مقالات

نمادگرایی مذهبی در دنیای نغمه ای از یخ و آتش

مقاله زیر رو در یکی از تالارهای گفتگو به طور اتفاقی دیدم و به نظرم خوندنش خالی از لطف نیست. نویسنده با نگاهی متفاوتی به قضیه نگاه کرده و تحلیل در خور تعقلی از نمادشناسی مذهبی داستان نغمه و سریال بازی تاج و تخت ارائه داده. اما در هر حال باید اشاره کنم که سایت وینترفل تنها بازنشر دهنده این مقاله است و دیدگاه‌های مطرح شده در اون نماینده ایده ها و دیدگاه های مدیریت سایت وینترفل نیست. قضاوت نهایی با شما خوانندگان عزیز.

به نام الله.

سلام،

اول میخواستم این مطلب رو تو تاپیک *مواد لازم برای ساخت یه فیلم شیطانی* بذارم … بعد ترسیدم با توجه به اینکه مطالب مهم هست، مهجور واقع بشه ! لذا یه تاپیک جدا براش ایجاد کردم:

با توجه به اینکه این سریال پر است از صحنه های غیر اخلاقی ، بعضی دوستان پیشنهاد کردن که اصلا در رابطه با این سریال حرفی زده نشده چون ممکنه مخاطب کنجکاو بشه، بره ببینه و منحرف بشه !
خیلی وقت بود که درگیر بودم باخودم که این مطلب رو بذارم اینجا یا نه … ولی سر آخر به این نتیجه رسیدم که بذارم مطالب رو !

یه مقدار کوچیک برای دوستانی که سریال رو ندیدن (و ایشالا نخواهند دید!) و رمان هایی که سریال از اونا ساخته شده رو نخوندن، توضیح میدم:

این بخش از مقاله به معرفی داستان نغمه و سریال می‌پردازه که خود طبعا برای ما نغمه‌ای‌ها تکراریه و به همین جهت از ذکرش صرف نظر میشه

خب ازینجا به بعد رمان ها رو میذاریم کنار و فقط در مورد سریال صحبت میکنیم!

کسایی که سریال رو دیدن میدونن که وقتی این سریال رو می بینی حتی اگه اعتقاد نداشته باشی که سریال ها و فیلمای هالیوود فقط جنبۀ سرگرمی ندارن، ناخودآگاه این حس بهت دست میده که ماجراهایی که تو سریال داره اتفاق میفته، از واقعیت وام گرفته و وقتی مصاحبه های جورج مارتین رو میخونی و کمی دربارۀ سریال تحقیق می کنی متوجه میشی که این حس ـت بی خود نبوده ! و خیلی از اتفاقات سریال خیلی از اسم های داخل سریال و حتی جغرافیای سریال بازی تاج و تخت ریشه در واقعیت دارن.

برای مثال این لینک ها رو ملاحظه کنید:

لینک ۱

لینک ۲

حتی خیلیا میگن نقشۀ Westros شبیه نقشۀ کشور اسکاتلند هست:

لینک

این سریال شخصیت ها و خاندان های بسیار زیادی داره … که هر کدوم قابل تحلیل هستن!
اما نه ما وقتش رو داریم فعلا … نه حالش رو داریم نه همه رو تونستیم تحلیل کنیم که بخوایم دربارۀ همۀ شخصیتا و خاندان ها صحبت کنیم !
لذا فقط به تحلیل ۲ جبهه و ابعاد آخرالزمانی سریال می پردازیم!
واسه همین مجبورم یه مقدار دربارۀ سریال توضیح بدم:

و دوباره توضیحاتی که ما نغمه‌ای‌ها از حفظ هستیم!

حالا میریم سراغ طرح کردن مفروضات:

۱٫ Daenerys Stormborn (دنریس طوفان زاد) = حضرت زهرا (سلام الله علیها)

۲٫ Lord of Light (خدای روشنایی) = لوسیفر / ابلیس

خب، اثبات رو شروع میکنیم … اول، دومی رو اثبات میکنیم که آسون تره !!!

مورد دوم بسیار واضح هست تا جاییکه حتی تو سایت طرفدارای این سریال که ی بار داشتم گشت میزدم ی کامنت خوندم که یکی از کاربرا به این مسئله اشاره کرده بود … که *خدای روشنایی همان شیطان ـه*

تالار گفتمان طرفداران این سریال
ارسالی که توش به این مسئله اشاره شده: ارسال شمارۀ ۲۲ (کاربری با آواتار مریلین منسِن)

و اگه کلمۀ lucifer و اسم سریال رو باهم سرچ کنید به بسیاری از مطالب انگلیسی بر میخورید که در سایتای مختلف کاربرا به این نکته اشاره کردن و به عنوان فرضیه بهش اشاره کردن.

در ابتدا توضیحی که سایت دایره المعارف آتش و یخ گذاشته رو بخونیم باهم:

لینک

R’hllor, also known as the Lord of Light, the Heart of Fire, the God of Flame and Shadow[1], is a prominent god on Essos, but has only a few followers in Westeros, where he is more commonly known as the Red God. His symbol is a fiery heart

ترجمه:

R’hllor یا معروف به خدای روشنایی، قلب آتش، خدای شعله و سایه، یک خدای برجسته در Essos (شرق) هست، ولی در Westros (غرب) پیروان اندکی داره و بیشتر به خدای قرمز معروف است. نماد او یک قلب آتشین است.

مخاطب از ابتدای اپیزود اول فصل دوم سریال با اسم *خدای روشنایی* آشنا میشه وقتی یه ساحره (Melisandra = ملیساندرا) اسمش رو میبره و ازش تقاضای کمک میکنه.

[تصویر: Melisandre_revised.jpg]

( ملیساندرا، کاهن خدای قرمز یا خدای روشنایی )

همینطور که داستان جلو میره مخاطب بیشتر با شخصیت ملیساندرا و از طریق اون با خدای روشنایی آشنا میشه. در طول فصل دوم مخاطب متوجه میشه که کارهایی که خدای روشنایی از ملیساندرا درخواست میکنه که براش انجام بده ، همه مرتبط با جادوی سیاه هست و شامل انجام اعمال جنسی و بسته شدن نطفۀ حرام و … هست.

[تصویر: Melisandre_5.jpg]

تا انتهای فصل دوم تا جاییکه ملیساندرا در آتش به اِستنیس باراتیون نشون میده که او (اِستنیس) پیروز خواهد شد، زیاد در مورد ماهیت خدای روشنایی چیزی به مخاطب گفته نمیشه !

[تصویر: Melisandre_6.jpg]

در همین فصل یعنی فصل دوم بطور موازی، شخصیتی وارد داستان میشه با اسم جکِن هاگار. این شخصیت یه قاتل حرفه ای هستش. ولی چیزی که توجه ما رو جلب میکنه ، صحبتای این کاراکتر دربارۀ *خدای قرمز* هست.
برای مخاطب معمولی در ابتدا ارتباطی بین *خدای روشناییِ* ملیساندرا و *خدای قرمز* جکن هاگار وجود نداره. تا اواسط فصل سوم که مخاطب ی جملۀ شعارگونه رو از بانو ملیساندرا میشنوه:

Valar Morghulis = All Men Must Die = تمام انسان ها باید بمیرند

این جمله ای هست که جکن در انتهای فصل دوم، وقتی میخواد *آریا استارک* (یکی از شخصیتای مهم سریال) رو ترک کنه بهش میگه ، تا اون (آریا) بتونه وقتی به شرق (شرق دریای باریک؛ شهر براووس) رفت، اون رو پیدا کنه.
در فصل دوم آریا استارک ، جکن رو که در بند هست آزاد می کنه و جکن هم در ازاش بهش میگه هر کسی رو که خواستی من برات می کشم (تا سقف ۳ نفر) !
اما نکته ای که جالبه اینه که جکن همواره اشاره میکنه که این افرادی که قربانی میشن ، پیشکش هایی (offer) هستن برای *خدای قرمز* !

[تصویر: Jaqen_Hagar.jpg]
[تصویر: Jaqen_Hagar_3.jpg]
[تصویر: Jaqen_Hagar_1.jpg]
[تصویر: Jaqen_Valar_Morghulis_2.jpg]
[تصویر: Faceless_Man.jpg]

در فصل سوم آریا استارک (فرزند نِد استارک) که همراه با فرزند حرام زادۀ پادشاه رابرت باراتیون، سرگردان هستن، توسط گروهی افراد شبه نظامی! دستگیر میشن.
و اینجاست که سازنده اکثر کدهای مهم دربارۀ کاراکتر *خدای روشنایی* رو به مخاطب میده و بقولی به اِلمان های اصلی (که ماها دنبالش هستیم!) اشاره میکنه.

برای اینکه بهتر متوجه بشین، مجبور بازم بیشتر داستان رو تعریف کنم !

گروه شبه نظامی که در بالا اشاره شد، در مسیرشون بجز آریا استارک و فرزند حرامزادۀ پادشاه ، سگ نگهبان پادشاه (محافظ پادشاه) که بعد از جنگ (حملۀ اِستنیس باراتیون به پایتخت که در خلاصه ها اشاره شد) از پایتخت فرار کرده رو دستگیر می کنن و میخوان که مجازاتش کنن. و اینجاست که دیالوگ های اساسی پیرامون ماهیت این شبه نظامی ها و همینطور خدای روشنایی بین کاراکترها رد و بدل میشه.

این تیکه از سریال رو تبدیل به کلیپ کردم برای دوستانی که سریال رو ندیدن و نخواهند دید:

[کلیپ رو به زودی میذارم !!!]

چندین عبارت و جملۀ کلیدی تو این سکانس گفته میشه:

۱٫ Mason = بنّا = معمار = فراماسون
۲٫ Brotherhood without Banner = انجمن برادری بدون پرچم
۳٫ Fire God = خدای آتش
۴٫ Lord, Give us Wisdom = خدای [روشنایی] به ما خِرد عطا کن!

و ۲ اتفاق مهم داره:

۱٫ اینکه شخصیت *بریک داندارین* وقتی در حال آماده شدن برای مبارزه با سگ پادشاه هست، دستش بوسیلۀ توروس (کاهن خدای روشنایی) زخمی میشه با شمشیر (بسیار جالبه که شبیه مراسمات توی لوژ این کار رو انجام میدن) !

[تصویر: Thoros.jpg]
[تصویر: Thoros_1.jpg]
[تصویر: Thoros_2.jpg]

۲٫ اینکه خدای روشنایی کاراکتر *بریک دندارین* رو بعد ازینکه شکست میخوره و با شمشیر از وسط ۲ نصف میشه ، دوباره زنده میکنه !

[تصویر: Berik.jpg]
[تصویر: Beric_2.jpg]
[تصویر: Beric_3.jpg]

توضیح در مورد عبارات و جملات بالا:

۱٫ کلمۀ ماسون = معمار = بنا که بسیار آشکار هست و نیاز به توضیح نداره
۲٫ انجمن برادریِ بدون پرچم دقیقا اشاره به فراماسونری داره ! اگه کمی دقت کرده باشین متوجه میشین که شاخصۀ مهم فراماسونری همین هست که سرتاسر نماد و علامت هستن ولی هیچ پرچمی مثل پرچم کشورها یا خاندان های ثروتمند ندارن !
۳٫ خدای آتش؛ اگه کمی دقت کنیم، متوجه میشیم که اجنه و شیاطین هم از آتش ساخته شدن و اینکه این عبارت از سگ پادشاه شنیده میشه نه یکی از اعضای انجمن برادری، خودش جای تأمل داره (که چطور اون شخصیت از ماهیت خدای روشنایی باخبر هست؟) !
۴٫ کلمۀ خِرد از کلمات کلیدی شیطان پرستان هست که پیرامون خدایشان ، لوسیفر استفاده میکنن ! در این رابطه میتونم ارجاعتون بدم به این تاپیک

در مورد رویدادهای این سکانس:

۱٫ دوستانی که کمی با افعال شیطان پرستان آشنا باشن یا حتی سریال Supernatural رو دیده باشن، میدونن که برای احضار شیاطین ، شیطان پرستان باید بجز شمع ، مهر (sigil) و … خون خودشون رو هم روی زمین بریزن !
و این نکته هم بیش از پیش ماهیت شیطانی، خدای روشنایی رو برای مخاطبِ آگاه روشن میکنه !

۲٫ باز هم اگه دوستان با اعتقادات این شیطان پرستان آشنا باشن یا حتی سریال هاشون رو دیده باشن یا مستند *سفری به ماوراء طبیعه* (مصاحبه با راجر مونرو) ، میدونن که اینا به افعال ماوراء طبیعۀ شیاطین تکیه میکنن و بهش اعتقاد دارن، تا جاییکه تو سریال Supernatural اشاره میشه که شیاطین میتونن افراد مرده رو هم زنده کنن!
اما در مورد خود لوسیفر معتقد هستن که لوسیفر فرشتۀ الهی بوده و فرشته ها هم قادر به برگردوندن مرده ها به زندگی هستن !!! که این مطلب رو هم توی سریال سوپرنچرال یا فیلم Constantine می بینیم ! اما این مورد در واقع بدلی هست از معجزۀ حضرت مسیح (علیه السلام). لازم به ذکره که بگم: مسیح معرفی شدۀ بوسیلۀ انجیل شباهت هایی به *هروس* و *لوسیفر* داره. و اینا از همین مسئله دارن استفاده میکنن که احتمالا در آخرالزمان لوسیفر رو بجای مسیح جا بزنن.

بعد این مبارزه (که بالا کلیپش رو گذاشتم)، بانو ملیساندرا (که به شدت بنده رو یاد *مادام بلاوتسکی* میندازه) میاد تو محل استقرار انجمن برادری و اینجاست که مخاطب باز هم جملۀ *Valar Morghulis = همۀ انسان ها باید بمیرند* و یه جملۀ دیگه در جوابش *Valar Dohaeris = All Men Must Serve = همۀ انسان ها باید خدمت کنند* رو در دیالوگی مثل *سلام علیک* از بانو ملیساندرا و کاهنِ انجمن برادری میشنوه! و اینجاست که سازنده میخواد کم کم ارتباط بین *انجمن برادری* و *بانو ملیساندرا* و *جکِن هاگار* و بطریق اولا ، ارتباط بین *خدای روشنایی* ، *خدای آتش* و *خدای قرمز* رو نشون بده.

[تصویر: Meli_Valar_Morghulis.jpg]
[تصویر: Meli_Valar_Dohaeris.jpg]

جلوتر، تو فصل سوم سریال می بینیم که همسر اِستنیس باراتیون (برادر رابرت باراتیون) هم که خدای روشنایی رو بعنوان خدای خودش انتخاب کرده، روبروی آتش ایستاده و داره به درگاه! خدای روشنایی دعا و توبه میکنه !!!

[تصویر: Stannis_Wife.jpg]

نکتۀ دیگه ای که توی فصل سوم پیرامون شخصیت *خدای روشنایی* به چشم میخوره. قدرت نمایی این شخصیت ـه. در این فصل در ادامۀ ماجرا وقتی بانو ملیساندرا پسر حرامزادۀ رابرت باراتیون رو که میخواد عضو انجمن برادری بشه ازشون میگیره … با استفاده از جادوی خون (Blood Magic) از طریق خون پسر حرامزادۀ شاه رابرت، ۳ نفر در ۷ اقلیم رو نفرین میکنه تا بمیرند. و در انتهای همین فصل می بینیم که یکی از اون ۳ نفر (رابرت استارک پسر ادارد استارک) می میره !
و در فصل بعدی (فصل ۴ که هنوز نیومده ولی رمانش اومده و میشه خوند) خواهیم دید که نفر بعدی (شاه جافری) هم خواهد مُرد ! و قطعا تمام اعتبار این مرگ و میر رو ملیساندرا و خدای روشنایی کسب میکنن و به پای خودشون می نویسن !

از موارد دیگه ای که میتونیم بهش اشاره کنیم ، قربانی کردن انسان توسط بانو ملیساندرا تو اپیزود ۲ از فصل ۴ هست.

فک میکنم اِلمان ها پیرامون کاراکتر *خدای روشنایی = خدای آتش = خدای قرمز* بسیار واضح بود و توضیحاتی هم که دادم تقریبا گویا بودن.

پس تا اینجا اثبات کردیم که :

خدای روشنایی = خدای آتش = خدای قرمز = لوسیفر / ابلیس

در آخر خواستم سایت هایی رو که بنده پیدا کردم که به این مطلب (خدای روشنایی = لوسیفر) اشاره کرده بودن رو لینکشون رو براتون بذارم:

http://www.huffingtonpost.com/michael-ho…04400.html

http://forum.maidenfans.com/threads/lord…ooks.27297

http://ohnotheydidnt.livejournal.com/784…3908768722

منبع

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=2342

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۷۱ دیدگاه

  • کامل نخوندمش فعلا
    ولی تا جایی که خوندم به نظرم تناقض های زیادی داشت
    اولا والار مورگولس یه شعاره که تا اونجایی که میدونم در قاره ایسوس رایجه
    مثل اینه که بگیم هر کی گفت من معماران را دوست دارم فراماسونه !
    ضمن اینکه بعضی جاها فکر میکنم جملاتی به دلخواه به متن سریال اضافه شده بود
    در کل فکر میکنم اینطور مقاله های یکطرفه فقط و فقط مصرف داخلی داشته باشه برای اون انجمن یا سایت مربوطه

      نقل قول

  • الان که تا ته خوندم نظرم عوض شد
    واقعا احمقانست !
    ضمن اینکه گفته اول دومیو اثبات میکنم ولی دوم اولیو اثبات نکرده خیر سرش !
    ۱٫ Daenerys Stormborn (دنریس طوفان زاد) = حضرت زهرا (سلام الله علیها)
    اگه منظورش رو درست فهمیده باشم این مقایسه مسخره احمقانه و حتی توهین به مقدساته
    مسخرس

      نقل قول

  • این مطلب فکر نکنم چیز زیادی برای کتابخون ها داشت
    تیترش خیلی گنده تر از محتواش بود
    با این تیتر باید از خدایان باستان و درخت ها و هفت هم صحبت می شد
    به نظر من مطلب خیلی سطحی ای بود
    همون طور هم که عرفان گفت یه مقداری توهین آمیز بود

      نقل قول

  • مشخصن فقط یه کلمه هم کافیه:
    متوهم تئوری توطئه :|
    یعنی جتی سریال و درست ندیده نویسنده رم نمی شناسه که یه اتئیسته والبته واسه این ادما اتئیست با شیطان پرست یکیه :lol: و البته فراماسون هم با شیطان پرست یکیه :)) مارتین خودش هیچ خدایی رو قبول نداره اما دنیایی رو خلق کرده که داشته باشه مثل جادو اون وقت اینا همه گرایش های و معانی هم داره که تو فلسفه و اسطوره اسلام این معانی رو داره فقط یعنی نویسنده این قدر سواد نداشته که بدونه تو فلسفه مسیحیت که قطعن مارتین باهاش بیشتر اشناست اینا معانی دیگه ای داره :lol:
    سر تا پا چرت بود این فراماسون فوبیای مسخره فقط به درد اونایی می خوره که دلشون می خواد فکر کنن که خیلی می فهمن که نشون می ده اصن نمی فهمن

    و البته بیش از هر چیزی به شعور خوانندش توهین می کنه

      نقل قول

  • شکوفه:
    مشخصن فقط یه کلمه هم کافیه:
    متوهم تئوری توطئه:|

    من کاری به دیدگاه شما ندارم اما بهتره یکم ملایم‌تر و با کلمات بهتری نوشته رو نقد کنید. در هر حال خیلی ممنون

      نقل قول

  • شکوفه:
    مشخصن فقط یه کلمه هم کافیه:
    متوهم تئوری توطئه

    دقیقا میخواستم اینو بگم که یادم رفت
    به قول یه بنده خدایی یکسری هستن توی این مملکت که غوغا سالارن !
    بخوام مثال از کتاب بزنم باید بگم مثل پتایر بیلیشن ! وضع رو بهم میریزن تا ازش استفاده بکنن
    البته منظورم فقط با این مقاله نبود کلی گفتم
    همینطور که گفتم مقایسه Daenerys Stormborn (دنریس طوفان زاد) = حضرت زهرا (سلام الله علیها) به هر نحوی و هر منظوری که پشتش باشه احمقانه و توهین آمیزه
    جالب اینجاست در صورتی که همچین مقایسه ای توسط فرد دیگه ای (مثلا یکی از ما ) انجام بشه میتونه عواقب خطرناکی براش داشته باشه !

      نقل قول

  • مقاله خوبی نبود، من جایی از قول نویسنده خونده بودم که مذهب این خدای روشنایی و… با الهام از دین زرتشت گرفته شده، خوب پس اگه خدای روشنایی شیطان باشه پس ادرها اهورامزدا هستند؟
    کلا استدلالها ضعیف بود…بعد هم مارتین رو خیلی پیچیده فرض کرده، پیچیدگی مارتین در اینه که یک یک شخصیتهای اصلی رو تا آخر ماجرا بفرسته سینه قبر ;)

      نقل قول

  • به قول دوستان امان از تئوری توطئه

    برادر من این کتاب در ژانر فانتزیه (حالا فانتزی تاریک یا بزرگسالانه) هرکدومش که راحت ترید وفانتزی هم تکلیفش روشنه.

    البته درمورد تاثیر گذاری ژانر فانتزی حرفایی برای گفتن دارم که اینجا جاش نیست

    خطاب به ریگار عزیز:
    ببینم دادا اگه یه مقاله بنویسم توی سایت میذاریش یانه؟؟

      نقل قول

  • اصلا جالب نبود….دنریس چه ربطی به حضرت زهرا داره؟هیچ وجه تشابهی با هم ندارن.هرچند چیزی هم درموردش نگفتین..

      نقل قول

  • شاهین:
    ببینم دادا اگه یه مقاله بنویسم توی سایت میذاریش یانه؟؟

    خیلی هم استقبال می‌کنیم

    دنریس:
    اصلا جالب نبود….دنریس چه ربطی به حضرت زهرا داره؟هیچ وجه تشابهی با هم ندارن.هرچند چیزی هم درموردش نگفتین..

    قرار نبوده ما چیزی بگیم. صرفاً یه نوشته رو از جای دیگه نقل کردیم

      نقل قول

  • در حد مقاله‌های کیهانه!
    گویا این جناب که امید داره کسی سریال رو نبینه،‌ خودش حسابی تا آخر رفته :دی
    *
    در ادامه داستان با فلسفه خدای بی‌چهره آشنا میشیم و دوستان شدت یاوه‌بافی این مقاله رو خواهند فهمید.

    نویسنده فقط یه سری موارد رو بهم دیگه چسبونده. یکی نیست بگه مفهوم اصلی نهضت برادری بدون پرچم رو ول کردی چسبیدی به فراماسون! باز اگه واریس و بیلیش رو فراماسون تفسیر می‌کرد یه چیزی…! آخه گروه فراماسون وسط جنگل چیکار میخوان بکنن؟؟؟

      نقل قول

  • لطفا دیگه از این مطالب تو سایت نزارین.
    به اندازه ی کافی ما طرفدارای تالکین رو همین دوستان نظریه پرداز اذیت کردن؛ جان من دیگه سمت نغمه نرین.

      نقل قول

  • اخه من چی بگم بابت این متن مقایسه دنریس با حضرت زهرا ؟ آخه نادون عقلت کجاس اگه اون فصل اول سریال و کارای دنریسو میدیدی بازم این مقایسه رو انجام میدادی.

      نقل قول

  • استارک عزیز انتظار نمی رفت چنین مقاله سخیفی بره روی سایت.فک کنم اگه پاک شه به جایی بر نمیخوره…توهین آمیزه و اصلا مناسب یه محیط فرهنگی نیست.

      نقل قول

  • victarion:
    استارک عزیز انتظار نمی رفت چنین مقاله سخیفی بره روی سایت.فک کنم اگه پاک شه به جایی بر نمیخوره…توهین آمیزه و اصلا مناسب یه محیط فرهنگی نیست.

    ویکتارین عزیز، این صرفاً یه نگاه متفاوته. ممکنه من و تو هیچیش رو قبول نکنیم و اصلاً ممکنه هیچ حرف درستی هم توش نباشه که میشه نقدش کرد. اما به نظرم نمیاد سخیف باشه. چرا سخیف؟

      نقل قول

  • سلام به همه ی دوستان
    من مدت هاست طرفدار سایت هستم اما خیلی کم کامنت گذاشتم(راستش رو بخواید حال تایپ کردن ندارم) اما این مقاله دیگه جایی برای تنبلی نمیذاره!

    به نظر من تمام استدلال های این مقاله ضعیف و بی محتواست و در ادامه ی مقاله هایی از این دسته که با تئوری توطئه اصرار دارن تمام داستان ها و فیلم ها و حتی کارتون ها رو به فراماسونی ،شیطان پرستی ،صهیونیست و آخرالزمان ربط بدن با یه سرچ ساده تو گوگل با انواع و اقسام این جور مقالات و کلیپها آشنا میشید دنیای نغمه که جای خود داره این دوستان حتی فیلمهایی مثل قهوه تلخ ، تام و جری ،موش سر آشپز ، فرار مرغی و حتی جدیدا بعضی از داستان های اساطیری ایرانی رو هم ماسونی میدونن برای اینکه اوج این توهم رو بدونید با سرچ جمله (قهوه تلخ فراماسونی) میتونید حسابی بخندید. :D
    اما این مقاله تنها تئوری توطئه نداره بلکه بی شرمانه به یکی از مقدس ترین شخصیتهای دینی توهین میکنه اون هم بدون کمترین استدلالی لذا به عنوان یکی از طرفداران و دنبال کنندگان سایت از مدیریت وینترفل تقاضای حذف این مطلب موهن رو دارم.
    با تشکر

      نقل قول

  • اول از همه منم این که این روزا هز چی میشه ربطش میدن به فراماسونرها و شیطان پرستارو قبول ندارم ( آقا ما از طرح مثلث هم نمی تونیم استفاده کنیم میگن ساختمونه این شکلی نماد فراموسونرها….)
    این مقایسه ها هم مخصوصا وقتی یه شخصیت معصوم مثل حضرت زهرا اسمش میاد وسط از نظر من مناسب نیست.
    شان حضرت زهرا بالاتر از این حرفاست مقایسه و تطبیق و اینا از نظر من کار سخیفیه.
    در رابطه با سریال، این سریال نماد ترویج فساد توو همه جای دنیاست از کجا می گم ؟ مجله ی ونیتی فیر (صفحه فیس بوکش) یه مطلب گذاشته بود در رابطه به اینکه چرا هنوزم با وجود نشان دادن بی پروای س *ک* س * هم*جنس گرایی بت پرستی و غیره این سریالو می بینیم. من کاری با تماشای سریال ندارم این سریال اونجا هم نقد میشه به خاطر بی پرده بودنش.
    ا ما ایرانیا انقد توهم توطئه و اینا شنیدیم ایزوله شدیم یه سری چیزا رو اصلا دیگه قبول نمی کنیم. دنیای کتاب با دنیای سریال فرق داره از نظر من کتاب به اون شدتی نیست که سریال هست. سریال فقط دنبال مخاطبه. می خواین سالم و سلامت باشه روح و روانتون سریالو نبینید.
    بخش شیطان پرستی و اینارو قبول دارم سریال سوپر نچرال مرجع آشنایی با این چیزاست به شرطی اینکه بازم توهم توطئه برمون نداره.
    اولین بار که یه کتاب مربوط به فراماسونر هارو خوندم کتاب ژوزف بالسامو نوشته ی الکساندر دومای پدر بود. اونجا توو اولین صفحات جلد ۱ یه مراسم تر وتمیز فراماسونری رو توضیح داده بد نیست بخونید
    وسط جنگل که سهله هر جای دیگه ای هم انجام میشه.
    تنها حرف من اینه که از اون ور بوم نیوفتیم سریال از خیلی جهات قابل دفاعه از خیلی جهات هم نه
    خواهشا چه بیننده هستیم چه نه طوری جبهه نگیریم که انگار مال ماست یه سریاله اگه دوستش دارم ،دارم اگه ندارم هم به کسی مربوط نیست نظر موافق یا مخالف من یا شما فقط نظره و با مخالفت و موافقت کسی از ما یا شما چیزی کم نمیشه اضافه هم نمیشه. :?

      نقل قول

  • هر کس ذهن خودشو داره و در نتیجه برداشتش از دنیا یه جوره! حالا برداشت نویسنده هم اینجوریه! نباید چون برداشتش با مال ما فرق میکنه بگیم چرت و پرت میگه که! باید سعی کنیم از دیدگاه اون به قضیه نگا کنیم و ببینیم تا چه حد حرفش منطقیه! و همین طور با دیدگاه اون آشنا شیم!
    کی میدونه، شاید اگه بریم تو عمق مطلب به این شباهتا پی ببریم!!( البته خودم که حوصله چاه‌کنی ندارم!!خخخ)

      نقل قول

  • حرفاش یکم منطقی بود ولی نه خیلی…
    به نظرم خوب گفته بود ولی یه جاهاییش غیر منطقی بود…
    نمی دونم والا! ولی دستش درد نکنه… بالاخره یه زحمتی کشیده دیگه. ولی من میگم خیلی از این شباهت هایی که نام می بریم بی معنی است!
    ولی جدا با اون بخشی که اثباتش نکرد مشکل جدی دارم!
    یعنی این آدم داره حضرت زهرا به اون بزرگی رو می گه دنریس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      نقل قول

  • نمیخواستم چیزی در موردش بگم….ولی ببینید کسی که این چند خط رو تایپ کرده نه فیلم رو کامل دیده و نه اصلا کتاب رو خونده(خدای بی چهره کجا و خدای روشنایی کجا)…فقط انگار یکی بهش گفته یه چیزی بنویس،اینم نوشته.بله،آدم باید به نظر دیگران احترام بزاره،ولی مثلا اگه یکی بدون هیچ دانشی خیلی جدی بیاد بگه خورشید از همجوشی پنبه و پنیر درست شده بازم شما به حرفاش توجه می کنید و یا به نظرش احترام میزارید؟
    من اصلا سریال رو قبول ندارم.اصلا.چون فقط دنبال مخاطب برای شبکه اس.ولی دیگه قرار نیست همه چیزو با هم قاطی کنیم و تحت لقای نقد به مقدسات مردم توهین کنیم.آدم در مورد هر چیزی نقد نمیکنه و یا فکر نمیکنه…مثلا فقط باید از کنار فیلمی که به حضرت محمد توهین کرده بود گذشت و یا از کنار خیلی چیزای دیگه.در ضمن از کی برای اثبات حرفی به سریال رجوع می کنن؟؟!!اونم سریال آبکی supernatural!!!
    همین قدر هم که من در مورد این متن تایپ کردم نویسنده اش رو به مقصودش رسوند…
    پ.ن:خدمت دوستان عرض کنم که مراسم های ماسونی فقط در لژ برگزار میشه.

      نقل قول

  • بعضی از این نوشته ها و مقالات که در مذمت ماسونهاست در واقع یجور تبلیغ زیرپوستیه واسشون!
    چندتا نکته اگر اجازه بدید میگم(اگه ندیم چی؟؟) :
    -محتوای پو*رن این داستان یا سریال بنظرم بیشتر جنبه ی تهییج کردن مخاطبو داره.داستان دوست داره به مخاطب همه چیز نمایش بده جنگ؛خشونت؛وفاداری،عشق؛دلاوری و….و حتی س*ک*س!یعنی همه جور سلیقه رو سیراب کنه.
    -اینکه تو دنیای ما همه جور دینی وجود داره که بدیهیه..پس نویسنده هم برای ملموس بودن قصه و ایجاد تشابه با واقعیت؛ وقتی کار به مذهب کشیده میشه همه جورشو میگنجونه توی داستان.خب تودنیای واقعی شیطان پرست و گاوپرست و آتش پرستم هست,حالا بودن کاراکترهایی با این گرایشات چه ربطی به تبلیغ داره؟؟؟؟
    -امیدوارم ما انقد جنبه پیدا کنیم که تقی به توقی خورد سریع اعتقادمونو به فنا ندیم.مسیحیت و مسلمونی و کلا خداپرستی ای که با والارموروگولسه جکن هاگار و ملیساندرا بلرزه همون نباشه بهتره.بخوره تو سره دارندش!
    ببخشید بابت بی ادبی.
    -کاش تشابه دنریس رو با حضرت فاطمه(س) ماهم بفهمیم! یعنی بااین حساب امام علی با کال دروگو و ائمه که فرزندان حضرت فاطمه ن رو با اژدهاها میخواست مقایسه کنه؟جوراه مورمنت مثلا سلمان فارسی بود؟ :lol: واقعا جای تاسف داره این بحثها.
    سایت خوبی دارید ولی به صرف بی طرفی هر مطلب بی اساسی رو مجاز نشر ندانید لدفنننننننننننننننزجگد!

      نقل قول

  • بابا داستان خیلی قدیمیه .مال زمانی که خواهر برادرا با هم ازدواج میکردن مثل کره چین افریقا یا هر جای دیگه با تمام رسم ورسومات بدوی مثل قربانی کردن ادما و هر اتفاق ناخوشایندی که تو این فیلم هست .و البته همه از رو جهالت بوده .به نظر من که فیلم خوش ساختی هست.

      نقل قول

  • از این نظر که هر دو فرزند پادشاه بودن و پادشاهیشونو غصب کردن مث همن! از منظرای دیگه نظری ندارم! شم هم با عینک بدبینی به همه چیز نگا نکنید! شاید منظور نویسنده همین قسمتش بوده باشه!!
    سعی کنید با اعتقاداتتون بت نسازین چون جلوی عقلو میگیره!

      نقل قول

  • از استارک وریگار درخواست میکنم قبل از اینکه بلایی سر سایت بیاد فورا نظرات این بخش رو ببندند وبیخیال ادامش بشن

      نقل قول

  • اگر واقعا همه دوستان این نظر رو دارن من به نگاهشون احترام میذارم و تا چند ساعت آینده این مطلب رو از روی سایت برمیدارم. گرچه خودم خیلی از نظرات دوستان استفاده کردم و به نظرم اگه مقالش هیچ فایده ای نداشت، صحبت های دوستان حتما داشته

      نقل قول

  • اگر کسی که هم کتاب رو خونده وهم فیلم رو دیده بیاد یه نقد برای سریال بنویسه هر چی که توش بنویسه قابل تامله و جای بحث داره.ولی این جناب که هم به کتاب اخ و پیف میکنن و هم به فیلم پس چیرو نقد کردن.اگر دیدن و دارن نقد میکنن که بیخود به بقیه میگن نبینید منحرف میشید چون به احتمال زیاد خودشون هم قبل از دیدن سریال میدونستن که با چه چیزهایی روبرو میشن,اگر هم ندیدن که نمیتونن نقد کنن.من این همه کتاب رو خوندم وسریال رو دیدم این مقایسات و…به ذهنم خطور نکرده بود,اینا این مقایسه ها رو میکنن بدتر ذهن مردم درگیر میکنن.اگر هم نویسنده همچین هدفی نداشته این آقایون/خانمها کاری میکنن که مردم از این جور سریالها همین برداشتی رو که خودشون میگن داشته باشن.

      نقل قول

  • Masood:
    از این نظر که هر دو فرزند پادشاه بودن و پادشاهیشونو غصب کردن مث همن! از منظرای دیگه نظری ندارم! شم هم با عینک بدبینی به همه چیز نگا نکنید! شاید منظور نویسنده همین قسمتش بوده باشه!!
    سعی کنید با اعتقاداتتون بت نسازین چون جلوی عقلو میگیره!

    اصل مقایسه کردن یه فرد معصوم با یه آدم زنا زاده کاملا اشتباهه اونم ادمی که دیوونه ی قدرته و همه کار میکنه که قدرتو بدست بگیره.اگه اینطوره تو باید امام علی (علیه السلام)رو با داداش دنی مقایسه کنی(زبونم لال)!!!!!!!!چون به قول شما جفتشون حقشون گرفته شده :? !!!!!!!!!!!!!!!!!!چیز به شقیقه چه مربوط؟؟؟ما تو دنیاییه واقعی هم یک فرد رو هر چقدر خوب باشه به معصوم شباهت نمیدیم!!

      نقل قول

  • الان تایپیک مربوطه را نگاه کردم دنریس بعد از حضرت زهرا شدن مریم مقدس هم شد!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

      نقل قول

  • شاهین:
    از استارک وریگار درخواست میکنم قبل از اینکه بلایی سر سایت بیاد فورا نظرات این بخش رو ببندند وبیخیال ادامش بشن

    چرا باید بلایی سر سایت بیاد؟

    دوستان دارن نظر خودشون رو میدن بدون مشکل. می‌ترسین نویسنده این مطالب با یه گروه چوب بدست بیاد به کامنتا جواب بده؟

      نقل قول

  • owl: اصل مقایسه کردن یه فرد معصوم با یه آدم زنا زاده کاملا اشتباهه اونم ادمی که دیوونه ی قدرته و همه کار میکنه که قدرتو بدست بگیره.اگه اینطوره تو باید امام علی (علیه السلام)رو با داداش دنی مقایسه کنی(زبونم لال)!!!!!!!!چون به قول شما جفتشون حقشون گرفته شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!چیز به شقیقه چه مربوط؟؟؟ما تو دنیاییه واقعی هم یک فرد رو هر چقدر خوب باشه به معصوم شباهت نمیدیم!!

    اگه طبق نظریه خلقت بگیم که همه ی نوه های حضرت آدم زنازاده‌ن!
    رفتی سمت معصومیت که! گفتم که شاید منظورش از اون نظر که گفتم باشه!! البته جدیدنم مد شده که سرتیترا یه جورین که آدم فک میکنه قراره ریز به ریز و قشنگ تحلیل بشه مسئله ولی وقتی نوبت به متن اصلی میرسه میبینیم که در مواردی مث همونی که گفتم بررسی شده و بعد ولش کردن!! کلن دیگه نمیشه به سرتیترا اعتماد کرد پس تا وقتی بقیشو بخوندی نمیتونی بفهمی درباره چی داری نظر میدی!!

      نقل قول

  • نریمان: چرا باید بلایی سر سایت بیاد؟

    دوستان دارن نظر خودشون رو میدن بدون مشکل. می‌ترسین نویسنده این مطالب با یه گروه چوب بدست بیاد به کامنتا جواب بده؟

    ترس از دوستان حراست…….

      نقل قول

  • من با اینکه مارتین فراماسون ها رو با افراد آتش مقایسه کرده من مشکلی نمی بینم. و موافق هم هستم.
    ولی اینکه دنیریس رو با حضرت فاطمه مقایسه شده مطمئن نیستم اما با این حال نمی تونم پیش داوری کنم اول ترجیح میدم نظریتون رو بخونم بعد خودم نظر بدم
    شاید هم باشه مثل:
    تالکین: که کلا سایرون رو به رهبر ماسون ها تشبیه کرده بود و نیروهای ارباب حلقه ها رو به نیروهای اسلام
    جی. کی.رولینگ:هم …
    حوصله تایپ ندارم
    پس منتظر نظریه دومتون هستیم
    پ.ن:بیاید یاد بگیریم انتقادامون سازنده باشه نه تخریب کننده.

      نقل قول

  • معمولا چیزهایی که در این سایت قرار می گیره حداقل یه جنبه مثبت داره ، ولی این…….
    خیلی مزخرف بود ، کامل نخوندم.
    در مورد بعضی قسمت ها طوری توضیح داده که معلومه چندین بار سریالو دیده ، بعد به بقیه میگه نبینید!!!!!
    واقعا یه ادم چقدر می تونه بی حرمتی کنه که یه زنا زاده رو با حضرت فاطمه مقایسه کنه؟؟؟
    استارک نمی دونم دلیلت چی بوده که اینو قرار دادی ، ولی بهتره پاکش کنی.

      نقل قول

  • Masood: اگه طبق نظریه خلقت بگیم که همه ی نوه های حضرت آدم زنازاده‌ن!

    اگه بخوایی طبق انجیل پیش بری بله همه ی بشر زنا زادن!!!اگه طبق اعتقاد شیعه بری جلو ما اعتقاد داریم که خدا برای یکی از پسران حضرت ادم یک دختر خلق کرد.اینجا جاش نیس ولی اگه بخوای میتونم مدرک و ادرس حرفمو بیارم.
    در کل به نظر من این جور پست ها که در مورد دین ما هست باعث ایجاد تنش در سایت میشه.نمیدونم ولی این مقاله ناقصه طرف یا قراره ادامه ش بده یا کاملا رو هوا ولش کرده!!

      نقل قول

  • owl: اگه بخوایی طبق انجیل پیش بری بله همه ی بشر زنا زادن!!!اگه طبق اعتقاد شیعه بری جلو ما اعتقاد داریم که خدا برای یکی از پسران حضرت ادم یک دختر خلق کرد.اینجا جاش نیس ولی اگه بخوای میتونم مدرک و ادرس حرفمو بیارم.
    در کل به نظر من این جور پست ها که در مورد دین ما هست باعث ایجاد تنش در سایت میشه.نمیدونم ولی این مقاله ناقصه طرف یا قراره ادامه ش بده یا کاملا رو هوا ولش کرده!!

    کلن طبق نظریه تکامل، نظریه خلقت یا حداقل رونوشت نبودن خلقت رد شده! ولی به هر حال فرض میکنیم که درسته! اگرم یه دختر خلق کرده باشه که بازم قضیه یک به یکه و اون زنازادگی رو یه نسل کشیده جلو فقط!
    شایدم ادامش نده!

      نقل قول

  • Masood: کلن طبق نظریه تکامل، نظریه خلقت یا حداقل رونوشت نبودن خلقت رد شده! ولی به هر حال فرض میکنیم که درسته! اگرم یه دختر خلق کرده باشه که بازم قضیه یک به یکه و اون زنازادگی رو یه نسل کشیده جلو فقط!

    دوتا دختر برای دو تا پسر متاسفانه جاش اینجا نیس ولی اگه خواستین دو سه تا روایت براتون میارم که کاملا چگونگی ادامه ی نسل حضرت آدم رو توضیح دادن.البته اگه شما نظریه ی تکامل رو قبول داری که بحثی نمی مونه!

      نقل قول

  • م.م.استارک:
    اگر واقعا همه دوستان این نظر رو دارن من به نگاهشون احترام میذارم و تا چند ساعت آینده این مطلب رو از روی سایت برمیدارم. گرچه خودم خیلی از نظرات دوستان استفاده کردم و به نظرم اگه مقالش هیچ فایده ای نداشت، صحبت های دوستان حتما داشته

    استارک عزیز من جز اولین کسانی بودم که ضد این مقاله حرف زدم منظورم اینه تحت تاثیر بقیه نبودم
    ولی ازت خواهش میکنم این نوشته رو حذف نکن کامنتا رو میخوای ببندی ببند ولی حذف نکن مقاله رو
    تازه به نظرم بگر ببین ادامه هم داره یا نه اگه داره بذارش اینجا تا بفهمیم دور و برمون چی میگذره

      نقل قول

  • نریمان: چرا باید بلایی سر سایت بیاد؟

    دوستان دارن نظر خودشون رو میدن بدون مشکل. می‌ترسین نویسنده این مطالب با یه گروه چوب بدست بیاد به کامنتا جواب بده؟

    Raegar Targeryan: ترس از دوستان حراست…….

    عرفان: ستارک عزیز من جز اولین کسانی بودم که ضد این مقاله حرف زدم منظورم اینه تحت تاثیر بقیه نبودم
    ولی ازت خواهش میکنم این نوشته رو حذف نکن کامنتا رو میخوای ببندی ببند ولی حذف نکن مقاله رو
    تازه به نظرم بگر ببین ادامه هم داره یا نه اگه داره بذارش اینجا تا بفهمیم دور و برمون چی میگذره

    به خاطر کمتر از اینا هم سایت و تبدیل کردن به قند دلتون میخاد از فردا برای وارد شدن از قند شکن استفاده کنید

    من هم با عرفان موافقم کامنت های این بخش روببندید بره پی کارش خود مطلب باشه بد نیست

      نقل قول

  • owl: دوتا دختر برای دو تا پسر متاسفانه جاش اینجا نیس ولی اگه خواستین دو سه تا روایت براتون میارم که کاملا چگونگی ادامه ی نسل حضرت آدم رو توضیح دادن.البته اگه شما نظریه ی تکامل رو قبول داری که بحثی نمی مونه!

    این گفته شما که برای بچه های آدم ۲ دختر فرستاده شده اگر تو قرآن بود قبولش میکنم وگرنه قبول نمی کنم.

    در آیه ۳۰ سوره بقره قرآن کریم می‌فرماید: «و اذ قال ربک للملائکته انی جاعل فی الارض خلیفته قالوا تجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدمآء و نحن نسبح بحمدک و نقدس لک قال انی اعلم ما لا تعلمون»
    ترجمه: هنگامی که پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در روی زمین جانشین و حاکمی قرار خواهم داد، فرشتگان گفتند: آیا کسی را در زمین قرار می‌دهی که فساد و خون‌ریزی کند؟ ما تسبیح و حمد تو را به جا می‌آوریم. پروردگار فرمود: من حقایقی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.

    این نوشته کاملا اصل تکامل رو نشون میده.
    شاید حضرت آدم اولین پیامبر باشه ولی بنا به قرآن اولین انسان نیست

      نقل قول

  • محسنft9: این گفته شما که برای بچه های آدم ۲ دختر فرستاده شده اگر تو قرآن بود قبولش میکنم وگرنه قبول نمی کنم.

    در آیه ۳۰ سوره بقره قرآن کریم می‌فرماید: «و اذ قال ربک للملائکته انی جاعل فی الارض خلیفته قالوا تجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدمآء و نحن نسبح بحمدک و نقدس لک قال انی اعلم ما لا تعلمون»
    ترجمه: هنگامی که پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در روی زمین جانشین و حاکمی قرار خواهم داد، فرشتگان گفتند: آیا کسی را در زمین قرار می‌دهی که فساد و خون‌ریزی کند؟ ما تسبیح و حمد تو را به جا می‌آوریم. پروردگار فرمود: من حقایقی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.

    این نوشته کاملا اصل تکامل رو نشون میده.
    شاید حضرت آدم اولین پیامبر باشه ولی بنا به قرآن اولین انسان نیست

    راستی اینم تفسیرش:
    در این آیه فرشتگان بعد از اطلاع از خلقت آدم از خداوند سؤال می‌کنند که آیا موجودی را می‌آفرینی که فساد و خون‌ریزی کند؟ گویا فرشتگان قبل از خلقت آدم موجوداتی را مشاهده کرده بودند که همانند آدم بوده و به فساد و خون‌ریزی اقدام کرده بودند که در اکثر تفاسیر یکی از احتمالاتی که نسبت به نوع آن موجودات بیان می‌کنند این است که آنها هم انسان بوده‌اند.( تفسیر نمونه- مکارم شیرازی و دیگران- ج اول- ص ۱۷۲- چاپ سی و هشتم و تفسیر تسنیم- عبدالله جواد آملی- ج سوم- ص ۶۴)

      نقل قول

  • چند سال پیش یکی اومد سر کلاسمون درباره فراماسون ها حرف میزد،زمین و زمان رو ربط داد ب اینا تنها جایی ک جان سالم ب در برده بود حوزه های علمیه بودن :)
    چند روز پیش اتفاقی یکی از برنامه های بی…بی…سی رودیدم ی جمله جالب گفت ک مردم امروزه ب شیوه های سنتی دینداری نمیکنن(و بعضی روحانی ها دارن دین رو ب شیوه جدید ارایه میکنن)
    طبق این حرف ک ب نظرم درسته روحانی های سنت گرا مثل اکثر مراجع تقلید و کلا اکثر روحانی ها شیوه جدید دینداری رو نمیتونن قبول کنن و اکثر تئوری ها ومقالات و سخنرانی هاشون بر مبنای مبارزه با شیوه نوین دینداریه در واقع میخوان ب مردم شیوه خودشون القا کنن
    البته ی دلیل سیاسی هم پشت این هست به نظرم رقابت شدیدی ک با امریکا دارن موجب شده ک از هر فرصتی برا تخریبش تو ذهن مردم استفاده کنن.نمیخوام بگم فراماسون ها وجود ندارن یا شیطان پرستی وجود نداره…در واقع این قدر این فرقه های مذهبی دستخوش سیاست بازی های این و اون شده ک هیچ مدرک معتبری دال بر حقیقت اعتقاداتشون و نحوه پیدایششون ب راحتی پیدا نمیشه.
    ب نظرم بزرگ ترین دشمن ی فرد خود اون فرده.بزرگترین دشمن مسلمونا خود مسلمونان هیچ فراماسونی و هیچ فرقه دیگه ای هر چه قدر هم ک بزرگ و قوی باشه نمیتونه مسلمونا رو خراب کنه و حتی ازبینشون ببره… شاید سهم اندکی داشته باشه.تنها علت تحلیلمون خودمون هستیم بارفتارامون،،ب جای اینک بگین این بد اون بد ی بارم بگین ما بد .اون وقت ک تو استرالیا شورش شد،ایران اعتراض کرد.استرالیا محل نداد اینم کار فراماسونا بود؟فراماسونا کاری کردن ک اعتبارمون تو دنیا کم شه؟نه.فقط ما باضعف های رفتاریمون و ظاهر بینی و تعصبات جاهلیمون. وما همه مردم ایران هستیم.نوسینده مقاله به جای اینک اینا رو تو مقالاتت بنویسی جملاتی بنویس ک رو طرز فکر و رفتار ما اثر بذاره و خودمونو اصلاح کنیم تا کمتر ب مسلمانیت اسیب بزنیم و ب اسلام واقعی رو بیاریم وگرنه این چیزایی ک شما نوشتین فقط ی خراش سطحیه.زخم کاری رو رفتارای ما میزنه.
    مسیحی و یهودیای امریکایی با ایمان زیادی وجود دارن عجیبه ک اونا تا ب حال ب این چیزا پی نبردن و ب هالیوود اعتراض نکردن!!!! عجیبه ک فقط ما ایرانیا این چیزا رو میفهمیم :)
    *چرا باید این پست حذف شه؟یا کامنت گذاریش؟مگه تو سایت طرفدارا فقط باید تعریف و تمجید از ی چیز باشه؟ب نظرم باید بازخورد های منفی هم باشه تا طرفدارا جوابشو بدن و جلوشو بگیرن و فرصتی ایجاد بشه برامخالفا تا نظرات خودشونو بگن یا غلطن و طرفدارا جلوشو میگیرن یا درستن و قابل قبول به هر حال فضا برا ی نقد کامل باید وجود داشته باشه.

      نقل قول

  • محسنft9:

    یَأَیهُّا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمُ الَّذِى خَلَقَکمُ مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ وَ خَلَقَ مِنهْا زَوْجَهَا وَ بَثَّ مِنهْمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَ نِسَاءً….(آیه ی ۱ سوره نسا)
    اى مردم، بترسید از پروردگارتان، آن که شما را از یک تن بیافرید و از آن یک تن همسر او را و از آن دو، مردان و زنان بسیار پدید آورد..
    ابن بابویه بسند خود از زراره روایت کرده گفت حضرت صادق علیه السلام از من سؤال فرمود که مردم,ابتداء نسل بشر را از ذریه آدم چگونه میدانند؟ عرض کردم میگویند خداوند بآدم وحى فرمود دخترانش را به پسران خود تزویج کند و اصل مردم از برادر و خواهر اولیه میباشد، فرمود پناه میبرم بخدا از این افتراء و دروغ آیا نعوذ باللّه پیغمبران و امامان و مؤمنین از حرام خلق شده‏اند و خداوند نمیتوانست آنها را از حلال بیافریند؟! و حال آنکه دو هزار سال پیش از خلقت آدم بقلم امر فرمود جارى شود بر لوح محفوظ و حوادث عالم را تا روز قیامت بنویسد و از جمله چیزهائى که نوشت حرام بودن تزویج خواهران و برادران و مادران بر فرزندان و سایر محرمات سببى دیگر … ، اى زراره بدان کیفیت ازدیاد نوع بشر از این قرار بود که براى حضرت آدم حوا هفتاد شکم جفت زائیده در هر بار یک پسر بود یک دختر تا آنکه قابیل برادر خود هابیل را کشت و از شدت تأثر تا پانصد سال ناتوان شد سپس …خداوند شیث هبه اللّه را منفردا و به تنهائى باو عطا فرمود و او اول وصى بود که در روى زمین باین سمت منصوب و به پسران آدم پیغمبرى یافت و بعد از شیث یافث را نیز منفردا بآدم عطا فرمود و چون هر دوى آنها بحد بلوغ رسیدند و مشیت خدا بر آن تعلق گرفت که نسل بشر را زیاد منتشر گرداند چنانچه در لوح محفوظ او گذشته بود بعد از ظهر روز پنجشنبه حور العینى بنام برکه (نزله خ) بزمین نازل و بآدم امر فرمود که او را بشیث تزویج نماید و فرداى آنروز حور العین دیگرى فرستاد (و در بعضى روایات جنیه‏اى) و امر نمود که او را بیافث تزویج کند.
    سپس از شیث پسرى و از یافث دخترى بعرصه وجود آمد و چون آندو بحد بلوغ رسیدند بآدم وحى رسید دختر یافث را به پسر شیث تزویج نماید و از نسل پاک و حلال شیث و یافث پیغمبران و مؤمنین بوجود آمدند نه از خواهر و برادر.
    تفسیر جامع، ج‏۲، ص: ۸٫

      نقل قول

  • جاهایی که … گذاشتم بخاطر زیادی متن قسمت هایی که ربطی به بحث نداشت رو حذف کردم ولی اگه کاملشو میخواین به تفسیر جامع ذیل این آیه مراجعه کنین.درضمن من مخالف این نیستم که قبل از حضرت آدم موجوداتی مانند انسان در زمین زندگی میکردند بلکه مخالف اینم که نسل ما از اونا باشه.نسل ما از نسل حضرت آدمه

      نقل قول

  • owl: یَأَیهُّا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمُ الَّذِى خَلَقَکمُ مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ وَ خَلَقَ مِنهْا زَوْجَهَا وَ بَثَّ مِنهْمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَ نِسَاءً….(آیه ی ۱ سوره نسا)
    اى مردم، بترسید از پروردگارتان، آن که شما را از یک تن بیافرید و از آن یک تن همسر او را و از آن دو، مردان و زنان بسیار پدید آورد..

    حتمن بچه ها رو هم لک لکا میارن!!؟
    طبق چیزی که خوندم هابیل و قابیل هر کدوم یه خاهر دوقلو داشتن که هر کدومشون با دوقلوی اون یکی ازدواج کرده! یکی ازدلایل دشمنی قابیل با هابیلم زنش(خاهر دوقلوش) بوده که زیباتر از دوقلوی هابیل بوده و با هابیل ازدواج کرده!

      نقل قول

  • فراماسونری علامت داره خوبشم داره
    پرگارو خطکشه چیه،اون علامتشه،این قسمت هم یکی از نواقص هست
    ضمن این که مراسم های مذکوری که در غار برای مبارزه ی سگ شکاری انجام شد،اهدای خون که دیگه الان تو هر مراسم معنوی ای در هر فیلمی رایجه !
    بنظر من هم این چیزها پر از اشتباهه و برپایه ی یکسری گمانه

      نقل قول

  • Lady Ariana:
    *چرا باید این پست حذف شه؟یا کامنت گذاریش؟مگه تو سایت طرفدارا فقط باید تعریف و تمجید از ی چیز باشه؟ب نظرم باید بازخورد های منفی هم باشه تا طرفدارا جوابشو بدن و جلوشو بگیرن و فرصتی ایجاد بشه برامخالفا تا نظرات خودشونو بگن یا غلطن و ط

    یاد حرف یکی افتادم که میگفت اگه میخای یه چیزی رو خراب کنی ازش بد دفاع کن

      نقل قول

  • تا قسمتی از صفحه نظرات دوستان رو خوندم …. با تعدادی از نظرات موافق و با تعدادی از نظرات مخالف بودم ولی به طور کلی سطحی ترین مقاله ای بود که تا به حال تو عمرم مطالعه کردم و با این قسمت دنریس = حضرت زهرا به شدت مشکل دارم و اگه این آقا جواب منطقی نداشته باشه برای این حرف من میدونم و خودش :angry: :angry: :angry:
    ضمنا لطف کنید این طور تحلیل های غیر منطقی و یک طرفه رو نزارید در سایت . این دوستمون اگه میخواست نماد گرایی مذهبی رو بررسی کنه باید مطالعه عمیقی روی مذهب خدایان هفتگانه انجام میداد …. مگه شهر هرته من از راه بیام فی البداهه مقاله بنویسم … ایشون مثلا اسم این مطلب رو مقاله گذاشتن ؟!!! :angry: :angry: :angry: خواهش میکنم این مطلب رو پاک کنید از روی سایت … به نظرم به هیچ وجه ضرورتی نداره که چنین مطلبی روی سایت باشه و بیشتر به شعور خوانندش توهین میشه

    با تشکر از مدیریت خوب سایت وینترفل

      نقل قول

  • اقا این نویسندش خیلی ادم کوته نظر و احمقی بوده که این چنین نقد کرده نغمه رو .واقعا ادم تهی مغذ و کوته نظری ایه که فکر میکنه کسایی که نغمه رو میبینن به خاطر س.ک.س. هاشه و غیره.همینه که تو کشور تو سینما و نویسندگی و ادبیات در عصر معاصر افت کردیم.بعدشم برادر من got که ساخته ی هالیوود نیست ساخته ی شبکه ی hbo عه.اخه دنریس کجا حضرت فاطمه کجا .مزخرفترین و احمقانه ترین مقاله و نقد بود.نویسندش خیلی ادم بی شعور و بی سوادی بوده. :head: :head: :head: :head: :head: :head: :head: :head:

      نقل قول

  • اول اینکه از دوستان عزیز (دست اندر کاران سایت و خوانندگان) تقاضا می کنم که این بحث رو ادامه ندهندتا همینجا تمومش کنیم .
    از آقای علی رضازاده هم ممنون بایت اینکه نظرشون رو گفتند .

    اما برسیم به جواب :
    این پست برای یک سال و نیم پیشه ، به اندازه کافی هم درباره او بحث شده و البته آقای استارک هم اعلام کردند که این فقط نقل قول از جای دیگری بوده است نه مقاله خودشون .
    همه هم مانند شما متفق القول بودند که اون مقایسه کذایی :angry: غلط اندر غلط اندر غلط بود :donot:
    از غیرت اسلامی شما هم کمال تشکر رو دارم ،
    بعضی وقت ها وقتی دوستی می خواهد قسم بخورد و از این عنوان استفاده کند(چه راست باشه چه غلط باشه) به اون تذکر می دم که از اون اسم استفاده نکنه .
    وارد کردن همچین موضوعاتی در همچین جاهایی ! دقیقا”‌باعث بروز همین مشکلات می شود .
    از شما ، بقیه دوستان و خودم می خوام که فقط از داستان لذت ببریم .

    تبصره :‌ خودم هم از نوشتن این کامنت خوشم نمی اومد اما چون ممکنه بحث ادامه پیدا کنه ،پیش قدم شدم تا این آتش رو خواموش کنم .

      نقل قول

  • نویسنده شستوشوی مغزی + توطئه + دید ناقص از سریال و کتاب + ماسون هراسی = مقاله ی بالا
    نویسنده یه جوری حرف میزنه انگار دانای کل قضیس در حالی ک به پایین ترین سطح اطلاعات هم نرسیده! مقایسه هاش توهین امیزه! هر گردی ک گردو نیست برادر من! الان وضعه مملکت یه جوریه هرچیزی رو به فراماسون ها ربط میدن… جمع کنین بساط توطئه رو… ماسون ها کلا با شیطان پرستا متفاوتن و این ک یه سری شباهت هست دلیل نمیشه تمام تئوری های مریض بالا درست باشن… این اقا ک این مقاله رو نوشته یه سری مزخرفات در مورد سریال و فرقه شنیده و با جوال دوز اینارو بهم دوخته… تو کتاب برادری بی پرچم نقش مثبت و وفادار رو داره نه نقش شیطانی و ملیساندر و افراد اون فقط از یا شعار رایج استفاده میکنن مثه صلوات ما…از وینترفل بعیده همچین مقاله های سخیفی رو چاپ کنه….

      نقل قول

  • ما صرفاً خواستیم با دیدگاه مطرح شده آشنا بشید، وگرنه گفته های این مطلب مورد تایید ما نیست

      نقل قول

  • با سلام من زیاد حرف رو کش نمیدم فقط یه خاهش درام لطفا کمی ذر مورد ادیان مطالعه فرماید کلا در تمامی ادیان قربانی کردن هستش اینکار فقط امر شیطانی نیست در اسلام هم هستش اسلام چون از همه ادیان کامل تر هستش اگه خونده باشین یک نفری میخواست پسر خودش رو در راه خدا قربانی کنه ولی خداوند گوسفندی میفرسته و اون رو قربانی میکنن و اون روز به نام روز قربان نام گذاری شده.در ان زمان قرباتی کردن انسان مرسوم بود و اسلام این امر غیراخلاقی تغییر داده لطفا کمی سنجیده سخن بگوییم با تشکر

      نقل قول

  • شکوفه:
    مشخصن فقط یه کلمه هم کافیه:
    متوهم تئوری توطئه:|
    یعنی جتی سریال و درست ندیده نویسنده رم نمی شناسه که یه اتئیسته والبته واسه این ادما اتئیست با شیطان پرست یکیهو البته فراماسون هم با شیطان پرست یکیه :)) مارتین خودش هیچ خدایی رو قبول نداره اما دنیایی رو خلق کرده که داشته باشه مثل جادو اون وقت اینا همه گرایش های و معانی هم داره که تو فلسفه و اسطوره اسلام این معانی رو داره فقط یعنی نویسنده این قدر سواد نداشته که بدونه تو فلسفه مسیحیت که قطعن مارتین باهاش بیشتر اشناست اینا معانی دیگه ای داره
    سر تا پا چرت بود این فراماسون فوبیای مسخره فقط به درد اونایی می خوره که دلشون می خواد فکر کنن که خیلی می فهمن که نشون می ده اصن نمی فهمن

    و البته بیش از هر چیزی به شعور خوانندش توهین می کنه

    شکوفه:
    مشخصن فقط یه کلمه هم کافیه:
    متوهم تئوری توطئه:|
    یعنی جتی سریال و درست ندیده نویسنده رم نمی شناسه که یه اتئیسته والبته واسه این ادما اتئیست با شیطان پرست یکیهو البته فراماسون هم با شیطان پرست یکیه :)) مارتین خودش هیچ خدایی رو قبول نداره اما دنیایی رو خلق کرده که داشته باشه مثل جادو اون وقت اینا همه گرایش های و معانی هم داره که تو فلسفه و اسطوره اسلام این معانی رو داره فقط یعنی نویسنده این قدر سواد نداشته که بدونه تو فلسفه مسیحیت که قطعن مارتین باهاش بیشتر اشناست اینا معانی دیگه ای داره
    سر تا پا چرت بود این فراماسون فوبیای مسخره فقط به درد اونایی می خوره که دلشون می خواد فکر کنن که خیلی می فهمن که نشون می ده اصن نمی فهمن

    و البته بیش از هر چیزی به شعور خوانندش توهین می کنه

    حرف دلمو چه قشنگ گفتی.ممنون

      نقل قول

  • لطفا دنریس ج*ده رو با حضرت زهرا یکی نکن. خود سریال چنین توهینی نکرده تو چرا میکنی؟ (نه اینکه از دنریس بدم بیاد ها)

      نقل قول

  • owl: اصل مقایسه کردن یه فرد معصوم با یه آدم زنا زاده کاملا اشتباهه اونم ادمی که دیوونه ی قدرته و همه کار میکنه که قدرتو بدست بگیره.اگه اینطوره تو باید امام علی (علیه السلام)رو با داداش دنی مقایسه کنی(زبونم لال)!!!!!!!!چون به قول شما جفتشون حقشون گرفته شده:? !!!!!!!!!!!!!!!!!!چیز به شقیقه چه مربوط؟؟؟ما تو دنیاییه واقعی هم یک فرد رو هر چقدر خوب باشه به معصوم شباهت نمیدیم!!

    شما از کجا فهمیدی دنریس زنا زادست؟ :sh:

      نقل قول

  • فن: شما از کجا فهمیدی دنریس زنا زادست؟

    شاه اریس تارگارین با خواهرش. …… که حاصلش دنریس ویسریس و ریگار شد

      نقل قول

  • Masood:
    هر کس ذهن خودشو داره و در نتیجه برداشتش از دنیا یه جوره! حالا برداشت نویسنده هم اینجوریه! نباید چون برداشتش با مال ما فرق میکنه بگیم چرت و پرت میگه که! باید سعی کنیم از دیدگاه اون به قضیه نگا کنیم و ببینیم تا چه حد حرفش منطقیه! و همین طور با دیدگاه اون آشنا شیم!
    کی میدونه، شاید اگه بریم تو عمق مطلب به این شباهتا پی ببریم!!( البته خودم که حوصله چاه‌کنی ندارم!!خخخ)

    این برداشت نیست داداچ
    این واریزه

      نقل قول

  • م.م.استارک:
    ما صرفاً خواستیم با دیدگاه مطرح شده آشنا بشید، وگرنه گفته های این مطلب مورد تایید ما نیست

    کسکشا
    اینم دیدگاه من هستش که لطفا با ذکر همین دلیل مسخره تاییدش کنید

      نقل قول

  • owl: یَأَیهُّا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمُ الَّذِى خَلَقَکمُ مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ وَ خَلَقَ مِنهْا زَوْجَهَا وَ بَثَّ مِنهْمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَ نِسَاءً….(آیه ی ۱ سوره نسا)
    اى مردم، بترسید از پروردگارتان، آن که شما را از یک تن بیافرید و از آن یک تن همسر او را و از آن دو، مردان و زنان بسیار پدید آورد..
    ابن بابویه بسند خود از زراره روایت کرده گفت حضرت صادق علیه السلام از من سؤال فرمود که مردم,ابتداء نسل بشر را از ذریه آدم چگونه میدانند؟ عرض کردم میگویند خداوند بآدم وحى فرمود دخترانش را به پسران خود تزویج کند و اصل مردم از برادر و خواهر اولیه میباشد، فرمود پناه میبرم بخدا از این افتراء و دروغ آیا نعوذ باللّه پیغمبران و امامان و مؤمنین از حرام خلق شده‏اند و خداوند نمیتوانست آنها را از حلال بیافریند؟! و حال آنکه دو هزار سال پیش از خلقت آدم بقلم امر فرمود جارى شود بر لوح محفوظ و حوادث عالم را تا روز قیامت بنویسد و از جمله چیزهائى که نوشت حرام بودن تزویجخواهران و برادران و مادران بر فرزندان و سایر محرمات سببى دیگر … ، اى زراره بدان کیفیت ازدیاد نوع بشر از این قرار بود که براى حضرت آدم حوا هفتاد شکم جفت زائیده در هر بار یک پسر بود یک دختر تا آنکه قابیل برادر خود هابیل را کشت و از شدت تأثر تا پانصد سال ناتوان شد سپس …خداوند شیث هبه اللّه را منفردا و به تنهائى باو عطا فرمود و او اول وصى بود که در روى زمین باین سمت منصوب و به پسران آدم پیغمبرى یافت و بعد از شیث یافث را نیز منفردا بآدم عطا فرمود و چون هر دوى آنها بحد بلوغ رسیدند و مشیت خدا بر آن تعلق گرفت که نسل بشر را زیاد منتشر گرداند چنانچه در لوح محفوظ او گذشته بود بعد از ظهر روز پنجشنبه حور العینى بنام برکه (نزله خ) بزمین نازل و بآدم امر فرمود که او را بشیث تزویج نماید و فرداى آنروز حور العین دیگرى فرستاد (و در بعضى روایات جنیه‏اى) و امر نمود که او را بیافث تزویج کند.
    سپس از شیث پسرى و از یافث دخترى بعرصه وجود آمد و چون آندو بحد بلوغ رسیدند بآدم وحى رسید دختر یافث را به پسر شیث تزویج نماید و از نسل پاک و حلال شیث و یافث پیغمبران و مؤمنین بوجود آمدند نه از خواهر و برادر.
    تفسیر جامع، ج‏۲، ص: ۸٫

    خار داستان
    خار منبع
    خار اعتبار

      نقل قول

  • من متاسف برای افراد بی ذوقی که تخیلات به ذهنشون راه نداره
    آخه مگه مجبوریم دنریس خیالی رو با حضرت زهرا که برترین زن عالمه مقایسش کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کفره
    اصلن گیریم مارتین هدفش آخرالزمانیه ما با همین نظرات اونا رو به اهدافشون میرسونیم خب

    یکم ریلکس باشیم خوهرا و برادرام از همون حضرت آدم

      نقل قول

  • این چیزا رو جدی میکنیم کل دنیا میگن ایرانیا خرافاتین دیگه

      نقل قول

  • owl: یَأَیهُّا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمُ الَّذِى خَلَقَکمُ مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ وَ خَلَقَ مِنهْا زَوْجَهَا وَ بَثَّ مِنهْمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَ نِسَاءً….(آیه ی ۱ سوره نسا)
    اى مردم، بترسید از پروردگارتان، آن که شما را از یک تن بیافرید و از آن یک تن همسر او را و از آن دو، مردان و زنان بسیار پدید آورد..
    ابن بابویه بسند خود از زراره روایت کرده گفت حضرت صادق علیه السلام از من سؤال فرمود که مردم,ابتداء نسل بشر را از ذریه آدم چگونه میدانند؟ عرض کردم میگویند خداوند بآدم وحى فرمود دخترانش را به پسران خود تزویج کند و اصل مردم از برادر و خواهر اولیه میباشد، فرمود پناه میبرم بخدا از این افتراء و دروغ آیا نعوذ باللّه پیغمبران و امامان و مؤمنین از حرام خلق شده‏اند و خداوند نمیتوانست آنها را از حلال بیافریند؟! و حال آنکه دو هزار سال پیش از خلقت آدم بقلم امر فرمود جارى شود بر لوح محفوظ و حوادث عالم را تا روز قیامت بنویسد و از جمله چیزهائى که نوشت حرام بودن تزویجخواهران و برادران و مادران بر فرزندان و سایر محرمات سببى دیگر … ، اى زراره بدان کیفیت ازدیاد نوع بشر از این قرار بود که براى حضرت آدم حوا هفتاد شکم جفت زائیده در هر بار یک پسر بود یک دختر تا آنکه قابیل برادر خود هابیل را کشت و از شدت تأثر تا پانصد سال ناتوان شد سپس …خداوند شیث هبه اللّه را منفردا و به تنهائى باو عطا فرمود و او اول وصى بود که در روى زمین باین سمت منصوب و به پسران آدم پیغمبرى یافت و بعد از شیث یافث را نیز منفردا بآدم عطا فرمود و چون هر دوى آنها بحد بلوغ رسیدند و مشیت خدا بر آن تعلق گرفت که نسل بشر را زیاد منتشر گرداند چنانچه در لوح محفوظ او گذشته بود بعد از ظهر روز پنجشنبه حور العینى بنام برکه (نزله خ) بزمین نازل و بآدم امر فرمود که او را بشیث تزویج نماید و فرداى آنروز حور العین دیگرى فرستاد (و در بعضى روایات جنیه‏اى) و امر نمود که او را بیافث تزویج کند.
    سپس از شیث پسرى و از یافث دخترى بعرصه وجود آمد و چون آندو بحد بلوغ رسیدند بآدم وحى رسید دختر یافث را به پسر شیث تزویج نماید و از نسل پاک و حلال شیث و یافث پیغمبران و مؤمنین بوجود آمدند نه از خواهر و برادر.
    تفسیر جامع، ج‏۲، ص: ۸٫

    پانصد سال!!!!
    بیخیال بابا واقعا باور می کنید؟

      نقل قول

  • با این افراد خرافاتی و توهمی. دیگه ادم جرائت نداره یه داستان بنویسه. سریع بر میدارن یکی از شخصیت های اصلی را می چسبونن به یکی. چه قسمت از دنریس شباهت داره به اون که گفتید? حتما اژدهاهاش :+))))))). توی عربستان اژدها نبوده. حداقل می گفتی چند تا مارمولک داشتن که سوارش می شدن. فقط هدفت از این نوشته این هست که کمی جلب توجه کنی. مثلا بقیه بهت بگن : اووه این چقدر میفهمه. چقدر حالیشه. عادت فیلم سازی غرب ، فیلم سازی تخیلی و معمولا حماسی هست. شما که عشق توهم و توطئه هستی برو همون فیلم یوسف و زلیخا را ببین . چکارت به این فیلم ها هست. فیلم های وطنی را نگاه کن. اگر به حرف های تو باشه که مرد عنکبوتی و هالک و بتمن را هم باید با شخصیت های دینی مقایسه کرد و کلا درب تخیل را گل گرفت. من که کلا از فیلمش لذت بردم. راستی یه موضوع مهم. اگر از روی شاهنامه هم فیلم بسازن ، حتما میگیری به اونم برچسب ارتداد و کفر و توهین به دین میدی. اونم مضامینش به این سریال شباهت داره. از این متنی که نوشتی هم فقط قسمت اولش خوندم و بعد فهمیدم باید بندازیش توی سطل اشغال.

      نقل قول

  • میخوام به اون آقای که این مقاله رو گذاشته بگم واقعا تو و امسال تو که میخوان کسانی رو از دیدن فیلم یا سریالی منصرف کنن بجای اینکه دلیل و منطق بیارن یموش چرت وپرت میزارن واقعا بیشعورن آخه آدم احمق کدوم آدم میاد حضرت زهرا(سلام اله علیها)رو که از همه لحاظ نمیشه با هیچ بنی بشری مقایسش کرد اونوقت این آدم میادش با دنریس که ۲۴ی برهنه س مقایسه می کنه استغفرالله

      نقل قول

  • عرفان: الان که تا ته خوندم نظرم عوض شد واقعا احمقانست ! ضمن اینکه گفته اول دومیو اثبات میکنم ولی دوم اولیو اثبات نکرده خیر سرش ! ۱٫ Daenerys Stormborn (دنریس طوفان زاد) = حضرت زهرا (سلام الله علیها) اگه منظورش رو درست فهمیده باشم این مقایسه مسخره احمقانه و حتی توهین به مقدساته مسخرس

    اینو ناموسا قبول دارم توهین شدیده اما مقایسه اولش تا یه حدودی قابل قبول بود

      نقل قول

  • سلام
    این مقاله واقعا توهین به مقدساته و یک معصوم رو با شخصیت خیالی تو داستان ارتباط میخواد بده که حتی همین کارو هم نمیکنه و اصن دلیل و استدلالی نمیاره مقایسه فراماسون ها هم خیلی درست نیود اما اولی توهینه هم به مقدسات و در کل توهین به طرفداران کتاب و سریال که نرین ببینین و از این حرفا

      نقل قول

  • Masood: اگه طبق نظریه خلقت بگیم که همه ی نوه های حضرت آدم زنازاده‌ن! رفتی سمت معصومیت که! گفتم که شاید منظورش از اون نظر که گفتم باشه!! البته جدیدنم مد شده که سرتیترا یه جورین که آدم فک میکنه قراره ریز به ریز و قشنگ تحلیل بشه مسئله ولی وقتی نوبت به متن اصلی میرسه میبینیم که در مواردی مث همونی که گفتم بررسی شده و بعد ولش کردن!! کلن دیگه نمیشه به سرتیترا اعتماد کرد پس تا وقتی بقیشو بخوندی نمیتونی بفهمی درباره چی داری نظر میدی!!

    ببین داری اشتباه میزنی میگن حضرت آدم با یه فرشته و یه جن بچه اورده و بچه های از رگ حواش با اونا ازدواج کردن دیدی همه زنا زاده نیستیم دادا

      نقل قول

  • مدیر روشنفکری داره سایت که همچین مطلب متفاوتی رو هم گذاشته دیده بشه :)

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: