کلیپ‌ها

تماشا کنید: پشت صحنه نبرد “هاردموم” در اپیزود ۸ از فصل پنجم سریال

گرچه وقایع سریال هر فصل فاصله بیشتری از کتاب می‌گیرند و اگر چه ماجرای نبرد “هاردموم” که در قسمت هشتم از فصل پنجم سریال به تصویر کشیده شد، جایی در کتاب‌ها ندارد، اما نمی‌توان از حق گذشت که این نبرد به شدت نفس‌گیر و جذاب از آب درآمده و هواداران سریال را بعد از گذشت چند رو همچنان در اوج هیجان و لذت نگه داشته. نمی‌توان انکار کرد که سازندگان سریال به بهترین وجه حول و هراس هجوم آدرها رو به تصویر کشیدند و نمایی از آنچه احتمالاً در کتاب ششم انتظار خواننده‌ها را خواهد کشید، نشان داده‌اند.

حالا چند روز بعد از انتشار این اپیزود، ویدئوی بسیار جذاب و دیدنی از پشت صحنه ساخت این نبرد بزرگ در اینترنت منتشر شده. ایکاش فرصت بود تا زیرنویس این کلیپ رو هم براتون آماده می‌کریم، اما دیدن همین صحنه‌ها و شنیدن صحبت‌های سازندگان به همین شکل هم قطعاً جذاب خواهد بود.

در این پست استثنا قائل میشیم و دوستان طرفدار سریال می‌تونند راجع به وقایع پیش آمده در این قسمت و به طور کل فصل پنجم باهم گفتگو کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=6046

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۴۲ دیدگاه

  • جان میره که شیشه های اژدهایی که تو خونه هست رو برداره اما وقتی آخر سر دیگه چاره ای نداره و نا امید شده شمشیرشو جلو شمشیر واکر میگیره و با کمال تعجب میفهمه که شمشیرش شیشه اژدهاس
    در کتاب همچین چیزی هست ؟ ;-)

      نقل قول

  • واقعا نبرد فوق العاده ای بود من خیلی دوست دارم این شاه ادر ها که ازش به عنوان شاه شب اسم برده می شه همون شاه شب کتاب باشه(سیزدهمین فرمانده ی نگهبانان شب )این طوری واقعا عالی می شه

      نقل قول

  • من تو یه فوروم خوندم که توی کتاب “سم” داستان مردی که هزاران سال پیش با چیزی به اسم Dragonssteel آدرها رو کشته میگه و جان میگه:
    “Dragonsteel … Valaryan Steel”
    سم و جان حدس میزنن که فولاد والریایی بتونه آدرها رو بکشه اما تو سریال این حدس رو به یقین تبدیل می کنن. چون شمشیر جان(Longclaw) هم یکی از معدود شمشیرهای والریایی شناخته شده تو وستروسه.

      نقل قول

  • چیزی که تو این قسمت ذهن منو بیشتر از همه درگیر کرده اینه که رمزی میخاد با ۲۰ نفر چیکار بکنه؟ :scratch:

      نقل قول

  • به نظر من مهمترین سوال اینه که این نایت کینگ همان نایت کینگ است یا نه !
    اگر باشه ، دوستان آدر ، دیگه آدر نخواهند بود ،انسانی تر شدن وات واکر ها خیلی جذابه ، اما اگر این موجود اینقدر باستانی باشه پودر شدن احتمالیش توسط یک شمشیر توهین آمیز خواهد بود :D:
    خیلی جالبه که داستان از Walking Dead و World War Z تبدیل بشه
    به Underworld !
    نیمی استارک ، نیمی تارگرین اما از هردو قوی تر با شرکت آدرهای باستانی ،نقش سلین رو هم لیانا بازی می کرده حتما”‌ :negative:

    در هر صورت ، فرماندهی دیوار مهمترین مقام در وستروسه ، چه بقیه متوجه باشند یا نه ، و این مقام هم فقط شایسته جان اسنو هست که اتفاقا” اینجا استارک نبودنش هم به کمکش خواهد آمد و شخصیت فراجناحی ! پیدا می کنه .

    اما اینکه چطور میشه بقیه مملکت رو قانع کرد که خطر اینقدر جدیه واقعا”‌ کار سختیه ،

    گفتگوی دنریس و تیریون همه بسیار جالب بود ، دو کاراکتر وراج ! خوب به پست هم خورده بودند:D: ،
    اونجایی که دنریس گفت ?I am terrible ، طوری به تیروین نگاه کرد که اگر یه اژدها دم دستش بود ، شاهد کباب شدن تیریون بودیم :D:

    حالا تصور کنید روزی سنسا استارک و دنریس تارگرین بخواهند اینطور با هم کل کل کنند ، درسته که هر دو
    ادعای مهربونی و بیبی فیسی دارند اما…

    به هر حال حرف که زیاده ، اما در آخر باید بگم من هنوزم نگران پایان داستان هستم که چطور قانع کننده باشه ، قطعا”‌ دوست ندارم پایان دیجیمون گونه ای را شاهد باشیم که همه شمشیر والریایی دارها و استارک ها و اژدها و کوتوله و بی چهره و قس علی هذا به صف شده اختلاف ها را کنار گذاشته و اماده و جان برکف تحت فرمان جان اسنو بزرگ به این زامبی ها یورش بیارند(ببرند) ، در آخر هم هرکس که زنده ماند به نزدیک ترین کیس در دسترسش اعلام عشق کنه !

      نقل قول

  • یکسری نظریه جدید دارم ۱تو گفتگو سرسی وکابیرون .کابیرون میگه کار هنوز ادامه داره خوب این منظور رسانده میشود که احتمالا شاهد رابرت قوی باشیم۲در مورد رندیل تارلی تو این فصل اشاره محکمی میشه باتوجه به احتمال دست شدن کوان شاید تو شورا ببینیمش ۳باتوجه به فرار غیر قابل باور جان و تورموند و اد ماتم زده از هارد هوم شاید تورموند نقش منس رو درپیش می گیره و اد با سمول و گیلی راهی بشه. ۴باتوجه به فهمیدن سانسا از وضعیت برادراش شاید دیگر دلیلی برای ماندن در وینترفل داره ۵باتوجه به وقایع میرین وجایگزینی تیریون با باریستان ما قطعا شاهد محاصره میرین و وقایع مربوطه ان هستیم ۶باتوجه به وقایع پیرامون استنیس بنده احتمال مرگ سلیس رو میدم و احتمالا بار دیگه ملیسندر و شیرین به دیوار بگردن وماشاهد وقایع وایت هاربر و دیپ وود مات و حتی دختره کاراستارکی باشیم۷ باتوجه به اشاره واریس به دوست مشترک او و ایلیرو وجدایی اش از تیرون شاید ما کمپانی طلایی و وقایعش را شاهد باشیم.

      نقل قول

  • اعلام شده تو فصل ۶ ۲ تا لوکیشن جدید تو اسپانیا داریم:
    برای کسترلی راک و اولد تاون

      نقل قول

  • این طور که بنیوف و دی وایس کتابارو مثل هندونه (یا به قول ما کردها شامو ) نصف میکنن باید انتظار فصل۱۰ هم داشته باشیم .افسوس می خورم جونیمون پای انتظار گذشت :cry:

      نقل قول

  • بعد هارد هوم HBO اعلام امادگی برای ۱۰ فصل رو داد
    جواب بنیوف و وایس معلوم نیست

      نقل قول

  • سلام
    یه پیشنهاد یا در واقع در خواست دارم
    لطفا کتاب هارو به صورت صوتی منتشر کنید
    خیلی ممنون

      نقل قول

  • بدترین درخواستی بود که به عمرم شنیدم .کتاب یعنی خوندن ونه گوش دادن .گوش دادن حوصله سربره ولی وقتی خودت بخونی لذتی دیگه داره در ضمن گوش دادن اصلا ادمو توفاز داستان نمی بره .لذتش تو چالش هایی که داستان تو تخیلت ایجاد میکنه

      نقل قول

  • mohamad:
    بدترین درخواستی بود که به عمرم شنیدم .کتاب یعنی خوندن ونه گوش دادن .گوش دادن حوصله سربره ولی وقتی خودت بخونی لذتی دیگه داره در ضمن گوش دادن اصلا ادمو توفاز داستان نمی بره .لذتش تو چالش هایی که داستان تو تخیلت ایجاد میکنه

    اتفاقاً یکی از اهداف و شاید آرزوهام همین باشه، اما متاسفانه دوستان اونقدر تو بخش همکاری‌ها بدقولی کردن که می‌ترسم اگر فراخوان بدم برای این کار، فقط خودم رو ضایع کنم.

      نقل قول

  • mohamad:
    بدترین درخواستی بود که به عمرم شنیدم .کتاب یعنی خوندن ونه گوش دادن .گوش دادن حوصله سربره ولی وقتی خودت بخونی لذتی دیگه داره در ضمن گوش دادن اصلا ادمو توفاز داستان نمی بره .لذتش تو چالش هایی که داستان تو تخیلت ایجاد میکنه

    به شدت باهات مخالفم. البته فکر نمی کنم امکان این کار وجود داشته باشه ولی اگه کتاب صوتی اصلی رو امتحان کنی مطمئنم نظرت عوض میشه. من الان هر کتابی رو بخوام بخونم اول چک می کنم ایا فایل صوتی داره یا نه !

      نقل قول

  • Tyrion: به شدت باهات مخالفم. البته فکر نمی کنم امکان این کار وجود داشته باشه ولی اگه کتاب صوتی اصلی رو امتحان کنی مطمئنم نظرت عوض میشه. من الان هر کتابی رو بخوام بخونم اول چک می کنم ایا فایل صوتی داره یا نه !

    من هم بی‌نهایت مشتاق این کارم. اما به نظرت امیدی هست که کسی پیدا بشه برای این کار؟
    حداقل دو نفر نیاز داریم که امکانات حداقلیش رو داشته باشن. ابزار ضبط صدا و ادیت فایل صوتی. یه دختر و یه پسر گوینده. امیدی هست؟ :sf: :sf:

      نقل قول

  • م.م.استارک: من هم بی‌نهایت مشتاق این کارم. اما به نظرت امیدی هست که کسی پیدا بشه برای این کار؟
    حداقل دو نفر نیاز داریم که امکانات حداقلیش رو داشته باشن. ابزار ضبط صدا و ادیت فایل صوتی. یه دختر و یه پسر گوینده. امیدی هست؟

    نسبت به چیزی به نظر می رسه کار سخت تر و وقت گیر تری هست. حتی کتاب هایی که به صورت رسمی هم از سمت ناشر های معتبر جهان منتشر میشن بعضی وقت ها مشکلاتی دارن.
    یه دختر و یه پسر میشه یه چیزی شبیه چرخ زمان، اما عالی در میاد.
    من هنوزم دارم فکر می کنم اونی که گوینده کتاب مالازان بوده عجب ادمی بوده :good:

      نقل قول

  • استارک جان در رابطه با پیش نمایش یا ویرایش متن نظری نداری ؟

      نقل قول

  • این دیگه مسخره بازی میشه .بله نگفتم چیز بدیه ولی خداییش هرکی بخواد گوش بده میتونه بره سریالو ببینه تازه موسیغی های متنی بی نظیر رامین جوادی هم داره .بخصوص موسیغی بارانهای کستمیر که بی نظیر اجرا شده

      نقل قول

  • م.م.استارک: حداقل دو نفر نیاز داریم که امکانات حداقلیش رو داشته باشن

    اینا شروط لازمه ولی کافی نیس.
    مهمترین بخش خود شخصه که صدای دلنشین و شیوایی داشته باشه و تازه در کنارش روی متن مسلط باشه و بتونه بدونه تپق و روون بخونه تا خوب فحوای کلام رو برسونه. پس کار هر کسی نیس!

      نقل قول

  • mohamad:
    این طور که بنیوف و دی وایس کتابارو مثل هندونه (یا به قول ما کردها شامو )نصف میکنن باید انتظارفصل۱۰ هم داشته باشیم .افسوس می خورم جونیمون پای انتظار گذشت

    شما کرد هستی ؟

      نقل قول

  • mohamad:
    …موسیغی های متنی بی نظیر رامین جوادی هم داره .بخصوص موسیغی بارانهای کستمیر که بی نظیر اجرا شده

    درسته، موسیقی سریال خیلی خوب کار شده…
    ولی Rains of Castamere کار گروه The National هست نه آقای جوادی

      نقل قول

  • اقا تو رو خدا کتاب چهارو تموم کنین . بخش کینگزلندینگم از کتاب ترجمه جلو زد :cry: :cry: :cry:

      نقل قول

  • اره جونم نغمه تو۴گوشه ایران طرفدار داره یخصوص برو بچه های کرمانشاه در ضمن من و کاربر ali74 برادر دوقلو هستیم
    راستی تو تاریخ وستروس کینگز گارد های دوقلو بجز جیمی هم وجود داشتن درنهاد نگهبانان شب چی.ولی بنظر ادرا همه دوقلو باشن!!!!

      نقل قول

  • احتمال زیاد برادر زاده ی دنریس هنوز زنده س(آگان )
    کسی در این باره نظری نداره؟ :scratch:

      نقل قول

  • mohsen: کسی در این باره نظری نداره؟ :scratch:

    لقبش اژدهای دروغینه و کمپانی طلایی ازش حمایت میکنه ولی درکل فعلا تهدیدی نیست
    مارتین یکبار گفته بود راب استارکی جدید خواهم ساخت یا اینه و یا چالشی جدیه فکر کنم تا اومدن دنریس چیزی از هفت اقلیم باقی نمونه

      نقل قول

  • Ali.A: اینا شروط لازمه ولی کافی نیس.
    مهمترین بخش خود شخصه که صدای دلنشین و شیوایی داشته باشه و تازه در کنارش روی متن مسلط باشه و بتونه بدونه تپق و روون بخونه تا خوب فحوای کلام رو برسونه. پس کار هر کسی نیس!

    بله علی جان دقیقاً همینه. واسه اینه که تا الان مطرحش نکردم. وگرنه چندین ماهه تو ذهنم هست این فکر. یعنی آرزومه این اتفاق بیافته.

      نقل قول

  • محمد:
    اقا تو رو خدا کتاب چهارو تموم کنین . بخش کینگزلندینگم از کتاب ترجمه جلو زد:cry: :cry: :cry:

    داریم تلاش میکنیم دوست من :sf:

      نقل قول

  • mohamad:
    دوستان پیشکسوت جواب لطفا

    یه همچین شخصی دقیقا توی کتاب پنجم هستش و حتی حملشون به وستروس رو هم شروع می کنن و ازون طرف هم وریس همه چیزو توی کینگلندینگ بدست میگیره. اما من خودم فکر می کنم واقعی نیستش یعنی دوست دارم فکر کنم که نیستش

      نقل قول

  • اسپویل
    به احتمال زیاد تقلبیه نه واریس و نه ارباب ایلیریو عاشق چشم و ابروی ریگار نبودن که بیان از پسرش محافظت کنن
    احتمالا واریس بلک فایره و دایی اگان هستش و ارباب ایلیریو هم پدرش

      نقل قول

  • moji:
    جان میره که شیشه های اژدهایی که تو خونه هست رو برداره اما وقتی آخر سر دیگه چاره ای نداره و نا امید شده شمشیرشو جلو شمشیر واکر میگیره و با کمال تعجب میفهمه که شمشیرش شیشه اژدهاس
    در کتاب همچین چیزی هست ؟

    نمیدونم کجا خوندم ولی یادمه که میگفتن فولاد والریایی جادوییه و آدرا رو هم میکشه!!

      نقل قول

  • داستانی واستون تعریف میکنم که باید بگم این داستان واقعیست.؛دیشب تا نزدیکای سحر درس خوندم .صبح ام زود پاشودم .تا ساعت۱بعد ظهر دوباره درس خوندم حالا حساب کنین بااون وضعیت ونهار نخورده رفتم دانشگاه تو راه سر م به تنم وصل نبود کم کم سک سکم گرفت .با هر سک سکه صدای استاد ایمون می اومد که میگفت اگ.بهش گفتم از سرم برو بیرون الان باید جزای عمومی تو سرم باشه نه ایمون تایگرین.خلاصه زدم جاده خاکی یه نسکافه داغو درجا خوردم .خوب شدم .رفتم سر جلسه دیدم کناریم خیلی شبیه میس تارله .همون طوری خیکی بود .باهمون سبیل مخصوصش .بعد متوجه شدم حرفم میزنه و توهم نیست بهم گفت قسمتای اخرو خوب نخوندم ولی اولاشو کاملا بلدم و گفت .یواشکی ورقمونو عوض کنیم .طمع به جونم افتاد خودمم وضعیت برعکسشو داشتم گفتم قماره ولی بزار تاسارو بریزیم شاید من بردم .در وضعیت مناسب برگهارو عوض کردیم .بعد عین امریکا دبه در اورد گفت برگه رو پس نمی دم و مال منو تحویل بده نگای برگه کردم دیدم نامرد همه سوالارو غلط نوشته گفتم من یه شوالیه خواسته بودم تو یه خرسی .هنوز جملم تموم نشده بود ناگهان اثر نسکافه از بین رفت .دوباره سک سکه کردم واین بار خودمم میگفتم اگ .خلاصه هر چه به برگه نگاه می کردم خط والیریایی می دیدم منم که بلد نیستم بخونمش .وهرچه خوندم پرید .حتی نتونستم جوابای قبلیمو رو برگه جدید بنویسم خلاصه وقتی مراقب برگمو گرفت قیافم شبیه وایت واکرا بود ومدام سرم سوت میکشید اگ.

      نقل قول

  • mohamad:
    بدترین درخواستی بود که به عمرم شنیدم .کتاب یعنی خوندن ونه گوش دادن .گوش دادن حوصله سربره ولی وقتی خودت بخونی لذتی دیگه داره در ضمن گوش دادن اصلا ادمو توفاز داستان نمی بره .لذتش تو چالش هایی که داستان تو تخیلت ایجاد میکنه

    یعنی واقعن تا حالا شنونده ی داستان نبودی؟ نمیدونم قصه مادربزرگ حتا//اگر اجرای گوینده خوب باشه فوق العاده خواهد بود/ ضمنن من حاضرم متن بهم بدید و براتون بخونم /هم در اجرای متن سابقه دارم و هم دکلمه

      نقل قول

  • من کتاب رو نخوندم.اما این سریال جزو بهترینهاست.قبلترها لاست بودو فراراززندان و۲۴-الیاس هم بدنبود.راه رفتن مردگان عالیه.وایکینگها هم خوبه اما همش تکراره چیزجدیدی رو نمی کنه.
    نهایتا فکر میکنم جان اسنو مقام پادشاهی رو بدست بیاره.این دختره تارگرین هم زنش بشه.البته نمی دونم با اژدها کجا رفت.(قمست۱۰/۵)راندیده ام.اگراین سریال بخش های غیرواقعی ازجمله اژدها و ارتش مردگان نداشت خیلی بهتر میشد.این گونه امور میتولوژی هستند یعنی افسانه.

      نقل قول

  • م.م.استارک: همین حالا بهت ایمیل میزنم. بسیار مشتاقم به این کار

    اوکی.الان چک میکنم ایمیلمو

    م.م.استارک: همین حالا بهت ایمیل میزنم. بسیار مشتاقم به این کار

    ایمیلتون رو چک کنید

      نقل قول

  • این میس تایرل خیلی بامزه است.اگه من به جای جافری بودم اونو دلقک دربار میکردم :mass: .راه رفتنشو دیدید یا وقتی داره در برابر سرسی و تایوین چاپلوسی میکنه :lol: استاد پایسلم از اون حرومزاده هاست :cun: وقتی سرسی لخت وارد قصر میشه چه نگاهی بهش میکنه :han: یعنی باید منتظر :D:

      نقل قول

  • سلام من از طرفدارهای سریالم اما کتابها رو نخوندم البته تصمیم جدی دارم بزودی شروع کنم
    تنها اشکا قضیه اینه تا میام خودم رو جمع و جور کنم و با شرایط اتفاقات سریال هماهنگ بشم همه چیز میریزه بهم
    خیلی عالی و خیلی پیچیدس
    این وب سایت هم خیلی کارش درسته دستتون درد نکنه

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: