اخبار

مارتین:کار روی کتاب باد های زمستان همچنان ادامه دارد

مترجم: سام لطفی

جورج آر آر مارتین امروز به مرکز کتاب بی المللی گوادالاجارا رفت. وی در آنجا به امضا کردن کتاب ها و شرکت در مصاحبه ها مشغول خواهد بود و نیز با اعضای صنعت نشر مکزیک ملاقات خواهد کرد. مارتین در وبلاگ خود درباره این رویداد و همینطور وضعیت نگارش “بادهای زمستانی” توضیحاتی ارائه داد:

“این آخرین رویداد کاری من در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. برنامه ی کاری سال ۲۰۱۷ من بشدت محدود خواهد بود، و تا پایان نگارش “بادهای زمستانی” به همین منوال پیش خواهد رفت. پس اگر میخواهید مرا حضوری ملاقات کنید و یا کتابی را امضا کنید، این آخرین فرصت شماست.”

طبق این اظهارات، ظاهرا مارتین دست کم سال ۲۰۱۷ را به نگارش “بادهای زمستانی” خواهد گذراند و آن دسته از طرفداران که فکر میکردند مارتین چند ماه است که کتاب ششم را به اتمام رسانده، بهتر است در توقعات خود تجدید نظر کنند!

موضوع “مارتینولوژی” یا همان بحث بر سر اینکه مارتین کی قرار است کتاب ششم را منتشر کند، از داغ ترین بحث ها بین طرفداران است. بسیاری، اوایل سال ۲۰۱۷ را محتمل ترین زمان انتشار “بادها” دانسته اند. که البته چندان هم نمیتوان به این پیش بینی امیدوار بود. واشنگتن پست دو سال پیش، با انتشار کاریکاتوری، به کاهش سرعت نگارش مارتین در طی سالهای آینده اشاره کرده بود و مارتین را با دیگر نویسندگان مطرحی چون جی.کی.رولینگ و جی.آر.آر.تالکین مقایسه کرده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=9556

درباره نویسنده

نوید لنیستر

نویسنده و مترجم مطالب سایت

۶ دیدگاه

  • به نظرم آقای مارتین از سال ۲۰۱۱ تا الان زمان کافی برای پایان نوشتن کتاب ششم رو داشته ..و خب فکر میکنم بهترین لطفی که میتونه در حق کتاب نغمه یخ و آتش انجام بده اینه که نوشتن کتاب ۶ و ۷ رو به سلامت به پایان برسونه و از اونجایی که هیچکس از آینده خبر نداره و از ایشون هم سنی گذشته ، بهتر نیست از زمان بهره بهتری ببره و هر جلد کتابش رو (حداقل هر ۵ سال یکبار ) منتشر کنه ..و اینقدر خواننده های کتابش رو منتظر نذاره ..

      نقل قول

  • مارتین خوب همه ی طرفدارارو معطل گذاشته خوب من خودم که دیگه از کنجکاوی مردم فقط امیدوارم که این همه تاخیر و ۶سال کارروی کتاب ششم به این معنی باشه که کتاب ششم قراره حسابی هیجان انگیزو تکون دهنده باشه وپر از ماجراهایی باشه که حتی فکرشوهم نمیکنم
    به شخصه امیدوارم توی کتاب ۶ استارکها به قدرت برگردند و قولی که ند به لیانا داده بوده فاش بشه که چی بوده

      نقل قول

  • “ساخت زود هنگام سریال بزرگترین اشتباه ممکن بود”
    کماکان روی این حرف تاکید دارم ،
    واقعا”‌فاجعه است که داستان سریال تمام شود و ما هنوز منتظر کتاب ششم باشیم ،
    درسته که طرفداران برای دیدن جزئیات ماجرا کماکان مشتاقانه کتاب را خواهند خرید ،
    ولی لو رفتن پایان داستان همه لذت طی کردن مسیری را که مارتین در این سالها با وسواس فراوان چیده از بین می برد ،‌
    سریال با کتاب متفاوت خواهد بود اما نمیتواند در پایان بندی وفادار نباشد ،

    درباره مارتین اما به نظر من او خود را در هزهران صفحه داستان گرفتار کرده و همه را همزمان به پیش می برد ،
    پس در واقع ما منتظر یک کتاب هستیم که قرار است در دو جلد منتشر شود و این ماجرا را به سرانجام برساند .

      نقل قول

  • به نظرم دو چیز باعث شده نوشتن کتاب ششم انقدر طولانی بشه:
    اول اینکه مارتین توی این چند ساله خیلی درگیر ساخت و حتی نویسندگی اپیزود هایی از سریال شد. در همایش های مربوط به سریال، در صحنه‌های فیلم برداری حاضر شد که باعث شدن نوشتن کتاب به تاخیر بیوفته.
    و دوم هم می تونه رسیدن به فرجام کار باشه. توی این ۵ جلد مارتین صرفا مدام داستان رو بزرگتر و پیچیدگیش رو بیشتر کرده. حالا به جایی رسیده که باید همه خطوط داستانی رو با هدف مشخص تر برای پایان دادن داستان پیش ببره و بخش مهمی از جاودانگی یک مجموعه داستانی در طول زمان پایان خوب یا بدش هست. برای مثال تصور کنید پایان لوتر انقدر خوب نمی بود.

      نقل قول

  • هر سال میگن سال بعد
    به نظرم فقط دارن طرفدارها رو سرگرم میکنن با این حرفها. وقتی سریال تموم شد اونوقت چن جلد باقیمونده رو پشت سرهم منتشر میکنن. مارتین و انتشارات باهم این تصمیم رو گرفتن

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: