تاپیک‌های تعاملی

بررسی فصل بیست و نهم؛ کراکن و اژدها

با بررسی فصل بیست و نهم؛ غارتگر در خدمت شما عزیزان هستیم. فصلی که در اون یکی از نقاط عطف داستان کتاب چهارم خودنمایی می‌کنه. پیوند بین داستان آهن‌زاده‌ها و دینریس عجیب‌ترین چیزی بود که انتظارش رو داشتیم. اینطور که مشخصه یورن به اطلاعات سری فراوانی دسترسی پیدا کرده. شراب جادوگران، ماجرای اژدهایان و آخرین اژدها. . . اون چیزهایی رو فهمیده. اما از کجا؟ یا بهتر بگم از کی؟

از طرف دیگه ما هجوم گسترده آهن‌زاده‌ها رو به قلب وستروس داریم. این مسئله بسیاری از معادلات قدرت رو در وستروس برهم می‌زنه. وقتی قدمگاه پادشاه، و از اون مهمتر لرد ماهی‌بادکنکی  خبردار بشن، چه عکس‌العملی خواهند داشت؟ از نظر من قطعاً های‌گاردنی‌ها این تهدید رو جدی خواهند گرفت. همونطور که یورن اشاره می‌کنه، تاریخ اونها پر است از این تجاوزات و تهدیدات از طرف جزایر آهن. هرن سیاه با شانس و اقبال به قلب ریورران نفوذ نکرده بود. حالا اونها دوباره قدرت گرفتند و برای اولین بار بعد از شورش دوم بیلون دست به هجومی همه‌جانبه زدند.

ویکتاریون گریجوی

حالا با سقوط سپرهای مندر، تمام ریچ در دسترس حمله آهن‌زاده‌ها قرارداره. اونها فقط باید اول انتخاب کنند که به کجا یورش ببرن. این رو هم باید در نظر بگیرید که قوای دریایی تایرل‌ها نه در های‌گاردن، که در آربر و تحت فرمان قدرتمندترین پرچمدارشون ردوین‌ها قرار داره. و لرد ردوین کجاست؟ دور از خانه در حال ادامه محاصره دریایی دراگون‌استون. یعنی بازگشت ناوگان عظیم ردوین‌ هم مدت زیادی زمان لازم داره. تازه اگر اونها محاصره دراگون‌استون رو رها کنند کمک بزرگی به استنیس در شمال خواهند کرد تا بتونه نقشه‌هاش رو عملی کنه. از طرف دیگه بخش بسار بزرگی از قوای تایرل‌ها و جنگجوترین سلحشوران ریچ، یعنی لرد تارلی و شوالیه گلها و حتی سر گارلن هم در خانه نیستند. فقط ویلاس چلاق همراه با نیرویی اندک در مقابل آهن‌زاده‌ها و های‌گاردن قرار داره. پس تایرل‌ها واقعاً باید نگران بشن.

حال اگر فرض کنیم که لرد تارلی به همراه سپاهش قدمگاه پادشاه رو به مقصد ریچ ترک کنه، اون وقت کی بیشتر از همه خوشحال میشه؟‌ قطعاً ملکه سرسی که می‌تونه در نبود بزرگترین رقیب و مانع، پایه‌های قدرت خودش رو مستحکم کنه. لرد تارلی رو هم باید به این سپاه اضافه کنیم؟ اونوقت تکلیف ریورلند چه‌خواهد شد؟

نکته جالب دیگه‌ای که در این فصل نظر من رو جلب کرد،‌ ماجرای ماموریت ویکتاریون در خلیج برده‌دارانه. همه می‌دونیم که یورن در ابتدا نقشه دیگه‌ای داشت. اون می‌خواست با تصرف جزایر سپر فقط خودش رو به مردان آهن اثبات کنه و نشون بده در صورت پیروی از او به چه چیزهایی خواهند رسید. یورن از این پیروزی به لقمه‌ای کوچک از اونچه او به آنها تعارف خواهد کرد نام می‌بره. بعد از اون قصد داشت که تمام آهن‌زاده‌ها رو به خلیج برده‌دارا به دنبال دینریس و اژدهایانش ببره. اما به طور غیر منتظره‌ای با مخالفت اونها مواجه شد. استدلال‌های کتاب‌خوان محکم و غیر قابل اجتناب بود. بنابراین چاره‌ای نداشت جز اینکه نقشه‌هاش رو تغییر بده. اما سوال اساسی اینجاست، اون چرا و چطور می‌تونه به ویکتاریون برای انجام این ماموریت اعتماد کنه. چشم کلاغ خیلی خوب از تنفر و کینه ویکتاریون نسبت به خودش آگاهه. اون همسر ویکتاریون رو به ظالمانه‌ترین شکل ممکن ازش گرفت و حالا از اون می‌خواد که سفری بسیار پر مخاطره رو به اون سر دنیا انجام بده و همسر آینده یورن رو براش بیاره. کسی می‌تونه باور کنه که یورن احمقانه و ساده‌لوحانه به ویکتاریون برای انجام این ماموریت اعتماد کرده؟ اگه نه، پس چرا داره اون رو می‌فرسته؟

یورون گریجوی چشم کلاغ

سوال مهم بعدی: ویکتاریون بی‌چاره قراره چطوری دینریس رو با خودش بیاره؟ منظورم اینه که چطور قراره اون رو راضی کنه میرین رو ول کنه همراه یه ناخدای خشک و خشن با اژدهایانش به این سوی دریای باریک بیاد و بخواد با راهزنی که نمیشناسه ازدواج کنه؟

و آخرین مسئله: تخم اژدهایی که یورن روزی در دستش گرفته بود. کسی اصلاً به این مسئله توجه کرد؟! یورن از کجا اون تخم رو آورده بود؟ از همون جایی که ایلیریو موپاتیس تخم‌های دینریس رو آورد؟ یعنی یه جایی تخم اژدهای بیشتری هست؟ اونجا کجاست؟

آیا ممکنه کسی اون شئی رو در عوض تخم اژدها به چشم کلاغ قالب کرده باشه؟ ممکنه اون یه تیکه سنگ بیشتر نبوده؟ یورن میگه که تو یکی از اون شبای بدمستی تخم رو به دریا انداخته. ممکنه اشتباه کرده باشه؟ قضیه راویان غیرقابل اعتماد که یادتون نرفته!!

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=5936

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۲۱ دیدگاه

  • سوال اولت بد سوالیه ها!! تقریبا تنها راه جواب دادنش اسپویل کردنه!

      نقل قول

  • خب وکیل ایلیریو که در عروسی دنریس گفت اون سه تا تخم رو از سرزمین های سایه تهیه کرده یورن
    گریجوی هم طبق ادعای خودش به سرزمین سایه سفر کرده پس میشه نتیجه گرفت که از اون جا اورده
    احتمال زیاد اون تخم هم بهای کشتن بیلون گریجوی بوده که به مردان بی چهره داده با توجه به این که مردان
    بی چهره قیمت خیلی بالایی دارن و خب تخم اژدها هم چیز گران بهایی هست همون ویسریس قبل از مرگش
    برنامه داشت که تخم های دنریس رو بدزده و با پول فروش اش سرباز به دست بیاره در رابطه با فرستادن
    ویکتاریون کارش درسته چون ویکتاریون یه ادم با اراده و انعطاف ناپذیره پس بهترین شخص برای این ماموریت
    سخت هست و قطعا هم یه سری جاسوس همراهش می فرسته که مطمئن باشه ویکتاریون بهش خیانت
    نکنه در رابطه با این که چه جوری می خواد دنریس رو راضی کنه هم ایده ی خاصی ندارم شاید از طریق شیپور
    ویکتاریون بتونه از دنریس امتیاز بگیره دلیل اصلی اصرار ازدواج با دنریس هم می تونه این باشه که دنریس
    از یک خاندان بلند مرتبه وستروس هست بر خلاف اهن زاده ها که خاندان پستی هستن پس اگر روزی شاه وستروس شد با این ازدواج می تونه
    به حکومت اش مشروعیت بده به هر حال هنوز هم خاندان ها به تارگرین ها وفادار ان

      نقل قول

  • great tom hanks:
    خبوکیل ایلیریو که در عروسی دنریس. . .

    من موندم این کلمه «وکیل» از کجا اومده؟! :scratch: :unsure:
    دیکشنری انگلیسی میگه: Master, form of address or title for a scholr teaching in a university during the Middle Ages; academic degree that can be compared to an M.A. or M.Sc
    ارباب. نشان یا مقامی در مدارس یا دانشگاه‌های قدیم برای معلم یا استاد. مقامی معادل M.A امروزی.
    ویکی پدیای انگلیسی کاربردهای مختلفی برای این کلمه آورده که می‌تونید تو این لینک ببینید. عناونی چون ارباب، استاد، فرمانده نظامی، متولی یا مدیر یک مکان مقدس یا معبد.
    در برخی دیکشنری‌های تخصصی هم این کلمه رو معادل scholar دونستن. تو دیکشنری آریانپور این معادل‌ها رو برای scholar آورده:
    دانشمند، عالم‌، دانشور، حکیم‌، فرجاد، کهبد، فرزانه‌، محقق‌، فاضل‌
    (به‌ ویژه‌ علوم‌ انسانى‌) ویژه‌گر، ویژه‌کار، متخصص‌
    بورسیه‌،(دانشجو) دریافت‌ کننده‌ى کمک‌ هزینه‌
    ساعى‌، علم‌ دوست‌، زودآموز
    همونطور که می‌بینید بیشترین کاربرها و معانی به استاد و معلم و درس‌آموز اشاره داره. اما کاربرد این کلمه در دنیای نغمه فرق می‌کنه.
    ویکی نغمه انگلیسی میگیه: Magister is a title held by the powerful in some Free Cities
    یعنی عنوانی که به افراد قدرتمند و بانفوذی در برخی شهرهای آزاد داده میشه.
    میشه اینطور نتیجه گرفت که مارتین بیشتر به اون معادل‌هایی که تو ویکی پدیا اومده نظر داشته. ارباب، کله‌گنده یا چیزهایی مثل این. از نظر من همون معادل ارباب که سحر مشیری استفاده کرد بهترین و گویاترین معادله

      نقل قول

  • به نظر من یورن ویکتاریون رو فرستاد تا فقط از شرش خلاص شه چون قوی ترین ادعا رو میتونه بر جزایر آهن داشته باشه و صد در صد خطرناک ترین دشمن داخلیه وگرنه رو چه حساب ویکتاریون بتونه دنریس رو که ۳اژدها و ۸۰۰۰ آویژه داره برای یورن یا برای خودش جور کنه.نه از خاندان مهمیه نه ارتش قدرت مندی داره نه ثروت منده نه هوش و ذکاوت انچنانی داره و …
    به نظر من جریان شیپور یورن هم دروغه چون تاحالا به چشمم نخورده که نه تو وستروس نه تو ایسوس کسی از وجوش حرفی زده باشه اگه خود یورن هم به شیپورش ایمان داشت خودش به خلیج برده داران میرفت نه اینکه دشمن خونیش رو بفرسته تا کسی که قراره ملکه ی آیندش بشه رو بیاره.

      نقل قول

  • به نظرم رودریک داره خطر بزرگی واسه یورن میشه.اونم مث تیریون یه کتابخون قهار و مسلط به تاربخه با این فرق بزرگ که کوتوله نیست.
    چرا دنریس باید راضی باشه با یورن یا ویکتاریون وصلت کنه؟جالبه تازگیا دنریس چقد جاذبه پیدا کرده!یورن ویکتاریون تیریون و یه نفر دیگه که نمیگم چون اسپویل میشه!

      نقل قول

  • به نظر من به این خاطر ویکتاریونو داره میفرسته چون میدونه به خاطر اینکه ویکتاریون کارشو تلافی کنه
    یعنی زن یورن رو بی ایرو کنه همه تلاش را انجام میده که دنریسو با خودش بیاره .

      نقل قول

  • درمورد این متن” شراب جادوگران، ماجرای اژدهایان و آخرین اژدها. . . اون چیزهایی رو فهمیده. اما از کجا؟ یا بهتر بگم از کی؟” فکر کنم مربوط به فصل سرآغاز باشه… یعنی ممکنه اون فردی که دنبال چیزی در سیتادل بوده ربطی به یورن داشته باشه؟؟؟

      نقل قول

  • lady:
    درمورد این متن” شراب جادوگران، ماجرای اژدهایان و آخرین اژدها. . . اون چیزهایی رو فهمیده. اما از کجا؟ یا بهتر بگم از کی؟” فکر کنم مربوط به فصل سرآغاز باشه… یعنی ممکنه اون فردی که دنبال چیزی در سیتادل بوده ربطی به یورن داشته باشه؟؟؟

    اما فصل‌های سرآغاز هیچوقت سرنخی ندادن. همیشه به نظر یه تافته‌ی جدابافته هستن .مقدمه‌هایی که گاها‍ً می‌شد بهشون رجوع کرد و یه سری اطلاعات جزئی می‌دادن برای فهم بهتر .، اما یه جواب درست و حسابی به سوالات به این مهمی؟؟؟
    مارتین همیشه ما رو گذاشته تو منگنه. هیچوقت جواب رو اینجوری نمی‌ذاره جلومون

      نقل قول

  • چقدر محتوای این فصل زیاد به نظر می رسید !
    نیم ساعت طول کشید کلمه به کلمه با دقت بخوانم تا کامل درکش کنم !

    ۱:‌ این آهن زاده ها زیاد بی فرهنگ و وحشی به نظر نمی رسند !
    با ان همه ادعا ، جشن پیروزی آنها همان صحنه هایی را داشت که در محضر رابرت و راب استارک هم دیده بودیم .
    همینجا به این نتیجه می رسیم که هنوز ، استارک ، بولتون ، آهن زاده ها ، دورن و حتی وحشی های شمال دیوار ، به پای عظمت کالاسارهای اسب سوار نمی رسند ،
    نکته بعدی اینکه نمی دانم چرا حرفهای این آهن زاده ها ، بی ارزش و مفت به نظر می رسد !
    همیشه آدم هایی که در فقر مفرط بزرگ شده اند ، از این توهمات زیاد می زنند ، از همه بدتر آن خیس مو .
    شرط می بندم اگر اورا به دست رمزی بولتون بدهند تا پوستش را کنده و وی را در بشکه آب شور سر و ته آویزان کند بفهمد که خدای واقعی چیست.
    ۲:‌ درباره تخم اژدها باید بگویم که انقراض اژدهایان به خاطر تمام شدنشان نبود ، بلکه در دربار تارگرین هم ، این تخم ها دیگر بارور نمی شدند و در واقع جادوی به وجود آورنده آنها از بین رفته بود پس مسلما” مقدار بسیار بیشتری وجود دارد ، اما اینکه همه انها به زحمت دنریس احتیاج دارند یا نه مشخص نیست .

    ۳:‌یورن کلا” مشکوک است ، و حرف زیادی فعلا”‌نمی توان درباره او زد ،
    اما این درخواست مسخره که برو و آن دخترکی که هم خوشگل است و هم سه تا اژدها دارد را بردار بیار !!
    نشان دهنده ابن نکته مهم هم هست که این آهن زاده ها هم مثل پایتخت نشینان دنریس را جدی نگرفته اند ، هیچ کدام تا به حال او را وقتی که به عنوان ملکه فاتح وارد شهرهای خلیج برده داران شد ندیده اند و فکر می کنند هنوز همان دختری است که به کال دروگو فروخته شد !
    آنها نمی دانند که حتی اگر خود ریگار تارگرین مرحوم هم از دنریس خواستگاری می کرد ممکن بود به اولین انسالید مو سفید تبدیل شود!

    ویکتاریون بسیار بعید است که اگر به دنریس نپیوندد زنده بماند ، هر کدام از اطرافیان دنریس می توانند او را سلاخی کنند .

    ۴:‌ حمله آهن زاده ها به خاک وستروس هم بی اهمیت است، آنها نمی توانند خاک را اشغال کنند ، چون بالاخره آن را از دست خواهند داد ، و جز سوزاندن شهرها کاری از دستشان بر نمی آید ، مخصوصا” که خود یورن هم این فتوحات را طعمه ای برای همراه کردن مردانش می داند ، نه بیشتر .

    ولی خیلی دلم می خواست ، این یورن در مقابل اوبران مارتل قرار می گرفت ، مبارزه خوبی بین دو یاغی می شد :D:

    ۵:‌در آخر بعید می دانم این شوره زده ها تا به حال با لرد های درجه یک مملکت جنگیده باشند ، تنها کسی که ادای شوالیه ها را در می آورد همین ویکتاریون است ، بقیه هنر و افتخارشان غارت دهکده ها و البته دزدیدن لباسهایشان بوده است ،یک مشت دزد دریایی ،
    انگار که جانی دپ در نقش جک اسپارو در مقابل راسل کرو در نقش ماکسیموس فیلم گلادیاتور قرار بگیرد !
    حتی فکرش هم توهین آمیز است .

      نقل قول

  • Mehdi:
    به نظر من جریان شیپور یورن هم دروغه چون تاحالا به چشمم نخورده که نه تو وستروس نه تو ایسوس کسی از وجوش حرفی زده باشه اگه خود یورن هم به شیپورش ایمان داشت خودش به خلیج برده داران میرفت نه اینکه دشمن خونیش رو بفرسته تا کسی که قراره ملکه ی آیندش بشه رو بیاره.

    خب اگر واقعا یورن شیپیور رو از ویرانه های والریا پیدا کرده باشه که خب نباید هم اسمی ازش جایی باشه
    به هرحال والریا جایی که هیچ کس زنده ازش بر نمی گرده و اصالت شیپور توسط موکورو که یک کاهن سرخ خفن هست که ویکتاریون دراینده
    باهاش رو به رو میشه تایید شده کاور اصلی کتاب بادهای زمستانی هم یک شیپوره
    در رابطه با این که چرا خودش استفاده نکرده هم
    باید حتما دلیل خاصی داشته باشه به هر حال مارتین هیچ نکته ای رو الکی نمی گه اشاره به لب های ابی
    یورن می تونه دلیل خاصی داشته باشه جادوگر های کارث هم لب های ابی داشتن و با دنریس دشمن ان پس شاید یک رابطه ای بین اینا باشه

    پریسا:
    به نظرم رودریک داره خطر بزرگی واسه یورن میشه.اونم مث تیریون یه کتابخون قهار و مسلط به تاربخه با این فرق بزرگ که کوتوله نیست.

    نه رودریک یک پیر مرد رو به موته هیچ جانشینی هم نداره که بخواد برای حکومت نقشه بکشه صرفا عقل و شعورش از بقیه ی اهن زاده ها بیشتره

      نقل قول

  • magenta:
    نکته بعدی اینکه نمی دانم چرا حرفهای این آهن زاده ها ، بی ارزش و مفت به نظر می رسد !
    همیشه آدم هایی که در فقر مفرط بزرگ شده اند ، از این توهمات زیاد می زنند ، از همه بدتر آن خیس مو .
    شرط می بندم اگر اورا به دست رمزی بولتون بدهند تا پوستش را کنده و وی را در بشکه آب شور سر و ته آویزان کند بفهمد که خدای واقعی چیست.
    ۲:‌ درباره تخم اژدها باید بگویم که انقراض اژدهایان به خاطر تمام شدنشان نبود ، بلکه در دربار تارگرین هم ، این تخم ها دیگر بارور نمی شدند و در واقع جادوی به وجود آورنده آنها از بین رفته بود پس مسلما” مقدار بسیار بیشتری وجود دارد ، اما اینکه همه انها به زحمت دنریس احتیاج دارند یا نه مشخص نیست .

    اتفاقا همین بحث خیس مو یه چیز مبهم و عجیبه این که چطوری از دریا نجات پیدا کرده و شخصیتش دگرگون شده
    چون دقیقا همین اتفاق برای دلقک استنیس پیچ فیس هم رخ داده و اونم بعد از چند روز نجات پیدا کرده وشخصیتش کاملا فرق کرده
    در رابطه با تخم اژدها این طوری نیست بعد از نبرد رقص با اژداهایان پادشاه های تارگرین کلی زور زدن که اژدها به دنیا
    بیارن اما موفق نشدن که در بعضی از این تلاش ها تخم ها هم از بین می رفتن فکر می کنم اخرین تلاش هم
    مربوط تراژدی سامرهال بوده که هم تخم ها و هم خود اگان پنجم از بین رفتن بعد از اون دیگه تخم شناخته شده ای
    در وستروس نبوده چون اگه بود استنیس می تونست با پول فروشش کلی سرباز اجیر کنه به هر حال دراگون استون
    مقر اصلی تارگرین ها بوده این بحث گران بها بودنشون هم به خاطر این نیست که کسی بخواد تخم ها رو تبدیل به
    اژدها بکنه صرفا به خاطر قدیمی و کمیاب بودنشون هست که بازرگان ها پول خوبی بابتش می دن یه جورایی مثل
    شمشیر های والریایی که اونا هم به خاطر کمیاب بودن و کیفیت بالاشون خیلی ارزشمندن

      نقل قول

  • این اهن زاده ها مثل لاشخور میمونن هروقت کسی خونشو ترک میکنه میریزن تو خونش ایندفه هم مثل غیبت شاه شمال که به شمال حمله کردن باغیبت لرد ردواین ونیروی دریاییش به ریچ حمله کردن باید دید اینا واقعا توانایی نبر رودررو دارن من فکر میکنم اینا فقط یک مشت دزدن که خیال میکنن قدرت دارن چنانچه جنگ واقعی رخ بده اونوقت مثل دفه قبل شکست میخورن وزانو میزنن ولی اینبار دیگخ رابرت نیست که ببخشدشون :cun:

      نقل قول

  • به نظر من یورن یه جورایی داره ویکتاریون رو می فرسته برای امتحان قدرت دینریس. چند تا هدف:
    ۱٫ وقتی نیست می تونه افراد ویکتاریون رو به سمت خودش بکشه (با لرد کردن افرادش نمی ذاره اونا با ویکتاریون برن)
    ۲٫ می تونه با توجه به غیبت ویکتاریون جای پا شو بین آهن زاده ها محکم کنه
    ۳٫ اگر دینریس با ویکتاریون بیاد که بدون این که خودش رو به زحمت بندازه اژدها به دست آورده. اگرم بینشون جنگ بشه و دینریس پیروز، باز هم یورن رقیبش رو از بین برده و از قدرت دینریس هم با خبر شده

    اتفاقا به نظر من کارش با سیاسته

      نقل قول

  • ویکتاریون یه کوچولو خنگ بازی دراورد که قبول کرد تازه باخودش خیال کرده میتونه با دنریس ازدواج گنی انگار دنریس ترشیده فقط منتظره شوهره‏!اتفاقا من هم میخواستم به لبای آبی اشاره کنم؛به نظر من این رفیقمون بیشتراز اینکه وانمود میکنه دنریسو میشناسه

      نقل قول

  • شراب ساحرین یا عصارۀ عصر همون چیزیه که پیات پری به دینریس داد بخوره تا چشم و گوشش برای دیدن حقایق باز بشه.(ص ۶۸۵ از جلد ۲)خب با توجه به حرف یورن که گفت ۳ تا جادوگر از کشتی‌ای اطراف کارث اسیر کرده میشه انتظار داشت با بهره از اونا و این شراب خیلی چیزا دستگیرش شده. شاید یکی از همونا مردن پدرش بوده،وگرنه تصادفی که فردای مرگ پدرش پیداش نمیشد. تازه لبهای آبیش حکایت از مصرف زیاد این شراب داره

    Mehdi: اگه خود یورن هم به شیپورش ایمان داشت خودش به خلیج برده داران میرفت نه اینکه دشمن خونیش رو بفرسته

    magenta: اما این درخواست مسخره که برو و آن دخترکی که هم خوشگل است و هم سه تا اژدها دارد را بردار بیار !!
    نشان دهنده ابن نکته مهم هم هست که این آهن زاده ها هم مثل پایتخت نشینان دنریس را جدی نگرفته اند

    مهدی: به نظر من یورن یه جورایی داره ویکتاریون رو می فرسته برای امتحان قدرت دینریس.

    به نظر کسی که دست کم گرفته شده یورن هست. آخه خودتون فکر کنین یعنی یورن خودش نمیدونسته سفر اون همه کشتی به ینگه دنیا تقریبا محاله و یه جور خودکشیه؟ تازه کیه که قبول کنه، اونم آهن زادهها!!! به نظر من همه چیزی که توی این فصل اتفاق افتاد یه جور نقشه پیش تعیین شده از طرف یورن برای تحریک و فرستادن ویکتاریون به سمت دینیریس بوده. حالا چه نقشه بزرگتری پشت اینکاره رو مارتین میدونه.

      نقل قول

  • کوروش:
    یورن کیه قضیه اش چیه ؟؟

    برادر ویکتاریون و بیلون گری جوی و هچنین عموی تئون.تو کتاب چهارم سر و کلش پیدا شده ولی فک نکنم تو سریال اومده باشه.

      نقل قول

  • پرتو:
    ویکتاریون یه کوچولو خنگ بازی دراورد که قبول کرد تازه باخودش خیال کرده میتونه با دنریس ازدواج گنی انگار دنریس ترشیده فقط منتظره شوهره‏!اتفاقا من هم میخواستم به لبای آبی اشاره کنم؛به نظر من این رفیقمون بیشتراز اینکه وانمود میکنه دنریسو میشناسه

    ترشیده ؟ بهتر نیست از ادبیات بهتری استفاده کنید …یعنی نظر شما در مورد کسایی که دیر ازدواج میکنن یا اصلا ازدواج نمیکنن اینه ؟ بهتره یکم ادبیات حرف زدنتون و سطح فکریتون کار کنید خیلی زشته توی سایتی که اهالی اون کتابخون هستن این طوری حرف بزنید

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: