اخبار

خالق دنیای یخ و آتش: دیگر اثری مانند بازی تاج و تخت خلق نخواهم کرد

5cd5415f0f254409cc923b9e 810x446 - خالق دنیای یخ و آتش: دیگر اثری مانند بازی تاج و تخت خلق نخواهم کرد
نویسنده م.م.استارک

جرج آر. آر. مارتین خالق مجموعه رمان فانتزی نغمه یخ و آتش که سریال بازی تاج و تخت (game of thrones) را بر اساس آنها ساخته‌اند به تازگی در مصاحبه‌ای اظهار کرد که مطمئن نیست عناوین بعدی او در حوزه تلویزیون یا ویدئو گیم به محبوبیت گیم آو ترونز برسند. او معتقد است رسیدن به تجربه‌ای همانند بازی تاج و تخت برای دومین بار ممکن نیست.

هنگامی که جرج آر. آر. مارتین قبل شروع نگارش رمان‌های اصلی فیلمنامه نویسی را آغاز کرد، مدیر برنامه‌های در آن زمان به او توصیه کرده بود که اثر Adventures in the Screen Trade از ویلیام گلدمن را بخواند. در این کتاب، قاعده اصلی گلدمن «هیچکس چیزی را نمی‌داند» است. او در مصاحبه اخیر خود گفته است:

تجربه من با سریال بازی تاج و تخت نشان می‌دهد که گلدمن درست می‌گفت: هیچکس چیزی را نمی‌داند. هیچ وقت نگذارید کسی به شما بگوید چیزی قابل تولید هست یا نیست.

این این صجبت‌ها را در سینمای تاریخی Cocteau شهر نیومکزیکوی آمریکا بیان داشت، جایی که او مالک آن است. این سینما که توسط مارتین خریداری شده، در سال ۲۰۱۳ بازسازی و مجددا افتتاح شد و اکنون به عنوان مرکزی هنری فعالیت می‌کند. در این سینما استندآپ کمدی، برنامه‌هایی با حضور نویسندگان و گاهی نیز تقلیدهایی طنز از گیم آو ترونز برگزار می‌شوند. مارتین اشاره کرد که شخصا به پاپ‌کُرن‌هایی که برای تماشاچیان محیا شده افتخار می‌کند!

او به این موضوع اشاره می‌کند که با داشتن پنج پروژه متفاوت برای شبکه HBO (که سه پروژه اسپین-آف سریال بازی تاج و تخت محسوب می‌شوند) و بازی Elden Ring، فکر نمی‌کند بار دیگر بتواند لذت موفقیتی به میزان سریال اصای را حس کند. مارتین در این باره گفت:

میزان موفقیت بازی تاج و تخت که شامل رسیدن به محبوبیت در تمام نقاط جهان و تأثیرگذاری بر فرهنگ‌های در چنین وسعتی می‌شود، چیزی نیست که کسی بتواند انتظارش را داشته باشد و من به شخصه مطمئن نیستم که مجددا چنین تجربه‌ای به دست بیاورم.

از این تأثیرگذاری بر فرهنگ‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از والدین در کشورهای مختلف نام فرزند خود را با الهام‌گیری از ملکه اژدها، دینریس می‌گذارند. مارتین با اشاره به این موضوع که او به طور روزمره تصاویری از حیوانات خانگی با چنین نام‌هایی دریافت می‌کند، با خنده ادامه داد: «وقتی نسل کودکانی با نام‌هایی مانند Daenerys به مهد کودک‌ها بروند، مربیان از من بخاطر این همه حروف a و y متنفر می‌شوند».

got george martin - خالق دنیای یخ و آتش: دیگر اثری مانند بازی تاج و تخت خلق نخواهم کرد

مارتین علاقه خود را نسبت به جهان طرفداری این فرنچایز ابراز داشته و به این نکته اشاره می‌کند که امروزه، با اینترنت چگونه این عمل به طور بنیادی تغییراتی به خود دیده است. مارتین در این باره می‌گوید:

اینترنت در راهی مضر است که طرفدارنامه‌ها (فنزین‌ها) و طرفدارهای سنتی کمیک‌ و عناوین علمی تخیلی حضور ندارن. مخالفت‌ها و دشمنی‌ها همیشه وجود داشته‌اند، اما هیچ چیزی مانند مواردی که در اینترنت هستند، دیوانه‌وار به شمار نمی‌روند.

مارتین و دیگر خالقان سریال بازی تاج و تخ، یعنی یعنی دی. بی. وایس و دیوید بنیوف از این شکایت ها به خوبی با خبرند. با پخش قسمت پایانی این سریال در ماه می، طرفداران برای بازسازی فصل آخر آن کمپین جمع‌آوری امضا به راه انداخته و تا کنون بیش از ۱.۶ میلیون نفر آن را امضا کرده‌اند.

منبع: ویجیاتو

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=11460

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

یک دیدگاه

  • تو کتابو تموم کن بقیه اثار پیشکش پیرمرد یه پاش لبه گوره داره …..

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: