اخبار

اولین اطلاعات رسمی از بازی Game of Thrones ساخته‌ی Telltale

آنهایی که اهل بازی باشند حتماً نام شرکت معتبر telltale رو شندن. شرکتی که با ساخت بازی بسیار جذابی بر اساس سریال فوق‌العاده محبوب The Walking Dead شهرتی فراوان کسب کرد. همونطور که بارها از گوشه و کنار به گوش رسیده بود، این شرکت در صدد تولید یک بازی بر اساس سریال بسیار محبوب «بازی تاج و تخت» است. حالا بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان و درز تصاویری مختلف، بالاخره این شرکت به طور رسمی اطلاعاتی در خصوص این بازی در اختیار عموم قرار داده. با ما همراه باشید.

پس از گذشت چندین هفته از نمایش تصاویر مبهم، کمپانی “تل تیل” در نهایت اطلاعاتی دقیق‌‌تری را در مورد داستان و ساختار بازی ماجراجویی در دست ساخت “بازی تاج و تخت”، در وبلاگ رسمی شرکت منتشر کرد. اطلاعاتی بسیار جالب که در ادامه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اولین تصویر منتشر شده، نشان می‌دهد که کاربران در نقش شخصی متعلق به خاندانی شمالی (فارِستر-Forrester) قرار خواهند گرفت. نکته‌ای که به این ترتیب توسط “تل تیل” تایید شده است:

خاندان فارستر در بازی تاج و تخت

“اعضای خاندان، در گیر و دار جنگ میان پنج پادشاه، در موقعیتی خطرناک قرار گرفته و باید هر آنچه را در توان دارند برای جلوگیری از نابودی خانواده به کار گیرند.”

مجموعه‌ی “بازی تاج و تخت” کمپانی “تل تیل”، سرتاسر دنیای کتاب، از جمله وستروس و اسوس را دربرخواهد گرفت. همانطور که در عکس بالا و در اولین عکس‌های منتشر شده می‌بینید، احتمالاً اولین قسمت از بازی در محل سکونت خاندان فارستر، یعنی آیرون‌رَث (IronRath) اتفاق خواهد افتاد.

خاندان (فارستر) ساکن “آیرون‌رث” هستند: قلعه‌ای مستحکم که توسط درخت‌های بلند “آیرون‌وود” احاطه شده است. “آیرون‌رث” که بیش از ۱۵ هزار سال پیش توسط “سدریک فارستر” و سه پسرش ساخته شده، نمادی از قدرت و استحکام “آیرون‌وود” به شمار می‌آید. شعار خاندان “فارستر”، آهن از یخ (Iron from Ice) است و نشان از اعتقاد آن‌ها به تاثیر شرایط نامناسب محیطی شمال در قوی‌تر شدن این خاندان (همچون درختان آیرون وود) دارد.

در ادامه‌ی مطلب، با محل وقوع داستان و شخصیت‌های بازی، بیشتر آشنا خواهیم شد…

یکی از پرسش‌های بزرگ در مورد بازی، به زمان وقوع و به طور خاص، به اشارات موجود در تصاویر پیشتر منتشر شده، در مورد تسخیر مناطق شمالی توسط خاندان “بولتون” در انتهای فصل سوم برمی‌گشت. برخی نشانه‌ها هم از وقوع برخوردی حکایت داشت که هنوز در کتاب‌ها هم اتفاق نیفتاده است. اینطور که پیداست، مورد اول درست بوده و مورد دوم، نادرست:

خاندان بُلتون

رویدادهای مجموعه بازی ما در انتهای فصل سوم سریال تلویزیونی آغاز شده و دقیقا پیش از شروع فصل پنجم، پایان می‌یابد. طی بازی از مکان‌هایی آشنا همچون قدمگاه پادشاه، دیوار و همینطور مکان‌هایی ناآشنا همچون آیرون‌رث بازدید خواهید کرد. . .

این نکته می‌تواند بسیار جالب باشد. اگرچه برنامه‌ی “تیل تیل” برای انتشار یک ماه در میان قسمت‌های مختلف مجموعه، به این معناست که امکان اضافه کردن رویدادهای فصل پنجم هم به بازی وجود دارد.

به علاوه، ما شاهد تغییراتی در رویه‌ی عادی “تل تیل” نیز هستیم. این کمپانی پس از به کارگیری مدل مکالمه محور و پر از انتخاب‌های اخلاقی خود در مجموعه‌ی “مردگان متحرک” در سال ۲۰۱۲، همواره پنج قسمت را برای هر مجموعه بازی خود منتشر کرده است. اما مجموعه‌ی بازی تاج و تخت شامل شش قسمت خواهد بود. این مساله از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که برخلاف مجموعه‌های پیشین، این بار کنترل چند شخصیت متفاوت را برعهده خواهید داشت.

بازی از پنج دیدگاه متفاوت روایت خواهد شد. شخصیت‌ها، همگی از اعضای خاندان فارستر هستند: یا عضوی مستقیم از خود خاندان، یا افرادی که در حال خدمت به این خاندان است. . .

 

 

بازی در قالب پنج شخصیت متفاوت، علاوه بر نمایش گستردگی دنیای بازی تاج و تخت، نقشی کلیدی در کیفیت بازی کاربران نیز دارد: علت آن است که اقدامات انجام شده توسط یک شخصیت، می‌تواند در شرایط فراروی دیگر شخصیت‌ها هم تاثیرگذار باشد. با توجه به وجود پنج شخصیت با امکان انجام اقدامات متفاوت، حس واقعی بازی تاج و تخت را تجربه خواهید کرد: بازی‌ای که یک سمت آن پیروزی و سمت دیگر آن مرگ قرار دارد.

دو نکته‌ی بسیار مثبت در این مورد وجود دارد: اول اینکه بازیکن نه فقط در نقش اعضای اشرافی خاندان فارستر، بلکه در نقش طبقه‌ی خدمتگزار هم بازی خواهد کرد. بررسی شرایط این جامعه‌ی وستروسی از دیدگاه‌های متفاوت، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. نکته‌ی دوم اینکه، همانطور که در مقاله‌ی مربوط به بازی عصر اژدهاهای من(این مقاله هم به زودی ترجمه میشه) در اول هفته مورد اشاره قرار گرفت، ارائه‌ی تصویری مناسب از دنیای گسترده و پیچیده‌ی بازی تاج و تخت طی سفر تنها یک قهرمان به نقاط مختلف، بسیار مشکل می‌شد.

بازی کامپیوتری تاج و تخت

با توجه به استفاده از پنج شخصیت در شش قسمت، آشکار می‌شود که احتمالاً تمامی شخصیت‌ها طی قسمت پایانی گرد هم خواهند آمد. نکته‌ای که حتی در حد فرضیه هم می‌تواند بسیار جالب باشد.

تل‌تیل قصد دارد این مجموعه را برای پی‌سی، مک، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳، اکس باکس وان، اکس باکس ۳۶۰، آی. او. اس و مطابق اعلام شرکت، “پلتفرم‌هایی که در آینده اعلام خواهند شد”، منتشر کند. قیمت بازی‌های این شرکت معمولا ۵ دلار برای هر قسمت و ۲۵ دلار برای بازی کامل است. اما قیمت این مجموعه ممکن است با توجه به وجود شش قسمت، ۳۰ دلار باشد.

با توجه به سابقه‌ی این شرکت در تولید بازی مردگان متحرک، به نظر شما این بازی وستروسی چطور از آب درخواهد آمد؟

بیشتر دوست دارید چه عناصری در این بازی برجسته‌تر باشه؟ فک می‌کنید سبک “ماجراجویی” سبکی مناسب برای دنیای نغمه باشه؟

ترجمه: رامین شمس

در انتها توجه شما رو به تماشای این تیزر کوتاه جلب می‌کنم.

[aparat width=”530″ height=”300″]http://www.aparat.com/v/bph0n[/aparat]

کانال وینترفل در آپارات

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=4380

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۶ دیدگاه

  • Masood: Iron from Ice

    میگن خودت می‌خوای خبرش رو ترجمه کنی بفرستی برامون، درسته؟ ;-) :cheer: :yes: :winksmile:

      نقل قول

  • من که به شدت علاقه مند به بازی های تیل تل هستم . مطمئنم که خیلی قشنگ میشه . بی صبرانه منتظرم . فط کاش که صحنه های بی رحم و گریه اور زیاد داشته باشه . مثل عروسی خونین .

      نقل قول

  • میگن خودت می‌خوای خبرش رو ترجمه کنی بفرستی برامون، درسته؟

    شایعات زیاده! اصن این حربه باید تو نطفه خاموش شه!! داریم اصن همچین چیزی!!؟؟ :D:
    لینک ترجمشو گذاشته بودم ولی نیومده انگار! سایت پردیس گیم عکساشو گذاشته!(خاستی لینکشو میل میکنم واست!)

      نقل قول

  • خوبیه بازی های این شرکت اینه که رو داستان فوق العاده کار می کنند و بازیکن میتونه با تصمیماش داستان رو عوض که، ولی در عوض gameplay ضعیفی داره

    در کل میتونه یه بازیه ایده آل برای افراد سریال بین باشه تقریبا ۱/۴ طرفدارای والکینگ دد بخاطر بازی این شرکت به سمت سریال و کمیک کشیده شدند

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: