اطلاع‌ رسانی

ایران به یاد می‌آورد!

مردمان شمال که از نسل نخستین انسان‌ها هستند، به خصلتی معروفند. در همه وستروس مشهور است که می‌گویند، The North Remembers – شمال به یاد می‌آورد، یا بهتر بگوییم شمال فراموش نمی‌کند!

اما کجایند شمالی‌ها تا ببینند مردم ایران چطور فراموش نمی‌کنند! چطور به یاد می‌آورند که در عصر قهرمانان چگونه پهلوانان و پسران سلحشور این ملت جانانه تا آخرین نفس در مقابل اژدهاسواران دوران مقاومت کردند. حاضر شدند تا زنده‌به‌گور شوند، اما ملتشان تعظیم نکرده، سر خم‌نکرده و شکست ناخورده باقی بماند. دیروز مردم نشان دادند که راه و رسم جوانمردی همچنان در بین این قوم مورد احترام و تقدیر است. نشان دادند که ارزش و اهمیت آنچه در عصر طلوع تاریخشان به دست آورده‌اند را به خوبی می‌دانند. در تقدیر این ملت و این قدرشناسیشان باید روی پا ایستاد. چون تا وقتی که فراموش نمی‌کنند، هرگز وینترفل سوزانده و ویران نخواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=6346

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۴۸ دیدگاه

  • درود بر شرف شهیدان دریادل و تویی که حواست هست نره از یادمون

      نقل قول

  • درود خداوند بر همه ی شهدای این ملت
    بازی با کلمات نغمه ای جالبی بود! عصر قهرمانان، تعظیم نکرده، سر خم نکرده، شکست ناخورده و…
    با سپاس از شما :rose:

      نقل قول

  • همه دوستداران جان منتظرن جان دوباره برگرده و مرگش رو باور ندارن .
    پس به یاد مادری که هنوز چشم به راهه تا قهرمان و جگرگوشش برگرده .
    وقتی اولین واکنش‌ها به وقایع پایانی اپیزود ۱۰ از فصل ۵ سریال بازی تاج و تخت رو گذاشتید می خواستم این نظر رو بدم ولی دم م.م عزیز گرم که یاد شهدا بود.

      نقل قول

  • تمامی این شهیدان قابل احترامن اما چیزی که خیلیا فراموش کردن اینه که چه کسانی مقصراصلی کشته شدن این افراد هستن.متاسفانه بی لیاقتی خیلی ازفرماندهان جنگ زیرپوشش فرهنگ شهادت طلبی پنهان شده

      نقل قول

  • تمامی این شهیدان قابل احترامن اما چیزی که خیلیا فراموش کردن اینه که چه کسانی مقصراصلی کشته شدن این افراد هستن.متاسفانه بی لیاقتی خیلی ازفرماندهان جنگ زیرپوشش فرهنگ شهادت طلبی پنهان شده

    اعتقاد خیلی از کارشناسان این بود که عملیات طراحی خوبی داشته مشکل این بود که عملیات کربلای ۴ توسط گروهک تروریستی مجاهیدین خلق لو رفته بود وعنصر غافلگیری که خیلی از ایرانی ها بهش امیدوار بودن از دست رفت و به نصف رسید.

      نقل قول

  • بله لو رفته بوداما بهتره یه کمی تحقیق کنین.اقایون یه روز قبل متوجه لو رفتن عملیات میشن اما با اصرار احمقانه ایی اونو انجام میدن.ضمن اینکه فقط کربلای ۴ نبود که نیروهای ایران قتل عام شدن یه نگاهی به امار تلفات ایران توی بدر ورمضان بندازین متوجه خیلی چیزا میشین

      نقل قول

  • غیرت و صیانت از قلمرو ، در همه موجودات به صورت فطری وجود دارد،
    اما در انسان ، این فطرت باید با عنصری ارادی به نام شجاعت همراه شود ،

    اما وقتی که پای عمل برسد ، می توان گفت ، بگذار دیگری برود !
    اینجاست که باید شجاعت را “انتخاب” کنی ،
    همیشه می توان درباره تصمیمات درست یا غلط فرماندهان صحبت کرد ، (این بحث درباره مدیریت کلی جنگ وجود دارد) اما این دلیل بر این نمی شود که شجاعت این عزیزان را کم فروغ جلوه دهیم ،
    غواص شهید دست بسته مفقود الاثر بودن ،
    حتی فکر ناب و تخیل قوی مارتین هم چنین ترکیبی را در عالم خیال نمی تواند بپروراند ، چیزی که در واقعیت رخ داده ،

      نقل قول

  • منم شجاعت این شهیدان رو زیر سوال نبردم اما استفاده از بچه های کم سن وسال برای پاک سازی میادین مین.اجرای عملیات احمقانه مثل بدرو رمضان که به قصد تصرف بصره ۳۰ هزار ایرانی تو دشتهای صاف شرق دجله راه افتادن وبه راحتی هرچه تمامتر با توپخانه عراق قتل عام شدن.اصرار برای کش دادن بیهوده جنگ درحالی که توی بهترین شرایط میشد اون رو توی سال ۶۱ به پایان رسوند .اینا مسائلی هستن که این روزها وسالها کمتر مورد توجه قرار گرفتن وفقط با ادعای شهادت طلبی وبه بهشت رفتن از دید همه پنهان شدن

      نقل قول

  • هنگامه مدیری:
    منم شجاعت این شهیدان رو زیر سوال نبردم اما استفاده از بچه های کم سن وسال برای پاک سازی میادین مین.اجرای عملیات احمقانه مثل بدرو رمضان که به قصد تصرف بصره ۳۰ هزار ایرانی تو دشتهای صاف شرق دجله راه افتادن وبه راحتی هرچه تمامتر با توپخانه عراق قتل عام شدن.اصرار برای کش دادن بیهوده جنگ درحالی که توی بهترین شرایط میشد اون رو توی سال ۶۱ به پایان رسوند .اینا مسائلی هستن که این روزها وسالها کمتر مورد توجه قرار گرفتن وفقط با ادعای شهادت طلبی وبه بهشت رفتناز دید همه پنهان شدن

    نظر من کاملا” مستقل بود و ابدا” در جواب شما یا دیگران نوشته نشده بود ، فقط داخل پرانتز نوشتم که حرف درباره نحوه مدیریت جنگ زیاده ، در همه جای دنیا هم همین است ، حتی در کشور امریکا که قدرتمندترین نیروی نظامی جهان است ، درباره نحوه آغاز و پایان جنگ های ویتنام و عراق و افغانستان حرف و حدیث است ، درحالی که حریف دست بسته ای پیش رویشان بوده است و برای آنها خبری از جاسوسی آواکس های دشمن و متمایل شدن یک ابرقدرت به سمت دشمنشان وجود نداشت ، اصولا”‌جنگ چیز خوبی نیست که بخواهد دستاورد خوبی هم داشته باشد .

    هدف از این متن ، ادای احترام به شهیدان غواص و قدرشناسی مردم بود که همگی این را قبول داریم و به آنها افتخار می کنیم و احترام می گذاریم (فارغ از نظر ، رفتار و ژست کسانی که می خواسته و می خواهند پشت سر این شجاعان پنهان شوند ، وگرنه همین دست های “سیم پیچ شده ” خود بهترین گواه بر مظلومیت این عزیزان است و در ادبیات ما ، واژه مظلوم را برای کسانی به کار می برند که از هر دو سمت ستم دیده اند )

      نقل قول

  • s1378: اعتقاد خیلی از کارشناسان این بود که عملیات طراحی خوبی داشته مشکل این بود که عملیات کربلای ۴ توسط گروهک تروریستی مجاهیدین خلق لو رفته بود وعنصر غافلگیری که خیلی از ایرانی ها بهش امیدوار بودن از دست رفت و به نصف رسید.

    دقیقا مشکل اصلی این بود که عملیات لو رفته بود ولی خون همه اینها به گردن فرمانده هاییه که می دونستند عملیات لو رفته و باز هم حمله کردن!
    عملیات لو رفته بود و فرمانده های عملیات اینو می دونستن!!

      نقل قول

  • lvletelon: دقیقا مشکل اصلی این بود که عملیات لو رفته بود ولی خون همه اینها به گردن فرمانده هاییه که می دونستند عملیات لو رفته و باز هم حمله کردن!
    عملیات لو رفته بود و فرمانده های عملیات اینو می دونستن!!

    لطفاً این بحث‌های حاشیه‌ای رو مطرح نکنید. هدف این پست چیز دیگه‌ای بود. بی‌خود خاطر خودتون و دیگران رو با طرح این مسائل مکدر نکنید.

      نقل قول

  • همه شما خون دادید ما خون .عرق و اشک دادیم هنوزم بااین که چه رشادتهایی برای این مملکت کردیم به ما میگن منافق. به ما میگن تجزیه طلب به شهر من اسلام اباد غرب میگن منافق پرور هنوزم با اینکه ۹۷هزار نفر جمعیت داریم به ما میگن منطقه محروم ‌‌.هنوزم مین های جنگی جونای ما رو به کشتن میدن ولی بازم منطقه جنگی نیستیم. وقتی شما از تهران شعار مرگ بر صدام میدادید ما بمب خوشه رو سرمون میبارید .بله غرب به خاطر میسپاره پیرزنیرو که برای دفاع از ناموسش با داس بعثی هارو کشت بعد از جنگ تنها کاری که برای شهر این شد این بود که اسم شهر من عوض شد اما تنها اسمی شهر من داره شاه اباده!نه چیزدیگه ایی .با تمام رشادت های مردم غرب اخرین مسعولی که پای دل ما نشست محمود احمدی نژاد بود اونم تو دور اول ریاست جمهوریش .رهبر اومد کرمانشاه اما ترجیح داد چشمشو رو شهر من ببنده شهری که بزرگترین شهرستان غرب کشوره . گناه ما چی بود که وقتی ارتش شهرو تخلیه کرد و دست مجاهیدین افتاد خدا میدونه چند نفر به دار اویخته شدن اما بعد از شکست منافقین شدیم منافق پرور .ما به خاطر میسپاریم که وقتی هنوز صیاد شیرازی جرات اومدن به غربو نداشت۱۴جوان محلی با ۳ستون زرهی تو تنگه مرصاد جنگیدن .ما باید بیشتر از همه به خاطر داشته باشیم که هیچ وقت به شما پاییتخت نشینها اعتماد نکیم .

      نقل قول

  • mohamad:
    همه شما خون دادید ما خون .عرقو اشک دادیم هنوزم بااین که چه رشادتهایی برای این مملکت کردیم به ما میگن منافق. به ما میگن تجزیه طلب به شهر من اسلام اباد غرب میگن منافق پرور هنوزم با اینکه ۹۷هزار نفر جمعیت داریم به ما میگن منطقه محروم ‌‌.هنوزم مین های جنگی جونای ما رو به کشتن میدن ولی بازم منطقه جنگی نیستیم. وقتی شما از تهران شعار مرگ بر صدام میدادید ما بمب خوشه رو سرمون میبارید .بله غرب به خاطر میسپاره پیرزنیرو که برایدفاع از ناموسش با داسبعثی هارو کشت بعد از جنگ تنها کاری که برای شهراین شد این بود کهاسم شهر من عوض شد اما تنها اسمی شهر من داره شاه اباده!نه چیزدیگه ایی .با تمامرشادت های مردم غرب اخرین مسعولی که پای دل ما نشست محمود احمدی نژاد بود اونم تو دور اول ریاست جمهوریش .رهبر اومد کرمانشاه اما ترجیح داد چشمشو رو شهر من ببنده شهری که بزرگترین شهرستان غرب کشوره . گناه ما چی بود که وقتی ارتش شهرو تخلیه کرد و دست مجاهیدین افتاد خدا میدونه چند نفر به دار اویخته شدن اما بعد از شکست منافقین شدیم منافق پرور .ما به خاطر میسپاریم که وقتی هنوز صیاد شیرازی جرات اومدن به غربو نداشت۱۴جوان محلی با ۳ستون زرهی تو تنگه مرصاد جنگیدن .ما باید بیشتر از همه به خاطر داشته باشیم که هیچ وقت به شما پاییتخت نشینها اعتماد نکیم .

    آقای عزیز اینجا جای این بحثا نیست.
    اون وقتی که جنگ به شهر شما رسید, تمام ایران بسیج شد و به مناطق جنگی رفت, چه از تهران چه از مناطق شمالی که هیچ وقت جنگ به اونجا نمیکشید, همه خون دادن, همه جوون دادن, جنگ برای کل ایران بود نه فقط شهر شما.
    .
    .
    بله ما هم یادمون نمیره که قبل از این که عراق به ایران حمله کنه, این تجزیه طلب ها و منافقین بودن که ایران رو دچار جنگ داخلی کردن و هم شهریهای شما و هم میهنای ما رو کشتن,
    من نمیدونم چه کسی به شهر شما منافق پرور میگه ولی من تابحال چنین چیزی رو نشنیدم.

      نقل قول

  • روی قبرهای قطعه شهدای بهشت زهرا رو نگاه بعد حرف بزن. من از تو میپرسم ایا خود هاشمی رفسنجانی نگفت که تا همدان نباشد چه میشود خیلی بی وجدانی برو موقعیت سچشهرمنو رونقشه ببین احتمالا با پاوه اشتباهش گرفتی همون شهر گنده ایی هستش که وقتی تشریف میبرین کربلا از کنارش رد میشید مسعولان داعما میرن پاره اما شهرما که بعد از دزفول بیشترین بار بمبا ران شد رو سر نمی زنن

      نقل قول

  • تمام ایران کجا بسیج شدن ؟ارتش دو روز بعد اومد حالا فکر کن تو مدت چی باعث شد ۳لشکرزرهی و۲لشکر پیاده که پشیبانی هوایی هم داشتن تو این منطقه متوقف بشن در ضمن وقتی ارتشیا به شهر ما رسیدن تنها کاری که کردن به دار اویختن دها نفر از مردم محلی در ورودی شهر بود

      نقل قول

  • الانم همین مسعولان محترمه دارن بین ما کردستانی ها دشمنی میندازن زمانی برادر بودیم ولی الان به خون هم تشنه هستیم این ارمغان دولته تفرقه بینداز واسه خودت حال کن.

      نقل قول

  • چرا یه دستاورد دیگه هم حکومت واسه ما داشته شما زبون وفرهنگ مارو هم عوض کردین لهجه کلهری که قدمتش به اندازه ایرانه رو از ما گرفتید وبه جاش به ما فارسی کرمانشاهی دادید! تدریس کردی رو ممنوع کردید حالا ما نسل جوان ما چیزی از فرهنگمون نمی دونیم ببینم اگه یهو داعش تصمیم بگیره لنگاشو دراز کنه و بگذاره به ایران شما میایید جنگ! .معلومه که نه. ما باید مثل همیشه زن ومرد پیشمرگه بشیم .لباس رزم بپوشیم و قطار قشنگ ببندیم .بایستیم وبجنگیم!

      نقل قول

  • من روی مزار شهدای بهشت زهرا رو ندیدم, ولی مزار شهدای چنتا از شهرهای شمال و مرکز و جنوب رو دیدم و روشون چیزی از شهر منافق پرور نوشته نشده, حالا اگه دوستان تهرانی هستن بیان حرف شما رو تصدیق کنن,
    .
    شما انتظار داری کشوری که تازه انقلاب کرده, دچار جنگ داخلی بوده, ارتشش از هم پاشیده, سپاه تازه تاسیس شده و … قبل از حمله دشمن بیاد تو شهر شما بست بشینه تا وقتی که اونا حمله میکنن آماده باشه؟؟
    تو کدوم شهر این اتفاق افتاده که تو شهر شما نیوفتاده؟؟
    .
    .
    در مورد فرهنگ و زبونتون, در تمام مناطق ایران توی مدارس فارسی تدریس میشه, البته تا جایی که من میدونم,
    این که شما کردی رو بلد نیستی یا منی که گیلکی بلد نیستم یا تبریزی که ترکی بلد نیس تقصیر خودش و خانوادشه.
    .
    .
    شما دردت اینه که چرا مسؤلین به شهرت سر نمیزنن؟؟
    خوب به خیلی از شهرها سر نمیزنن.

      نقل قول

  • mohamad:
    چرا یه دستاورد دیگه هم حکومت واسه ما داشته شما زبون وفرهنگ مارو هم عوض کردین لهجه کلهری که قدمتش به اندازه ایرانه رو از ما گرفتید وبه جاش به ما فارسی کرمانشاهی دادید! تدریس کردی رو ممنوع کردید حالا ما نسل جوان ما چیزی از فرهنگمون نمی دونیم ببینم اگه یهو داعش تصمیم بگیره لنگاشو دراز کنه وبگذارهبه ایران شما میایید جنگ! .معلومه کهنه. ما باید مثل همیشه زن ومرد پیشمرگه بشیم .لباس رزم بپوشیم و قطار قشنگ ببندیم .بایستیم وبجنگیم!

    آقا محمد من کامنت های شما رو حذف نمیکنم اما واقعا داری به بیراهه میری. این بحث شما چه درست و چه غلط جاش اینجا نیست. لطفا خواهش میکنم تمومش کن

      نقل قول

  • دوست عزیز منم ترکم و اتفاقا تو یه استان مرزی (آذربایجان غربی) زندگی می کنم؛ مشکلات شما نه کمتر از مشکلات ماست نه بیشتر ولی اینجا وینترفله نه جای این بحث ها

      نقل قول

  • خدمت دوست عزیزی که از کم توجهی دولت و پایتخت نشینان گله کردن وگفتن نمیتونن به پایتخت نشینان اعتمادی کرد باید بگم که آواز دهل شنیدن از دور خوش است.خیلی از شهرستانها فکرمیکنن نعمت و امکانات توی پایتخت ریخته وهمه پایتخت نشینان دارن با بهترین شرایط زندگی میکنن.متاسفانه توی همین تهران هم کلی حاشیه نشین وهزارویک جور مشکل هست.ازصدقه سراین حکومت مجبورن یکی از بدترین اب وهوا های دنیا رو به اضافه پارازیت ها تحمل درکنار گرونی وحشتناک تحمل کنن.اگه یه نگاهی به رتبه تهران بین شهرهای دنیا بندازین متوجه میشین که یکی از بدترین شهرهای دنیا برای زندگیه.
    اما درمورد تدریس نشدن زبان کردی که شما گفتین باید بگم به هزار ویک دلیل ایران رو نمیشه به سبک یه کشور فدرالی مثل آمریکا اداره کرد چون سریعا تجزیه خواهد شد.تجربه تاریخی نشون داده توی ایران هروقت نفوذ وقدرت حکومت مرکزی کم شده شهرهای مختلف علم استقلال بلند کردن.کما اینکه توی دوران صفویه ضعف مفرط حکومت مرکزی باعث شورش افغانها ونابودی سلسله صفوی وآغاز یک جنگ داخلی خانمان سوز هم شد.البته من با سیاست فعلی که دولت به اقوام ومذاهب دیگه احترامی نمیذاره کاملا مخالفم اما درمورد اموزش زبان فارسی درسراسر کشور کاملا موافقم.شما تصور کنین یه نفر ازآذربایجان بخواد بره خوزستان .مسلما وقتی هیچ کدوم زبان مشترکی باهم نداشته باشن.نمیتونن ارتباطی برقرار کنن وهمین میتونه ایران رو به سرنوشت شوروی دچارکنه

      نقل قول

  • هنگامه مدیری:
    منم شجاعت این شهیدان رو زیر سوال نبردم اما استفاده از بچه های کم سن وسال برای پاک سازی میادین مین.اجرای عملیات احمقانه مثل بدرو رمضان که به قصد تصرف بصره ۳۰ هزار ایرانی تو دشتهای صاف شرق دجله راه افتادن وبه راحتی هرچه تمامتر با توپخانه عراق قتل عام شدن.اصرار برای کش دادن بیهوده جنگ درحالی که توی بهترین شرایط میشد اون رو توی سال ۶۱ به پایان رسوند .اینا مسائلی هستن که این روزها وسالها کمتر مورد توجه قرار گرفتن وفقط با ادعای شهادت طلبی وبه بهشت رفتناز دید همه پنهان شدن

    میدونم دوستان جای این بحثا اینجا نیست اما چون بحث شد کوتاه بگم، این شهیدان عاشورایی جنگیدن، حسینی جنگیدن، آیا تفکر عاشورا احمقانه است؟ آیا امام حسین اشتباه کرده؟ آیا امام حسین نمیتونست نجنگه؟ بله عقل مادی و سطحی ما شاید بهش برچسب احمقانه بزنه اما در یک تفکر والاتر کاملا عاقلانه است. حتی با همین استدلال های صرفا مادی هم میشه توجیهش کرد که اینجا جاش نیست. ببخشید اگه وقتتون رو گرفتم.

      نقل قول

  • نمیخوام بحث کشدار بشه فقط از چنتا آرزو برا خودم دارم آرزو میکنم هر وقت حرف از ادای احترام به همچین کسایی شد اونارو بهونه نکنم تا با حب و بغض شخصی از آدمای دیگه(شخص،حزب،گروه،دسته…) فرشته یا شیطان بسازم.آرزو میکنم تشییع جنازه کشته های جنگ روجولانگاه عقاید سیاسیم یا انتقام گیری یا اصلا هر موضوع غیر مرتبط دیگه ای نکنم. آرزو میکنم اگه تو مقام قضاوت نشستم کسایی رو به بی کفایتی متهم کردم همه چیزو مدنظر بگیرم به این فکر کنم که شاید اونا تو شرایط ایده آلی که من تو ذهن خودم ساختم قرار نداشتن!به این فکر کنم که همه اشتباه میکنن وهمیشه آدمهای بزرگ اشتباهات بزرگ میکنن. فکر کنم به فرماندهانی که تهیه مهمات برای نیروهاشون همیشه به مشکل برمیخوردن فکر کنم به کشوری که تجهیزات نظامیشو از بازار سیاه و دور زدن کشورهای فروشنده میخریدن و درمقابل کشوری که که از بلوک غرب تا شرق بازارهاشون رو به روشون باز کرده بودن.آرزو میکنم هر وقت با بچه های که پدرشون تو این راه از دست دادن به جای فکر کردن به سهمیه ها یا امتیازات که گرفتن یا نگرفتن به درد و آلامی که تا حالا کشیدن رو تصور کنم.آرزو میکنم اگه نتونستم مرهم دردی برای خانواده هاشون باشم اقلا نمک رو زخمشون نباشم و با متلک و کنایه مایه رنجشون نشم.آرزو میکنم که هیچوقت جز جماعت “لنگش کن لنگش کن”نباشم هر وقت خواستم کسایی رو کالبدشکافی کنم و اعمالشو بسنجم به این فک کنم که تا حالا خودم چیکار کردم؟اصلا اگه من جاش بودم چیکار میکردم؟
    شهید چمران جمله ای داره که میگه فقط شیپور جنگ مرد رو از نامرد متمایز میکنه.امیدوارم این اتفاق شوم هیچوقت تکرار نشه ولی اگه از بد روزگار اگه افتاد جز نامردها نباشم.امیدوارم اگه نامرد بودم اینقدر واسم حیا مونده باشه تا بعدها مدعی نشم…

      نقل قول

  • به احترام اقایی مدیر بحثو ادامه ندیم ولی جا داره بگم :mail: عاشورا ٬شیپور :yahoo: :head: : :gslol:

      نقل قول

  • به نظرم تقصیر به گردن استاتر تاپیکه که مطلبی که درون مایه اجتماعی سیاسی داره زدن. منم همون اول منفی دادم به این مطلب ولی ترجیح دادم چیزی نگم.

      نقل قول

  • من تا الان فک میکردم این آقا محمد مشکلش رو اینه که چرا مسؤلین به شهرشون رسیدگی نمیکنن, اما الان میبینم قضیه چیزه دیگه ایه.
    .
    .
    تمسخر عاشورا و فرهنگ عاشورایی جایی برای بحث نمیذاره,
    اگه برید وصیت نامه های شهدا رو بخونید متوجه حرفای A.N میشید.

      نقل قول

  • سلام و درود خدا بر شهیدان راه حق
    موقع سختی هست که فرق مرد و نامرد و شجاع و ترسو مشخص میشه و واقعیت های درونی افراد مشخص میشه.
    حتی تصورش برام ترسناکه که فکر کنم اگه صدام میتوانست ایران یا حتی مناطقی از اینران را اشغال میکرد چه اتفاق هایی می افتاد.
    خیلی به گردن ما حق دارند خیلی دوستان حتما وصیت نامه های شهیدان را بخوونند من خودم داییم شهید شده توی این وصیت نامه فقط شجاعت و پاکی هست و آرزوی شهادت!

      نقل قول

  • برو عمو عاشورا وشهدا چیه .میگم استراتژی غلط و جنگ منطقه ما رو سالها قبل عقب برده من فقط یه یه انسان عصبانی ام من میگم جای مراسهای باشکوه دینی .جای مرقد انچنانی امام ساده زیست .یه فکری واسه ما به قول شما شهرستانی ها بکنید میفهمید من مجبورم امسال تابستان .ماه رمضمون رو زیر چادر تو مزرعمون باشم این قدر وضع اقتصادیمون بد شده مجبور به کشاورزی شدیم اگه این پس رفت نیست پس پس رفت چیه . خواهرم وکیله و خودمم دانشجو حقوقم یعنی باور کنید .زمانی تو خوابم نمی دیدم کشاورز بشم!

      نقل قول

  • در ضمن جوری میگید مرد و نامرد انگار من خود شمرم. پدر بزرگ من تو روستای شیان روز عاشورا جای سینه قمه می زنه رو پیشانیش .ما بدون استثنا هر سال با هر وضعی که باشیم گوساله زمین می زنیم و یه ایل رو نذری می دیم اگه سال بعد تشریف بیارین میبینید انقدر اعتبار داریم که استاندار (یا به قول وستروسی ها لرد محلی )هم مهمان ماست اگه عاشورا واسه شما ذکره اون تو قلب ماست . حرفم بی عدالتی در حق ماست فقط همین وبس .

      نقل قول

  • mohamad:
    در ضمن جوری میگید مرد و نامرد انگار من خود شمرم. پدر بزرگ من تو روستایشیان روز عاشورا جای سینه قمه می زنه رو پیشانیش.ما بدون استثنا هر سال با هر وضعی که باشیم گوساله زمین می زنیم و یه ایل رو نذری می دیم اگه سال بعد تشریف بیارین میبینید انقدر اعتبار داریم که استاندار (یا بهقول وستروسی ها لرد محلی )هم مهمان ماست اگه عاشورا واسه شما ذکره اون تو قلب ماست . حرفم بی عدالتی در حق ماست فقط همین وبس .

    خوب شریعتی راست میگفت شما از امثال حسین فقط عزاداریو و میزان خیراتی که میکنینو و فخر فروشی و ریا رو یاد گرفتین توهین نباشه ها دادا ولی تو مملکت ماهمه درد دارن از اون پایتخت نشیناش تا بقیه و اون کسی هم که فرهنگ و هدف عاشورایی رو با یه اشتباه مسلم استراتژیکی یکی میدونه همون بهتر که باهاش حرف نزد چون تفاوتش از زمین تا اسمونه حسین نه راه پیش داشت نه راه پس پسر خوب در هرصورت ته داستان به شکلی تموم میشد که منتهی با مرگش بود پس چه بهتر که برای شرافت خودش و دینش مرد ولی تویه عملیاتی که میدونی تهش بن بسته و راه برگشت هست اون فرمانده احمقی که در گوش چهارتا جوون نجوای بهشت و راه حسینی میزنه و حرف از شجاعت ،یه احمق ترسو هست که پشت بقیه پناه میگیره ،توی ادوار جنگ ایران خیلیا رو به همین شکل از دست دادیم اونایی که رفتن مظلومو با دل پاک رفتن و تور به جدتون به جای تفرقه بین قوما واینکه افتخار کنین کی بیشتر شهید داده و کدوم استان حقش بیشتره اون شهیدا بخاطر استوار موندن این مملکت رفتن اونهمه شهید برای نگه داشتن خاک خرمشهر الکی نبود چون مال ما ایرانیا بود اون همه جنگ سر خاک کردستان حالا با هرکدوم از طوایفش و عقب نکشیدن از اینکه اون خاک قسمتی از ایرانه الکی نبود توروخدا اینارو کم حساب نکنین و به جای به جون هم افتادن به فکر اون همه مظلومی باشین که رفتن این پست برای شادی روح اوناست نه شماها که با تفرقه بین خودتون ادعای مالکیت و بزرگی کنین دعوا دارین و مردین به جای اینکه اینجا دعوا کنین پاشین برین همه چی رو عوض کنین نیستین بشینین سرجاتون حرف مفتم که باد هوا نیست نزنین …..

      نقل قول

  • sayed: خوب شریعتی راست میگفت شما از امثال حسین فقط عزاداریو و میزان خیراتی که میکنینو و فخر فروشی و ریا رو یاد گرفتین توهین نباشه ها دادا ولی تو مملکت ماهمه درد دارن از اون پایتخت نشیناش تا بقیه و اون کسی هم که فرهنگ و هدف عاشورایی رو با یه اشتباه مسلم استراتژیکی یکی میدونه همون بهتر که باهاش حرف نزد چون تفاوتش از زمین تا اسمونه حسین نه راه پیش داشت نه راه پس پسر خوب در هرصورت ته داستان به شکلی تموم میشد که منتهی با مرگش بود پس چه بهتر که برای شرافت خودش و دینش مرد ولی تویه عملیاتی که میدونی تهش بن بسته و راه برگشت هست اون فرمانده احمقی که در گوش چهارتا جوون نجوای بهشت و راه حسینی میزنه و حرف از شجاعت ،یه احمق ترسو هست که پشت بقیه پناه میگیره ،توی ادوار جنگ ایران خیلیا رو به همین شکل از دست دادیم اونایی که رفتن مظلومو با دل پاک رفتن و تور به جدتون به جای تفرقه بین قوما واینکه افتخار کنین کی بیشتر شهید داده و کدوم استان حقش بیشتره اون شهیدا بخاطر استوار موندن این مملکت رفتن اونهمه شهید برای نگه داشتن خاک خرمشهر الکی نبود چون مال ما ایرانیا بود اون همه جنگ سر خاک کردستان حالا با هرکدوم از طوایفش و عقب نکشیدن از اینکه اون خاک قسمتی از ایرانهالکی نبود توروخدا اینارو کم حساب نکنین و به جای به جون هم افتادن به فکر اون همه مظلومی باشین که رفتن این پست برای شادی روح اوناست نه شماها که با تفرقه بین خودتون ادعای مالکیت و بزرگی کنین دعوا دارین و مردین به جای اینکه اینجا دعوا کنین پاشین برین همه چی رو عوض کنین نیستین بشینین سرجاتون حرف مفتم که باد هوا نیست نزنین …..

    دوست عزیز من با کلیت بحث شما موافقم. بله وحدت مهمترین اصله نباید تفرقه ایجاد کرد. خب معلومه این کلمه منافق پروری که دوستمون استفاده کرده رو دشمن این مملکت رواج میده اونم در مورد دیاری که به پهلوونی مشهوره. اما این یعنی چی که امام حسین نه راه پس داشت نه راه پیش؟ خدا منو ببخشه یعنی امام حسین نشسته دو دو تا چارتا کرده به این نتیجه رسیده ما که میخایم بمیریم پس بیایم بریم کربلا؟ خب همون اول بیعت میکرد دیگه. من به عنوان برادر کوچیک همتون توصیه میکنم بریم دوباره این بحث کربلا رو عمیقا روش تحقیق کنیم.
    در مورد جنگم بله اشتباه بوده فرماندهان ما که معصوم نبودن اما این بی انصافیه که با لفظ احمق ترسو خطابشون کنیم اونم فرماندهایی که خودشون تو خط مقدم می جنگیدن مثل شهید حسن باقری که فرمانده قرارگاهه اما خودش میره شناسایی و این همه فرمانده شهیدی که این حرفو اثبات میکنه. از طرفی الان که همه چی تموم شده و همه تکه های پازل کنار هم جمعه نشستیم لب گود میگیم آقا فلان استراتژی اشتباه بوده شماها احمق بودید نفهمیدید. یکم خودمون هرچند سخته توی اون شرایط تصور کنیم بعد اظهار نظر بفرماییم.
    دوستان تو رو خدا این بحثای نژادی رو بریزین دور این فتنه ها از سمت دشمن آب میخوره، اولین و بزرگترین نژاد پرست دوران میدونید دیگه ابلیسه که خدا میگه دشمن آشکار شماست.
    با یه صلوات این بحث انحرافی رو ختمش کنید.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد

      نقل قول

  • از این کامنت به بعد هرکس به این بحث انحرافی ادامه بده کامنتش حذف و میره تو لیست سیاه. فکر میکنم همه حرفا زده شد. چه موافق و چه مخالف

      نقل قول

  • sayed: خوب شریعتی راست میگفت شما از امثال حسین فقط عزاداریو و میزان خیراتی که میکنینو و فخر فروشی و ریا رو یاد گرفتین توهین نباشه ها دادا ولی تو مملکت ماهمه درد دارن از اون پایتخت نشیناش تا بقیه و اون کسی هم که فرهنگ و هدف عاشورایی رو با یه اشتباه مسلم استراتژیکی یکی میدونه همون بهتر که باهاش حرف نزد چون تفاوتش از زمین تا اسمونه حسین نه راه پیش داشت نه راه پس پسر خوب در هرصورت ته داستان به شکلی تموم میشد که منتهی با مرگش بود پس چه بهتر که برای شرافت خودش و دینش مرد ولی تویه عملیاتی که میدونی تهش بن بسته و راه برگشت هست اون فرمانده احمقی که در گوش چهارتا جوون نجوای بهشت و راه حسینی میزنه و حرف از شجاعت ،یه احمق ترسو هست که پشت بقیه پناه میگیره ،توی ادوار جنگ ایران خیلیا رو به همین شکل از دست دادیم اونایی که رفتن مظلومو با دل پاک رفتن و تور به جدتون به جای تفرقه بین قوما واینکه افتخار کنین کی بیشتر شهید داده و کدوم استان حقش بیشتره اون شهیدا بخاطر استوار موندن این مملکت رفتن اونهمه شهید برای نگه داشتن خاک خرمشهر الکی نبود چون مال ما ایرانیا بود اون همه جنگ سر خاک کردستان حالا با هرکدوم از طوایفش و عقب نکشیدن از اینکه اون خاک قسمتی از ایرانهالکی نبود توروخدا اینارو کم حساب نکنین و به جای به جون هم افتادن به فکر اون همه مظلومی باشین که رفتن این پست برای شادی روح اوناست نه شماها که با تفرقه بین خودتون ادعای مالکیت و بزرگی کنین دعوا دارین و مردین به جای اینکه اینجا دعوا کنین پاشین برین همه چی رو عوض کنین نیستین بشینین سرجاتون حرف مفتم که باد هوا نیست نزنین …..

    هزارتا تا لایک به دوست عزیزمون منم هنوز کلی حرف دارم اما به احترام مدیر سایت سکوت میکنم چون جاش اینجا نیس.اما اینو بگم لایه های پنهان جنگ اینقدر زیاد هست که نباید فقط به روایات رسمی که الان هست اعتماد کرد واسلام

      نقل قول

  • حیف این همه جوون بی‌آلایش که اینطور ناجوانمردانه رفتن… ایران فراموش نمی‌کند… مرسی بابت تاپیک

      نقل قول

  • خدا بیامرزتشون
    ولی باید بگه اتفاقا ایرانیا از فراموشکارترین اقوام جهانن !

      نقل قول

  • به نظرم مقایسه سریال با این مسایل جالب نیست اصلا هرکدوم یک فاز جدا دارن متاسفانه ما ایرانیا عادت داریم همه چیزو باهم قاطی کنیم ! این یک قضیه ملی هست (که البته بعضیا با مسایل معنوی اشتباهش میگیرن) ربطی به نغمه یخ و آتش نداره از لحاظ حرفه ای گذاشتن این مطلب جالب نبود!

      نقل قول

  • محمد:
    به نظرم مقایسه سریال با این مسایل جالب نیست اصلا هرکدوم یک فاز جدا دارن متاسفانه ما ایرانیا عادت داریم همه چیزو باهم قاطی کنیم ! این یک قضیه ملی هست (که البته بعضیا با مسایل معنوی اشتباهش میگیرن) ربطی به نغمه یخ و آتش نداره از لحاظ حرفه ای گذاشتن این مطلب جالب نبود!

    از لحاظ حرفه‌ای (!!) هیچ مقایسه‌ای بین این دو موضوع صورت نگرفته. بلکه من خواستم به خاطر حال و هوای نغمه‌ای سایت، متن تقدیرآمیز خودم رو با المان‌های آشنای نغمه‌ای‌ها تزیین کنم. وگرنه هیچ مقایسه‌ای در کار نیست.
    ضمناً، بهتره یه مراجعه‌ای به وصیت‌نامه‌ این شهدا بکنید و ببینید که آرمان و هدفشون رو از قدم گذاشتن در این راه چه چیزی اعلام کردن.

      نقل قول

  • م.م.استارک: از لحاظ حرفه‌ای (!!) هیچ مقایسه‌ای بین این دو موضوع صورت نگرفته. بلکه من خواستم به خاطر حال و هوای نغمه‌ای سایت، متن تقدیرآمیز خودم رو با المان‌های آشنای نغمه‌ای‌ها تزیین کنم. وگرنه هیچ مقایسه‌ای در کار نیست.
    ضمناً، بهتره یه مراجعه‌ای به وصیت‌نامه‌ این شهدا بکنید و ببینید که آرمان و هدفشون رو از قدم گذاشتن در این راه چه چیزی اعلام کردن.

    خب ببینید دوست من ، منظورم از لحاظ حرفه ای این هست که این یک سایت ۱۰۰ درصد تخصصی در زمینه یک رمان و یک کتاب و یک فیلم هست (که اگه غیر ازینه پس من در اشتباهم! ) اینکه هدف این شهیدان چی بوده در جای خودش قابل بحث و قابل ستایش و حتی قابل نقد هست اما نامربوط به موضوع سایت!

      نقل قول

  • محمد: خب ببینید دوست من ، منظورم از لحاظ حرفه ای این هست که این یک سایت ۱۰۰ درصد تخصصی در زمینه یک رمان و یک کتاب و یک فیلم هست (که اگه غیر ازینه پس من در اشتباهم! ) اینکه هدف این شهیدان چی بوده در جای خودش قابل بحث و قابل ستایش و حتی قابل نقد هست اما نامربوط به موضوع سایت!

    خب، حالا حرفت رو بهتر درک میکنم.
    احتمالا مدت زیادی نیست که خواننده سایت ما هستی، وینترفل قبل از اینکه رسانه تخصصی نغمه یخ و آتش باشه، سایت منه! و من گه گاه پیش میاد که با دوستان درد دلی کنم و حرفای غیر نغمه ای بزنم. پس مسبوق به سابقه است :shame:

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: