اخبار

واکنش های منفی به پایان سریال بازی تاج و تخت می‌تواند پایان کتاب‌های نغمه یخ و آتش را تغییر دهد؟

20 Helen Sloan   HBO icxih2 810x456 - واکنش های منفی به پایان سریال بازی تاج و تخت می‌تواند پایان کتاب‌های نغمه یخ و آتش را تغییر دهد؟
نویسنده م.م.استارک

وقتی سازندگان پایان سریال بازی تاج و تخت را با شش اپیزود بحث‌برانگیز و پراشکال رقم زدند، موجی از مخالفت، عصبانیت و اعتراض سرتاسر جامعه هواداران سریال گیم آو ترونز و مجموعه رمان ترانه یخ و آتش را درنوردید. بعد از آن موج نگرانی دوم از راه رسید: مبادا پایان کتاب ها نیز همانند سریال باشد.

البته چندی پیش و همان طور که در سایت وینترفل خواندید، مارتین اعلام کرده بود که پایان سریال بازی تاج و تخت و مجموعه کتاب های a song of ice and fire نه کاملاً متفاوت از هم و نه دقیقاً مشابه خواهد بود، اما نحوه مرگ برخی شخصیت های مهم یا شیوه از بین رفتن پادشاه شب و یا سرنوشت تخت آهنین، آن چیزی آنچنان بد و غیر منطقی از آب درآمد که هواداران نمی‌توانند گوشه‌ای از این افتضاحات را نیز در کتاب های محبوبشان تحمل کنند.

همین بحث ها و نگرانی ها باعث شد که جرج آر آر مارتین، خالق یکی از محبوب‌ترین مجموعه رمان های فانتزی – حماسی تاریخ، دوباره در خصوص واکنش علاقه‌مندان به پایان سریال و اثر آن روی روایت داستان دو کتاب هنوز منتشر نشده اش (بادهای زمستان و رویایی از بهار) صحبت کند.

او در مصاحبه تازه خود می گوید:

اینترنت طوری بر دامنه این واکنش تاثیر گذاشته که تا کنون هرگز سابقه نداشته است. مثل ماجرای والدین جان اسنو. در کتاب ها اشارات مختلفی از همان ابتدا وجود داشته، اما از هر ۱۰۰ نفر تنها ۱ نفر توانسته بود اینها را جمع بندی و به نتیجه برساند. قبل از اینترنت -که اوضاع به هیچ وجه هم بد نبود- باز هم ۹۹ نفر از آن گروه با افشای این راز باز هم می گفتند «اوه خدای من عجب نکته ای» اما در عصر اینترنت، اگر فقط همان یک نفر از این راز باخبر شود، آن را در فضای مجازی پست کرده و باقی ۹۹ نفر با خواندن آن می‌گویند «اوه، منطقی به نظر میاد.»

او در ادامه به شیوه های مختلفی که یک نویسنده می‌تواند با این مسئله برخورد کند می‌پردازد.

«و در اینجا یک وسوسه وجود دارد که شما نوشته خود را تغییر دهید. با خود می‌گویید: اوه خدای من، این که پاک لو رفت. پس باید یک چیز متفاوت رو کنم… من می‌گویم این کار اشتباه است. شما از قبل برای یک پایان قطعی و واضح برنامه‌ریزی کرده اید و یک تغییر ناگهانی در مسیر داستان -آن هم فقط به خاطر این که کسی آن را حدس زده یا شاید کسی دوستش نداشته باشد- باعث خواهد شد که کل قصه شما خراب از آب دربیاید.

نه من سایت های هواداری را نمی‌خوانم. من دوست دارم داستانی را بنویسم که همیشه می‌خواستم آن را بنویسم و وقتی منتشر شد آنها می‌توانند دوستش داشته باشند و یا از آن خوششان نیاید.»

گرچه همگان می‌دانند که گرداننگان سریال از محتوای آنچه مارتین برای پایان‌بندی داستانش در نظر دارد آگاهی یافته اند، اما هنوز هم امید دارند که واکنش های بسیار منفی به پایان سریال بازی تاج و تخت توانسته باشد مارتین را برای تغییر آن پایان‌بندی متقاعد کند.

در انتها مارتین باز هم به سوالی پر تکرار پاسخ داد؛ کتاب ششم و هفتم نغمه ای از یخ و آتش کی قرار است منتشر شوند؟ او در پاسخ ضمن تاکید دوباره بر این که تلاش نمی‌کند با عجله بیشتر نوشتن داستان را پایان دهد می‌گوید:

«من قصد ندارم که هرطور شده قصه ام را تمام کنم. بلکه قصد دارم آن ها هرقدر که می‌توانم بهتر و بهتر کنم. دیگر مسابقه‌ای درکار نیست. سریال به پایان خود رسیده و من هم در حال نوشتن کتابم هستم. کتاب همان وقتی تمام می شود که باید.»

منبع خبر

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=12446

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۴ دیدگاه

  • آخرش مارتین میمیره و کتاب نصف کاره میمونه. آخه وقتی این همه آدم جون میمیره من نمیدونم رو چه حسابی این مارتین عجله نداره کتابش تموم کنه با هفتاد هشتاد سال سن. فکر کنم برنامه ریزی کرده جلد آخر جشن تولد ۱۰۰ سالگیش تموم کنه

      نقل قول

  • عرشیا: آخرش مارتین میمیره و کتاب نصف کاره میمونه. آخه وقتی این همه آدم جون میمیره من نمیدونم رو چه حسابی این مارتین عجله نداره کتابش تموم کنه با هفتاد هشتاد سال سن. فکر کنم برنامه ریزی کرده جلد آخر جشن تولد ۱۰۰ سالگیش تموم کنه

    زبونتو گاز بگیر. مارتین بمیره؟؟؟؟؟
    البته منم هر ازند گاهی یه نشانه هایی توی خوابام دارم دریافت میکنم :)
    یکی در میون دارم خواب مرگشو می بینم. دیشب خواب دیدم داعش مسیولیت قتل جرج مارتین را گردن گرفت

      نقل قول

  • دیوانه: زبونتو گاز بگیر. مارتین بمیره؟؟؟؟؟ البته منم هر ازند گاهی یه نشانه هایی توی خوابام دارم دریافت میکنم :) یکی در میون دارم خواب مرگشو می بینم. دیشب خواب دیدم داعش مسیولیت قتل جرج مارتین را گردن گرفت

    😂😂🤣🤣🤣🤣 :D:

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: