مقالات اختصاصی

مارتل ها و اژدهایان؛ بررسی فصل ۲۵ از کتاب رقصی با اژدهایان

کوئنتین مارتل رقصی با اژدهایان
نویسنده آناهید

از ابتدای کتاب پنجم فصل های زیادی در قاره اسوس روایت شده است و تقریباً تمام آنها به حرکات مهمی مربوط می‌شوند که برای بازپسگیری تاج و تخت تارگرین ها درحال رخ دادن است و مارتل ها نقشی اساسی در این فصل ها دارند. با بررسی فصل ۲۵ – دستخوشان باد از کتاب پنجم رقصی با اژدهایان در خدمت شما هستیم.
به طور کلی غیر از دنریس که در میرین مشغول حل اختلافات داخلی و مقابله با دشمنان خارجی است، سه گروه دیگر نیز تلاشهای خود را برای ایفای نقشی مهمتر در بازی تاج و تخت شروع کرده‌اند.

این سه عبارتند از:

  • لرد کانینگتون و ایگان پسر ریگار و همراهانش که در صدد هستند تا به نزد دنریس رفته و با پیوند ازدواج بین عمه و برادرزاده حق ایگان را برای سلطنت بر وستروس احیا کنند و ادعای خود را ثابت نمایند.
  • ویکتاریون گریجوی نیز ظاهراً از سوی برادرش یورون مامور به خواستگاری ازملکه اژدها شده است.
  • کوئینتین مارتل و همراهانش که به علت توافق‌نامه‌ایی که سال‌ها پیش بین اوبرین مارتل و ویسریس تارگرین بسته شد به امید ازدواج با دنریس و اتحاد دو خاندان و انتقام از دشمنان مشترک راهی این سفر شده‌ است.

در این بررسی ما بیش از همه به گروه آخر کار داریم. دوران مارتل پرنس دورن اگرچه از لحاظ جسمی ضعیف و شکننده به نظر می آید، اما در فصل‌های گذشته کتاب دیدیم که او فردی آینده‌نگر و سیاس است. شخصی که بدون تفکر دست به عملی نمی‌زند.

d9bjcpl 87e97ad9 b6fc 4c0f 9c4a c273263c8bb9 - مارتل ها و اژدهایان؛ بررسی فصل ۲۵ از کتاب رقصی با اژدهایان

بعد از سقوط تارگرین ها مرگ و دردناک الیا مارتل و فرزندانش، دورن همچون آتشی گداخته در زیر آتش باقی مانده است.

«من برای به زیر کشیدن تایوین لنیستر نقشه می کشیدم از همان روزی که اونها به من راجع به الیا و فرزندانش گفتن.»

در ظاهر دوران مارتل با رابرت براتیون هم‌پیمان شد، اما در خفا همواره درصدد راهی بود تا انتقام خون عزیزانش را بگیرد و دوباره بر سر صحنه قدرت برگردد.
دوران سه فرزند دارد: آریانه دختر بزرگش وارث اوست. در کتاب چهارم از دید او اتفاقات مهمی را شاهد بودیم. کوئینتین پسر ارشد دوران که فصل ۲۵ از دید او روایت می‌شود. او برای هدف بزرگی مخفیانه به اسوس فرستاده شده است. و در انتها فرزند کوچکترش تریستان نامزد میرسلا براتیون (لنیستر) است.

 

در پایان کتاب قبل از نقشه های دوران برای سرزمین دورن و فرزندانش باخبر می شویم:

«برادرت به جای خطرناکی رفته و معلوم نیست در انتها ازش استقبال می شه یا نه. رفته تا آرزوی قلبیِ ما رو با خودش برگردونه»
آریان چشم هایش را باریک کرد. «آرزوی قلبی ما چیه؟»
«انتقام.» صدایش آرام بود. انگار واهمه داشت که نکند کسی در حال شنیدن باشد. «عدالت.» پرنس دورن اژدهایی از
جنس عقیق را با انگشتان متورم نقرسی اش به کف دست او فشرد و زمزمه کرد: «خون و آتش»

و اما در راس این نقشه کوئینتین قرار دارد. کوئینتین قدی کوتاه و استخوان بندی درشتی دارد. چهره او چندان جذاب نیست و شبیه آدم هایی با صورت معمولی است. او در آغاز جوانی به نزد لرد یورون وود فرستاده شد تا به عنوان ملازم آموزش ببیند. بعد از مرگ اوبرین مارتل در پایتخت، دوران مارتل او را با همراهی گروهی از معتمدین خود به آنسوی دریای باریک فرستاد تا به نزد دنریس تارگرین رفته و پیشنهاد ازدواج و اتحاد با دورن را پیشکش نماید.

36172740661 f18ab2bc78 b - مارتل ها و اژدهایان؛ بررسی فصل ۲۵ از کتاب رقصی با اژدهایان

نقشه ازدواج کوئینتین و دنریس نقشه نسبتا جدیدی است. قبل از این که این ازدواج برنامه ریزی شود، در واقع این آریانه بود که برای ازدواج به ویسریس تارگرین پیشنهاد شده بود و این پیمان بوسیله اوبرین، ویسریس و به شهادت دریا سالار براووس پنهانی مهر و امضا شد، اما مرگ ویسریس به نقشه مارتل ها پایان داد، پس دوران نقشه اتحاد جدیدی کشید و هم‌اینک کوئنتین در میانه راه رسیدن به عروسش در اسوس سرگردان است و سعی دارد تا خود را هرچه زودتر به میرین برساند.

اما فارغ از این که دنریس چه پاسخی به خواستگاری کوئنتین و اتحاد با دورن خواهد داد، چه چیز بیش از همه می‌تواند در این میان نقشه دوران مارتل را تهدید کند؟

borja pindado unexpectedreturn - مارتل ها و اژدهایان؛ بررسی فصل ۲۵ از کتاب رقصی با اژدهایان

اتفاقات جدید در حال رخ دادن است. فرزند الیا مارتل، ایگان ششم (و در حال حاضر گریف جوان) گروهان طلایی را با خود همراه کرده و ظاهراً از نقشه ازدواج با عمه خود منصرف شده است. در صورتی که ازدواج کوئینتین با دنریس سر بگیرد، دوران بر سر دوراهی بزرگی قرار خواهد گرفت: دو مدعی جدی تاج و تخت که هردو از تارگرین ها هستند و هردو با یکی از بستگان نزدیک او مرتبط هستند.

در کتاب هنوز دورن و دیگر قلمروهای وستروس از حرکت گریف جوان به سوی خانه خبر ندارند. آیا دوران مارتل بعد از این که مطمئن شود پسر الیا به دنبال تخت پدرش راهی وستروس است، از او حمایت می کند و از نقشه ازدواج پسرش با ملکه اژدها منصرف می‌گردد؟ نباید فراموش کنیم که در فصل قبلی خواندیم که اطرافیان اژدهای جوان هم به او در خصوص اتحاد با دورن و مارتل ها پیشنهاداتی داده اند. دوران مارتل چگونه می تواند مطمئن شود که گریف جوان همان پسر واقعی الیاست؟! یا این که پرنس باهوش دورن وسوسه داشتن اژدها را بر قرابت فامیلی ترجیح خواهد داد؟!

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=12029

درباره نویسنده

آناهید

۹ دیدگاه

  • اه چه قاطی شده
    کویینیتن دنی رو میخواد
    ویکتاریون دنی رو میخواد
    ایگان دنی رو میخواد
    و ما میدونیم که به زودی شاید جان دنیرو بخواد
    و دنی داریو رو میخواد.
    فقطط کم مونده تریونم دنی رو بخواد!!!!

      نقل قول

  • ایا این گریف جوان همون اگان تارگرینه یا کسی که ادعا دروغین داره؟ چون یکجا خونده بودن مدعی دروغینه!!!

      نقل قول

  • شیوا: ایا این گریف جوان همون اگان تارگرینه یا کسی که ادعا دروغین داره؟ چون یکجا خونده بودن مدعی دروغینه!!!

    قطعا یه تارگرینه ولی شواهدی هست که نشون میده که ممکنه یک بلکفایر باشه یکی از شاخه های خاندان تارگرین که سالهاست طی شورشهای ناموفق از تاج و تخت دور موندن و امکانش هست واریس یکی از طرفدارهای بلکفایر باشه و میخواسته یه بلکفایر رو تخت آهنین بشینه.

      نقل قول

  • راستی بابت بررسی فصل هم خیلی ممنون امیدوارم موفق باشید و همینطور ادامه بدید فقط کاش کمی اطلاعاتی در مورد بادبرده ها مینوشتید سپاسگزارم 😊

      نقل قول

  • Sam_Stark: قطعا یه تارگرینه ولی شواهدی هست که نشون میده که ممکنه یک بلکفایر باشه یکی از شاخه های خاندان تارگرین که سالهاست طی شورشهای ناموفق از تاج و تخت دور موندن و امکانش هست واریس یکی از طرفدارهای بلکفایر باشه و میخواسته یه بلکفایر رو تخت آهنین بشینه.

    بعید میدونم

      نقل قول

  • بلک فایر بودن ایگان یکی از تئوری های اصلی کتاب پنجمه اما هنوز دلیل قطعی براش وجود نداره و تا اینجا که از کتاب پنجم رو خوندیم، نشونه ای ازش نیست. به هر حال اون هم حالا به یکی از مدعیان مهم تاج و تخت بدل شده و از طرف دیگه حامیان قدرتمندی داره. دورن اگر پشت اژدهای جوان قراربگیره سرسی و هایگاردن کار بسیار مشکلی در پیش خواهند داشت. مهم اینه که واکنش اولیه لردهای منطقه ای که ایگان و گروهان طلایی برای اولین بار اونجا به ساحل میان چی خواهد بود و اونها چطور می تونن قبل از رسیدن خبر به قدمگاه پادشاه افراد بیشتر و زمین های وسیع تری رو در اختیار بگیرن

      نقل قول

  • من فکر میکنم اینکه میگن اژدها سه سر داره ممکنه یه سر دنریس باشه یکی جان یکی هم ایگان

      نقل قول

  • shiva:
    من فکر میکنم اینکه میگن اژدها سه سر داره ممکنه یه سر دنریس باشه یکی جان یکی هم ایگان

    وقتی دنریس تو خانه نامیراها بود یه رویا دید که تو اون ریگار ایگان رو شاهزاده ی موعود و نغمه یخ و آتش خطاب کرد و گفت اژدها سه سر داره پس یه نفر دیگه هم میاد و هم جان و هم دنریس بعد از این اتفاق به دنیا اومدن پس یه نفر از این دوتا میتونه جزو سر های اژدها باشه که به نظرم دنریسه
    از اونور هم ریگار اشتباه کرده و اگان نغمه یخ و آتش نیست چون اگه بود ریگار با لیانا ازدواج نمی کرد پس ممکنه برای شاهزاده ی موعود و سه سر اژدها هم اشتباه کرده باشه
    :scratch:

      نقل قول

  • دختری با نقاب شیشه ای:
    اه چه قاطی شده
    کویینیتن دنی رو میخواد
    ویکتاریون دنی رو میخواد
    ایگان دنی رو میخواد
    و ما میدونیم که به زودی شاید جان دنیرو بخواد
    و دنی داریو رو میخواد.
    فقطط کم مونده تریونم دنی رو بخواد!!!!

    جان بدرود و ګفت رفت پیش عشقش ایګریت اګه زندشم کنن خودشو میکشه

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: