگه هر گرگ دور از گله باشه شانس زندگی نداره!

    پس با این حساب استارکا همگی منقرض میشن چون زمستون رسید :twisted: :mrgreen:

      نقل قول

  • دنریس: پس با این حساب استارکا همگی منقرض میشن چون زمستون رسید

    نه دیگه!! جان که گله داره، برنم با اینکه کوچیکه ولی همونم داره! آریا هم معلوم میشه که گله داره یا نه! فقط سنسا مونده که اونم شاید گله دار شد!! ریکانم که اصن تو باغ نیست!! :mrgreen:

      نقل قول

  • Masood: نه دیگه!! جان که گله داره، برنم با اینکه کوچیکه ولی همونم داره! آریا هم معلوم میشه که گله داره یا نه! فقط سنسا مونده که اونم شاید گله دار شد!! ریکانم که اصن تو باغ نیست!!

    ولی یه حسی بهم میگه ریکان در آینده یه کارای اساسی میکنه البته اگه به مارتینه یهو دیدین اونو هم کشت :mrgreen:

      نقل قول

  • متاسفم، معلوم شد که تحمل حرف حق رو ندارید! نویسنده میاد مطلب رو کپی می کنه بعدش خیلی قشنگ میاد می گه خودم نوشتم. به جای اینکه نظر من رو نشون بدید تا نویسنده درس عبرت بگیره ، نظرم رو تایید نمی کنید. این یعنی مهر تاییدی بر کار نویسنده. متاسفم!

      نقل قول

  • اگه دوست دارید نشون بدید انتقاد پذیر هستید اون نظرم رو که عکس و لینک داره رو تایید کنید.
    اصلا دوست نداشتم چیزی بگم. گفتم حالا یه متنی رو کپی کرده گذاشته. فدای سرش که منبع رو ذکر نکرده ولی از اینکه میاد دروغ میگه که مطلب رو خودم نوشتم آدم زورش می گیره!

      نقل قول

  • aaa: متاسفم، معلوم شد که تحمل حرف حق رو ندارید! نویسنده میاد مطلب رو کپی می کنه بعدش خیلی قشنگ میاد می گه خودم نوشتم. به جای اینکه نظر من رو نشون بدید تا نویسنده درس عبرت بگیره ، نظرم رو تایید نمی کنید. این یعنی مهر تاییدی بر کار نویسنده. متاسفم!

    دوست عزیز ما…نظر ها توسط سیستم سایت بررسی میشه و نه ما و درصورتی که خود سیستم نظری رو که حاوی کلمه یا جمله خاصی باشه پیدا کنه تایید نمیکنه تا ما بررسیش کنیم. تا الان هم فقط یک نظر شما تایید نشده که شرمنده خواب بودم تا الان نگاه نکردم. حرف شما کاملا متین هست و ما منبع رو مینویسیم اما حق کپی با ذکر منبع مشکلی نداره که. منبع متن نوشته میشه دوست عزیز.از اینکه این رو به اطلاع ما رسوندین بسیار ممنونم و بابت ناراحتی شما عذر میخوام

      نقل قول

  • aaa: اگه دوست دارید نشون بدید انتقاد پذیر هستید اون نظرم رو که عکس و لینک داره رو تایید کنید. اصلا دوست نداشتم چیزی بگم. گفتم حالا یه متنی رو کپی کرده گذاشته. فدای سرش که منبع رو ذکر نکرده ولی از اینکه میاد دروغ میگه که مطلب رو خودم نوشتم آدم زورش می گیره!

    دوست عزیز منبع متن نوشته خواهد شد…..نیازی نیست مدرک گذاشته بشه..نوشته برای فروم سایت وستروس هستش….

      نقل قول

  • Raegar Targeryan: دوست عزیز ما…نظر ها توسط سیستم سایت بررسی میشه و نه ما و درصورتی که خود سیستم نظری رو که حاوی کلمه یا جمله خاصی باشه پیدا کنه تایید نمیکنه تا ما بررسیش کنیم. تا الان هم فقط یک نظر شما تایید نشده که شرمنده خواب بودم تا الان نگاه نکردم. حرف شما کاملا متین هست و ما منبع رو مینویسیم اما حق کپی با ذکر منبع مشکلی نداره که. منبع متن نوشته میشهدوست عزیز.از اینکه این رو به اطلاع ما رسوندین بسیار ممنونم و بابت ناراحتی شما عذر میخوام

    نظر من که کلمه نامناسبی نداشت. هر نظری که من داخلش برای حرفم لینک گذاشتم تایید نشد. حالا بگذریم.
    منم گفتم مشکل من با کپی متن نیست. با دروغ نویسنده ی متن هست که ادعا می کنه خودش این متن رو نوشته. شما جمله اول این پست رو بخون، نویسنده میگه من ایده رو از یه سایت خارجی گرفتم و گسترش دادم. نویسنده داره خودش رو به دروغ ، مالک این متن می دونه. یعنی ایشون با سلامت عقل و آگاهی اومده فروم وستروس، متن رو کپی کرده و ادعا کرده خودش نوشته. بعد شما میگی کپی با ذکر منبع مشکلی نداره.
    لازم نیست از من عذر خواهی کنید به نویسنده ی مطلب بگید، خلاقیت داشته باشه!

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: