مقالات

جایگزین‌های شایسته «نغمه یخ و آتش» در میان آثار فانتزی؛ بخش یکم مالازان

در این مجال به بررسی کتاب‌های فانتزی بزرگ و تحسین‌شده‌ای ‌می‌پردازیم که خواندنشان انتظار را  برای هوادارانی که چشم انتظار کتاب ششم هستند، آسان می‌کنند.

مقایسه مالازان با نغمه

شاید به طور کلی نغمه داستان زیباتر و چشمگیرتری داشته باشد، اما زمانی که ما از فانتزی حماسی صحبت می‌کنیم، مالازان داستانی کمی قدرت‌مندتر و بسیار حماسی‌تری را ارائه می دهد.

مالازان بی‌رحم تر از نغمه است و نغمه‌ای‌‌ها فکر نکنند که در این زمینه داستانشان بی‌رقیب است.

اگر بخواهیم پیش زمینه‌ها و داستان‌های جانبی این دو حماسه را با هم مقایسه کنیم، باز هم مالازان یک سر و گردن بالاتر است. ابتدا مالازان یک بازی فکری از یان اسلمونت بود. سپس اریکسون آن را فیلمنامه کرده و بعد یک کتاب شد. یان اسلمونت در ادامه در سال ۲۰۰۴ پس از ایجاد اختلافاتی که سر داستان با اریکسون پیدا کرد، داستانی متفاوت و پنج گانه به نام  امپراطوری مالازان  نوشت. با آن که این مجموعه به اندازه کتاب‌های اریکسون با استقبال مواجه نشد، اما در مجموع موفق بود و داستانی قوی داشت. مارتین اما چند داستانک همچون پرنسس و ملکه، شاهزاده شریر یا برادر یک پادشاه و داستانک‌های دانک و اِگ را به همراه کتاب‌هایی همچون خرد وذکاوت تیریون لنیستر و دنیای یخ وآتش منتشر کرده است.

تفاوت‌های نغمه‌ای از یخ و آتش با کتاب درگذشتگان مالازان

برخلاف نغمه‌ای از یخ و آتش که به دادگاه‌ها و توطئه‌های یک امپراطوری می‌پردازد، مالازان بیشتر به واقعیت‌های نظامی در یک امپراطوری تمرکز دارد. جادو نیز نقشی  بسیار مهم در این داستان ایفا می‌کند. بیشتر ارتش‌ها با لژیون مغ‌ها مجهز شده‌اند. و خدایان نقشی مستقیم در طرح‌ها و توطئه‌ها دارند. به همین خاطر ممکن است ورود به داستان برای خواننده مشکل باشد، چرا که اریکسون نمایشی آسان و قابل درک از اینکه جادو چگونه در دنیایش کار می‌کند ارائه نداده است.

مالازان

ویژگی‌های مالازان

برای برخی‌ها مالازان حماسی‌تر از آن است که بتوان از آن لذت برد، یا حتی درکش کرد. اینجا ما با انبوهی از شخصیت‌ها طرفیم که در خلال رمان رشد کرده و بالغ می‌شوند، خائنان و قهرمانان بزرگ که چشم‌انداز داستان را جلو می‌برند و مقیاس داستان در حدی است که سری بین گذشته و آینده پرش می‌کند و به صورت پیچیده‌ای به هم مرتبط می‌شود.

اگر به دنبال حماسه‌ای بزرگ با استرس زیاد برای دانستن آینده داستان هستید، مالازان را از دست ندهید. این مجموعه همچنین ماجراهایی دارد که فراموش ناشدنی است و هر چه جلوتر می‌رویم بازیگرانی با شخصیت‌های خاکستری و انگیزه‌های پیچیده به آن اضافه می‌گردند. مزیت این مجموعه بر نغمه این است که نویسنده برخلاف مجموعه‌هایی از این دست، آن را پیش از آن که به جهنم برود کامل کرده است.

اریکسون ورود به داستان و خو گرفتن با آن را برای خواننده سخت کرده است، چشم انداز، محیط داستان، شخصیت‌ها، زبان و تا حدی هر چیزی که در دیگر کتاب‌های فانتزی به کار می‌رود، متفاوت هستند. زمانی که آن را می‌خوانید کمی شوکه می‌شوید و زمان نیاز دارید تا با این جهان کنار بیایید. برای نمایش زیباتر  این داستان در ذهنتان، باید برای کتاب نخست و بخش‌هایی از کتاب دوم زمان بگذارید، اما از کتاب سوم داستان شروع به اوج گرفتن می‌کند و شما هیچ‌گاه به این اندازه از فانتزی این چنین منظم و قانون‌مندی خشنود نخواهید شد. پس شکیبا باشد، زمان صرف کنید و از یکی از بهترین فانتزی‌های حماسی این روزها لذت ببرید.

این سری، فانتزی حماسی و نظامی با نثری درخشان و لذت بخش، واقعیت‌گرایی فریبنده،‌ خطوط داستانی حماسی و ترکیب شگفت‌انگیزی از شخصیت‌های خاکستری را با هم ترکیب کرده است، مالازان ترکیبی از بهترین خطوط داستانی مارتین و در قلمرو حماسه‌های یونانی چون ایلیاد و اودیسه است. می‌توان آن را یک بازیابی دوباره از نثر معمول رابرت جردن دانست که کتاب‌هایی شبیه به آن زیاد و زیادتر می‌شوند.

حالا که این حماسه به طور کامل به پایان رسیده، اریکسون به مقدار خیلی خیلی کمی درخشش اولیه‌اش را از دست داده است. اشتباه نکنید، کتاب‌ها ارزش خواندن دارند و ممکن است از چیزی که من خوشم نمی‌آید، شما خوشتان بیاید، اما من کتاب پایانی را به گونه‌ای کلی و عام، ناامیدکننده به حساب می‌آورم. شما خوب می‌دانید خیلی مهم نیست چطور  مسابقه را آغاز می‌کنید، پایان بسیار مهم‌تر است، و اریکسون پایان قدرتمندی به حماسه‌اش نداده است، که البته امیدواریم این اتفاق برای مارتین نیوفتد.

به هر حال اگر شما دارک فانتزی‌هایی همچون نغمه‌ای از یخ و آتش و همچنین شخصیت‌هایی با نقش حماسی و خط داستانی و جذابی به گستردگی هزاران سال (که گاهی اوقات ارتباطات بسیار پیچیده‌ای با هم دارند) را دوست دارید، این حماسه را به طور کامل بخوانید. چیزی که اریکسون خیلی خوب انجام داده و حماسه را این چنین زیبا کرده، طراحی کامل و بی‌نقص نبردها با اسلحه‌ها و جادوی آن‌هاست.

باز هم تاکید می‌کنم که تا کتاب دوم دنبال کردن داستان سخت است، اما پس از آن روی غلتک می‌افتد و جذاب می‌شود، هرچند ممکن است از پایانش خوشتان نیاید (و ممکن هم هست آن را بپسندید.)

مالازان تصویری تماشایی و دیدنی است که ظهور کرده و به گونه‌ای باورنکردنی شما را به خودش معتاد می‌کند.

رمان فانتزی مالازان

تاثیر مالازان و نغمه‌ای از یخ و آتش بر آثار فانتزی حماسی امروزی

بی‌شک اگر تالکین با ارباب‌حلقه‌ها و هابیت و دیگر آثار سرزمین میانه غوغا کرد و انقلابی در ادبیات فانتزی پدید آورد، اریکسون و مارتین دومین انقلاب را به همراه هم برای این ادبیات بنیان گزارده‌اند. اگر به آثار نویسندگان مشهور و قدر فانتزی امروز، همچون برندون سندرسون (مجموعه اسناد توفان نور و مه زاد – این نویسنده چیزی از مارتین و اریکسون کم ندارد بسیار خلاق است و آثارش به کارهای مارتین نزدیک است.)، گلن کوک (سرگذشت گروهان سیاه، که بسیار به کارهای اریکسون نزدیک است و هواداران اریکسون با خواندنش همان احساس مالازان را دارند.)، جو ابر کرامبی (قانون اول، که به گفته خود نویسنده از آثار مارتین تاثیر پذیرفته و مانند دنیای مارتین بی‌رحم است.) رابین هاب (سه‌گانه غیبگو، باز هم رئالیسم را از مارتین و اریکسون به ارث برده است و بی‌رحم است.) تاثیر فراوانی گزارده است. از جمله ویژگی‌های این دو نویسنده می توان به آغازی طوفانی و پرکشش با شخصیت‌پردازی حرفه‌ای و پیچیده با حجم زیاد، بی‌رحم (برخلاف تالکین) و بدون عنصر تسلی که تالکین آن را به کار برد، و حتی با پایان‌های غم انگیز، بدون قهرمانانی بی‌نقص مثل آراگورن یا گندالف، یا سخت‌جان مثل فرودو و سم. در آخر شخصیت‌هایی که همه نقطه‌ای تاریک و مبهم دارند

خلاصه جلد نخست مالازان به نام باغ‌های مهتاب

جنگ‌ها مردم را جان به لب کرده است و امپراطوری مالازان از نارضایتی‌ها به خود می‌پیچد. گروهبان ویسکی جک و جادوگر تترسیل خواهان سوگواری برای مرگ پیل هستند. اما داروجیستان، آخرین شهرهای آزاد مقاومت می‌کند و جاه طلبی‌های امپراطوریس لاسین حد و مرزی ندارد. بالاخره خدایان دخالت خواهند کرد. (به نقل از گودلایف)

شما را به خواندن این اثر بسیار زیبا از استیون اریکسون در گودلایف دعوت میکنیم. ارائه اوائل مهرماه ۱۳۹۴٫

گردآوری و ترجمه: سروش چراغ‌زاده

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=6546

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۴۴ دیدگاه

  • والا با این وضع امیدی نیست مارتین پیش از آنکه به جهنم بره ( :winksmile: ) نغمه رو تموم کنه.

      نقل قول

  • مرسی
    ترجمه اینترنتی این هم چند فصلی بیرون اومد ولی مترجم دیگه ادامه نداد.
    امیدوارم این کتاب هم ترجمه کاملی ازش بیرون بیاد.

      نقل قول

  • دنریس:
    ممنون
    این ترجمه میشه که بخونیم؟؟؟ کی؟؟؟ توسط کی؟؟اخه زبان اصلی که داغونیم

    اون طور که که من فهمیدم در گودلایف اوایل مهر ماه.

      نقل قول

  • مازلان عین یه ظرف دیزی پر از نخوده .قاشقو که توش فرو می کنی بعضی از نخودا از تو قاشق می ریزن بیرون .در کل داستان پر است از کاراکتر اما نویسنده غالبا در موردشون توضیحی نمی دهد .تنها مشکلش همینه

      نقل قول

  • اصلا به گودلایف اعتمادی نیست سابقه خرابی داری تو ول کردن ترجمه ها وسط کار مگه اینکه یه کتاب رو تموم کنه بعد بخریمش

      نقل قول

  • ممنون از مقاله جالبتون . ولی حیف که ترجمه اش موجود نیست و متن اصلیش هم زیادی واسه مایی که تسلط به انگلیسی نداریم سنگینه

      نقل قول

  • خوندن این کتاب دو تا پیش نیاز داره
    سواد انگلیسی متوسط به بالا
    و حوصله
    نویسنده تمام تلاششو می کنه که چیزی رو توضیح نده. اگه چیزی فهمیدی که فهمیدی نفهمیدی هم …
    هرچند هنوز به خاطر کمبود وقت اخرای جلد اولم

      نقل قول

  • Tyrion:
    خوندن این کتاب دو تا پیش نیاز داره
    سواد انگلیسی متوسط به بالا
    و حوصله
    نویسنده تمام تلاششو می کنه که چیزی رو توضیح نده. اگه چیزی فهمیدی که فهمیدی نفهمیدی هم …
    هرچند هنوز به خاطر کمبود وقت اخرای جلد اولم

    ممنون میشم اندکی از داستان رو برام بگی.مثلا داستان بیشتر روی چه محوری میچرخه؟

      نقل قول

  • خواهشا” کتاب رو کامل ترجمه کنید بعد برای دانلود بزارید.در این صورت اصلا” مهم نیست که چه قیمتی روی کتابه.

      نقل قول

  • سلام به دوستان
    یه مطلب بنظر من دوستان مایل بشن به شاهنامه خواندن .. نه شاهنامه به شعر به نثر …
    کتابای شاهنامه به فرم رمان تو کتابفروشیا زیاد هست
    اصلا خوب نیست که ماها که کتاب های حماسی فانتزی و … مثل ارباب – هابیت – وارکرافت – نغمه رو میخونیم یا خوندیم
    اصلی ترین منبع رمانی ملی خودمونو نخونده باشیم …

      نقل قول

  • یه شدت منتظر ترجمه این شاهکار بودم….
    هر فانتزی خونی باید این کتاب رو مطالعه کنه، ولی شنیدم برای درک درست از داستانش هر فصل رو باید سه چهار بار بخونی…

      نقل قول

  • یانی:
    سلام به دوستان
    یه مطلب بنظر من دوستان مایل بشن به شاهنامه خواندن .. نه شاهنامه به شعر به نثر …
    کتابای شاهنامه به فرم رمان تو کتابفروشیا زیاد هست
    اصلا خوب نیست که ماها که کتاب های حماسی فانتزی و … مثل ارباب – هابیت – وارکرافت – نغمه رو میخونیم یا خوندیم
    اصلی ترین منبع رمانی ملی خودمونو نخونده باشیم …

    فردوسی بدتر از مارتین کار کرده! اول یه قهرمانو بزرگ بزرگ میکنه، بعد به حقیرترین روش ممکن میکشدش!! اون بدتره!!

      نقل قول

  • Masood: فردوسی بدتر از مارتین کار کرده! اول یه قهرمانو بزرگ بزرگ میکنه، بعد به حقیرترین روش ممکن میکشدش!! اون بدتره!!

    در کل من خیلی با این سبک داستان حال میکنم :fight:
    دوستان اگه فیلم و سریالی تو این سبک که شخصیتهاش میمیرن میشناسه بهم معرفی کنین :ostad:

      نقل قول

  • sir navid: در کل من خیلی با این سبک داستان حال میکنم
    دوستان اگه فیلم و سریالی تو این سبک که شخصیتهاش میمیرن میشناسه بهم معرفی کنین

    معمولا نوید جان کتابهای حماسی فانتزی رو زیاد خوب به شکل فیلم درنیاوردن زیاد دنبال فیلمهاشون نباش ولی اگه کتابهاشون که معمولا خیلی کم ترجمه شدنو بتونی گیر بیاری عالیه ،مثلا کتابهای هاوارد که کونان و سولمون کین معروفترین نوشته هاشن ولی وقتی به شکل فیلم درامدن خیلی افتضاح شدن یا کتابهای میشل مورموک حتما کتاب الریک از ملینبون رو گیر بیا شاهکاره ،کتاب شمشیر شانار ،کتاب اسطوره حماسه درنا نوشته ی دیوید گمیل اینم خیلی قشنگه چندتا جلده ،کتاب سه جلدی نیروی اهریمنی اش رو هم تو ایران ترجمش هست ولی از بالایی ها خبر ندارم در کل مارتین دلیل محبوبیتش تو ایران ما بخاطر سریالشه اخه کتابهای حماسی زیادی هست که فوق العادن ،ولی هنوزم به نظر خودم کتابهایی که واقعا باهاشون زندگی کردم و تو دنیاشون غرق شدم هری پاتر و ارباب بود ،با دنیای مارتین زیاد نتونستم ارتباط برقرار کنم ولی عالیه

      نقل قول

  • sir navid: در کل من خیلی با این سبک داستان حال میکنم
    دوستان اگه فیلم و سریالی تو این سبک که شخصیتهاش میمیرن میشناسه بهم معرفی کنین

    یه سر به این سایتم بزن فکر کنم جلد اول الریک و یه سری کتابها و کمیک های معروفو ترجمشونو داره شاید بدردت خورد ولی کتابشو گیر بیاری حالش بیشتره من اصلا با کتاب دیجتالی حال نمیده به هم سبک سنتی خودمون ورق زدن صحفه های کتاب یه حال دیگه ایی میده
    http://book-d.lxb.ir/tag/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/

      نقل قول

  • sayed: یه سر به این سایتم بزن فکر کنم جلد اول الریک و یه سری کتابها و کمیک های معروفو ترجمشونو داره شاید بدردت خورد ولی کتابشو گیر بیاری حالش بیشتره من اصلا با کتاب دیجتالی حال نمیده به هم سبک سنتی خودمون ورق زدن صحفه های کتاب یه حال دیگه ایی میده
    http://book-d.lxb.ir/tag/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/

    باهات موافقم
    کاش استارک عزیز کتابهارو بصورت چاپی برای فروش میذاشت :aa:

      نقل قول

  • sayed: معمولا نوید جان کتابهای حماسی فانتزی رو زیاد خوب به شکل فیلم درنیاوردن زیاد دنبال فیلمهاشون نباش ولی اگه کتابهاشون که معمولا خیلی کم ترجمه شدنو بتونی گیر بیاری عالیه ،مثلا کتابهای هاوارد که کونان و سولمون کین معروفترین نوشته هاشن ولی وقتی به شکل فیلم درامدن خیلی افتضاح شدن یا کتابهای میشل مورموک حتما کتاب الریک از ملینبون رو گیر بیا شاهکاره ،کتاب شمشیر شانار ،کتاب اسطوره حماسه درنا نوشته ی دیوید گمیل اینم خیلی قشنگه چندتا جلده ،کتاب سه جلدی نیروی اهریمنی اش رو هم تو ایران ترجمش هست ولی از بالایی ها خبر ندارم در کل مارتین دلیل محبوبیتش تو ایران ما بخاطر سریالشه اخه کتابهای حماسی زیادی هست که فوق العادن ،ولی هنوزم به نظر خودم کتابهایی که واقعا باهاشون زندگی کردم و تو دنیاشون غرق شدم هری پاتر و ارباب بود ،با دنیای مارتین زیاد نتونستم ارتباط برقرار کنم ولی عالیه

    ممنون
    من برعکست زیاد با دنیای هری پاتر و ارباب حلقه ها حال نکردم چون تا حدودی کلیشه ای بودند(البته نظرخودمه و نظر تو برام محترمه :respect: )البته فیلماش برام عالی بود تا قبل از اینکه گیم اف ترونز رو ببینم :fight:

      نقل قول

  • sir navid: ممنون
    من برعکست زیاد با دنیای هری پاتر و ارباب حلقه ها حال نکردم چون تا حدودی کلیشه ای بودند(البته نظرخودمه و نظر تو برام محترمه )البته فیلماش برام عالی بود تا قبل از اینکه گیم اف ترونز رو ببینم

    حق بهت میدم هرکی یه نگاهی داره ولی خوب من با هری پاتر بزرگ شدم یادم میاد روزایی که مردم تو دنیا بخاطر کتاب جدیدش صف میکشیدن درکل تموم شد ولی خوب فکر کنم استارک عزیز همین قدر داره لطف میکنه براتون ترجمشونو میزاره عالیه ،و دنبال کتابهای مازالانم اگه انگلیسیت خوب نیست نگرد چون ده جلده کلی و دردسر به این زودی تو ایران ترجمه کامل نمیشه فعلا

      نقل قول

  • sayed: حق بهت میدم هرکی یه نگاهی داره ولی خوب من با هری پاتر بزرگ شدم یادم میاد روزایی که مردم تو دنیا بخاطر کتاب جدیدش صف میکشیدن درکل تموم شد ولی خوب فکر کنم استارک عزیز همین قدر داره لطف میکنه براتون ترجمشونو میزاره عالیه ،و دنبال کتابهای مازالانم اگه انگلیسیت خوب نیست نگرد چون ده جلده کلی و دردسر به این زودی تو ایران ترجمه کامل نمیشه فعلا

    زبانم خوبه ولی وقت ندارم انگلیسیشو بخونم چون تا حدودی وقت گیره و شایدم چیزی ازش درک نکردم
    شنیدم گففتن داستانش خیلی حماسیهه منم از اینش خوشم اومد

      نقل قول

  • sir navid: زبانم خوبه ولی وقتندارم انگلیسیشو بخونم چون تا حدودی وقت گیره و شایدم چیزی ازش درک نکردم
    شنیدم گففتن داستانش خیلی حماسیهه منم از اینش خوشم اومد

    داستانش دقیقا شبیه به نغمه است نوید جان فقط خیلی دنیاش بزرگتر از نغمه هست چون تعداد شخصیتاش خیلی بیشتره و دقیقا مثل نغمه داستان هی بین شخصیتا جابه جا میشه دلیل اینکه میگم انگلیست باید خیلی خوب باشه چون بعضی کلماتش واقعا در حد متوسط رو به بالا هم نیست بعدشم خوب دقیقا تشکیل شده از خدایان و شخصیت ها وقلمروهای مختلف که شخصیت اصلی ثابتی ندارهو تو داستان میتونی ارتباط برقرار کنی بااونی که دلت میخواد اگه نغمه رو دوست داری اره دقیقا شبیه به همدیگن وجز معدود رمانهایی میشه گفت که خیلی شبیه به همن و مقایسه ارباب با نغمه عجیبه چون اونجا فقط یه داستان کلی داری یه خط دنبال میکنی و دوتاجبهه کاباهم درگیرن ولی تو این دوتا داستان چندتاخط موازی رو که به هم مرتبطن دنبال میکنیو کلی جبهه شخصیتی که نمیدونی کدوم طرف درسته ،کتابشم جوایز متعددی گرفته البته باید مثل نغمه سریالی از روش بسازن تا خیلی معروف بشه خخخخخ

      نقل قول

  • خوب حالا اگر انگلیسیمون خیلی خوبه :ostad: کتاب های اریکسون رو کجا میشه پیدا کرد؟؟؟ لطفا…

      نقل قول

  • ali:
    خوب حالا اگر انگلیسیمون خیلی خوبه کتاب های اریکسون رو کجا میشه پیدا کرد؟؟؟ لطفا…

    نسخه ی ePub مخصوص موبایلو بالا گذاشتم! برای پی دی اف خیلی به هم ریخته تو نت گیر میان!! سرچ کنید Malazan pdf یه چیزایی گیر میاد!!

      نقل قول

  • ali:
    خوب حالا اگر انگلیسیمون خیلی خوبه کتاب های اریکسون رو کجا میشه پیدا کرد؟؟؟ لطفا…

    زیاد خودتو اذیت نکن علی جان فکر کن مثلا تاریخ بیهقی رو تا حالا تو دبیرستان خوندی یادته میباست معلما برامون معنیاشو ترجمه کنن ،مالازانم همینجوریه بعضی کلماتش خیلی سنگینه ،بعدشم داستانش خیلی توهم توهمه بین شخصیت هاش خیلی جابه جا میشه داستان اگه قرار بود ترجمش کنن میباست تا الان ترجمش میکردن چون ده جلدش تا ۲۰۱۱ تموم شده بوده همون مترجما هم از ترجمه کتابش خوف دارن چون خیلی حوصله میخواد دادا ولی بازم میل خودته شانستو امتحان کن

      نقل قول

  • من خیلی وقته این مجموعه رو دانلود کردم…ولی تا به حال انگیزه زیادی نداشتم برا خوندنش……الان با این مطلب شما مشتاق شدم شرو کنم خوندنشو…..
    ممنون از مطلبتون.

    دوستان من حدود یه سالی هست که دانلود کردم..اونموقع فقط فایل epub رو تونستم تو نورنت ونت پیدا کنم..اگه تا به حال نسخه ی pdf موجود شده و پیدا کردید لطف کنید لینکشو قرار بدین ..ممنون :lol: :lol: :lol: :lol:

      نقل قول

  • سجاد:
    من خیلی وقته این مجموعه رو دانلود کردم…ولی تا به حال انگیزه زیادی نداشتم برا خوندنش……الان با این مطلب شما مشتاق شدم شرو کنم خوندنشو…..
    ممنون از مطلبتون.

    دوستان من حدود یه سالی هست که دانلود کردم..اونموقع فقط فایل epub رو تونستم تو نورنت ونت پیدا کنم..اگه تا به حال نسخه ی pdf موجود شده و پیدا کردید لطف کنید لینکشو قرار بدین ..ممنون

    کتابا مرتب نیست و بعضی فرمتاشونو اصلا نمیشناسم!!(ولی بعضیاش pdfـه!)
    http://www.e-reading.club/bookbyauthor.php?author=49921

      نقل قول

  • Masood: کتابا مرتب نیست و بعضی فرمتاشونو اصلا نمیشناسم!!(ولی بعضیاش pdfـه!)
    http://www.e-reading.club/bookbyauthor.php?author=49921

    سلام دادا
    دستت درد نکنه و یه سوال داشتم الان این لینک که گذاشتی ۹ کتاب اخه، کلا همینه یا این سایت همشو نذاشته؟
    یکی هم اینکه ترتیباشون درسته؟ یعنی همینجوری که شماره گذاشته بخونیم؟

      نقل قول

  • ب امید روزی که جاودانی ترین حماسه تاریخ بشریت به وقوع بپیوندد و مرد سپید پوش از راه رسد و عالم را نجات دهد …
    التماس دعا تو این شبهای عزیز

      نقل قول

  • Abbas: سلام دادا
    دستت درد نکنه و یه سوال داشتم الان این لینک که گذاشتی ۹ کتاب اخه، کلا همینه یا این سایت همشو نذاشته؟
    یکی هم اینکه ترتیباشون درسته؟ یعنی همینجوری که شماره گذاشته بخونیم؟

    ۱ Gardens of the Moon
    ۲ Deadhouse Gates
    ۳ Memories of Ice
    ۴ House of Chains
    ۵ Midnight Tides
    ۶ The Bonehunters
    ۷ Reaper’s Gale
    ۸ Toll the Hounds
    ۹ Dust of Dreams
    ۱۰ The Crippled God

      نقل قول

  • sayed: داستانش دقیقا شبیه به نغمه است نوید جان فقط خیلی دنیاش بزرگتر از نغمه هست چون تعداد شخصیتاش خیلی بیشتره و دقیقا مثل نغمه داستان هی بین شخصیتا جابه جا میشه دلیل اینکه میگم انگلیست باید خیلی خوب باشه چون بعضی کلماتش واقعا در حد متوسط رو به بالا هم نیست بعدشم خوب دقیقا تشکیل شده از خدایان و شخصیت ها وقلمروهای مختلف که شخصیت اصلی ثابتی ندارهو تو داستان میتونی ارتباط برقرار کنی بااونی که دلت میخواد اگه نغمه رو دوست داری اره دقیقا شبیه به همدیگن وجز معدود رمانهایی میشه گفت که خیلی شبیه به همن و مقایسه ارباب با نغمه عجیبه چون اونجا فقط یه داستان کلی داری یه خط دنبال میکنی و دوتاجبهه کاباهم درگیرنولی تو این دوتا داستان چندتاخط موازی رو که به هم مرتبطن دنبال میکنیو کلی جبهه شخصیتی که نمیدونی کدوم طرف درسته ،کتابشم جوایز متعددی گرفته البته باید مثل نغمه سریالی از روش بسازن تا خیلی معروف بشه خخخخخ

    :good: ممنون
    کلا اگه اهل فیلم وسریالی و یه اثر خوب و حماسی میشناسی بهم معرفی کن .مال هرکشوری هم باشه مهم نیس.البته خودم اهل فیلم و سریال هستم چندین ساله و تو سایت تاینی مویز هم حضور دارم.ممنون میشم اگه یه اثر :fight: بهم معرفی کنی :gol:

      نقل قول

  • sir navid: ممنون
    کلا اگه اهل فیلم وسریالی و یه اثر خوب و حماسی میشناسی بهم معرفی کن .مال هرکشوری هم باشه مهم نیس.البته خودم اهل فیلم و سریال هستم چندین ساله و تو سایت تاینی مویز هم حضور دارم.ممنون میشم اگه یه اثر بهم معرفی کنی

    بببین نوید نمیدونم چی بگم اخه فیلم حماسی خوب خیلی هست شاید دیده باشی ، braveheart (شیردل )از میل گیبسون نامزد ده تااسکار شد پنج تاشو گرفت ، a knights tell(داستان یک شوالیه ) هیث لجر عاشق این بازیگر بودم حیفش که مرد بازیگر جوکر تو بتمن, ned kelly (ند کلی ) یه فیلم کاوویی از همون هیث لجر که نامزد یازده تا جایز اسکار شد فیلم ولی دوتا گرفت ،saving privet rayan( نجات سرباز رایان ) تام هنکسو و مت دیمون یه شاهکار از جنگ جهانیه پنج تا اسکارم داره ،kingdom of heaven (قلمرو بهشت) از اورلاندو بلوم ندیدی حتما اول اینو ببین عالیه ،اگه اهل فیلمای قدیمی هستی بن هور و لارنس عربستان مال دهه شصت ,stardust ( گرد ستاره ) رابرت دنیرو وهنری کیویل حماسی فانتزی هست فیلمش ،the Patriot (میهن پرست ) میل گیبسونو و هیث لجر , the Fountain(چشمه )هیو جکمن ،reign of fire( سلطنت اتش )کریستین بیل و جرارد باتلر ،enemy at the gate( دشمن پشت درواز )جود لاو یکی از شاهکارای سینما درباره جنگ جهانی ببین نوید اینا همشون تو ژانر حماسی هستین ولی اگه تو سبک گیم اف ترون و ارباب میخوای خیلی کم پیدا میشه ولی اینایی که نوشتم همشون شاهکارن ولی حالت داستانی دارن مثل اخرین سامورایی ،گلادیلتور ،تروی ،الکساندر ،اینارو معمولا همه دیدن

      نقل قول

  • منم فیلم نجات سرباز رایان رو به همه ی عزیزان علاقه مند به فیلم های جنگ جهانی توصیه می کنم بازی هنرمندانه تام هنکس تو اون فیلم فراتر از شاهکار بود

      نقل قول

  • لطفا کتابهایی که به فارسی ترجمه شده و چاپ شده رو معرفی کنید…من تعدادیشون رو دیدم… که داستهانهای مهیج فانتزی داشتند..!! اگه کسی خونده معرفی کنه لطفا..ممنون..

      نقل قول

  • کاش یه توضیح کوچیک میدادید که نثر کتاب حالت فقط بزرگسال داره یا برخلاف نغمه باپرده تر(متضاد بی پرده! :D: )نوشته شده!
    توصیف صحنه های جنسی و روابط ممیزی و خیانت و… منظورمه!
    چون اگه قرار باشه کتاب سانسور شده یا با تغییرات رو بخونیم به نظرم نخوندش بهتره،مثل همین نغمه که اصلا طرف کتاب های چاپ شده به زبان فارسی نرفتم تا حالا!
    خیلی مشتاقم یه سری جدید رو شروع کنم لطفا یه توضیح کامل راجع به این مساله بدید که به محض انتشار سفارش بدیم!

      نقل قول

  • روس بولتون:
    کاش یه توضیح کوچیک میدادید که نثر کتاب حالت فقط بزرگسال داره یا برخلاف نغمه باپرده تر(متضاد بی پرده! )نوشته شده!
    توصیف صحنه های جنسی و روابط ممیزی و خیانت و… منظورمه!
    چون اگه قرار باشه کتاب سانسور شده یا با تغییرات رو بخونیم به نظرم نخوندش بهتره،مثل همین نغمه که اصلا طرف کتاب های چاپ شده به زبان فارسی نرفتم تا حالا!
    خیلی مشتاقم یه سری جدید رو شروع کنم لطفا یه توضیح کامل راجع به این مساله بدید که به محض انتشار سفارش بدیم!

    فضاش خیلی به نغمه شبیهه و بزرگساله از هر لحاظ افشین اردشیری مترجم کتاب رقص با اژدها (که ترجمۀ خیلی خوبی هم داشت.) در پاسخ به یکی از هوادارانش گفته پس از ترجمه جلدهای ۲و۳و۴و۶ به سراغ مالازان می ره.

      نقل قول

  • ایمان:
    اصلا به گودلایف اعتمادی نیست سابقه خرابی داری تو ول کردن ترجمه ها وسط کار مگه اینکه یه کتاب رو تموم کنه بعد بخریمش

    دقیقا کدوم کارا رو نصفه ول کرده؟
    حتما اینم باید مثل شمشیر حقیقت یه سایت دیگه از گودلایف برداره و بعد بزنن زیرش؟
    یادتون نیست سایت رهگذران نایت ساید ۱۱ رو برداشت ولی بعد ۳ فصل ولش کردن؟
    مالازان هم دو تا مجموعه داره،که یکیشون نسبت به اون یکی سطح بالاتره. دلیلش هم اینه که هر کدوم از این مجموعه ها نویسنده شون متفاوت بوده
    مجموعه ای که در دست ترجمه است فدائیان مالازانه که واقعا بهتره.
    دوست داران فانتزی هم یه سری به م آثار گمل بزنن،با این که در حد نغمه نیست ولی واقعا خوب نوشته شده

      نقل قول

  • سلام دوستان
    این مژده رو بهتون بدم که در نمایشگاه کتاب سال ۹۷ جلد اول این کتاب منتشر میشه. کسی اطلاعات بیشتر می خواد با ایمیل من در تماس باشه.
    trans.maghousdi@gmail.com

      نقل قول

  • یه جوری نوشتید جایگزین انگار که این کتاب ها رو دست کم گرفتید، تمام آثاری که معرفی کردید در دنیای دارک فانتزی و فانتزی حماسی و فانتزی آخرالزمانی یلی هستن برای خودشون، حتی اگه تاثیر هم پذیرفته باشن باز هم قابل رقابتن، هر چند اگه از این ها سریالی با بودجه ۶۰ میلیون دلاری ساخته بودن شاید بیشتر از آثار مارتین محبوبیت پیدا می کردن

      نقل قول

  • :
    یه جوری نوشتید جایگزین انگار که این کتاب ها رو دست کم گرفتید، تمام آثاری که معرفی کردید در دنیای دارک فانتزی و فانتزی حماسی و فانتزی آخرالزمانی یلی هستن برای خودشون، حتی اگه تاثیر هم پذیرفته باشن باز هم قابل رقابتن، هر چند اگه از این ها سریالی با بودجه ۶۰ میلیون دلاری ساخته بودن شاید بیشتر از آثار مارتین محبوبیت پیدا می کردن

    من به جز مالازان و سه گانه غیبگو بقیه بخش ها رو یا خوندم یا دورادور باهاشون آشنا هستم.
    هیچ کدومشون واقعا شخصیت پردازی و دینامیک بین شخصیت ها و تعلیق و کلیف هانگر نغمه ای از یخ و آتش رو نداشتند و بیشتر به دلیل سیستم جادویی فوق العاده و موجودات فانتزی جذاب و صد البته قهرمان پردازی عالی (دریای زمین و شاهکش و کارهای تاد ویلیامز) چنین شهرتی دارند و ژرفا و گستردگیشون واقعا در حد نغمه نیست.
    این فانتزی ها بیشترشون آخرالزمانی نیستند و فانتزی حماسی با آخرالزمانی خیلی فاصله داره (آخرالزمانی آثاری اند چون لجند و مترو ۲۰۳۳ که معمولا عناصر تکنولوژی و علمی تخیلی نمود دارند.)
    توی این بخش ها سه بخش نخست و دو بخش ۹ و ۱۰ رو کاملا تضمین می کنم.

      نقل قول

  • مالازان تا الان انگار ۲۵ جلد پراکنده داشته که ده جلدش ماله سریه book of the fallen هستش یه سگانه دیگه داره از استیون اریکسون که اولین جلد forge of the dakness و یه ۶ گانه دیگه از یه نویسنده دیگه داره همچنین ککتابایی دیگه که وقایعه قبل از ده جلد اصلین من در کل تا ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ،۳۲ جلد کتاب قراره بشه من تا الان ۲۵ جلدشو تونستم فراهم کنم اثر یکتا و اپیک فوق العاده ایه،میتونم در اختیارتون بزارم ۲۵ جلدو

      نقل قول

  • امیرحسین امانی: مالازان تا الان انگار ۲۵ جلد پراکنده داشته که ده جلدش ماله سریه book of the fallen هستش یه سگانه دیگه داره از استیون اریکسون که اولین جلد forge of the dakness و یه ۶ گانه دیگه از یه نویسنده دیگه داره همچنین ککتابایی دیگه که وقایعه قبل از ده جلد اصلین من در کل تا ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ،۳۲ جلد کتاب قراره بشه من تا الان ۲۵ جلدشو تونستم فراهم کنم اثر یکتا و اپیک فوق العاده ایه،میتونم در اختیارتون بزارم ۲۵ جلدو

    سلام اگر ممکن هست لینک های بیست و پنج تا رو که دارید بذارید. ممنون.

      نقل قول

  • خرم: سلام اگر ممکن هست لینک های بیست و پنج تا رو که دارید بذارید. ممنون.

    به تلگرام ۰۹۳۰۸۵۷۵۹۵۱ پیام بدید البته من خودم ترتیب خوندن کتابا رو واقعیتش پیشنهاد خاصی ندارم اما یه لینک هستش که میزارم پیشنهاد خود نویسندس
    https://www.goodreads.com/series/220240-malazan-authors-suggested-reading-order

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: