مصاحبه‌ها

رامین جوادی دلیل سوزاندن تخت آهنین توسط دروگون را توضیح می دهد

sec 36811790 e6ea 1 - رامین جوادی دلیل سوزاندن تخت آهنین توسط دروگون را توضیح می دهد
نویسنده نوید لنیستر

اپیزود نهایی سریال بازی تاج و تخت با عنوان تخت آهنین سکانس هاو صحنه های زیادی داشت که همچنان ذهن طرفداران را به خود مشغول کرده و عاشقان سریال هنوز هم مشغول تحلیل و بررسی اتفاقات این اپیزود هستند. یکی از این سکانس ها که یکی از نمادین ترین و به یاد ماندنی ترین صحنه های کل سریال است، مربوط به زمانی است که دروگون تخت آهنین را سوزانده و نابود می کند. آیا از روی خشم این کار را کرده؟یا اتفاقی بوده؟ و اینکه چرا به جای جان تصمیم و سوزاندن تخت آهنین کرد؟
رامین جوادی، آهنگساز سریال در مصاحبه ای صحبت هایی در اینباره ارائه داده. وی ابتدا درباره موسیقی این سکانس صحبت کرد:

ما جان و دنی را دیدیم واتفاقی که افتاد. سکانس ابتدا با ساز ویولن و تم عاشقانه شروع میشه، این خیلی مهم بود که صحنه طوری ساخته بشه که جان کاری که کرده رو باور نکنه. تم موسیقی پایین میره و بعد بالا و دوباره پایین میاد. و به این شکل او کم کم متوجه میشه که چه کاری کرده در حالیکه اونو در آغوشش داره.

موسیقی جوادی در این سکانس عالی است و بازی کیت هرینگتون و امیلیا کلارک هم فوق العاده است. هر چند ایراداتی به کارگردانی این سکانس وارده و به دلایل زیادی این صحنه نتوانست باید و شاید آن حجم از شوک و غم را به بینندگان تزریق کند.
بعد از کشته شدن دنریس توسط جان، دروگون به تالار قلعه آمده و صحنه را نظاره می کند.جوادی در اینباره می گوید:

از اینجا به بعد، موسیقی اوج می گیره و تم دروگون نواخته میشه. دروگون فرزند دنریسه و جسد مادرش رو می بینه و در این زمان تم موسیقی ترکیبی از خشم و ناراحتیه.

دروگون میدونه که جان مادرشش رو کشته اما به جای سوزاندن جان، تخت آهنین رو با آتشش ذوب میکنه.به گفته جوادی این اشاره به نابودی چیزی داره که باعث مرگ مادرش شد و اون به نوعی خشمش رو روی تخت خالی می کنه چرا که مادرش به خاطر رسیدن به این تخت کشته شد:

اینجا بازم موسقی اوج می گیره و تم دنی هم وارد میشه.تم دروگون و دنی و… رو داریم که با هم ترکیب شدن و وقتی هم تخت آهنین ذوب میشه، تم تیتراژ هم یه این موسیقی اضافه میشه که این نمادی برای تخت آهنین و چیزیه که خیلی ها از ابتدای داستان براش جنگیدن و اینکه این تخت حالا نابود شده.

وی درباره موسیقی زمانیکه دروگون دنریس را میرد گفت:

این موسیقی شبیه به زمانی است که دنریس، دو تا از اژدهایانش را در میرین زندانی کرد. سکانسی احساسی که می خواستیم به نوعی با این سکانس پیوند بخورد.
در آخر جالبه بدونین که در فیلمنامه سریال در توصیف این صحنه نوشته شده که دروگون بصورت ناخواسته و اتفاقی تخت آهنین رو ذوب می کنه!

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=15433

درباره نویسنده

نوید لنیستر

نویسنده و مترجم مطالب سایت

۴ دیدگاه

  • باتوجه به قوت موزیک جوادی فکر می کنم.اون هم بیش از حد روی مفاهیم و معانی اکشن های شخصیت ها توی فصل هشتم حساب کرده و خود کاگردان ها چنان تفکراتی نداشته ان و ندارن :)))

      نقل قول

  • رامین عزیز تو دیگه از این سریال دفاع نکن تنها نکته مثبتشم خودت بودی این سازنده ها به خدا ارزش دفاع کردن ندارن.

      نقل قول

  • Sam_Stark:
    رامین عزیز تو دیگه از این سریال دفاع نکن تنها نکته مثبتشم خودت بودی این سازنده ها به خدا ارزش دفاع کردن ندارن.

    گلبن:
    باتوجه به قوت موزیک جوادی فکر می کنم.اون هم بیش از حد روی مفاهیم و معانی اکشن های شخصیت ها توی فصل هشتم حساب کرده و خود کاگردان ها چنان تفکراتی نداشته ان و ندارن :)))

    موافقم. جالبه که توی فیلمنامه فصل هشتم در توصیف این صحنه نوشته شده بود که دروگون تخت را بصورت تصادفی و غیر عمد می سوزاند.

      نقل قول

  • گلبن: باتوجه به قوت موزیک جوادی فکر می کنم.اون هم بیش از حد روی مفاهیم و معانی اکشن های شخصیت ها توی فصل هشتم حساب کرده و خود کاگردان ها چنان تفکراتی نداشته ان و ندارن :)))

    رامین جوادی فهم و درکش از اتفاقا و مفاهیم سریال از پت و مت (دیوید و دن)بیشتره…

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: