مقالات

فصل ششم سریال: پایانی بر اقتباس سریال از کتاب

متن زیر حاوی اسپویل هایی از کتاب پنجم و فصل ششم سریال و شاید کتاب ششم باشد.

چند روز پیش فصل ششم سریال بازی تاج و تخت به اتمام رسید.فصلی که بیشترین تفاوت را نسبت به فصل های قبلی سریال با کتاب داشت.از مدت ها پیش گفته می شد که این فصل کاملا با کتاب فرق خواهد داشت اما باز هم تعدادی ازخطوط داستانی و اتفاقات کتاب ها را هم نشان داد.مانند محاصره ریورران، حضور یورون گریجوی و مواردی دیگر.

قبل از پخش قسمت دهم کاملا بعید بود که کسی اتفاقاتی از کتاب هارا در سریال ببیند چرا که اکثر خط داستانی ها در سریال از کتاب ها نیز جلو زده بودند(به این معنی نیست که در کتاب هم اتفاق خواهند افتاد).اما با کمال تعجب دیدیم که سریال باز هم به کتاب ها وفادار است و سه مورد از اتفاقات دیگر کتاب ها را هم در قسمت آخر فصل ششم نمایش داد.اگرچه همه این اتفاقات کاملا به کتاب شبیه نبودند اما همین به روی تصویر آمدنشان و پایان اقتباس سریال از پنج کتاب اول دلیلی برای نوشتن این مقاله شد.

مرگ یکی از شخصیت ها

در موخره کتاب پنجم، آخرین کتاب منتشر شده از مارتین، پایسل همانند اتفاقی که در قسمت آخر فصل ششم افتاد توسط چند بچه به قتل رسید اما مرگ او در کتاب با سریال تفاوت هایی داشت.

ما بطور واضح مرگ پایسل را در کتاب نمی بینیم.در کتاب کوان لنیستر پایسل را بدون جان بر روی میز کارش می بیند.مهم تر اینکه در کتاب پایسل توسط واریس کشته می شود نه کایبورن.در کتاب واریس آماده حمله تارگرین هاست و پایسل را که به نوعی بعد از راهپیمایی شرم سرسی، مسئول رسیدگی به حکومت است را می کشد تا هرج و مرج را بیشتر کند.در سریال ما کم و بیش شاهد همه این اتفاقات اما با جلو و عقب رفتن آن ها بودیم.مثلا مرگ پایسل در سریال توسط سرسی و بعد از به قدرت رسیدن دوباره اش اتفاق افتاد.

کیک فری ها

 این مورد تفاوت های زیادی با کتاب دارد و از ترکیب چند اتفاق در کتاب به نمایش در آمد.در کتاب ها تعدادی از اعضای خاندان فری در وینترفل همراه بولتون ها هستند تا به آن ها در شکست دادن استنیس کمک کنند.لرد واین مندرلی که یکی از خاندان های قدرتمند شمالی است به وینترفل میاد و به بولتون ها سوگند وفاداری میخورد ولی در واقعیت او نقشه های دیگری دارد.او در قلبش همچنان وفادار به استارک هاست و نقشه اش این است که با نزدیک شدن به بولتون ها، آن هارا به نابودی بکشاند.او تعدادی از اعضای خانواده اش را در عروسی سرخ از دست داده و بنابراین با فری ها هیچ دوستی ندارد.همچنین تعدادی فری نیز در وایت هاربور(مقر خاندان مندرلی) حضور داشتند که او همه آن هارا کشت و در داخل کیک ریخت و آن کیک ها را در ضیافتی در وینترفل به فری ها خوراند.

نسخه متفاوت این اتفاق هم در قسمت پایانی فصل ششم اتفاق افتاد.ابتدا سریال وایمن مندرلی را معرفی کرد.کسی که در جشن شمالی ها در مراسم حضور داشت و از کسانی هم بود که به جان لقب شاه شمال جدید را داد.در اینجا وفاداری او به خاندان استارک مانند کتاب نمایان می شود.در ادامه نیز آریا استارک، دو تن از پسران والدر فری را کشته و آن هارا خرد کرده در کیک میریزد و به والدر فری می دهد، مشابه حرکتی که لرد مندرلی در کتاب ها انجام داد.

بهم قول بده ند

 در نهایت ما صحنه ای در سریال می بینیم که برای اولین بار در کتاب ها و در بیست سال پیش اتفاق افتاد.در کتاب اول و فصل بیستم، ادارد به یاد اتفاقات برج شادی میوفتد.او لیانا را در تختی خونین به یاد می آورد.این صحنه از معدود صحنه های بود که بیشترین وفاداری را در فصل ششم نسبت به کتاب ها داشت.برای اولین بار سریال هم جمله معروف بهم قول بده ند نیز به نمایش در آمد.البته به جز این اتفاقات، سریال چندین مورد دیگر را نیز به این سکانس اضافه کرد که بهتره به اونا اشاره نکنیم چون شاید برای دوستانی هم که کل کتاب هارو خوانده باشند حاوی اسپویل باشد.

tumblr_lk24e305Bm1qh0oqco1_500

با نمایش این سه اتفاق نیز، تمام اتفاقات کتاب ها در سریال به نمایش در آمد.همچنین اکثر صحنه هایی هم که در کل فصل ششم دیدیم همگی جلوتر از کتاب بودند و بنابراین فصل هفتم سریال کاملا دنیایی جدید خواهد بود مگر اینکه مارتین کتاب ششم را قبل از فصل هفتم سریال تمام کند و دوباره از سریال جلوتر برود.البته تعدادی از اتفاقات و شخصیت های کتاب ها اصلا در سریال نمایش داده نشدند، مانند بانوی سنگدل و چند مورد دیگر، اما این به این معنی نیست که در ادامه شاهد آن ها خواهیم بود زیرا به احتمال خیلی زیاد شخصیتی مانند بانوی سنگدل از سریال حذف شد.اما اگر به طور کلی نگاه کنیم در حال حاضر دیگر هیچ صحنه ای از سریال که در فصل هفتم خواهیم دید قبلا در کتاب ها نیامده و فصل هفتم سریال تنها فصلی خواهد بود که هیچ داستانی از کتاب ها را نشان نخواهد داد.البته باید صبر کرد و دید کتاب ششم چه گونه عمل خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=9230

درباره نویسنده

نوید لنیستر

نویسنده و مترجم مطالب سایت

۳۳ دیدگاه

  • به نظر من کتاب ششم خیلی وقته که آماده شده! مارتین هم در طی ساخت فصل شش اون رو در اختیار سازندگان گذاشته و فقط منتظر پایان سریال بود تا وقتی همه تشنه دوباره داستان و شخصیت ها میشن اون رو منتشر کنه …پنج سال از انتشار کتاب پنجم میگذره …پنج سال زمان کمی برای تکیل کتاب برای کسی مثل مارتین نیست….به نظرم خیلی زود شاید طی همین ماه کتاب ششم رو توی بازار ها می بینیم و مارتین الان مشغول کتاب هفتمه

      نقل قول

  • .در کتاب کوان لنیستر در حال قدم زدن در اتاقش هست که پایسل را بدون جان می بیند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :shook: :shook: :shook:
    در کتاب کوان تیر خورده که پایسل رو میبینه :ostad: :ostad: :ostad:
    .در کتاب واریس آماده حمله تارگرین هاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :shook: :shook: :shook: :shook:
    واریس کجا آماده حمله به تارگرینهاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داره شرایط رو برای اگان مهیا میکنه :ostad: :ostad: :ostad:
    شما لطف کن دیگه مقاله ننویس
    هر چند با اون نظریه های توی کانال معلومه مقاله چی از آب در میاد

      نقل قول

  • اسنو:
    .در کتاب کوان لنیستر در حال قدم زدن در اتاقش هست که پایسل را بدون جان می بیند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در کتاب کوان تیر خورده که پایسل رو میبینه
    .در کتاب واریس آماده حمله تارگرین هاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واریس کجا آماده حمله به تارگرینهاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داره شرایط رو برای اگان مهیا میکنه
    شما لطف کن دیگه مقاله ننویس
    هر چند با اون نظریه های توی کانال معلومه مقاله چی از آب در میاد

    مقاله ترجمه شدس نه نوشته شده.بنده هم کتاب هارو کامل نخوندم که به اشتباهش پی ببرم، اشتباه از متن اصلی بوده.
    متن رو یه بار دیگه بخونین:اماده حمله تارگرین هاست و به گفته خودتون شرایط رو براشون آماده میکنه نه حمله به تارگرین ها :noo:

      نقل قول

  • دوست عزیز وقتی کسی لقمه حاضری میزاری تو دهنت تفش میکنی؟در ضمن اصل شماره ۱ترجمه وفاداری به متن اصلیه

      نقل قول

  • نوید لنیستر: مقاله ترجمه شدس نه نوشته شده.بنده هم کتاب هارو کامل نخوندم که به اشتباهش پی ببرم، اشتباه از متن اصلی بوده.

    اینکه شد عذر بدتر از گناه
    یعنی هر چیزی اشتباهی رو ترجمه میکنین و میزارین تو سایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      نقل قول

  • اسنو: اینکه شد عذر بدتر از گناه
    یعنی هر چیزی اشتباهی رو ترجمه میکنین و میزارین تو سایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ببینین دوست عزیز من تا جایی که به یاد داشته باشم اصلا همچین کاری نکردم.اشتباه همیشه پیش میاد. :bye:

      نقل قول

  • درسته که با متوقف شدن ترجمه کتاب ها ، سایت رسما” از فعالیت اصلی خودش دور شده اما هنوز انتظار داریم محیط بافرهنگ تری نسبت به فضای چاله میدونی کانال های مجازی ! رو شاهد باشیم که نمی دونم چرا مثل سرطان بدخیم ، املا ، انشا و فرهنگ مردم رو نابود کرده است .

    اتفاقاتی که در سریال شاهد بودیم ، اصلا” تعجب برانگیز نیست ، از اول هم می دانستم که همه اتفاقات اضافه شخصیت های فرعی مثل اسننیس ، رمزی ، یورن ، کونتین ، مارتلها ، تایرل ها ، انیستر ها ، همگی ابزاری بودند برای واقعی کردن و طولانی کردن داستان یکی بود یکی نبود مارتین ،
    و دست آخر شخصیت های اصلی ، تارگرین و استارک هستند که حالا همه چیز به حان ربط داره ، و باید بین دو ملکه یکی رو انتخاب کنه و باعث دلخوری اون دیگری بشه ، که احتمال می دهم دنریس قاعدتا” نباید رنگ آرامش یک انسان عادی رو ببینه ،
    در همه داستانها ، ابر قهرمانها یا کشته می شند یا مطورد و گوشه گیر ، دنریس همه عمرش رو در شهرهای ازاد گذرانده و نمی تواند در محیط وستروس زندگی کند ،
    پس از همین الان سلطنت سنسا استارک را تبریک می گوییم ، ملکه زیباتری که به جای سرسی سلطنت خواهد کرد

      نقل قول

  • پس از همین الان سلطنت سنسا استارک را تبریک می گوییم ، ملکه زیباتری که به جای سرسی سلطنت خواهد کرد

    وقتی راب کشته شد خیلی ها شوکه شدن از جمله خود من ولی با یه مرور به رفتار قبل از مرگ راب استارک میشه دید که راب خودش با کاراش باعث مرگش شد.وقتی که همه جان رو پادشاه شمال اعلام کردن معلوم بود سانسا راضی نبود و با توجه به حرفهای لیتل فینگل به سانسا که اونو کنارش رو صندلی آهنین میبینه و با توجه به حضورش تو وینترفل مطمئن باش از سانسا برای رسیدن به اهدافش استفاده می کنه مثل زمانی که از خالش لایسا استفاده کرد.مارتینم نشون داده که به آدمای احمق رحم نمی کنه تو کتابش.به نظرم از استارکا فقط آریا و برن زنده میمونن‌.جان هم تارگرینه و داستانش فرق میکنه

      نقل قول

  • اسنو: اینکه شد عذر بدتر از گناه
    یعنی هر چیزی اشتباهی رو ترجمه میکنین و میزارین تو سایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ادبیات شما اصلا مناسب نیست دوست من.

      نقل قول

  • اگه تو کتاب هم ریکان کشته بشه، عملا استارکا هم منقرض میشن که! مگه اینکه برن صاحب فرزندی بشه. وگرنه جان که یک تارگرینه و بچه های سانسا و اریا هم فامیلی پدرشون رو دارند. وای نه! استارکا و براثیونا بیشتر از اینا حقشون بود که نسلشون منقرض بشن. به خصوص استارکا که چند هزار ساله تو شمال ریشه داشتند.
    بعد سوال داشتم دیگه ادامۀ کتاب پنج و دنیای یخ و آتش رو ترجمه نمی کنید؟

      نقل قول

  • به نظر من که سریال کتاب رو اسپویل کرد..خطوط اصلی داستان بادهای زمستان همینهای که تو سریال اومد..فقط یک سری شخصیت های فرعی که تاثیری در اخر کتاب ندارند حذف شدند..مانند..لرد کانیگتون..اگون….و…اربابان برده فروش..استادان سیتادل…بانوی سنگدل و دورانها و شوالیه هاشون و ویکتاریون و برادر راهبش و غیره…ولی مسخره تر از همه اینه که تو کتاب جان فرزند راگار تارگرین باشه…!!!!؟؟؟چون اگون فرزند راگار از خاندان دورانها که زودتر از جان به دنیا امده هنوز بچه یا نوجوان است..!!!!و در کنار لرد کانیگتون هستش ….در حالی که جان فرمانده کسل بلک شده!!!!!؟؟؟؟نمیشه که جان از برادر کوچکش یه دفعه چند سال بزنه جلو و جهشی سنش افزایش پیدا کنه!!؟؟؟؟خلاصه که مارتین سوتی داده و سنها بهم نمی خوره…اگون باید همسن راب استارک در واقع باشه..هر چند که در کتاب سن همه شخصیتها کمتر از مشابه همان شخصیتها در کتاب هستند.

      نقل قول

  • ساده:
    اگه تو کتاب هم ریکان کشته بشه، عملا استارکا هم منقرض میشن که! مگه اینکه برن صاحب فرزندی بشه. وگرنه جان که یک تارگرینه و بچه های سانسا و اریا هم فامیلی پدرشون رو دارند. وای نه! استارکا و براثیونا بیشتر از اینا حقشون بود که نسلشون منقرض بشن. به خصوص استارکا که چند هزار ساله تو شمال ریشه داشتند.
    بعد سوال داشتم دیگه ادامۀ کتاب پنج و دنیای یخ و آتش رو ترجمه نمی کنید؟

    در کتابها دوتا از بارتیون ها یعنی گندری و اون بچه رابرت که پیش استانیس بود و توسط دیوس فرستاده شد به یه شهر دیگه زنده هستند پس بارتیونها منقرض نمی شوند….چون دوتا پسر غیر شرعی رابرت زنده هستند…

      نقل قول

  • محمد:
    به نظر من که سریال کتاب رو اسپویل کرد..خطوط اصلی داستان بادهای زمستان همینهای که تو سریال اومد..فقط یک سری شخصیت های فرعی که تاثیری در اخر کتاب ندارند حذف شدند..مانند..لرد کانیگتون..اگون….و…اربابان برده فروش..استادان سیتادل…بانوی سنگدل و دورانها و شوالیه هاشونو ویکتاریون و برادر راهبش و غیره…ولی مسخره تر از همه اینه که تو کتاب جان فرزند راگار تارگرین باشه…!!!!؟؟؟چون اگون فرزند راگار از خاندان دورانهاکه زودتر از جان به دنیا امده هنوز بچه یا نوجوان است..!!!!و در کنار لرد کانیگتون هستش ….در حالی که جان فرمانده کسل بلک شده!!!!!؟؟؟؟نمیشه که جان از برادر کوچکش یه دفعه چند سال بزنه جلو و جهشی سنش افزایش پیدا کنه!!؟؟؟؟خلاصه که مارتین سوتی داده و سنها بهم نمی خوره…اگون باید همسن راب استارک در واقع باشه..هر چند که در کتاب سن همه شخصیتها کمتر از مشابه همان شخصیتها در کتاب هستند.

    اون اگان رو میگن درواقع بلکفایر هست که به دروغ خودشو فرزند ریگار معرفی کرده!!

    محمد: در کتابها دوتا از بارتیون ها یعنی گندری و اون بچه رابرت که پیش استانیس بود و توسط دیوس فرستاده شد به یه شهر دیگه زنده هستند پس بارتیونها منقرض نمی شوند….چون دوتا پسر غیر شرعی رابرت زنده هستند…

    گندری توی سریال هم زنده هست.

      نقل قول

  • سلام دوستان
    من سوال دارم لطفا جواب بدید چون درگیرم به شدت
    من الان میخوام کتابارو شروع کنم یعنی خیلی وقت پیش میخاوستم که نشد.
    فقط هم میخوام نسخه چاپی بخونم
    الان یه بزرگمردی که اشنایی داره هم با ترجمه ویدا هم اذرپاد بگه من کددوم بخونم؟
    یعنی کدوم به طور نسبی و در کل بهتره؟(از نظر کیفیت ترجمه/سانسور/لحن /فضا/اسامی)
    چون الاان یه سری میگن ویدا بده سانسور داره یکی میگه اذرپاد مترجم حرفه ای نداره
    یکی یه نظر بده که من همین چند روز اینده شروع کنم
    ببخشیدم اینجا پرسیدم واقعا عجله دارم
    مرسی
    خیلی ممنون

      نقل قول

  • آقا نوید میگم آقا محمد سایت رو دادن دست شما کلا؟ چرا اصلا پیداشون نیست؟ دوماه شد از ترجمه ی قبلی. اگر باهاشون ارتباط دارین اعتراض اعضا رو خدمتشون برسونید.

      نقل قول

  • Darkfire:
    آقا نوید میگم آقا محمد سایت رو دادن دست شما کلا؟ چرا اصلا پیداشون نیست؟ دوماه شد از ترجمه ی قبلی. اگر باهاشون ارتباط دارین اعتراض اعضا رو خدمتشون برسونید.

    ایشون سرشون شلوغه در حال حاضر و اصلا نمیتونن به کارهای سایت رسیدگی کنن. :bye:
    در مورد گروه ترجمه هم اطلاعی ندارم

      نقل قول

  • فرهاد:
    سلام دوستان
    من سوال دارم لطفا جواب بدید چون درگیرم به شدت
    من الان میخوام کتابارو شروع کنم یعنی خیلی وقت پیش میخاوستم که نشد.
    فقط هم میخوام نسخه چاپی بخونم
    الان یه بزرگمردی که اشنایی داره هم با ترجمه ویدا هم اذرپاد بگه من کددوم بخونم؟
    یعنی کدوم به طور نسبی و در کل بهتره؟(از نظر کیفیت ترجمه/سانسور/لحن /فضا/اسامی)
    چون الاان یه سری میگن ویدا بده سانسور داره یکی میگه اذرپاد مترجم حرفه ای نداره
    یکی یه نظر بده که من همین چند روز اینده شروع کنم
    ببخشیدم اینجا پرسیدم واقعا عجله دارم
    مرسی
    خیلی ممنون

    از نظر من بهتره چهار کتاب اول رو از همین سایت دانلود کرده و مطالعه کنین چون سانسورش کمه و از طرفی هم توسط طرفداران تعصبی کتاب ترجمه شده پس هیچ غلط املایی و اشتباهی توش نیس.
    برای کتاب پنجم هم می تونین صبر کنین و از همینجا وقتی کامل شد بخرین و بخونین.
    کتاب های چاپی هم، نشر آذرباد فقط کتاب های اول و پنجم رو ترجمه کرده که ترجمشون خوبه و سانسور داره ولی از نشر ویدا بهتره.
    ترجمه نشر ویدا سرتاسر سانسوره، تلفظ کلمات هم خیلی با اونچه که خودمون میگیم فرق داره مثل دنریز یا جیم.
    در کل ترجمه های همین سایت رو بخونین بهتره و همه جا هم باهاتون هست.

      نقل قول

  • نوید لنیستر: از نظر من بهتره چهار کتاب اول رو از همین سایت دانلود کرده و مطالعه کنین چون سانسورش کمه و از طرفی هم توسط طرفداران تعصبی کتاب ترجمه شده پس هیچ غلط املایی و اشتباهی توش نیس.
    برای کتاب پنجم هم می تونین صبر کنین و از همینجا وقتی کامل شد بخرین و بخونین.
    کتاب های چاپی هم، نشر آذرباد فقط کتاب های اول و پنجم رو ترجمه کرده که ترجمشون خوبه و سانسور داره ولی از نشر ویدا بهتره.
    ترجمه نشر ویدا سرتاسر سانسوره، تلفظ کلمات هم خیلی با اونچه که خودمون میگیم فرق داره مثل دنریز یا جیم.
    در کل ترجمه های همین سایت رو بخونین بهتره و همه جا هم باهاتون هست.

    اول خیلی ممنون که جواب دادید
    بعدشم این که این ترجمه مسلما بهتره و شکی نیست ولی خب یه دردی دارم چاپی نباشه نمیتونم رو لپ تاب یا موبایل بخونم واسه همین میپرسم که از کدمو نسخه چاپی بخونم
    الان شما به عنوان استاد ما پیشنهاده تون بین اذرپاد و ویدا(از همه نظر) کدومه؟

      نقل قول

  • حالا فقط سنسور هم مد نظر نباشه
    همه چیز لحن تلفظ حس و حال کیفیت این چیزا
    مرسی

      نقل قول

  • کانالتون خیلی ضعیف کار میکنه ! متاسفانه در حد خودتون ظاهر نشدین و خیلی ضعف داشته هم سایت هم کانال ! کانال های بزرگتر مثل ورلد او ترونز هم سایت ندارن متاسفانه ! حداقل ترجمه رو ادامه میدادید …

      نقل قول

  • سریال رو هالیوودیش کردن رفت.
    وقتی از کتاب فاصله بگیرن همین میشه دیگه

    :faight: :donot:

      نقل قول

  • گفته شده که همه مباحث پنج جلد کتاب تو سریال به نمایش در اومده
    در حالیکه خط داستانی مهم اگان و کانینگتون و کمپانی طلایی رو نشون ندادن
    مگر اینکه به کلی حذفش کرده باشن

      نقل قول

  • استنیس:
    گفته شده که همه مباحث پنج جلد کتاب تو سریال به نمایش در اومده
    در حالیکه خط داستانی مهم اگان و کانینگتون و کمپانی طلایی رو نشون ندادن
    مگر اینکه به کلی حذفش کرده باشن

    بله اشاره هم شد تو مقاله.
    اونایی که نیومده رو حذف کردن به کلی

      نقل قول

  • خوبه احتمالا مثل این کلاهبردارا با پول بچه ها رفته برج سازی میکنه اوایل که پولی شد هر هفته یه فصل میداد الان دیگه وضع و اوضاعش سکه شده اینجا رو در حد سر زدن هم نمیدونه

      نقل قول

  • ب نظر من حکایت کتاب و سریال همون جمله معروفه جانه
    گاهی وقتا تو تا راه مختلف ب یه قلعه می رسن…
    پایان کتاب و سریال یکی خواهد بود ب احتمال زیاد و اتفاقاتی ک باید بی افتند هم حتمن می افتن حالا چه جوریش و کی میهش همون دو تا مسیر جدا…
    ب نظر من یه مقاله خوبی بود خواندن سریال دیدن کتاب…. اصن کلن همین طوری باشه بهتره…

      نقل قول

  • اقا فصل ۶ کتاب و داستان کلا با هم فرق داره صد در صد تو کتاب ریکان بچس اینجا نوجوون و در ضمن کتاب چهار و پنج ترجمه شده تو بازار هست دیگه نیاز نیست دوستان ترجمه کنن کتاب شیش رو ترجمه کنین

      نقل قول

  • ساده:
    وگرنه جان که یک تارگرینه و بچه های سانسا و اریا هم فامیلی پدرشون رو دارند.

    توی کتاب سوم راب در آخرین شورای شاهیش استارک و ولیعهد شدن جان رو اعلام کرد
    پس پرچمدارانش میدونن که جان استارکِ
    (میگ مورمنت و گالبرت گلاور که رفتن پیش هاولند رید و خبری هم ازشون نیست + گریت جان آمبر و جیسون ملیستر و ادمیور تالی)
    حتی اگر استارک و وارث بودن جان + بودن برن رو هم در نظر نگیریم فرزندان آریا و سانسا میتونن استارک باشن
    نمونه های تاریخیش هم
    فرزند بِیل شاعرِ (Bael the Bard) که وارث وینترفل شد و در جنگی علیه وحشی ها پدرش ـو کشت :|
    یا هرولد هاردینگی که شوهر آلین قراره بشه به خاطر مادرش میتونه وارث ویل باشه

      نقل قول

  • یک فرد در وستروس میتونه در صورت وجود خط خونی با یک خانواده نام دومش ـو عوض کنه
    نمونه اش ؟ نزاع شاهان فصل فصل دوم برن
    لئوبالد تالهارت به برن پیشنهاد میده که پسرش “بیرن” برای لیدی دانلا بفرسته تا سرپرستش بشه
    و از اونجایی که همسر لئوبالد خواهر هالیس هورن وود ـه و هالیس و پسرش در جنگ شهید شدند شاید این پسر روزی نام هورن وود رو انتخاب کنه و خط مذکر هورن وود ها رو ادامه بده :دی

      نقل قول

  • محمد:
    سریال رو هالیوودیش کردن رفت.
    وقتی از کتاب فاصله بگیرن همین میشه دیگه

    دقیقا
    شد همون جنگ های آخرزمانی و منجی های هالیوودی

    در ضمن سریال بجز قضیه کینگز لندینگ)که اونهم حدس زده میشد ولی نه این جوری( کاملا طبق پیش بینی ها جلو رفت

    امیدوارم جان تو کتاب پسر لیانا نباشه اگرچه خیلی محتمله

      نقل قول

  • سلام
    من امسال کنکور داشتم, واس همین فصل ۶ سریال رو ندیدم.
    ولی الان که دیگه آزاد شدم, میخوام سریال رو ببینم.
    فقط قبلش از بزرگان و علمای اهل کتاب سوالی داشتم!
    ما فصل ۶ سریال رو ببینیم یا نه؟! اسپویلی برای کتاب ۶ داره؟ (من تا پایان کتب ۵ خوندم.)
    یادمه چند ماه پیش مارتین گفته بود؛ سریال اسپویلی برای کتاب نداره. ولی الان که فصل ۶ هم کامل پخش شده, میخوام مطمئن بشم.
    با تشکر.

      نقل قول

  • پویان:
    سلام
    من امسال کنکور داشتم, واس همین فصل ۶ سریال رو ندیدم.
    ولی الان که دیگه آزاد شدم, میخوام سریال رو ببینم.
    فقط قبلش از بزرگان و علمای اهل کتاب سوالی داشتم!
    ما فصل ۶ سریال رو ببینیم یا نه؟! اسپویلی برای کتاب ۶ داره؟ (من تا پایان کتب ۵ خوندم.)
    یادمه چند ماه پیش مارتین گفته بود؛ سریال اسپویلی برای کتاب نداره. ولی الان که فصل ۶ هم کامل پخش شده, میخوام مطمئن بشم.
    با تشکر.

    راستش نویسنده ها گفتن که یکی دو تا از اتفاقات فصل ششم سریال که از رازهای بزرگ هم هست و تو فصل ششم هم برملا شد، خود مارتین بهمون گفته.معلوم نیست اسپویل میشه یا نه.

      نقل قول

  • نوید لنیستر: راستش نویسنده ها گفتن که یکی دو تا از اتفاقات فصل ششم سریال که از رازهای بزرگ هم هست و تو فصل ششم هم برملا شد، خود مارتین بهمون گفته.معلوم نیست اسپویل میشه یا نه.

    سلام.
    پس من نگاه کنم؟!
    منظور از راز بزرگ همون اسنو هست؟ چون من مطمئن بودم از همون لحظه خنجر خوردنش تو کتاب پنجم, که این به زندگی برمیگرده.

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: