مقالات

جایگزین‌های شایسته «نغمه یخ و آتش» در میان آثار فانتزی؛ بخش دهم اسناد توفان نور

Words of Radiance by Brandon San 810x392 - جایگزین‌های شایسته «نغمه یخ و آتش» در میان آثار فانتزی؛ بخش دهم اسناد توفان نور
نویسنده MehdiYekta

در این مجال به بررسی کتاب‌های فانتزی بزرگ و تحسین‌شده‌ای ‌می‌پردازیم که خواندنشان انتظار را  برای هوادارانی که چشم انتظار کتاب ششم هستند، آسان می‌کنند.

 

کاور جلد اول اسناد توفان نور

 

مقایسه اسناد توفان نور با نغمه ای از یخ و آتش:

زمانی که داستان شروع می شود ممکن است نگران شوید که این کتاب زیاد در سبک مارتین نباشد. پیشروهای فداکار جنگی علیه نژادی از هیولاها که “آورندگان پوچی” نامیده می شوند به راه انداخته اند. اگر چه این به این معنی است که آنان باید بجنگند و بمیرند و انسانیت را نمایندگی کنند، اما تنها برای این که خود را در یک گودال آتشین از درد و رنج پس از مرگ پیدا کنند که نهایتا به تولد دوباره ی آنها و شروع دوره ی جنگ و مرگ دوباره ی آنها می انجامید. آن ها به دفاع از انسان ها ادامه می دادند چرخه پس از چرخه تا زمانی که دیگر ادامه ندادند. آن ها یکی از خودشان را در گودال جهنمی تا ابد رها می کنند و پیشه شان را رها میکنند.

داستان اصلی در هزار سال بعد از این واقعه اتفاق می افتد زمانی که جناح های مختلف نجیب زاده برای کنترل تیغه سفال ها و صفحات سفال فوق العاده قدرتمند باقی مانده از کوچ پیشروها در حال مبارزه با یک دیگرند. همانند کتاب های نغمه ای از یخ و آتش راه پادشاهان هم در هر فصل با یک میزبان که ظاهراً شخصیت های متفاوتی با هم دارند روایت می شود که تلاش دارند از تارهای پیچیده و گیج کننده ای از امرپراطوری ها و توطئه ها راهی به بیرون بیابند. هیچ محدوده ی روشنی بین نیروهای “خوبی” و نیروهای “بدی” وجود ندارد. نظام طبقاتی بر اساس رنگ چشم ها طبقه بندی می شود که بیشتر شخصیت ها در آن زندگی می کنند که صد البته ساختار بدیست و لکه ننگیست بر فرهنگی که امپراطور شیطانی آنرا تمیل کرده است.

زمانی که ما از یک مرد نجیب و شاهزاده ای که خشونت به خرج نمی دهد می شنویم دقیقاً می دانیم که چه بلایی به دست نه شاهزاده ی دیگر قرار است سرش بیاید (همانند بلایی که بر سر ادارد استارک آمد.). برده ی پستی که از ارباب نجیب خود متنفر است یک شورشی الهام گرفته است؛ او برای انتقام بر آن چه که بر او و برادرش گذشته است آن بیرون است نه چیزی بیشتر.

تفاوت های اسناد توفان نور با نغمه ای از یخ و آتش:

راه پادشاهان با مزیت هایی همچون چیزهای اسطوره ای و توانایی های جادویی محبوب شده است، که بیشترشان را توضیح دادیم. هر چند نه به عنوان ها و به عمق و وضوح جادویی که در مه زاد وجود داشت. پس تأکید می کنم که اگر به دنبال مجموعه ای فانتزی هستید که زیاد با جادو سر و کار نداشته باشد در این مورد شما بد شانسید. همچنین سندرسون شخصیت های (pov) کم تری را به کار گرفته است، شاید ۴ یا ۵ شخصیت عمده که می تواند کنار آمدن با سوییچ ها را آسان تر کند. راه شاهان از نغمه ای از یخ و آتش  دوست داشتنی تر می شود گاهی حتی در جهتی که ممکن است آزار دهنده باشد (برای نمونه نفرین صاعقه بهت بزنه ممکن است زیاد از حد باشد.)

ویژگی های اسناد توفان نور:

چه خوشتان بیاید چه نیاید اسناد توفان نور مسیریست که فانتزی های کلاسیک دارند به سمتش می روند. این تکاملیست در فانتزی سبک تالکین، و انگار که مجموعه ای فانتزی است که چرخ زمان رابرت جردن را ادامه می دهد از بس به آن شبیه است. و حالا برندون سندرسون دارد فانتزیِ حماسی را در تجسم خویش بازسازی می کند که برای خوانندگان امروزی به روز شده است. این فانتزی بسیار با نغمه ای از یخ و آتش مارتین متفاوت است که خودسری داستان و وحشت را به آغوش می کشد. سبک برندون سندرسون در فانتزی حماسی چیزی بین تالکین و مارتین است از هرکدام چیز هایی به ارث برده است و از هیچ کدام بیش از اندازه چیزی برداشت نکرده است.

دو جلد اول اسناد توفان نور در قالب ۲ کتاب حجیم از یک سری ۱۰ کتابه در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ منتشر شدند و کتاب سوم هم که در سال ۲۰۱۷  منتشر شده است چیزی حدود ۱۳۰۰ صفحه است. یک سری حماسی بزرگ است که نیمنگاهی به تخت پادشاهی مالازان در حماسی بودن داستان دارد. این کتاب تمام محدودیت‌ها رو درنوردید و به تنهایی از لحاظ شمار صفحات خودش رو از بقیه متمایز کرد. چرا که از معدود مجموعه‌های ده جلدی به شمار می‌رود که تعداد صفحان یک جلد آن بیش از ۱۰۰۰ صفحه است. اما این سری فقط حماسی نیست بلکه بسیار خوب نوشته شده است. یکی از بهترین فانتزی هایی  در دهه ی ۲۰۰۰ نوشته شده و برخی می گویند یکی از بهترین های ۵ سال گذشته.

همچنین خالی از لطف نیست اگر بگوییم جلد اول این کتاب توسط نشر آذرباد ترجمه و منتشر شده استو

راه پادشاهان به عنوان یک فانتزیِ حماسی همه چیز را در جای درستش قرار داده. یک جهان آخر الزمانی به عنوان پس زمینه، مجموعه ای از شخصی های جذاب که به وضوح آن ها را درک می کنید، سیستم خاص سحر و جادو، نژادهایی متفاوت با تنشی بسیار میانشان، نبردهایی بزرگ و حماسی و یکی از بهترینِ اکشن ها در ژانر فانتزی را داراست.

شخصیت پردازی محشر است. سندرسون به ویژه در شخصیت پردازی کالادین  این کار را بسیار عالی انجام داده است. بیشتر رمان صرف کثیف ترین کارهایی که تا به حال در ژانر فانتزی و توسط کالادین انجام شده است می شود. از طریق کابوس های شبانه ی کالادین که زندگی اش را نشان می دهد (و فلش بک های متفاوتی که به دوران کودکی اش باز می گردد) سندرسون بسیار خوب انگیزه های شخصیت و کارهای زمان حالش را توضیح می دهد. این فلش بک ها همچنین برای تأثیر گزاری بزرگ به عنوان راهی برای  کنترل کردن و جلوگیری از کاهش کشش دراماتیک در پیشرفت داستان استفاده می شود. و اکشن، زمانی که اتفاق بیفتد، می ترکاند و چه ترکاندنی.

پس اگر شما از طرفداران کارهای سندرسون هستید، یا عاشق فانتزی حماسی هستید یا فقط می خواهید یک از بهترین فانتزی های این روزها را بخوانید راه پادشاهان را از دست ندهید. راه پادشاهان همه ی رقبایش را از میدان به در می کند البته به استثنای آثار مارتین. در کل شروعی فوق العاده برای کسانی که به دنبال یک سری حماسه بزرگ اند. (که به نظر می آید بسیار از چرخ زمان بهتر باشد.)

دنباله ی مجموعه (کتاب دوم کلمات درخشندگی) بسیار جذاب و خواندنی بود که استحکام کتاب نخست را در بیشتر بخشش هایش حفظ می کند. آن را به اندازه ی کتاب نخست خوب نمی بینم اما قطعاً در کتاب برخی لحظاتِ بسیار قوی وجود داشت. اگر هم اکنون به دنبال فانتزی حماسی هستید، من نمی توانم فانتزی حماسیِ بهتری به شما پیشنهاد دهم. اگر آن را نخوانده اید شروع به خواندن کنید. فانتزی های حماسیِ بسیار عالی در حال حاضر وجود دارند (در سبک مارتین، جردن و سندرسون) که در چند سال گذشته منتشر شده اند ( سری تخت تراش نخورده، چرخه ی پسر خائن، سه گانه ی پودر جادویی، سایه مبارزات)  اما هنوز هم سریِ سندرسون در میان بهترین ها باقیست.

چه چیزی در این سری دوست داشتنی نیست؟ کتابی با قهرمانانی بزرگ و رمانی که ۱۰۰۰ صفحه ی آن با دقت نوشته شده است. و اکشن های بسیار خفنی دارد (کمی زمان می برد تا به آن خو بگیرد ولی زمانی که خو بگیرید واقعاً خو می گیرید!) این داستان پیش زمینه ای آخر الزمانی دارد. سرزمین های متفاوت ،نژادهای متفاوت، فرهنگ های متفاوت و سحر و جادو با سیستمی جذاب و بی نظیر در این داستان دیده می شود. حتی داستان (وشخصیت هایی) دارد که گستره ای میلیونی دارند.و توسط برندون سندرسون نوشته شده است کسی که فانتزیِ حماسیِ عالیِ دیگری با نام مه زاد نوشته است و چرخ زمان را به پایان برده است.

تنها ۲ جلد از این سری ۱۰ جلدی منتشر شده است. اما با پایه ی قدر کتاب نخست و فرض خوب بودن ادامه اش. بایگانی اسناد توفان نور به دنبال این است تا بهترین فانتزیِ کلاسیک حال حاضر باشد، نسخه ای از چرخ زمان رابرت جردن بدون افتی که چرخ زمان داشت. هرچند زمان به ما در مورد کتاب هایی که منتشر خواند شد بیشتر خواهد گفت اما در حال حاضر فانتزیِ حماسیِ ارزشمندی برای خواندن است.

بله مشکلاتی با این گونه رمان ها هست. همان طور که شما عاشق این هستید که در دیدگاه هایتان به این نکته اشاره کنید، جردن کنترل طرح داستان را پیرامون کتاب ششم چرخ زمان به کلی از دست داد و سری به صورت مارپیچ واری در ۵-۶ کتابی که پس از کتاب ششم منشر شد از کنترل خارج شد. بله شخصیت های بسیار زیادی برای پیگیریشان وجود دارند. بله زنان شخصیت هایی دو بعدی تصویر شده اند. بله جردن زمان زیادی گذاشت تا هر جزئیات کوچکی را به ویژه در مسائل کش دهنده داستان که پس از ۱۰ صفحه آزار دهنده می شوند چه برسد به ده هزار صفحه. و از آن جا که بایگانی اسناد توفان نور نزدیک ترین مجموعه به چرخ زمان رابرت جردن است تمام این خطرات این مجموعه را تهدید می کند.

به تازگی این که کار جردن را به عنوان آشغالی بکوبند بسیار رواج یافته است، مشتی خمیر کاغد و چیزهای کم تر خوشایند را به چرخ زمان نسبت دهند. اما هنوز این حقیقت که جردن جهانی عظیم با پیش زمینه ای بزرگ و داستانی فراموش نشدنی را ساخته است پا برجاست. این روزها نویسندگان بهتری وجود دارند که فانتزی می نویسند، فانتزی حماسی های هوشمندانه تر با شخصیت هایی که واقع گرایانه تر به تصویر کشیده شده اند. سری هایی وجود دارند که چیزهای جدیدی برای ژانرِ فانتزی انجام می دهند. اما به چرخ زمان رابرت جردن به این دلیل اعتبار می دهند که چهره ی فانتزی را چه برای خوب و چه برای بد تغییر داد. و بنا بر این فرض این سری باید خوانده شود و با وجود تمام مخالفینی که سرباره این سری هستند. شما باید این سری را لذت بخش ب … شما واقعاً از آن لذت می برید من می دانم که می برید.

کتاب دوم این مجموعه کلمات درخشندگی با در نظر گرفتن تمام مقیاس ها موفق بود. این کتاب خواندنی با لحظات بسیار “ohhh shiiittt’ پیش می رفت (سندرسون حرفه اش را بر لحظات ‘Holy Shit’ پایه گذاشته است، لحظاتی که اکشن و درام با هم در مرحله ی درگیری بین قهرمانان و آدم خوب ها تقاطع پیدا می کنند.)

بایگانی اسناد توفان نور چشم انداز خود سندرسون از یک فانتزیِ حماسی است. برداشتش از چرخ زمان (او اعلام کرده که این کار را درست انجام خواهد داد و اشتباهی که جردن کرده را تکرار نکند.) ای مردم، این سری به راستی حماسیست داستانی فانتزی که گستره ی هزار ساله داردو بازیگرانی بیشتر از شخصیت هایی که در زندگیتان می بینید از برده های پست، آدمکش های جادویی و دانشمندان زن به رهبران بزرگ است.

سیستم جادویی مانند دیگر کارهای سندرسون بسیار فکر شده است و صحنه های اکشن، زمانی که اتفاق می افتند انفجاری و قدرتمندند. کتاب بزرگیست این را به خاطرتان بسِپارید صدها صفحه طول می کشد تا به جریان داستان کاملاً واقف شوید. اما آن را تا پایانش بخوانید و اکشن به انفجارش می رسد که یعنی ارزش شکیبایی را دارد. همچنین این کتاب تصاویر زیبایی دارد. تصاویر زیبایی که در ۱۰۰۰ صفحه به تصویر کشیده شده اند.

خلاصه ی جلد نخست با نام راه پادشاهان:

کتاب با یک پیروزی آغاز می شود. چشم امید بشر به زندگی پیشروها، رهبران شوالیه های رادیانت است. برای هزاران سال، پیشروها بر علیه نژادی از هیولاها به نام “آورندگان پوچی” می جنگیدند، تا از بشریت محافظت کنند. آورندگان پوچی همیشه در دوره ای منظم، که در طی آن پیشروها بر علیه آنها می جنگیدند، ظاهر می شدند. این از دیدگاه یک پیشروی مذکر یک مخمصه بود. سرانجام او آشکار می کند که تمام پیشروها محکوم به مردن در نبرد برای عقب راندن هیولاها هستند. بعد از مرگ، آنها به مکانی از آتش و گوگرد فرستاده می شدند، جایی که آنها عذاب بزرگی را تحمل می کردند، که نهایتا به تولد دوباره ی آنها و شروع دوره ی جنگ و مرگ دوباره ی آنها می انجامید. پس از تجدید حیات های بی شمار، و بیزاری و خسته شدن از عذاب و شکنجه ی دوباره، پیشروها یکی از خودشان را رها و محکوم می کنند که تا ابد در آن مکان آتش باقی بماند، شمشیرهای افتخارشان را به زمین می اندازند و پیشه شان را رها می کنند، و در اعماق تاریخ ناپدید شدند.

گرداوری و ترجمه: سروش چراغ زاده

«برای دسترسی به بخش های قبلی این مقاله به این لینک مراجعه کنید.»

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=10244

درباره نویسنده

MehdiYekta

❄️in relationship with a song of ice and fire?

۱۷ دیدگاه

  • نوید:
    سلام مجموعه اسناد توفان/طوفان نور همون مه زاده

    خیر.
    مجموعه مه زاد مجموعه ی دیگری از این نویسنده (برندون سندرسون) هست که در مقاله ی دیگری معرفیش می کنم.
    اسناد توفان نور با نام مجموعه استورم لایت که کتاب نخستش طریق شاهانه توسط آذرباد چاپ شده.
    مه زاد هم که جلد نخستش آخرین امپراطوری نام داره توسط آذرباد چاپ شده.

      نقل قول

  • s1378: خیر.
    مجموعه مه زاد مجموعه ی دیگری از این نویسنده (برندون سندرسون) هست که در مقاله ی دیگری معرفیش می کنم.
    اسناد توفان نور با نام مجموعه استورم لایت که کتاب نخستش طریق شاهانه توسط آذرباد چاپ شده.
    مه زاد هم که جلد نخستش آخرین امپراطوری نام داره توسط آذرباد چاپ شده.

    به نظرتون کدوم بهتره

      نقل قول

  • نوید: به نظرتون کدوم بهتره

    نمی دونم. فعلا وقت نکردم توفان نور رو بخونم ولی مه زاد یکی از بهترین تجربه هایی بود که از ژانر فانتزی داشتم.
    هر چند واکنش بیشتر مردم و منتقدان و همین طور نمره ی گودریدز برای توفان نور بیشتر بوده.

      نقل قول

  • تا اینجا که آذر باد ترجمه کرده عالیییییی بوده و واقعا تنها حریف قدر نغمه همین کتابه
    فوق العاده حتما بخونید

      نقل قول

  • حقش نیست به رابرت جردن نسبت های ناروا زد… اون مرحوم قبل از مارتین کارشو شروع کنه در دنیا به عنوان جانشین تالکین شناخته میشد و خیلی معروف بود و دهه ها قبل از مارتین و رولینگ فانتزی رو زنده کرد. بنده خدا برنامه های زیادی برای اثرش داشت اما اثرات جنگ و بیماریش کم کم داشت ظهور می‌کردو قبل از اینکه اثرشو تازه پخته کنه، بیماری از لحاظ ذهنی فلجش کرد.اون قبل از اینکه مارتین ظهور کنه و بیماری هم همراهش بیاد اسطوره ای بود برای خودش. زمانی بود که مارتین کتاب اولشو داد بیرون اما ذوقش چند ده سالش با عدم فروش و خاک خوردن بازی تاج و تخت در کتاب خونه ها خفه شد. اینجا بود که جوردن همچون درختی که هرچه پربار تر میشه خمیده تر میشه در اوج محبوبیت و شهرت اومد و به مارتین امیدو بها داد… اون در مقدمه سری دوم چاپ کتاب بازی تاج و تخت متنی ستایش آمیز برای مارتین نوشت و به انتشارات خودش سفارش کرد که سری دوم نشر پرریسک بازی تاج و تخت رو قبول کنه و اینگونه بود که مارتین این نویسنده تازه کار ساختار شکن رو به مردم معرفی کرد! خانومش هیچوقت نباید کتاب رو به کس دیگه ی بعد از مرگش میداد بخصوص نویسنده داستان بچگانه ی اراگون اژدها سوار اما خوب فک کنم نمیخاست طرفدارا ناامید و زحمت و نتیجه حاصل زندگی شوهرش به فنا بره.

      نقل قول

  • sansa:
    تا اینجا که آذرباد ترجمه کرده عالیییییی بوده و واقعا تنها حریف قدر نغمه همین کتابه
    فوق العاده حتما بخونید.

    البته نغمه رقیبای خوبه دیگه ای همچون نخستین قانون ، مالازان، گروهان سیاه و شاهکش داره که سزاوار دیده شدنند.
    اما ریت گودریدز این کتاب واقعا خیلی خیلی کم نظیره (تابستون شروعش می کنم.)
    ولی از این نویسنده مه زاد هم بسیار عالی بود که اون هم تابستون یک مقاله ازش می ریم.

    علیرضا چشمک:
    حقش نیست به رابرت جردن نسبت های ناروا زد… اون مرحوم قبل از مارتین کارشو شروع کنه در دنیا به عنوان جانشین تالکین شناخته میشد و خیلی معروف بود و دهه ها قبل از مارتین و رولینگ فانتزی رو زنده کرد. بنده خدا برنامه های زیادی برای اثرش داشت اما اثرات جنگ و بیماریش کم کم داشت ظهور می‌کردو قبل از اینکه اثرشو تازه پخته کنه، بیماری از لحاظ ذهنی فلجش کرد.اون قبل از اینکه مارتین ظهور کنه و بیماری هم همراهش بیاد اسطوره ای بود برای خودش. زمانی بود که مارتین کتاب اولشو داد بیرون اما ذوقش چند ده سالش با عدم فروش و خاک خوردن بازی تاج و تخت در کتاب خونه ها خفه شد. اینجا بود که جوردن همچون درختی که هرچه پربار تر میشه خمیده تر میشه در اوج محبوبیت و شهرت اومد و به مارتین امیدو بها داد… اون در مقدمه سری دوم چاپ کتاب بازی تاج و تخت متنی ستایش آمیز برای مارتین نوشت و به انتشارات خودش سفارش کرد که سری دوم نشر پرریسک بازی تاج و تخت رو قبول کنه و اینگونه بود که مارتین این نویسنده تازه کار ساختار شکن رو به مردم معرفی کرد! خانومش هیچوقت نباید کتاب رو به کس دیگه ی بعد از مرگش میداد بخصوص نویسنده داستان بچگانه ی اراگون اژدها سوار اما خوب فک کنم نمیخاست طرفدارا ناامید و زحمت و نتیجه حاصل زندگی شوهرش به فنا بره.

    این ماجرای پشتیبانیش از مارتین جالب بود نمی دونستم. همین طور آثار جنگ و بیماریش که روی نوشتارش تاثیر داشته. البته بازی تاج و تخت خاک نخور و حتی جایزه لوکاس رو هم تو زمان خودش برد.
    از خیلی ها شنیدم این سری پس از کتاب ششم افت بدی می کنه.نمی دونم شما سری رو تا انتها به زبان اصلی خوندید یا نه (اگر خوندید دیدگاهتون رو به ما بگید.) اما خیلی ها هم مانند مدیر انتشارات پریان که ناشر چرخ زمان در ایرانه همچون شما ادعا می کنند هجمه ها ناروا بوده. در مورد چرخ زمان هم با توجه به بهای کتاب نخستش که ۱۱۵۰۰۰ تومانه فکر نکنم بخرمش و باید همون ترجمه دریم رایز رو دانلود کنم که اگر کسی تک فایل کتاب ۱ (ترجمه ی دریم رایز یا همون گودلایف سابق.) رو سراغ داره به ما هم لینکش رو بده.
    در مورد ادامه چرخ زمان این برندون سندرسون بود که ادامش داد و این مقاله هم در مورد این نویسنده ی باهوشه و خیلی ها حتی قلمش رو از جردن هم بیشتر پسندیدن و نمره های بالاتری دادن طرفدارهای جردن هم عموما از ادامه این مجموعه خشنود بودند (به ویژه کاربرهای گودریدز). و من در مورد ادامه این مجموعه توسط کریستوفر پایولینی نویسنده ی اراگون چیزی نشنیدم.

      نقل قول

  • یه جایی یه وقتی به ترجمه های چرخه زمان دسترسی داشتم، جلد اولش بود. متاسفانه الان هرچی میگردم اون وبلاگو پیدا نمیکنم.بله در خصوص رقبای گات حق با سماست اما به نظر من، چرخ زمان و میراث نور و مالازان تنها رقبای خوبشن
    سروش: البته نغمه رقیبای خوبه دیگه ای همچون نخستین قانون ، مالازان، گروهان سیاه و شاهکش داره که سزاوار دیده شدنند.
    اما ریت گودریدز این کتاب واقعا خیلی خیلی کم نظیره (تابستون شروعش می کنم.)
    ولی از این نویسنده مه زاد هم بسیار عالی بود که اون هم تابستون یک مقاله ازش می ریم.

    این ماجرای پشتیبانیش از مارتین جالب بود نمی دونستم. همین طور آثار جنگ و بیماریش که روی نوشتارش تاثیر داشته. البته بازی تاج و تخت خاک نخور و حتی جایزه لوکاس رو هم تو زمان خودش برد.
    از خیلی ها شنیدم این سری پس از کتاب ششم افت بدی می کنه.نمی دونم شما سری رو تا انتها به زبان اصلی خوندید یا نه (اگر خوندید دیدگاهتون رو به ما بگید.) اما خیلی ها هم مانند مدیر انتشارات پریان که ناشر چرخ زمان در ایرانه همچون شما ادعا می کنند هجمه ها ناروا بوده. در مورد چرخ زمان هم با توجه به بهای کتاب نخستش که ۱۱۵۰۰۰ تومانه فکر نکنم بخرمش و باید همون ترجمه دریم رایز رو دانلود کنم که اگر کسی تک فایل کتاب ۱ (ترجمه ی دریم رایز یا همون گودلایف سابق.) رو سراغ داره به ما هم لینکش رو بده.
    در مورد ادامه چرخ زمان این برندون سندرسون بود که ادامش داد و این مقاله هم در مورد این نویسنده ی باهوشه و خیلی ها حتی قلمش رو از جردن هم بیشتر پسندیدن و نمره های بالاتری دادن طرفدارهای جردن هم عموما از ادامه این مجموعه خشنود بودند (به ویژه کاربرهای گودریدز). و من در مورد ادامه این مجموعه توسط کریستوفر پایولینی نویسنده ی اراگون چیزی نشنیدم.

      نقل قول

  • علیرضا چشمک:

    بله دوستان اشاره کردندکه در خصوص نام نویسنده ی که بعدها کارو ادامه داد مرتکب اشتباه شدم… که درسته اما بقیه مطالب رو یقین دارم که اشتباهی نداره

      نقل قول

  • من جلد اول و دوم شاهکش و جلد اول قانون اول رو خوندم و همچنین ۶ جلد اول گروهان سیاه وهمچنین نغمه ی یخ واتش هم تا اخر جلد ۵ ولی استورم لایت از همشون با اختلاف خیلی خیلی زیاد بهتر و جذاب تره محشر و بی نظیره این کتاب شخصیت کالادین فرزند طوفان عشقه عشق دیوانه کننده اس این بشر برندون سندرسون بهترین فانتزی نویس دنیا با اختلاف زیاد نسبت به بقیه هس به نظر من امیدوارم سریع تر اذربادجلد دوم شو چاپ کنه البته فعلا یک سال و نیم از چاپ جلد اول می گذره ولی همچنان هیچ خبری نیس

      نقل قول

  • Great tom hanks:
    من جلد اول و دوم شاهکش و جلد اول قانون اول رو خوندم و همچنین ۶ جلد اول گروهان سیاه وهمچنین نغمه ی یخ واتش هم تا اخر جلد ۵ ولی استورم لایت از همشون با اختلاف خیلی خیلی زیاد بهتر و جذاب تره محشر و بی نظیره این کتاب شخصیت کالادین فرزند طوفان عشقه عشق دیوانه کننده اس این بشر برندون سندرسون بهترین فانتزی نویس دنیا با اختلاف زیاد نسبت به بقیه هس به نظر من امیدوارم سریع تر اذربادجلد دوم شو چاپ کنه البته فعلا یک سال و نیم از چاپ جلد اول می گذره ولی همچنان هیچ خبری نیس

    دریای زمین، سه گانه ی پادشاهی کهن و مه زاد هم گزینه های خوبی هستند وارکرفت، دیابلو و بارتیمیوس هم شاید خوشت بیاد. کتاب دوم نخستین قانون هم منتشر شده.
    جلد دوم کتاب نخستین قانون هم منتشر شده که اونم گزینه ی خوبیه.
    کتاب دوم استورم لات هم روی شالان تمرکز داره و نه کالادین و فکر نمی کنم حالا حالاها با توجه به سابقه ی آذرباد چاپ بشه.
    سندرسون استعداد زیادی توی طراحی موجودات فانتزی و سیستم های جادویی داره.

      نقل قول

  • علیرضا چشمک: بله دوستان اشاره کردندکه در خصوص نام نویسنده ی که بعدها کارو ادامه داد مرتکب اشتباه شدم… که درسته اما بقیه مطالب رو یقین دارم که اشتباهی نداره

    دوست عزیز ما چشمک که هنوز در جامعه ی طرفداران نغمه حضور فعال داره رفیق مارتین می دونست تو این قدر تسلط داری به فانتزی نوشتن جلد ششم رو به تو واگذار میکرد

      نقل قول

  • علیرضا چشمک: حقش نیست به رابرت جردن نسبت های ناروا زد… اون مرحوم قبل از مارتین کارشو شروع کنه در دنیا به عنوان جانشین تالکین شناخته میشد و خیلی معروف بود و دهه ها قبل از مارتین و رولینگ فانتزی رو زنده کرد. بنده خدا برنامه های زیادی برای اثرش داشت اما اثرات جنگ و بیماریش کم کم داشت ظهور می‌کردو قبل از اینکه اثرشو تازه پخته کنه، بیماری از لحاظ ذهنی فلجش کرد.اون قبل از اینکه مارتین ظهور کنه و بیماری هم همراهش بیاد اسطوره ای بود برای خودش. زمانی بود که مارتین کتاب اولشو داد بیرون اما ذوقش چند ده سالش با عدم فروش و خاک خوردن بازی تاج و تخت در کتاب خونه ها خفه شد. اینجا بود که جوردن همچون درختی که هرچه پربار تر میشه خمیده تر میشه در اوج محبوبیت و شهرت اومد و به مارتین امیدو بها داد… اون در مقدمه سری دوم چاپ کتاب بازی تاج و تخت متنی ستایش آمیز برای مارتین نوشت و به انتشارات خودش سفارش کرد که سری دوم نشر پرریسک بازی تاج و تخت رو قبول کنه و اینگونه بود که مارتین این نویسنده تازه کار ساختار شکن رو به مردم معرفی کرد! خانومش هیچوقت نباید کتاب رو به کس دیگه ی بعد از مرگش میداد بخصوص نویسنده داستان بچگانه ی اراگون اژدها سوار اما خوب فک کنم نمیخاست طرفدارا ناامید و زحمت و نتیجه حاصل زندگی شوهرش به فنا بره.

    دایره وراثت یکی از بهترین و شیرین ترین کتاب هایی بود که خوندم و بنظرم کتاب بسیار عالی بود و اینکه بچگانه هم نیست اگر شما دوستش نداشتی خوب همون اولش نمیرفتی سراغش ولی هر کی که دایره وراثت رو میخونه و باهاش انس گرفته آخر داستان اشکش درمیاد.

      نقل قول

  • ببخشید میخواستم بدونم کتاب کلمات درخشندگی ترجمه و چاپ شده یا نه و اگر شده توسط کدوم انتشارات ؟

      نقل قول

  • کیمیا: ببخشید میخواستم بدونم کتاب کلمات درخشندگی ترجمه و چاپ شده یا نه و اگر شده توسط کدوم انتشارات ؟

    هنوز در حال ترجمه شدنه توسط نشر آذرباد

      نقل قول

  • من یه اخلاقی دارم. قشنگ ترین رمان رو می‌ذارم آخرکار می‌خونم.
    و حالا از شما دوستان می‌خوام بهم بگید قشنگ ترین کتاب به ترتیب کدومه؟ مالازان، نغمه، ارباب حلقه ها، چرخ زمان، استورم لایت، مه‌زاد، گروهان سیاه، شاهکش،نخستین قانون،دریای زمین، کتاب های دیوید گمل، سه گانه غیبگو، حماسه ویچر.
    بهم کمک کنید :aa:

      نقل قول

  • چتر نارنجی: من یه اخلاقی دارم. قشنگ ترین رمان رو می‌ذارم آخرکار می‌خونم. و حالا از شما دوستان می‌خوام بهم بگید قشنگ ترین کتاب به ترتیب کدومه؟ مالازان، نغمه، ارباب حلقه ها، چرخ زمان، استورم لایت، مه‌زاد، گروهان سیاه، شاهکش،نخستین قانون،دریای زمین، کتاب های دیوید گمل، سه گانه غیبگو، حماسه ویچر. بهم کمک کنید

    نغمه-استورم لایت- شاهکش- مه زاد- گروهان سیاه- نخستین قانون- دیوید گمل (بیشتر سه گانه تروی)- ارباب حلقه ها – دریای زمین- ویچر/ چرخ زمان و مالازان رو هم نخوندم.

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: