اخبار

اظهار نظر جدید مارتین در خصوص تاریخ انتشار کتاب ششم

تا به حال صحبت‌های زیادی در مورد تاریخ انتشار کتاب بادهای زمستان، جلد ششم از مجموعه‌ی نغمه‌ای از یخ و آتش شنیده‌ایم. اخیراً نشریه Time و چند نشریه دیگر ادعا کردند که ناشر مارتین عدم انتشار کتاب ششم در سال ۲۰۱۵ را تایید کرده است.

طبیعتاً در چنین مواردی ممکن است جملات پس و پیش شوند و مفهوم متفاوتی را منتقل کنند. در حقیقت چیزی که جین جانسون گفته بود این بود که :«کتاب بادهای زمستان در حال حاضر برای سال ۲۰۱۵ برنامه ریزی نشده است.»

حال WSJ ادعا کرده است این نقل قول‌ها از جانب مارتین بوده است که در تاریخ ششم فوریه در George R R Martin’s Not a Blog به نمایش درآمده است:

امیدوارم کتاب بادهای زمستان در برنامه‌ی هیچ کدام از ناشرانم نباشه. سال‌ها تلاش کردم تا اونها رو متقاعد کنم تا وقتی کتاب رو تمام نکردم و تحویلشون ندادم، اون رو وارد زمانبندی انتشار نکنن. برنامه‌ریزی کردن و به روزآوری برنامه و به تعویق انداختن زمان انتشار کتاب فقط مردم رو عصبانی می‌کنه. ترجیح می‌دم تا وقتی که مطمئن نیستم، هیچ زمانی رو برای انتشار اعلام نکنم. این برخلاف استاندارد ناشرانه، اما خب . . . این جنگیه که همیشه توی اون پیروز نمی‌شم.

من خودم رو با اخبار مربوط به کتاب خودم سرگرم نمی‌کنم. می‌دونم چه قدر مردم منتظر این کتاب هستن. می‌دونم این انتظار مدت زیادی طول کشیده و اینکه چقدر هیجان‌زده هستند. هنوز دارم روی کتاب کار می‌کنم. وقتی تمام شد همینجا اعلام می‌کنم. هیچ سرنخی برای کشف یا کدی پنهان در کار نیست. وقتی تاریخ انتشار رو اعلام کنم خیلی واضح و بدون پیچیدگیه. تاریخ انتشار رو با کریسمس، روز ولنتاین و یا تولد آبراهام لینکولن مصادف نمی‌کنم. کتاب در یکشنبه‌ی عید پاک به همراه مسیح احیا نمیشه. وقتی تمام شد میگم تمام شده، حالا هر روزی که می‌خواهد باشه.

نمی‌دونم دیگه چه‌طور واضح‌تر از این بگم!

ترجمه از: milad northman

نظر شما در مورد تاریخ انتشار کتاب ششم چیه؟ میشه امیدوار بود که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ این اثر عظیم به دست خوانندگان برسه؟ آیا اینگونه اظهارنظرهای مارتین می‌تونه نشانه‌ای از احتمال زیاد انتشار این کتاب تا قبل از کریسمس ۲۰۱۶ باشه؟

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=5214

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۷ دیدگاه

  • فقط امیدوازم کتاب رو با خودش به قبر نبره راستی یکی از طرفدارها مطلبی رو ارایه کرده بود که نام پنج شخصیتی که در کتاب ششم زنده می مونند رو اسپویل کرده بود این خبر صحت داره؟

      نقل قول

  • من میترسم کتابو ۲۰۱۷ بده بیرون . کتاب هفتم با این حساب فک کنم سال ۲۰۲۲ بیاد :-|

      نقل قول

  • خخخخخخ عاشق این استایل حرف زدنشم!!
    آخه مرتیکه پییییییییییییر چطور انقد کوله؟؟؟!!!

      نقل قول

  • فک کنم تاریخی که کار مارتین تموم بشه منم مردم چه برسه به مارتین

      نقل قول

  • به نظرم ناشرش میدونه که مارتین چقدر از کتاب رو نوشته و بر اساس اون گفته که ۲۰۱۵ نمیاد . پس باید حالا حالا ها منتظر بمونیم.
    با تشکر

      نقل قول

  • دوستان جلد اول و دوم کتاب پنجم شنبه میره زیر چاپ و تا دو هفته ی دیگه اماده میشه ، البته جلد دوم با کمی فاصله نسبت به جلد اول ، جلد سوم هم تو نمایشگاه کتاب فروخته خواهد شد

      نقل قول

  • آرمبن:
    دوستان جلد اول و دوم کتاب پنجم شنبه میره زیر چاپ و تا دو هفته ی دیگه اماده میشه ، البته جلد دوم با کمی فاصله نسبت به جلد اول ، جلد سوم هم تو نمایشگاه کتاب فروخته خواهد شد

    دمتون گرم
    خیلی ممنون

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: