مقالات

چند شخصیتی که مارتین نمی‌تواند آنها را بکشد!(قسمت دوم)

gameofthrones14 01  1391109055 93.107.159.108 - چند شخصیتی که مارتین نمی‌تواند آنها را بکشد!(قسمت دوم)
نویسنده alexpintoricoo

سلام و درودی دیگر

قبل از هرچیز بگم که ما هرگز نمیگیم نخواهند مرد…بلکه منظور مردن در زمان نزدیک است.

راب استارک یکی از شخصیت‌های کورد علاقه من بود. نوجوانی که برای انتقام از شررافت پدرش قیام میکنه و در ادامه توسط افرادش به پادشاه تبدیل میشه و در تمامی نبردهاش به خاطر شجاعت خود و مردانش پیروز شد. برای من خیلی حماسی بود این داستان اما زمانی که از عروسی سرخ آگاه شدم، به مانند میلون‌ها نفر دیگه، از عصبانیت میخواستم مارتین رو بکشم ولی بعدا با سبک سنگین کردن متوجه شدم که اگه راب نمیمرد تمام زیبایی داستان از بین میرفت چون داستان نغمه با وجود فانتزی بودن به شدت واقع گراست و اصلا از شبیه رمان‌های happy ending نیست که یه شخص با وجود هزار بلا و گرفتاری، یک تنه از پس مشکلات بر بیاد. دلیل اون هم نبود شخصیت اصلی در داستان هست. خود من به شخصه بعد از مرگ راب، از آریا، تیریون و تایوین خوشم میاد که به طور جالبی هر کدوم از اون یکی متنفره!پس نمیشه طرف فقط یک نفر رو گرفت. یکی از تفاوت عمده نغمه با باقی رمان‌ها هم همینه. هرکسی به دلایل منطقی میمره یا زنده میمونه….در این قسمت قراره دلایل منطقی رو برای زنده موندن این چند نفر رو بررسی کنیم:

اولین شخصیت جان اسنو هستش. حرام‌زاده‌ای با گذشته‌ای نامعلوم و تار، که در هر لحظه از زندگیش مورد تحقیر و تمسخر واقع شده. جان نماد کاملی از یک قهرمان بیرون آمده از مردم عامه هست. کسی که با وجود زندگی در یک خانواده مهم، اصلا فرد مهمی به حساب نمیومده. زخم‌ها خورده و نیش و کنایه ها زیاد شنیده. با این حال علاقه و احساس عجیب ند استارک به جان و وقایع غیرقابل توضیح داستان مانند هویت مادرش و گرگش گوست(برای درک قضیه گوست بهتره به اولین فصلای کتاب ۱ مراجعه کنید) به این شخصیت جذبه‌ای خاص داده به طوری که بیشتر خواننده‌ها بر این باور هستن که جان فرزند لیانا استارک و ریگار تارگرین هستش(که زیاد دربارش حرف زدیم). چنین شخصیتی به دو دلیل به این زودی‌ها کشته نخواهد شد. اول هویت اوست. مارتین هرگز جمله یا پیشگویی‌ای بی معنی در کتاب قرار نمیدهد. ما شاهد این بودیم که ند در افکارش از جان به عنوان پسر و هم‌خون خود یاد میکند و از طرفی شانس تارگرین بودن جان هم بالاست (بنا به دلایلی که قبلا گفته شده). بنابراین تا زمان مشخص نشدن هویت اصلی او نباید انتظار مرگ  او باشیم. دلیل دوم وقایع دیوار است. جان در دیوار با سختی‌های زیادی مواجه میشود تا آبدیده شود و برای رهبری آماده شود. آماده کردن یک شخصیت برای فرمانده شدن و سپس کشتن آن بی‌منطق‌ترین عمل ممکن است.یادمان نرود که مارتین احمق نیست.

دومین نفر سانسا استارک است. دختری مهربان، پاک و رویاپرداز که از بد روزگار در بدترین جا و زمان ممکن قرار میگیرد. به شخصه از سانسا بسیار متنفر بوده و هر روز آرزوی مرگی دردناک برای او میکنم چون اگر آن شهادت‌های دروغ را(چه علیه آریا و چه علیه پدرش) به خاطر عشق(اونم چه عشقی! جافری!) نمیداد الان خیلی اوضاع فرق میکرد. با این حال زجرهایی که سانسا میکشد فراتر از آن است که به مرگ ختم شود. این همه یک شخصیت رو زجر بدید بعد بکشید کمال بیکاریست. از نظر من مارتین سانسا را از یک دختر رویا پرداز به یک فرد با تجربه تبدیل خواهد کرد. کسی که از نزدیک حقیقت افراد نزدیکش را دیده و روزی از آن حقیقت علیه‌شان استفاده خواهد کرد. سانسا زنده خواهد ماند..حتی تا آخر کتاب  مگر اینکه به دست خواهر کوچکش به دلیل دروغ‌هایی که گفته بود کشته شود. غیر از آن من دلیلی برای مرگ سانسا نمیبینم.

سومین شخصیتی که زنده می‌ماند آریا استارک است. دختر بچه‌ای جدا افتاده که قصد انتقام از تمام کسایی رو داره که به او و خانواده‌اش ظلم کرده‌اند. کسی که بیش از آنچه که باید با مرگ و خونریزی دیدار کرده و هربار نکته‌ای را از کسانی که با آنها همراه بوده یادگرفته است. لیست سیاه آریا پر از افرادی است که باید بمیرند. اتفاق چنین چیزی توسط یک دختر بچه بعید است بنابراین اریای ما باید یادبگیرد و آموزش ببیند تا طریقه‌ی کشتن را بیآموزد و این به معنی خطرات و مشکلات زیاد در داستان آریاست اما مرگ…آریا نماد انتقام است. داستان انتقام معمولا دو حالت دارد: یا فرد به هدف خود میرسد و کارش را بعد از آن همچنان ادامه میدهد و یا در هدفش شکست میخورد و در این بین ممکن است هویتش فاش شود. کشته شدن آریا بدون اینکه ملت بفهمن او کی بوده خیلی مسخره است! شاید بگید نه مارتین اون رو میکشه تا به ما ضد حال بزنه و بگه که داستان اون طور که شما دوست دارید پیش نمیره…ولی نکته مهم زیبا و حقیقی بودن مرگ است. این همه آماده سازی برای یک مرگ مسخره توسط یه شخصیت نامعلوم…زیادی ناجور نیست!؟

خب دوستان اینم از بخش دوم. نظرتون راجب به استدلال‌های من چیه؟ آیا دلایل به اندازه کافی محکم هستن یا هنوز شما رو قانع نکردن؟

این بخش ادامه دارد پس از نام بردن باقی شخصیت ها پرهیز کنید. طبق معمول هم اگر نظری دارید که حاوی اسپویل هست از اسپویل بار استفاده کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=2809

درباره نویسنده

alexpintoricoo

۷۲ دیدگاه

  • جان که اصلا باید همین فصل قسمت ۹ بمیره و گرنه اصلا حال نمیده! :D
    شوخی کردم البته این فصل طبق روال سریال قسمت ۹ یه جنگ داره مثل فصل ۲!
    ولی ایشالا دیگه فصل بعد جان میمیره! :D
    اصلا اگه نمیره آرمان های ما زیر سوال میره! :mrgreen:

      نقل قول

  • مقاله یخوبیه همکار عزیز اما حدسیات اشتباه هم توش داره اول جان بهتره سرنوشت جان رو جدا بدونیم بنا به دلایل اسپویلی بیشتر توضیح نمیدم اما خب طبق معمول مارتینه دیگه
    دومین اینکه سانسا هم اونطور که حدس زدی نیست بهتره فقط منتظر کتاب بعد باشین

      نقل قول

  • یه علت دیگه زنده موندن اریا سرنوشت نایمریاست که فعلا در هاله ای در ابهامه

      نقل قول

  • Shahryar Stark: جان که اصلا باید همین فصل قسمت ۹ بمیره و گرنه اصلا حال نمیده! شوخی کردم البته این فصل طبق روال سریال قسمت ۹ یه جنگ داره مثل فصل ۲! ولی ایشالا دیگه فصل بعد جان میمیره! اصلا اگه نمیره آرمان های ما زیر سوال میره!

    چرا بیچاره؟؟؟ من خودم خیلی طرفدار جان نیستم ولی به نظرم داستانو جذاب میکنه ۸O

      نقل قول

  • اول داستان ، لردهای معمولی مانند لرد استارک و راب و غیره مرحوم شدند و در ادامه اوج داستان ، میدان برای افرادی با توانایی های خاص و البته جدا از خاندان هایشان خالی خواهد شد مانند جان ، آریا ، دنریس ، اما مطمئن باشید در آخر داستان
    وقتی که زمستان به پایان رسید ، نظام عادی باید دوباره به حالت سابق بازگردد .

    سنسا استارک به نظر من بهترین شخص برای رهبری و نشستن روی تخت آهنین است .
    یک اصیل زاده با شرافت که به دور از ماجراهای جادویی دیگران .

      نقل قول

  • به نظرم جان کسیه که باید در جنگ با آدرها حضور داشته باشه به خاطر همین تا آخر داستان هستش
    و به شخصه احتمال زنده موندن سانسارو بیشتر از آریا میدونم . :?:

      نقل قول

  • خب در مورد جان که نمیشه چیزی گفت.سانسا هم که یک عروسک خیمه شب بازیه و هر وقت که بهش نیازی نباشه پتایر مثل لایسا حذفش میکنه.اما آریا تا آخر کتاب هفتم زنده می مونه.اون تنها استارکیه که میتونه توی دنیای وحشی وستروس دوام بیاره.

      نقل قول

  • ریگار جان سوتی میدیا!! :mrgreen: جمله بندی این مشکل داره:
    “انتقام از شررافت پدرش ”
    حداقل بکنش انتقام و بازپس‌گیری شرافت(افتخار) پدرش! یا هر چیزی که تو ذهنته!

      نقل قول

  • باز هم مثل قسمت قبلی عالی بود!ای کاش حداقل یک دکمه ی تشکر داشت که ازش استفاده میکریدیم و هردفعه پیام ندیم واسه تشکر!

      نقل قول

  • اگه جان بمیره دیگه وقایع شمال چه جذابیتی داره؟
    اریا که بعیده حالا حالاها بمیره ولی سانسا……شاید الان به خاطر اینکه همه فکر میکنن پسرای استارک مردن و سانسا وارث وینترفله مهم شده وگرنه بفهمن برن و ریکان زنده ان ممکنه دخل اینم بیارن :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

      نقل قول

  • سلام
    ازنظر من کاملا مشخصه جان پسر ریگار ولیاناست این از کتاب اول قابل شک بود ودر اواسط کتاب دوم کاملا مشخص شد
    اگه میشه بگید کدوم قسمت کتاب ند گفته جان پسرشه چون متاسفانه من به خاطر ندارم
    دلیل اصلی نمردن جان اینه که اون نغمه های از آتش ویخه (پسر لیانای شمال وریگار جنوب)

      نقل قول

  • تحلیل خوبی بود. در مورد جان اسنو که دوستان با حساسیت نشون دادنشون یه نیمچه اسپویلری دادند و من هم خب نمیخوام چیزی در این مورد بگم ;) اما چیزی که اینجا از قلم افتاده اینه که جان اسنو یک وارگه و کشتن یک وارگ هم اصلا کار راحتی نیست. البته باید تا کتاب ۶ منتظر موند و دید

      نقل قول

  • نقشه جدید سایت خوبی ها ی زیاد والبته بدی هایی هم واسه ذهن های کنجکاوداره
    ازطریق اون میشه فهمیدتاکتاب۵ چه کسی کی وکجاخواهدمرد
    اما اگه میشه لطف کنید آمار مرگ ومیر هارواز طریق اون ندید که بی مزه میشه

      نقل قول

  • بنظر من جان تا آخر داستان زنده میمونه ولی سانسا دیر یا زود میمیره استدلالم اینه چون گرگش مرده ستارکا جونشون به گرگاشون ارتباط داره :? :? :? :?

      نقل قول

  • sir1: بنظر من جان تا آخر داستان زنده میمونه ولی سانسا دیر یا زود میمیره استدلالم اینه چون گرگش مرده ستارکا جونشون به گرگاشون ارتباط داره :? :? :? :?

    جونشون به گرگا مربوط نیست، بلکه قدرت جادویی اونا وابسته به دایروولفه. شاید بهتره بگیم روح خودش رو از دست داد

      نقل قول

  • چرا همه استاد ایمون رو ندید میگیرن ؟ فک کنم اون باعث ایجاد یه رابطه بین جان اسنو و دنریس میتونه بشه . اونجوریم که تا اینجا تو کتاب بوده جان غیر مستقیم به تارگرین ها ربط پیدا میکنه .

      نقل قول

  • man: چرا همه استاد ایمون رو ندید میگیرن

    سلام
    کسی ندید نگرفتش چون جز شخصیتهای اصلی نیست تو لیست انتظار مردن نیست :D
    هر چند اون همینجوری خودش داره از پیری زیاد میمیره :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

      نقل قول

  • sara: سلام
    کسی ندید نگرفتش چون جز شخصیتهای اصلی نیست تو لیست انتظار مردن نیست
    هر چند اون همینجوری خودش داره از پیری زیاد میمیره

    سلام
    تا آخر داستان زنده میمونه چون شاهزاده ایمون با این همه افسانه که در باره ش بوده بی خود نیومده دیوار به نظرم هنوز مونده تا گذشته تارگرینها رو بشنویم

      نقل قول

  • درباره جان ، جان دردیوار به وسیله برادرانش کشته میشه اون هم زمانی که داشته به گوست فکر میکرده و همه ما میدونیم که جان یه وارگ هست اما به نظر من اون نمیتونه بمیره . آزور آهای جان هستش نه استینس . جان اسنو میمیره و آزور آهای متولد میشه
    بنا به پیش گویی پس از زمستانی طولانی زمانی که تاریکی همه جا را فراگرفته آزورآهای دوباره متولد میشه و با آدرها مبارزه خواهد کرد شما چه کس دیگه ای رو لایق تر میدونین جان یه استارکه از نژاد یخه فرمانده ی نگهبانان دیواره شجاع و مثل پدرش باشرافته و شایدم نغمه ای از یخ و آتش و اینم فراموش نکنیم حتی رلور هم در آخر اسنو رو آزور آهای میدونه. شاید به نظر شما این مسخره بیاد اما اینم برای خودش نظریه مگه نه ؟

      نقل قول

  • Mania:
    درباره جان ، جان دردیوار به وسیله برادرانش کشته میشه؟

    اولا اسپویل درست کار میکنه…شما نوشته‌ی خودتون رو باید بین کد اسپویل بنویسین که این کار رو انجام نداده بودین و فقط روی کد کلیک کرده بودید و ادامه متن رو بعدش نوشته بودید. دفعه بعدی دقت بیشتری به خرج بدید تا این اتفاق دوباره نیوفته
    دوما حرف ابتدای شما درباره جان صحت کافی نداره و مانند سندور کلیگین جان هم مرگش معلوم نیست و این دو ممکنه هنوز زنده باشن….نمونه هم زیاد هست مثل سیریو فورل که به آریا آموزش داد…ما هرگز مرگ اون رو به طور رسمی ندیدم و خیلی‌های دیگه بنابراین اگه قراره چیزی از کتاب‌های بعدی بگید سعی کنید چیزی باشه که رسما تایید شده باشه.

      نقل قول

  • در مورد جان، مارتین تو یه کنفرانس خبری گفت(با توجه به وقایع پایان کتاب پنجم در پاسخ به این که چرا جانو کشتین؟):شما فکر میکنین جان مرده؟؟ها؟؟پس به احتمال ۹۹ درصد جان هنوز زنده است.Mania:
    درباره جان ، جان دردیوار به وسیله برادرانش کشته میشه اون هم زمانی که داشته به گوست فکر میکرده و همه ما میدونیم که جان یه وارگ هست اما به نظر من اون نمیتونه بمیره . آزور آهای جان هستش نه استینس . جان اسنو میمیره و آزور آهای متولد میشه

    بنا به پیش گویی پس از زمستانی طولانی زمانی که تاریکی همه جا را فراگرفته آزورآهای دوباره متولد میشه و با آدرها مبارزه خواهد کرد شما چه کس دیگه ای رو لایق تر میدونین جان یه استارکه از نژاد یخه فرمانده ی نگهبانان دیواره شجاع و مثل پدرش باشرافته و شایدم نغمه ای از یخ و آتش و اینم فراموش نکنیم حتی رلور هم در آخر اسنو رو آزور آهای میدونه. شاید به نظر شما این مسخره بیاد اما اینم برای خودش نظریه مگه نه ؟

      نقل قول

  • من با این استدلال شما که میگه تا وقتی اونا نقششون رو بازی نکردن نمیمیرن کاملا مخالفم….
    مثال نقضش هم کاملا واضحه . … اوبرین مارتل !!!!
    اگه این چیزی که میگفتید درست بود پس میشد گفت اوبرین برای انتقام از تایوین اومده پستا وقتی بین این ٢ تا ماجرایی پیش نیاد نمیمیره …. در حالی که اوبرین خیلی زودتر از اونچیزی که فک میکردیم مرد …! همین منطق هم برای بقیه صادقه …. قرار نیست مرگ صبر کنه تا اونا تبدیل به یه فرد باتجربه بشن تا کاری کنن یا یه قاتل بیچهره بشن تا انتقام بگیرن !!!! ‘مرگ و زندگی هیچ کس مشخص نیست بهترین تخمینیه که میشه برای زمان مرگ هرکس گفت !!

      نقل قول

  • به نظر من خاندان استارک نقش اصلی این سریال هستند و یکی از اینها (جان برن سانسا و اریا ) شاه
    کل وستروس خواهد شد که جان احتماش زیاده که شاه وستروس بشه :yahoo: :yahoo:

      نقل قول

  • جان هم مرد. خاندان ند استارک بدبخت ترین خاندان هستند. آریا هم کور شد! سانسا هم فرار کرد و دوباره معلق شد! (یا مرد؟)

    مادر اژدها هم با خالصی بودنش درگیر شد :lol:

    الان فقط وضعیت تیریون پایدار شد. داغون ترین فصل این فصل بود. بیشتر به تشریح داستان پرداخت و خب این هم یکی از ویژگی های این داستانه.

    خوشحالم که این فصل تموم شد، چون دارم می رم سربازی و دیگه غم و قصه شو نمی خورم. :yes:

      نقل قول

  • جان مرد
    به گفته معلم آریا:همه انسان ها میمیرند
    من به هیچکدوم از شخصیت هاش نزدیک نشدم چون مطمئنم خواهد مرد
    جز دو نفر سانسا و آریا قهرمانان زن داستان ولی احتمال زنده موندن سانسا خیلی کمه
    برن هم قطعا زنده میمونه
    دنریس هم امکان نداره بمیره
    گنجشک به احتمال۱۰۰۰درصد خواد مردو تمام اطرافیانش بخصوص اون زن که سرسی به طرز وحشتناکی تهدیدش کرد
    رمزی و پدرش و جد ابادش خواهند مرد
    نایت واچ هم با خاک یکسان میشه یا توسط وحشیا یا وایت واکر
    و مطمئن باشید سه اژدهای دنریس با با وایت واکرس ها خواهند جنگید فک کنم بخاطر همین هم هست اسم اصلی داستان نغمه یخ و آتش هست
    قسمت آخر آخرش همه میمیرند پس بیخود نگردین واسه قهرمان داستان
    فصل شیشمش چندتا شخصیت جدید میان
    یه شخصیت هست که گوی مخصوصی داره که میتونه به وسیله اون اژدهایان دنریس رو کنترل کنه و میشه دشمن شماره یک دنریس
    همه اینا حدسیات منه که مطمئنم همین میشه

      نقل قول

  • هنوز ک معلوم نی جان مرده.عین کتاب هنوز همه رو منگ نگه داشتن. یه بار تصمیم گرفته بودم دیگه این فیلمو دنبال نکنم اینم بار دوم.خدا سومیشو بخیر کنه.الان اون حسیو دارم که وقتی کتابو میخوندم داشتم.

      نقل قول

  • جان اسنو در قسمت دهم فصل پنجم توسط سربازاش کشته شد که.
    این سریال به هیچ کس رحم نمیکنه. تازه استنس باراتیون هم کشته شد و اریا استارک کور شد.

      نقل قول

  • قسمت آخر سریال خیلی مضحک بود بهترین فرمانده نظامی وستروس به مسخره ترین حالت از بین رفت

      نقل قول

  • جان اسنو گفته:
    As for whether or not his character his really dead or if there’s a chance his wounds were not fatal and he returns, Harrington said: ‘I’ve been told I’m dead. I’m dead. I’m not coming back next season. So that’s all I can tell you, really.’
    به نظرم در فصل بعدی نیست اما در فصلهای آینده هست
    یا در لشگر مردگان ادای وظیفه میکنه :D: یا توسط “سم” که دانشش روز بروز افزون میشه :gslol: زنده میشه

      نقل قول

  • سلام به همه دوستان……سالی به دوازده ماه یه نظر میزارم!!!! از اونجایی که در مورد قسمت اول مجبور شدم یه سری توضیحات بدم اینجا هم مجبورم در مورد قسمت پایانی صحبت‌هایی بکنم….برای کسایی که دوس ندارن چیزی از کتاب یا داستان جلوتر بدونن پیشنهاد میکنم تا اومدن ترجمه‌ها و یا سال دیگه و فصل بعدی صبر کنن.

    و برای کسایی که تشنه اطلاعاتن و میخوان سوالاشون جواب داده بشه:
    ۱- به دلایل زیاد استنیس هنوز زنده‌س و بریین نمیکشش…داستان بریین که طبق کتاب توی ریوورلنده و اصلا سمت وینترفل نیس و حتی توی همین کتاب ۴ اتفاقاتی میوفته که چنین حدسی که بریین قاتل استنیس باشه رو رد میکنه….در ادامه هم استنیس هنوز توی کتاب هست و حتی توی کتاب ششم هم کارکتر اصلیه و فصل داره…..و در آخر هم ما صحنه‌ای از کشته شدن استنیس ندیدیم و این از سریال بعیده که مرگ شخصیت رو نشون نده!!!شما اگه دیدین بگین به من…حتی هنوز توی اینترنت و کتاب مرگ تازی قطعی نشده…چه برسه به این!!!البته در مورد مرگ شیرین و سلیس چیزی نمیتونم بگم چون احتمالشون به شدت بالاس که درست باشه
    ۲-داستان سانسا توی کتاب که فعلا توی ایری هستش و سانسا توی کتاب شش هم شخصیت اصلیه و لیتل‌فینگر نقشه عجیبی باکمک سانساچینده که بسیار جذاب و گیراست…..تنها دلیل اینکه سانسا توی سریال در وینترفله اینه که هزینه اوردن شخصیتی به اسم جین پول و حرکت دادن دو داستان مجزا از بین بره…توی کتاب تیون جین‌پول رو نجات میده و باهم فرار میکنن پس نمیشه گفت توی سریال پرش از دیوار باعث مرگ تیون و سانسا میشه…جالبه بازم نشون ندادن سرنوشت این پرش چیه!!!در ضمن برای اطلاع گروهی از دوستان، در شمال اروپا مردم از ارتفاع ۱۵ متری روی کپه برف ۲ متری میپرن و هیچیشون نمیشه…
    ۳-مرین ترنت و کشته‌شدنش توسط آریا با توضیحاتی که از فصل‌های کتاب۶ بیرون اومده فرق داره(البته نمیدونم اونجا هم مرین ترنت میمیره یا کس دیگه‌ای…)اما داستان کور شدن آریادلیلش توی کتاب فرق داره و قراره درس‌هایی بزرگی رو بااین کور شدن یاد بگیره آریای قصه ما….
    ۴-در مورد دورن و میرسلا و اتفاقی که افتاد توضیحی نمیدن….فقط پیشنهاد میکنم در ادامه کتاب چهار به داستان سرسی توجه کنید و پیشگویی والونکار(همونی که اولین سکانس سریال بود)رو بخونید تا داستان دستتون بیاد. کلا توی سریال گند زدن به داستان دورن و رسما دوران مارتل با سیاست رو یه آدم احمق نسون دادن که فقط قلبش رئوفه!!! البته بازم معلوم نشد میرسلا مرده یا زنده مونده…بازم نشون ندادن
    ۵- جای بریستن سلمی توی کتاب، از تیریون استفاده شد….خوب بود در مجموع داستان میرین و فقط یه سری شخصیت‌ها دست کاری شدن
    ۶-دنریس توسط ارتش عظیمی از دوتراکی‌ها محاسره میشه که فقط دورش میچرخن….نمیشه گفت شبیه کتاب اما غیر شبیه هم نبود. جالبه در ادامه هم معلوم نمیشه که اسیر میشه دنریس یا جلوش تعظیم میکنن….بازم نشون ندادن ته این داستان چی میشه…. به نظرتون این همه تکرار عجیب نیس
    ۷-داستان سرسی کاملا توی قسمت آخر شبیه کتاب شد….بالاخره رابرت استرانگ رو هم دیدم….
    ۸-و در آخر جان اسنوی عزیز ما که مورد خیانت قرارگرفت….فرق‌هایی در خط‌های آخرین فصل جان در کتاب ۵ با سکانس‌های آخر سریال هست اما یه اتفاق عجیب میوفته…..اون همه شخصیت توی قسمت آخر سریال مشخص نشد چه بلایی سرشون اومد…زنده‌ن یا مرده…آزاد شدن یااسیر….اما خنجر خوردن جان رو تا آخرین لحظه و ریخته شدن خونش روی یخ نشون دادن….عجیب نیس ای تفاوت؟…برای کسایی که دوس دارن بدونن: مرگ جان توی کتاب تایید نشده و حتی مارتین هم توی صحبت‌های اشاره کرده که جان از کتاب حذف نشده و با خنده و کنایه توی مصاحبه‌ش میگه که”شما فکر میکنن جان مرده آره؟”تئوری‌ها و نظریه‌های مختلفی وجود داره که نشون میده جان برمیگرده….و دلایل هم زیاده…هرگز حتی برای یه ثانبه هم فکر نکنین جان اسنو مرده….
    نظر شما چیه :) ؟

      نقل قول

  • سلام
    :rose: :rose: :rose: :rose:
    دوستان من یک ماهی که میشه با این سایت آشنا شدم
    هر روز میام مطالبشو میخونم نظراتتو میخونم خلاصه خدا خیرتون بده اطاعات خوبی در اختیار ما میزارین
    من این سریال از همون موقع که شروع شد دنبال میکردم و اصلا نمیدونستم از رو کتاب نوشته شده و تو این سایت فهمیدم انشالله تابستون شروع میکنم به خوندنش.
    واسه کامنت نوشتن یکم غریبگی میکردم آخه شماهمه آشنا به نظر میرسین و من غریبم :shook:
    ولی مرگ جان اسنوروکه دیدم دیگه طاقت نیاوردم سریع اومدم اینجا ببینم چه خبر شده :shook: :shook: :shook: :shook: :shook: :shook:
    واقعا امیدوارم مطالبی که Raegar Targeryan عزیز گفته صحت داشته باشه و جان اسنو رو تو فصل بعدی ببینیم :aa: :aa: :aa: :aa:

    کسی نمیدونه فصل بعدی از چه تاریخی شروع میشه؟

      نقل قول

  • منم میگم جان برمیگرده … موندم چه بلایی سر دو تا برادر کوچیکش اومد

      نقل قول

  • یعنی من دیگه عمرا اگه سریال رو ببینم.جان رو دیگه چرا اینطوری نشون دادن؟تازه میخوان برشم گردونن؟!گرچه داستان بدون جان میلنگه
    ولی نباید اینطوری تا یه سال سر کارمون بزارن.دیگه فقط کتاب رو میخونم

      نقل قول

  • بابا شورشو در اوردن جانو کشتن ؟! :head: این جان با یه جادویی زنده میشه بیرون نایت واچ و قسمش هم شکسته میشه
    عجب شعری گفتم

      نقل قول

  • fairy:
    سلام
    دوستان من یک ماهی که میشه با این سایت آشنا شدم
    هر روز میام مطالبشو میخونم نظراتتو میخونم خلاصه خدا خیرتون بده اطاعات خوبی در اختیار ما میزارین
    من این سریال از همون موقع که شروع شد دنبال میکردم و اصلا نمیدونستم از رو کتاب نوشته شده و تو این سایت فهمیدم انشالله تابستون شروع میکنم به خوندنش.
    واسه کامنت نوشتن یکم غریبگی میکردم آخه شماهمه آشنا به نظر میرسین و من غریبم
    ولی مرگ جان اسنوروکه دیدم دیگه طاقت نیاوردم سریع اومدم اینجا ببینم چه خبر شده
    واقعا امیدوارم مطالبی که Raegar Targeryan عزیز گفته صحت داشته باشه و جان اسنو رو تو فصل بعدی ببینیم

    کسی نمیدونه فصل بعدی از چه تاریخی شروع میشه؟

    April 17

      نقل قول

  • من عقیده دارم جان زنده میمونه. آخه وقتی هنوز معلوم نیست که مادرش کیه یا اصلا پدر واقعیش ند هست یا نه ،نمیتونن بزنن بیچاره رو بکشن تموم شه بره :han:
    سرسی سانسا آریا مادر اژدها اینا همه ستونای فیلمن که جان به همشون وصله به نظرم .اگه فصل بعد نباشه ارزش دیدن نداره پس

      نقل قول

  • fairy:
    سلام
    دوستان من یک ماهی که میشه با این سایت آشنا شدم
    هر روز میام مطالبشو میخونم نظراتتو میخونم خلاصه خدا خیرتون بده اطاعات خوبی در اختیار ما میزارین
    من این سریال از همون موقع که شروع شد دنبال میکردم و اصلا نمیدونستم از رو کتاب نوشته شده و تو این سایت فهمیدم انشالله تابستون شروع میکنم به خوندنش.
    واسه کامنت نوشتن یکم غریبگی میکردم آخه شماهمه آشنا به نظر میرسین و من غریبم
    ولی مرگ جان اسنوروکه دیدم دیگه طاقت نیاوردم سریع اومدم اینجا ببینم چه خبر شده
    واقعا امیدوارم مطالبی که Raegar Targeryan عزیز گفته صحت داشته باشه و جان اسنو رو تو فصل بعدی ببینیم

    کسی نمیدونه فصل بعدی از چه تاریخی شروع میشه؟

    اردیبهشت سال اینده
    http://www.imdb.com

      نقل قول

  • به نظر من بیخودی اون زن سرخه به دیوار برنگشته جان اسنو دوباره زنده میشه مثل برییک دنداریون که زندش میکردن

      نقل قول

  • سلام، یه سوالی که پیش میاد اینه که دنریس چرا حلقه اش رو درآورد و انداخت زمین؟ :head:

      نقل قول

  • محسن:
    سلام، یه سوالی که پیش میاد اینه که دنریس چرا حلقه اش رو درآورد و انداخت زمین؟

    اگه داریو و جوراه از اونجا رد شدند اونو بعنوان یه رد ازش پیدا کنند :ostad:

      نقل قول

  • یعنی عمرا دیگه این سریالو ببینم.نویسنده ی سریال مخاطبو چی فرض کرده؟
    فصل بعدشم که رفت ۱۰ ماه دیگه پخش بشه/شورشو در اوردن

      نقل قول

  • Raegar Targeryan:
    …برای کسایی که دوس دارن بدونن: مرگ جان توی کتاب تایید نشده و حتی مارتین هم توی صحبت‌های اشاره کرده که جان از کتاب حذف نشده و با خنده و کنایه توی مصاحبه‌ش میگه که”شما فکر میکنن جان مرده آره؟”تئوری‌ها و نظریه‌های مختلفی وجود داره که نشون میده جان برمیگرده….و دلایل هم زیاده…هرگز حتی برای یه ثانبه هم فکر نکنین جان اسنو مرده….
    نظر شما چیه :) ؟

    http://www.7faz.com/News.aspx?Id=1204&T=1
    این لینکو ببین،میگه خود کیت اعلام کرده که حذف شده از سریال،منم از خدامه که اینجوری که شما میگی باشه،

      نقل قول

  • حسین:
    یعنی عمرا دیگه این سریالو ببینم.نویسنده ی سریال مخاطبو چی فرض کرده؟
    فصل بعدشم که رفت ۱۰ ماه دیگه پخش بشه/شورشو در اوردن

    نگران نباش حسین جان ادامشو نگاه کن جالب میشه به حرفهای ریگار که نوشته دقت کن اکثرشون درسته خخخخخخ راستی خدایی این جورج ار ار مارتینو اگه میدیدم با تریلی هیجده چرخ از روش رد میشدم که اینقدر مردمو زجر کش نکنه ولی در کل خاندان باراتیون و استارک و تارگریان رو در یه کلام نابودشون کرد نویسنده خخخخخ میترسم اخر داستان دیگه خاندانی نمونه اخرشم چهارسوارمرگ بیان زمستونو همراشون بیارن فیلم به شدت تراژدی تموم بشه اونموقع دیگه خدایی همه رو سرکارگزاشته اساسی :cun: :lol:

      نقل قول

  • فائزه: http://www.7faz.com/News.aspx?Id=1204&T=1
    این لینکو ببین،میگه خود کیت اعلام کرده که حذف شده از سریال،منم از خدامه که اینجوری که شما میگی باشه،


    فائزه خانم خوب ریگار اگه بخواد لپ کلامو بگه اسپویل میشه ولی به احتمال زیاد شما جان رو شاید تو فصل بعد نبینین یا شایدم تا اخرین قسمتش ولی شکن نکن جان برمیگرده

      نقل قول

  • sayed: نگران نباش حسین جان ادامشو نگاه کن جالب میشه به حرفهای ریگار که نوشته دقت کن اکثرشون درسته خخخخخخ راستی خدایی این جورج ار ار مارتینو اگه میدیدم با تریلی هیجده چرخ از روش رد میشدم که اینقدر مردمو زجر کش نکنه ولی در کل خاندان باراتیون و استارک و تارگریان رو در یه کلام نابودشون کرد نویسنده خخخخخ میترسم اخر داستان دیگه خاندانی نمونه اخرشم چهارسوارمرگ بیان زمستونو همراشون بیارن فیلم به شدت تراژدی تموم بشه اونموقع دیگه خدایی همه رو سرکارگزاشته اساسی

    هیچوقت از سریال خوشم نیامد
    این سریالم بخاطر اصرار دوستم نگاه کردم
    ۵ سال میشینیم پای سریال اخرشم نوسینده با روح و ورانت بازی میکنه!
    من حاضرم یک فیلم سینمایی در سال نگاه کنم اما دیگه سریال نگاه نکنم
    بجز رنج و عذاب و اتلاف وقت و حجم اینترنت چیزی از توش در نمیاد

      نقل قول

  • من واقعا جان رو دوست داشتم و نمیتونم باور کنم این شخصیت دوست داشتنی بمیره و واقعا آرزو میکنم برگرده ولی از کسایی که میگن جان زنده میمونه میخوام بپرسم دلیله این حرفشون چیه مگه جان رو ده نفر با چاقو نزدن پس چطور بازم ممکنه زنده بمونه؟دوستان لطفا جواب این سوالو بدین ممنون

      نقل قول

  • sir navid: اگه داریو و جوراه از اونجا رد شدند اونو بعنوان یه رد ازش پیدا کنند

    اون نشانی بود که کال دروگو بهش داده بود.اگه بدونن بیوه کال هست باید بره دوش کالین و تا آخر عمرش اونجا زندگی کنه

      نقل قول

  • سلام
    جان میمیره و توسط جادوگر مو قرمز و اون شفا دهنده در فصل دوم و همچنین بوسیله دایرولفش گوست زنده میشه …………. اگر گرگ راب هم زنده بوووود راب هم زنده میموند و اینکه کاتلین مادر استارکها هم توسط همون شفا دهنده زنده شده اما انسان عادی نیست و اینکه دیوار نابوود خواهد شد و تنها کالیسی و اژدهاهایش میتونن جلویه انها را بگیرن و جان اسنو هم فرزند خواهر ند است ینی پدرش تایگارین است .

      نقل قول

  • سلام به همه
    اومدم بگم که جان اسنو نمرده دلیل هم دارم براش یکی صحبت های کارگردان/ دومی هم یه نکته جالب که خودم متوجه اون شدم اونم اینه که زخم روی صورت جان اسنو اتفاقی نبود و اون زخمو از شوالیه وایت واکر ها خورده اگه کمی دقت کنین متوجه میشین بعد از دو قسمت از قسمت هشتم هنوز زخم روی صورت جان خود نمایی میکنه و به احتمال یقین جان با اون زخم تبدیل به وایت واکر میشه/ درست مثل فرمانروای وایت واکر ها که قدرت تصمیم گیری داشت و مثل یه انسان رفتار میکرد و فقط از جنس وایت واکر ها بود و اینم اضاف کنم که دشمن شماره یک فرمانروای وایت واکر ها جان اسنو هستش .
    :gol:

      نقل قول

  • حسین:
    من واقعا جان رو دوست داشتمو نمیتونم باور کنم این شخصیت دوست داشتنی بمیره و واقعا آرزو میکنم برگرده ولی از کسایی که میگن جان زنده میمونه میخوام بپرسم دلیله این حرفشون چیه مگه جان رو ده نفر با چاقو نزدنپس چطور بازم ممکنه زنده بمونه؟دوستان لطفا جواب این سوالو بدین ممنون

    در فیلم تخیلی باید انتظار هر اتفاق عجیبی را داشت
    در همین چند قسمت اخر ببینید چه اتفاق های عجیبی افتاد:
    ۱٫فرمانروای واکرها دستشو بالا میاره و همه ی مردگان زنده میشن
    ۲٫سانسا و نئون از اون ارتفاع از روی دیوار میپرن پایین و زنده میمونن
    ۳٫اون یارو استاد اریا سم میخوره میافته میمیره دو دقیقه بعد دو متر اونور تر ظاهر میشه و یهویی اریا کور میشه
    ۴٫اون زنه مو قرمزه هم که انواع و اقسام جادوگری رو تا حالا انجام داده
    کلا انتظار هر اتفاق عجیب و غریبی از نویسنده داستان بعید نیست

      نقل قول

  • حسینمن واقعا جان رو دوست داشتمو نمیتونم باور کنم این شخصیت دوست داشتنی بمیره و واقعا آرزو میکنم برگرده ولی از کسایی که میگن جان زنده میمونه میخوام بپرسم دلیله این حرفشون چیه مگه جان رو ده نفر با چاقو نزدنپس چطور بازم ممکنه زنده بمونه؟دوستان لطفا جواب این سوالو بدین ممنون


    یه شخصیت افسانه ای به اسم آزور آهای تو دنیای نغمه هست که پیشگویی ها میگن دوباره زنده میشه و با واکرها مبارزه می کنه؛ لیدی ملیساندرا بی دلیل استنیسو ترک نکرد و نرفت پیش جان؛ چون بعد از دیدن وضع استنیس فهمید که آزور آهای استنیس نیست بلکه جان اسنوئه. لیدی ملیساندرا جان رو برمیگردونه اما بعدش جان میشه آزور آهای افسانه ای.

    این متن یه کامنتیه که من خوندم

      نقل قول

  • به نظر منم نمیمیره چون اون راهبه سرخ پوش الکی برنگشت حتما یه نقشی تو زنده موندن جان اسنو ایفا میکنه

      نقل قول

  • به نظر من جان دیگه زنده نمیشه . فقط شاید وایت واکر بشه ولی زنده نمیشه .
    گول حرف های جورج مارتینم نخورین عمدا با کنایه صحبت کرده که فکر کنین ممکنه نمرده باشه .
    مردن جان در مسیر همون مردن ند استارک بود . اگه ند زنده شد جانم زنده میشه .
    چیزی که نباید فراموش کنیم اینه که ند در فصل اول به معنای واقعی کاراکتر اول بود و محبوبتر از جان بود و شکه شدنی که کشته شدن ند داشت باعث شد این سریال متفاوت بشه و سریال رو خیلی بالا کشوند . همین اتفاق هم برای جان بیچاره افتاد :head:

      نقل قول

  • جان اسنو به نظر من به دستور ملیساندرا کشته شده تا قسم اش باطل بشه وهمچنین در اخر فیلم با ملکه مرین ازدواج می کنه ببیند کی گفتم

      نقل قول

  • جان مرد اریا کور شد سانسا هم معلوم نیست از سقوط زنده مونده یا نه استنیس هم به احتمال زیاد به برادرانش پیویست وایت واکرا بیاین همه رو بخورین :D:

      نقل قول

  • من فقط مطمئنم که حرفای ملیساندرا توی بالابر دیوار ، حرفای مهم و آینده داری بوده.

      نقل قول

  • خدایی تنها کسی ک نباید اتفاقی براش بیافته برندنه ناموسا اگه نتونه پرواز کنه مارتین خر است

      نقل قول

  • نسیم:
    به نظر منم نمیمیره چون اون راهبه سرخ پوش الکی برنگشت حتما یه نقشی تو زنده موندن جان اسنو ایفا میکنه

    برگشت چون می دونست استنیس شکست می خوره رفت به کسل بلک چون جای دیگه ای رونداشت که همزمان شد با مرگ جان

      نقل قول

  • Grubbs.grady:
    من با این استدلال شما که میگه تا وقتی اونا نقششون رو بازی نکردن نمیمیرن کاملا مخالفم….
    مثال نقضش هم کاملا واضحه . … اوبرین مارتل !!!!
    اگه این چیزی که میگفتید درست بود پس میشد گفت اوبرین برای انتقام از تایوین اومده پستا وقتی بین این ٢ تا ماجرایی پیش نیاد نمیمیره …. در حالی که اوبرین خیلی زودتر از اونچیزی که فک میکردیم مرد …! همین منطق هم برای بقیه صادقه …. قرار نیست مرگ صبر کنه تا اونا تبدیل به یه فرد باتجربه بشن تا کاری کنن یا یه قاتل بیچهره بشن تا انتقام بگیرن !!!! ‘مرگ و زندگی هیچ کس مشخص نیست بهترین تخمینیه که میشه برای زمان مرگ هرکس گفت !!

    شخصیت اوبرین به خاطر این بود که بعدا شکست بخوره بعدتیریون به اعدام محکوم بشه وفرار کنه و پدرش رو بکشه اگه اوبرین پیروز می شد دیگه ای ناتفاقا نمی افتاد

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: