اخبار

صحبتهای جدید مارتین درباره اسپین آف های سریال

gettyimages 832434702 594x594 - صحبتهای جدید مارتین درباره اسپین آف های سریال
نویسنده نوید لنیستر

مارتین همچنان در تور مسافرتی انگلستان حضور دارد. وی در این تور مصاحبه های زیادی درباره سریال و کتابها انجام داده و به تازگی نیز در یک مصاحبه با یکی از رسانه ها، صحبتهایی درباره اسپین اف های سریال ارائه داده. اسپین اف ماه خونین یا شب طولانی که فعلا نام نهایی آن قطعی نشده به تازگی فیلمبرداری قسمت پایلوت آن به اتمام رسیده. مارتین درباره این اسپین اف گفت:

این سریال جین گولدمن ( سازنده اصلی اسپین آف) حدودا به اتفاقات پنج هزار سال قبل از بازی تاج و تخت می پردازه.این اسپین اف بر اساس هشت جمله تصادفی از درون کتابها اقتباس و ساخته شده.من و جین قبلا با هم دیدار داشتیم و وی ایده های زیادی برای سریال دارد و فکر کنم که سریال به زمان آمدن اندال ها بپردازد.بیشتر از این نمیتونم دربارش حرف بزنم چون شبکه نمیذاره.اونا خیلی مخفی کارن و نمی خوان که چیزی از اطلاعات سریال پخش بشه تا مبادا داستان سریال اسپویل بشه.

مارتین همچنین درباره سریالی که ساختنش رو به شبکه پیشنهاد داده بود حرف زد، سریالی که همان داستان بازی تاج و تخت رو اینبار از زبان مردم عادی بیان میکنه:

من ساخت این سریال رو به شبکه پیشنهاد دادم اما فکر نکنم ساخته بشه.همیشه وقتی بعضی صحنه ها رو مینویسی با خودت میگی که مردم پس زمینه داستان چه حس و حالی دارن؟چه فکری می کنن؟اونا قراره وارد میدان جنگ بشن.آیا ازش ناراحتن؟بعد از نبرد چه اتفاقی براشون میوفته؟آیا روشون تاثیر میذاره؟
مثلا در جنگ بلک واتر که تیریون مشغول سخنرانی برای سربازان لنیستر و محافظان شهره، اینبار از زاویه یکی از سربازان روایت بشه.اینکه چه حسی درباره سخنرانی داره؟براش چه اتفاقی میوفته؟یه پاشو از دست میده یا همچین چیزی؟بعد از نبرد برای زنش چه اتفاقی میوفته؟یا یکی از میزبانان فاحشه خانه های بیلیش رو دنبال کنیم؟چطور سر از اونجا در میاره و به اونکار مشغول میشه؟میلیون ها داستان می توان از دل چنین شخصیت های فرعی در آورد.

احتمال ساخت این سریال خیلی پایینه چون داستان کشش زیادی نخواهد داشت و اینکه برای شبکه هزینه های زیادی به همراه داره.
وی همچنین از ساخت دو اسپین آف دیگر حرف زد:

دو اسپین آف دیگه هم در مرحله فیلمنامه نویسی قرار دارند.داستان این دو از کتابای آتش و خون اقتباس و ساخته میشن.حداقل بیست تا رمان اونجاس و دوازده تا سریال هم میشه از روشون ساخت اگه شبکه بخواد.

این حرف واقعا هیجان انگیز بود، به احتمال زیاد شاهد اتفاقات فتح وستروس توسط اگان یا رقص اژدهایان در قالب تلویزیون خواهیم بود.
مارتین همچنین درباره پایان سریال و جدا شدن سریال از کتاب نیز حرف هایی زد:

اگه سریال واقعا به کتاب وفادار می موند و تمامی خط های داستانی و شخصیت ها رو نمایش می داد، میشد سریال رو به جای هشت فصل تا سیزده فصل ساخت.حداقل باید دو فصل دیگه به سریال اضافه میشد.تصمیمات برای حذفیات خط های داستانی وشخصیت ها از چهار پنج سال پیش گرفته شد و اونا شخصیت هایی مانند بانوی سنگدل، کوینتین مارتل و گریف جوان رو حذف کردن.وقتی چنین شخصیتهایی حذف میشن طبیعتا داستان ساده تر و کوتاه تر هم خواهد شد.کسی چه میدونه؟شاید تصمیم درستی بوده.در کل بهتره با قضیه کنار بیایین و سریال تموم شده و منم کتابهامو منتشر میکنم، درسته کندم اما بالاخره اونا رو به دستتون میرسونم.

در نهایت مارتین درباره شهرتش حرف زد:

شهرت عالیه اما مثل یه شمشیر دو لبه اس.اینکه توی رستوران ها و تئاتر و سینما مردم می بیننت و بهت احترام میذارن واقعا لذت بخشه اما نمیشه اینو کنترل کرد و برام بی رحمانس.نمیدونم اون نوجوون های که توی سنین پایین مشهور میشن چطوری این قضیه رو تحمل میکنن، من که نمیتونستم. اما توی سنین بالا مثل من تحمل این قضیه ساده تره.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=14397

درباره نویسنده

نوید لنیستر

نویسنده و مترجم مطالب سایت

یک دیدگاه

  • نمی دونم میشه به سریالی که از ۸ جمله تصادفی که تو کتاب ها بوده اقتباس میشه امیدوار بود و براش صبر کرد.
    سریال اصلی به خاطر اینکه از کتاب ها جدا شد خراب کرد ولی این سریال که اصلا کتابی چیزی نداره معلوم نیست چی کار میکنه؟ :scratch: :scratch:

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: