مقالات

تئوری سازی:اتصال قاره اسوس به وستروس

با تشکر از چندین نقشه جدیدی که توسط طرفداران درست شده ؛ الان خوب است به نظریه ای بپردازیم که مدتی است رواج یافته :وستروس از طریق سرزمین همیشه زمستان ( جایی که آدر ها زندگی میکنند ) به اسوس متصل است .

World-of-Ice-and-Fire-630x209

اول کمی بررسی تاریخی : صرف نظر از درستی و غلطی فرضیه ؛ وستروس و اسوس در گذشته از طریق (بازوی دورن)پلی از جنوب شرق وستروس به جنوب غرب اسوس متصل بودند .
انسان های نخستین از این مسیر وارد وستروس شدند، آنها پس از ورود به وستروس به جنگ با فرزندان جنگل پرداختند.در نتیجه این جنگ فرزندان جنگل با استفاده از جادو بازوی دورن را نابود و به زیر دریا فرستادند و اکنون تنها چیزی که از آن باقی مانده تعدادی جزیره و صخره می باشد.

شاید وستروس و اسوس از راه دیگری بهم متصل باشند ؟!؟!؟!
بعضی فرضیه ها به این نکته میپردازد که شاید دنیای مارتین مانند دنیای ما کروی باشد ؛ شاید شرق دور اسوس به شمال وستروس،سرزمین همیشه زمستان،متصل باشد.همینطور که در نقشه زیر نشان داده شده :

A-World-of-Ice-and-Fire-630x473
ناحیه که در نقشه با ستاره مشخص شده باید قطب شمال دنیای نغمه باشد که طبعا وسط سرزمین همیشه زمستان است.

فرضیه بر پایه این شنیده دنریس از Quaithe استوار است (در کارث ؛ کتاب نزاع شاهان)

برای رفتن به شمال باید به جنوب بری ، برای رفتن به غرب باید به شرق بری ، برای به پیش رفتن باید به عقب برگردی و برای لمس روشنایی باید به تاریکی و سایه فرو بری

این گفته از Quaithe هیچ وقت در سریال نمایش داده نشد.(حرف های زیادی از Quaithe در سریال حذف شد) اما باعث شد دنریس مدت زیادی به آن فکر کند.
بخش “برای رفتن به غرب باید به شرق بری “ باعث شد بعضی از طرفداران فکر کنند که دنریس برای رسیدن به وستروس باید به سمت میرین راه پیمایی کرده و از طریق شمال وارد وستروس شود.
بخش “ باید از سایه ها بگذری “ هم باعث میشود ذهن مخاطبان به این سمت برود که دنریس باید از طریق آشایی و سرزمین های سایه در شرق وارد وستروس شود.

آیا این فرضیه عبور از آب را کنار میگذارد؟؟ بشدت غیر محتمل است چون مارتین صراحتا امکان عدم عبور از آب را رد کرده است ،ولی تصور آن خوشایند است .

(ترجمه از koosha sami)

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=8432

درباره نویسنده

نوید لنیستر

نویسنده و مترجم مطالب سایت

۲۵ دیدگاه

  • خواهشا کیفیت بالای نقشه هارو هم بذارید اینجوری که فایده نداره :(

      نقل قول

  • نهایت اتفاقی که می تونه بیوفته اینه که از طریق بازوی دورن که رفته زیر آب ویکتاریون و دنریس تصمیم بگیرند از همونجا بیان. غیر منتظرست اینطوری! خیلی عجیب میشه

      نقل قول

  • اینو از من داشته باشید دنریس تا به آشایی نره داستان تموم نمیشه

      نقل قول

  • خب این نقشه ها فقط جهان شناخته شده رو نشون میدن حتما نقشه کل جهان از این بزگ تره و اینطور که نقشه ها نشون میدن ulthos و sothoryos هم ادامه دارن.

      نقل قول

  • هیچ تئوری ای راجبه غرب وستروس وجود نداره ؟ ممکنه اون استارکی که با کشتی گذاشت رفت خاندانش جایی اون غربترها زندگی کنن هنوز .

      نقل قول

  • خاطرمه برن که سقوط کرد پرواز کرد و رفت انتهای دنیاهارو دید . غولها رو دید . اژدهایان رو دید . به نظر ممکنه اژدهایان دیگری هم زندگی کنن . ممکن نیست ؟

      نقل قول

  • فعلا که جمع کردن همین وستروس فسقلی و چند تا شهر ازاد سه کتاب رو رسوند به هفت تا، اگه بخواد پای شرق اسوس و سرزمین سایه و ساتوروس و … هم وا بشه به قصه که دیگه….

      نقل قول

  • این الان فصل چندم بود خوندیم بابا ایول برنامه ریزیم رد کردیم هجده فصل بود تا عید این فصل شصتم بود
    کلا ترجمه ای در کار نیس بیاین بگین کتاب تعطیل کردمیو سرکار نزارین. مطالب تکراریم دیگه کارساز نیس .ماخاطرخواه ویتترفل بودیم اما بنظر میاد عوامل خواسته های ما واسشون مهم نیس

      نقل قول

  • salam jenab e mafi va navid lanister e aziz ye khabar e bad ke hamin alan motevajeh shodam va az in nazar bad ke momkene khodaei nakardeh be winterfell berese ine ke alan didam site westros.ir filter shode , agha khoda nakone be site khobe ma ham berese in ghazie , khastam dar jaryan bashin ke pisha pish bedonin

      نقل قول

  • raminm:
    salam jenab e mafi va navid lanister e aziz ye khabar e bad ke hamin alan motevajeh shodam va az in nazar bad ke momkene khodaei nakardeh be winterfell berese ine ke alan didam site westros.ir filter shode , agha khoda nakone be site khobe ma ham berese in ghazie , khastam dar jaryan bashin ke pisha pish bedonin

    برای ما هم سوال شده که چرا فیلتر شدن و اطلاع زیادی از این قضیه نداریم :unsure:

      نقل قول

  • نوید لنیستر: برای ما هم سوال شده که چرا فیلتر شدن و اطلاع زیادی از این قضیه نداریم

    شاید به خاطر عکس سرسی فیلتر شدن :| :| :| :| :head:

      نقل قول

  • بابا یه ذره بار کار رو از رو دوش استارک بردارین سرعت بره بالا…. یه بار امتحانی یه فصل رو کسی جز استارک ویرایش کنه منتشر کنید ببینیم کیفیتش چقدر فرق داره….
    واقعا می ارزه این همه تاخیر یا نه

      نقل قول

  • Winterfell Princess: بابا یه ذره بار کار رو از رو دوش استارک بردارین سرعت بره بالا…. یه بار امتحانی یه فصل رو کسی جز استارک ویرایش کنه منتشر کنید ببینیم کیفیتش چقدر فرق داره….
    واقعا می ارزه این همه تاخیر یا نه

    دوست عزیز درود
    تا همین جای کار هم در فصول کتاب ۵ تقریبا کل زحمت رو از روی دوششون برداشتیم و جناب استارک یا تنها نقش بازبینی رو داشتند یا کلا نقشی رو ایفا نکردند! انشاالله امروز هم فصل ۶ منتشر میشه وبـر سـر آنیم کـه گـر ز دست برآید****دسـت به کاری زنیم که غصه سرآید و از این هفته تا اخر سال، با توجه به تموم شدن امتحانات دوستان، تلاش کنیم به یک سرعت نسبتا خوب و معقولی برسیم و بتونیم اهداف تعیین شده رو محقق سازیم.

      نقل قول

  • Ali.A: دوست عزیز درود
    تا همین جای کار هم در فصول کتاب ۵ تقریبا کل زحمت رو از روی دوششون برداشتیم و جناب استارک یا تنها نقش بازبینی رو داشتند یا کلا نقشی رو ایفا نکردند! انشاالله امروز هم فصل ۶ منتشر میشه وبـر سـر آنیم کـه گـر ز دست برآید****دسـت به کاری زنیم که غصه سرآید و از این هفته تا اخر سال، با توجه به تموم شدن امتحانات دوستان، تلاش کنیم به یک سرعت نسبتا خوب و معقولی برسیم و بتونیم اهداف تعیین شده رو محقق سازیم.

    ببخشید نمیدونستم تیم کاری دانشجو هستن…
    در مورد امتحانات حق میدم بهتون :cry:

      نقل قول

  • اما وستروس خیلی وقت که دیگه پست نزاشته بود و تنها جایی که هنوز فعاله انجاست :rose: :rose: B-) B-)

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: