تاپیک‌های تعاملی

بررسی فصل ۵۴ داووس

با سلام به همه‌ی شما

با بررسی فصل ۵۴ داووس در خدمت شما هستیم. باز هم فصلی از داووس و بازهم معماهایی جالب و پیشگویی‌های عجیب. خب شروع میکنیم:

صدای ملیساندر آرام بود: « این پایانش نیست،به زودی پادشاهای دروغین بیشتری برای برداشتن تاج کسایی که مردن شورش می‌کنن.»

خب به نظر شما این جمله به چه کسایی اشاره می‌کنه….شمال که کلا سرکوب شده و هیچ توانی برای شورش کردن نداره….غرب هم که در دستان قدرتمند تایوین لنیستر قرار داره. جنوب هم که فعلا کاری با این کارا نداره و دورن برای خودش مستقل عمل می‌کنه وهای‌گاردن و تایرل‌ها هم که کلا حزب باد هستن و طرف پادشاه. این وسط فقط استنیس باقی می‌مونه و خاندان ایری که شاید توانایی شورش داشته باشن اما خاندان ایری با چه هدفی ممکنه دست به شورش بزنه؟ ویا ممکنه چه خاندان دیگری دست به این شورش بزنه؟

هیچ دنباله‌دار قرمزی سرتاسر آسمون ندرخشید تا آمدنشون رو ندا بده……..هیچ کدومشون لایت‌برینگر، شمشیر سرخ قهرمانان رو در دست نداشتن

تاریکی همشونو میبلعه. شبی که هیچ وقت تموم نمیشه….قهرمانی که توی دریا دوباره متولد میشه، اژدهایان زندهای که از سنگ مرده به دنیا میان….زاده شده میان دود و نمک….

این‌ها فقط بخشی از پیش‌گویی ظهور آزور‌ آهای، قهرمان خدای روشنایی هست. پیش‌گویی‌‌ای که از جهاتی مشابه با پیش‌گویی شاهزاده موعود است. در مورد پیش‌گویی شاهزاده موعود(یا همون نغمه‌ی آتش و یخ) و یا همین پیش‌گویی خیلی نمیشه الان بحث کرد چون توضیحات بیشتری توی کتاب‌های بعدی راجب به این موضضوع وجود داره و کارکترهای دیگه‌ای هم توی این محدوده قرار میگیرن که هنوز معرفی نشده ولی ما سه نفر شناخته شده رو معرفی میکنیم. (این بخش از مقاله با کمک ویکی وستروس انگلیسی نوشته شده. قسمت‌های دارای اسپویل در این مقاله‌ها حذف شده و فقط با اطلاعات تا اینجای کتاب جلو میریم. دقت کنید که ما فقط پیشگویی آزورآهای رو بررسی میکنیم.)

۱- دنریس تارگرین: دنریس در دراگون‌استون متولد شد، جزیره‌ای درمیان دریای باریک(نمک). و میتونیم بگیم دنریس در مراسم سوزاندن جسد کال دروگو به میان آتش رفت و دوباره اونجا متولد شد(دود). بعد از پایان اون مراسم اژدها‌هایی که به صورت تخم‌هایی سنگی بودن، از تخم بیرون اومدن که اینم یکی دیگه از نشانه‌هاست و بعد از این اتفاق هم ستاره‌ی دنباله‌دار سرخی در آسمان پدیدار میشه. بنابراین دنریس سانس بالایی داره تا آزور آهای باشه

۲-استنیس باراتیون: دلیل اول اصرار ملیساندرا است که میگه استنیس همون آزورآهای دوباره متولد شده‌ست. استنیس شمشیری جادویی رو در دست داره که طی مراسم سوزاندن هفت مجسمه‌ی مقدس از درون پیکره‌ی دوشیزه بیرون کشید.مراسمی که اسمش تولد دوباره‌ی آزور‌آهای بود. ساحل دریا نمک و آتش مجسمه‌ها دود را فراهم می‌کرد.

۳- جان اسنو: خدایی هرچی بگم اسپویله……فقط بدونید جان هم هست

خودتون دوست دارید کدوم قهرمان دنیای وستروس باشه؟

 

مطمئناً اعلیحضرت. یدونه پادشاه ممکنه تصادفی بمیره، یا حتی دوتا . . . ولی سه‌تا چی؟ اگه جافری در میان همه قدرتش و در حالیکه توسط گاردشاهی و ارتش خودش محاصره شده بمیره، قدرت خدا رو نشون نمیده؟

تا اینجای کار با چند معجزه و جادوی مهم در دنیای وستروس روبرو شدیم و دیدیم که خدایان هم از قدرت خاصی برخوردار هستن و یا حتی جادوهاییهست که میتونه ملتی رو زیرورو کنه. با این وجود آیا واقعا این خدای روشناییه که این کارها رو انجام میده یا این‌ها فقط جادوی سیاه هست که باعث این اتفاقات میشه؟

دوست دارم این سوال رو هم جواب بدین….به نظر شما کشتن چند نفر برای هدفی بزرگ مناسبه یا مرگ هزاران نفر با زنده گذاشتن آن چند نفر؟ شما کدوم رو انتخاب می‌کنید؟

یه پادشاه رو دیدم، تاج آتشی روی سرش میسوخت . . . میسوخت، داووس. تاج خودش گوشتش رو از بین برد و اونو تبدیل به خاکستر کرد. به نظرتبه ملیساندرا احتیاج دارم که معنیش رو بهم بگه؟ یا به تو؟

نظرتون در مورد این پیشگویی چیه؟

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=2049

درباره نویسنده

alexpintoricoo

۲۱ دیدگاه

  • من فک کنم منظورش به جانشینای بیلون گریجوی بوده چون تیان رو که قبول ندارن اشا که زنه داداشاش هم که ۱ از ۱ داغونتر.
    من اصلن فک نمیکنم لایسا دست به شورش بزنه حتی اگه با لیتل فینگر هم ازدواج کنه پتایر همینطوری هم داره مملکت رو میگردونه بیشتر با قلم میجنگه مرد شورش اینا نیس به نظرم!

    من در مورد جان نخوندم ولی به نظرم دنریس خیلی خیلی بیشتر به شاهزاده موعود میخوره و خودم دوست دارم انجوری شه:
    دنریس بیاد دیوار ادرها رو نابود کنه اونجا با جان متحد شه با هم به وستروس حکومت کنن!!!! ولی این بیشتر شبیه پایان های دیزنی هست تا جورج ارار مارتین :D :D :D :D

    در مورد اخری هم باید بگم به نظرم این نشون دهنده اینه که استنیس نمیتونه شاه به حق باشه! :|

      نقل قول

  • شاید شاهزاده موعود و آزوراهایی یک نفر نباشن.شاید دنریس شاهزاده موعوده و جان آزورآهایی.البته امیدوارم واقعا اینجوری باشه چون هردوی اینها شخصیتهای مورد علاقه منن. اون پادشاهیم که استنیس دیده احتمالا خودش بوده و به قول خانم بهار شاید معنیش اینه که پادشاه به حق و آزوراهایی نیست.دقت دارید که توی بعضی از قلعه ها اژدهای سنگی وجود داره مثلا توی دراگون استون یاکاخ زمزمه ها که برین رفت اونجا شاید اینا هم قرار بصورت جادویی زنده بشن.ولی اون اژدهاهای مربوط به پیشگویی که میگه از سنگ مرده بوجود اومدن به احتمال زیاد اژدهاهای دنریسن.

      نقل قول

  • اینکه پیشگویی در مورد دنریسه تقریبا شک ندارم البته به قول خودتون یه شک هایی هم راجع به جان هست. اینکه اون داستان اژدهای یخی که با یه شیپور قراره بیدار شه و اینا ولی بازم باید یادمون باشه که جادوی تمام جادوگرا در تمام دنیای نغمه نه فقط وستروس بعد از متولد شدن اژدهاهای دنریس قوی و زیاد شد. دنریس جادویی با خودش داشت تا اژدها ها رو از سنگ بیدار کنه و خود اژدها ها هم دلیل قدرت گرفتن جادو در دنیا هستند. جادوی جادوگرای کارث یا جادوی همین ملیساندر و اون توروس میری یا جادوی اونایی که اتش سبز و درست می کنن یا بیدار شدن درختای قلب تو وستروس و توانایی های بچه های استارک و جان همه و همه با بدنیا اومدن اژدهاهای دنریس شروع شد. همه دائم دارن می گن که جادو داره هی قوی تر و قوی تر می شه. این قدر امتیاز دنریس بالاست که فقط می تونه اون باشه ۸)

      نقل قول

  • دنریس در خانه نامیرایان کارت این صحنه رو میبینه:از برجی که دود از آن بر می خاست، جانور سنگی عظیمی بال گرفت و آتشی به رنگ سایه دمید.پس ۱۰۰%ملیساندر اژدهای سنگی رو بیدار میکنه اما با استفاده از خون چه کسی؟استنیس؟جان(اگه پسر ریگار باشه)؟یکی از برادران گرگ جوان؟برندون ریورز یا همون بلادریون؟آیا این اژدها رو ملیساندر آزاد میکنه یا موکورو؟آیا ویکتاریون با شیپور اژدها اونارو زنده میکنه؟ در مورد شاهزاده ای که وعده داده شده طبق نظر استاد ایمون منظور دنریسه و لفظ پرنس به خاطر خطای ترجمه بوده
    هرگز نباید به پیشگویی اعتماد کرد طبق نظر استاد بزرگ ماروین:گورقان از قیس کهن نوشته:پیشگویی مثل یه زن حیله گر و خائنه، اون عضو بدنت رو در دهنش میگیره و کاری میکنه از سر لذت ناله کنی و فکر کنی که چه حالی میده،چه شیرینه،چه خوبه… سپس یکباره دندوناشو روی هم قفل میکنه و ناله هات به جیغ تبدیل میشه.گورقان معتقده این ذات پیشگوییه.پیشگویی همیشه آلتتو گاز میگیره.ببخشید اگه بد بود اما مارتینه دیگه.شخصا معتقدم با بلایی که آخرکتاب پنجم سر جان اومد دیوار سقوط میکنه.

      نقل قول

  • بعضا کامنتهای دوستان اینقدر قسمتهای اسپویلش سیاه شده خوندنش چشمو اذیت میکنه !
    به نظر من اون قسمت که گفته « این پایانش نیست،به زودی پادشاهای دروغین بیشتری برای برداشتن تاج کسایی که مردن شورش می‌کنن.» خیلی جالبه
    آخه من فکر میکردم دیگه کسی توی وستروس قدرت چندانی برای شورش کردن نداشته باشه

      نقل قول

  • ضمنا یه بنده خدایی هم هست از بالا تا پایین به همه ( تقریبا همه ) دیسلایک داده
    هیچ اشکالی نداره شما هم نظرت رو بیان کردی دیگه
    ولی امیدوارم قصدت فقط بیان نظرت بوده باشه

      نقل قول

  • دنریس از جنوب می یاد و جان از شمال ، هرچی بدخواه و جانور موذی و آدر رو هم که گرگها و اژدهاها به نیش می کشند .

    فقط آخر داستان وقتی می بینیم که قراره سر تقسیم غنائم با هم دعواکنند ، همان لحظه ای که اژدها آماده باز کردن دهانش می شود و دایروف دندانش را نشان می دهد ، دنریس یادش می افتد که در قاره بقلی هم می تواند حکومت کند (تا الان داشت همین کار را می کرد) ، پس سوار بر اژدهایش رهسپار شده و جان و وستروس را با هم تنها می گذارد ، چونکه دیوار خراب شده ، از شمال سوز می آید و بارانداز پادشاه می شود قلعه وینترفل و همه به خیر و خوشی زندگی می کنند .

    اگر فکر می کنید اینطوری بعد از چند سال به شعورتان توهین می شود ، حتما”‌ آقای مارتین در لحظه آخر یک سوم شخص مفرد رو می کند تا این دوتا را بکشد و بر همه جهان حکومت کند ، در صحنه آخر هم می بینیم که یک بچه قنداقی از جان و دنریس روی زمین مانده که نشان می دهد در سالهای آینده این بچه انتقام پدر و مادرش را از این سوم شخص خواهد گرفت.

    به هیچ عنوان به پایان داستان خوش بین نیستم ، مهمترین دلیل عدم خوشبی من هم HBO است ، مارتین باید طبق اصول مقدس هالیوود داستان را تمام کند (اگر قرار بود نویسنده بزرگی شود باید با ساخت فیلم تا پایان نوشتنش مخافت می کرد.)

      نقل قول

  • از همینجا باید از دوستان به خاطر رعایت کردن قسمت اسپویل تشکر کنم…ولی سعی کنید بیشتر روی آزور‌آهای مانور بدین تا پرنس موعود…..در ضمن حتی اگه مطلب رو توی اسپویل بار میگذارید سعی کنید مقدارش رو تا جای ممکن کم کنید….ممنون از همه‌ی شما

      نقل قول

  • ریگار جان خیلیها عقیده دارن آزورآهایی همون شاهزاده موعود هستش یکیشم استاد ایمون:پیشگویی… رؤیای برادرم…لیدی ملیساندر علایم رو اشتباه برداشت کرده،استنیس…آره استنیس مقداری از خون اژدهارو داره،برادراشم همینطور،ریله دختر کوچولوی اگ دلیلشه،مادر پدرشون،یادم میاد وقتی بچه بود به من می گفت:عمو استاد پس به خودم اجازه امیدواری دادم شاید خودمم دلم می خواست.وقتی می خواستیم باور کنیم هممون خودمونو گول زدیم.ملیساندر بیشتر از هممون خودشو گول زده و خودش خوب میدونه.شمشیر تقلبیه…روشنایی بدون گرما …یه جادوی توخالی.شمشیر تقلبیه و روشنایی اشتباه فقط مارو بیشتر به تاریکی سوق میده،سم.دنریس امید ماست

      نقل قول

  • راستش رو بخواید برای پیداکردن فصل شیپور جورامون فصلای کتاب سوم رو به صورت واقعا سریع مرور کردم (که فهمیدم توی کتاب دوم بوده نه سوم ) متوجه یکسری نمیدونم اسمش رو چی بزارم شدم امیدوارم وقتی که ترجمه تموم شد وخواستید کتاب رو به صورت تک فایل ارائه بدید با دقت مرورش کنید واصلاحات لازم رو انجام بدید
    تازه این موارد رو من توی یک مرور خیلی خیلی سریع پیدا کردم اگه بادقت مرور بشه اشکالات خیلی بیشتره

    رلور آرهلور
    دنریس دینریس
    توفان زاد استورم بورن
    سی ورث دریارو
    گینگز لنذیگ بارانداز پادشاه
    جان آرین جان ارن
    دراگون استونز درگون استون
    وریس واریس
    اتشکار کیمیاگر پایرومنسر
    الستر الیسر
    بلون بیلون بیلان بالون
    وینتر فیل وینترفل

    میدونم ربطی به بحث نداره ببخشید

      نقل قول

  • اولی…ایری عمرا شورش کنه لایسا ارن وظیفه محافظت از تبار ارن رو داره و از هر اقدامی که جون رابرت رو به خطر بندازه سرباز میداره.بقیه شو هم خودتون گفتین..این وسط تنها شورش و جنگ بین گریجوی هاست پس از نظر من پادشاهان دروغین گریجوی هان.
    ازور اهای:
    دنریس :اژدها داره ولی من فک کنم دنریس گرفتار تکبر شده و این عامل سقوطش میشه. بس معلقه
    استنیس: با کمک داوس بر ادر ها پیروز میشه ولی گرفتار ملیساندره پس ملیساندر عامل سقوطش میشه(چیزی ک به ظاهربهش قدرت میده).معلقه
    جان:چیزی ک دربارش نگفتی…پس معلقه
    سومی…رلور ی خداست مث هفت،هزار چهره ها و یکی از کائنانش هم تورس از میره نه ملیساندر چون ملیساندر رنلی رو کشت،دنبال خون ادریکه و با استنیس رابطه برقرار کرد با سوزوندن زالو ها به طور غیر مستقیم راب و بیلون رو کشت.اینا همه کار جادوی سیاهه وگرنه این اعمال رو هیچ خدایی نمیپسنده
    اون انتخاب مرگ هم…سوال سختیه…به این راحتیا نمیشه تصمیم گرفت…بسته به موقعیت،هدف و خیلی چیزای دیگه داره
    اخری…ویسریس نبود خدایی چیزی ک گفت یاد ویسریس افتادم ولی پیشگوییه…کیه ک قدرتش باعث نابودیش میشه؟استنیس ک قدرت انچنان نداره…نظرم رو دنریسه فک کنم دست اخر گرفتار تکبر ناشی از قدرتش میشه و مث برادرش از بین میره
    پس اریا چی میشه؟فقط نقشش انتقام گرفتنه..؟برن؟؟
    استنیس،دنریس،اریا،جان،برن…همه سرنوشت عجیبی دارن و پتانسیل ازوراهای شدن یا شاهزاده موعود رو دارن شاید استنیس با کمک داوس به دیوار بره(به خاطر نامه) ولی زود بمیره و ازور اهای جان باشه و برن پرنس موعود ک با کمک جان وستروس رو نجات بده و البته اریاو تیریون و داوس هم بی تاثیر نیستن.دنریسم همونطوری ک گفتم میمیره .
    اگه هم ازوراهای و پرنس موعود یکی باشن نظرم رو برنه…(حلال زادست،اخه اگه جان پسر ریگار باشه فیلم هندیه) دنریس… نه دنریس…(اگه با توجه به متنی ک وحید گفت بخوام قضاوت کنم باید بگم مارتین داستانشو لو نمیده)پس دنریس نیست.استاد امون گرچه مرد بسیار بزرگیه اما در نهایت انسانه و جایزالخطا. ممکنه در مورد دنریس اشتباه کنه.

      نقل قول

  • « این پایانش نیست،به زودی پادشاهای دروغین بیشتری برای برداشتن تاج کسایی که مردن شورش می‌کنن.»
    خب این که معلومه کی رو میگه ولی اسپویله.
    یه پادشاه رو دیدم، تاج آتشی روی سرش میسوخت
    اینم احتمالا داداش دنریس رو میگه

      نقل قول

  • ببخشید که من زیاد نظر میدم.در مورد آزور آهایی که اکثرا اعتقاد دارن منظور دنریسه اینم در نظر بگیرید که :جان در خواب میبینه که بالای دیوار ایستاده و داره با آدرها میجنگه در حالی که زره ای از جنس یخ سیاه به تن داره و لانگ کلو در دستانش در آتشی سرخ میسوزه.

      نقل قول

  • Lúthien Helyanwë:
    اینکه پیشگویی در مورد دنریسه تقریبا شک ندارم البته به قول خودتون یه شک هایی هم راجع به جان هست. اینکه اون داستان اژدهای یخی که با یه شیپور قراره بیدار شه و اینا ولی بازم باید یادمون باشه که جادوی تمام جادوگرا در تمام دنیای نغمه نه فقط وستروس بعد از متولد شدن اژدهاهای دنریس قوی و زیاد شد. دنریس جادویی با خودش داشت تا اژدها ها رو از سنگ بیدار کنه و خود اژدها ها هم دلیل قدرت گرفتن جادو در دنیا هستند. جادوی جادوگرای کارث یا جادوی همین ملیساندر و اون توروس میری یا جادوی اونایی که اتش سبز و درست می کنن یا بیدار شدن درختای قلب تو وستروس و توانایی های بچه های استارک و جان همه و همه با بدنیا اومدن اژدهاهای دنریس شروع شد. همه دائم دارن می گن که جادو داره هی قوی تر و قوی تر می شه. این قدر امتیاز دنریس بالاست که فقط می تونه اون باشه ۸)

    شایدم به دنیا اومدن اژدها ها دنریس هم با بقیه اتفاقات در یه عرض باشه و باید علت ظهور دوباره جادوها و موجودات جادویی را جای دیگه ای دونست مثلا بیدار شدن دشمن مشترکرا

      نقل قول

  • آقا در اینکه تارگرین ها و استارکا همه کاره بوده و خواهند بود شک دارید ؟
    (منظورم در دنیای نغمه آتش و یخ است وگرنه در سپهر سیاست وستروس ارادتمند لیتل فینگر و تایوین لنیستر هستیم )

    خاندان ها ی امروز ، از دوران با شکوه خود فقط به عنوان افسانه یاد می کنند و دایروف و اژدها شده بود تزئینی برای پرچم های آنها ،تا اینکه با بازگشت دایروف و اژدها و البته آدرها به دوران باشکوه گذشته باز می گردیم ،

      نقل قول

  • شاهین: خواید برای پیداکردن فصل شیپور جورامون فصلای کتاب سوم رو به صورت واقعا سریع مرور کردم (که فهمیدم توی کتاب دوم بوده نه سوم ) متوجه یکسری نمیدونم اسمش رو چی بزارم شدم امیدوارم وقتی که ترجمه تموم

    تشکر آقا. البته من مسولش نیستم ولی شاید علی از کمکت استقبال کنه.

      نقل قول

  • Lady Ariana: سومی…رلور ی خداست مث هفت،هزار چهره ها و یکی از کائنانش هم تورس از میره نه ملیساندر چون ملیساندر رنلی رو کشت،دنبال خون ادریکه و با استنیس رابطه برقرار کرد با سوزوندن زالو ها به طور غیر مستقیم راب و بیلون رو کشت.اینا همه کار جادوی سیاهه وگرنه این اعمال رو هیچ خدایی نمیپسنده

    من از اول ازاین جادوگر خوشم نمیومد واما استنیس مردیه که مدام غرمیزنه که حقشو خموردن واصلا توجه نمیکنه که خودش چطور رفتار کرده که باعث ای باز خوردشده و درمورد پیشگویی بالیدی موافقم احتمال زیادی وجود داره که برن باشه

      نقل قول

  • Lúthien Helyanwë:
    توانایی های بچه های استارک و جان با بدنیا اومدن اژدهاهای دنریس شروع شد.

    اشتباهه چون قدرت برن همونجا مشخص شد ولی فک میکرد خواب معمولیه!

    وحید: دنریس در خانه نامیرایان کارت این صحنه رو میبینه:از برجی که دود از آن بر می خاست، جانور سنگی عظیمی بال گرفت و آتشی به رنگ سایه دمید.

    اونجا استنیسو هم دید که نمیدونم با این تصویر با هم بود یا اینکه دوتا تصویر جدا!

    قضیه پادشاهای دروغی جدیدم که تا اسپویل نشه نمیشه موارد جدیدی اضافه کرد!!
    موارد فعلی فقط جانشین گریجوی و دنریسن!!

      نقل قول

  • مجید:
    درسته میگن کتابش چاپ شده به فارسی تا جلد ۵ ؟

    جلد دومش در دوقسمت چاپ شده و کتاب ۳ و ۴(هرکدام دو جلد در مجموع ۴ جلد)قراره توی نمایشگاه کتاب تهران عرضه بشه….البته توسط انتشارات ویدا نه بهرام(انتشارات بهرام حق ترجمه‌ی اثار مارتین رو خریده ولی ویدا نه)قیمت هر جلد ۲۰ تومانه
    دوستان میگن به ترجمه‌ی کتاب خوشبین هستن….خدا کنه اینطور باشه…..

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: