تاپیک‌های تعاملی

بررسی فصل ۵۷ دینریس

با بررسی فصل ۵۷ در خدمت شما هستیم. در این فصل مثل چند فصل گذشته دینریس شاهد ادامه لشکرکشی اون به سمت شهرهای مرکزی اسسوس هستیم. یا بهتره بگیم شهرهای برده داران. و البته در کنارش راز ریش سفید هم برملا شد و آشکار شد که همون سرباریستان شجاعه. والبته دست سرجورای بیچاره هم رو شد. خوب من برای شروع چند سوال اصلی مطرح میکنم که دوستان با پاسخ دادن به اونها بحث رو شروع کنند.

۱- دنی مسیری رو شروع کرده که به نظر میاد یه جورایی بدون اندیشه قبلی دنبالش افتاده. آزادی برده‌ها. به نظر شما هدفی که دنی از تسخیر شهر به شهر دنبال میکنه چیه؟ اون که قصد نداره کل شهر‌های آزاد رو آزاد کنه!

۲- ظهور سرباریستان نکته مهم دیگه‌ای در داستانه. به نظرتون صرفاً پشیمانی او از پذیرش بخشش رابرت و رهاکردن خاندان تارگرین باعث شد که دوباره به سمت دنی بیاد؟ یا انگیزه و یا شخص دیگه‌ای عامل اون بوده؟

۳- اما مهمترین سوال. شما سر جورا رو خیانت‌کار میدونید یا نه؟ به نظرتون دنی باید باهاش چیکار کنه؟

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=2393

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۱۳ دیدگاه

  • سلام
    من مطمئنم وقتی که دنی گفت برین به به – بعد فهمید به کجا – به نظر من خواستش اینه که از طریق فاضلاب به شهر برن و شهر رو براش بگیرن بود منظورش :twisted:

      نقل قول

  • به نظر من دنی پیش می ره تا جایی که لشکری از شهرهای آزاد داشته باشه، منظورم لشکری هست که تو وستروس هم بشه قوی حسابش کرد و شاید ورود سرباریستان هم یه جورایی به عنوان فرمانده لشکر دنریس و کسی هست که همه وستروس به عنوان شوالیه بهش احترام می زارن (سرجورا تو وستروس اصلاً موقعیت نداره) و به نظر من دوره سرجورا تو داستان به سر اومده. معتقدم دیگه حضورش کنار دنریس فایده ای نداره و حتی احتمال خیانت علنی تر و مستقیم با دشمن بودنش رو تو آینده می دم
    خسته شدم اینقدر فکر کردم

      نقل قول

  • سلام به نظر منم میخواد اونارو از فاضلاب بفرسته داخل شهر……سر جورا بارها شده که وفاداریشو نشون داده باید بعد یه تنبیه درست و حسابی دنی اونو ببخشه :D
    من فکر میکنم به خاطر رفتارای ظالمانه و ناشایست لنیسترا بود که سر باریستان تصمیم گرفت به دنی خدمت کنه

      نقل قول

  • به نظرم سر جورا خیانتکاره.واقعا اگر دنی شبیه به همسر قبلی جورا نبود و جورا عاشقش نمیشد الان دنی کجا بود!جورا راحت میذاشت سم رو بخوره و بمیره.هر کاری باهاش بکنه حق داره.البته فقط بیرونش میکنه.
    باریستان هم بخاطر اینکه جافری یه جورایی تحقیرش کرد هم بخاطر اینکه هنوز به تارگرین ها یه ذره قلبا وفادار مونده بود اومد پیش دنریس.(چون بعد از اینکه جافری تحقیرش کرد میتونست پیش استنیس یا پادشاهان دیگه بره ولی با این وجود دنی رو انتخاب کرد). من هم فکر میکنم دنی توی آستاپور بدون اندیشه قبلی و بعد از دیدن مردم و آنسالیدها و کارهایی که مجبور بودن بکنن به فکر آزاد کردنشون افتاد.افسوس که مردم توانایی این رو ندارن که آزادی خودشونو حفظ کنن.

      نقل قول

  • منو باش فک میکردم شخصیت آرستان ریش سفید از سریال حذف شده!!!!سر جورا صد در صد خیانت کاره و اگه خیانتش به خاطر پول باشه فقط خیانت به خاطر عشق میمونه یعنی داریو بهش خیانت میکنه عایا؟؟؟

      نقل قول

  • ۱- فعلا نیروهای دنی تشکیل شده از: آنسالیدهای بی احساس، نیروهای مزدور مثل پسران دوم و کلاغ های طوفان و یه مشت برده آزاد شده که به تعبیر سر جورا فقط “دهان های باز” هستن. با این بضاعت آینده ای در وستروس براش وجود نداره.دنی قبل از اینکه بخواد راهی وستروس بشه، نیاز داره که یه سپاه منسجم داشته باشه، قابلیت های افرادش رو در موقعیت های دشوار و میادین جنگی بسنجه و شجاعت و وفاداری اونا رو آزمایش کنه. و مهمتر از همه تجربه فرمانروایی و جنگی خودشو افزایش بده. برای همین رویارویی با شهرهای آزاد یه محک و تمرینه براش.

    ۲- فکر میکنم اومدن باریستان و همراهیش با دنی یه تصمیم شخصی و از روی پشیمونی نیست. یه جریان قوی و یه سری افراد با نفوذ پشت این قضیه هستن. اگه کدهایی که مارتین به ما داده رو دنبال کنیم به نتایج جالبی میرسیم. ارتباط باریستان و ایلیریو براووسی، کسی که از مدتها قبل حامی دنی و برادرش بوده، هنوز برای ما مشخص نیست، مسلما آشنایی این دو اتفاقی نیست و ناشی از یه عقیده و هدف مشترکه.
    اگه یادتون باشه در کتاب اول، فصل ۳۲- آریا، وقتی آریا در اون تونل زیرزمینی به طور اتفاقی صحبتهای دو مرد رو میشنوه، که دارن راجع به مسائل مهم مملکتی مثل نزدیک شدن ادارد به حقیقت، درگیری قریب الوقوع شیرها و گرگ ها، بارداری دنی و انتظار برای تولد فرزندش و سپس حمله کال به وستروس و … صحبت میکنن. توصیفی که از اونا میشه برای ما آشکار میکنه که یکیشون با ریش زرد دو شاخه و لهجه سلیس شهرهای آزاد، ایلیریوه و دیگری که مشعل به دست داره و چهرش به نظر آریا آشنا میاد، مرد تنومندی با جلیقه چرمی، کلاه آهنی، صورت گرد زخم دار و ته ریش تیره، که به این راه مخفی کاملا آشناست و ایلیریو اونو جادوگر خطاب میکنه و ازش می خواد که براشون زمان بخره، با توجه به توصیفاتی که بعداً در مورد یکی از چهرهای مبدل واریس از زبان تیریون میشنویم- زمانی که با همین چهره مبدل از یکی از همین راههای مخفی اونو پیش شی میبره-، خود واریسه!
    پس افراد قدرتمندی مثل واریس و ایلیریو هستن که می خوان با برنامه ریزی درازمدت قدرت رو به تارگرین ها برگردونن و فرستادن سلمی هم با هماهنگی اوناست.

    ۳- در مورد سر جورا هم باید بگم که یه شخصیت متزلزل و شکست خوردست. کسی که قبلا برای تن دادن به مخارج سنگین اشرافی که همسرش براش می تراشیده، قانون رو زیر پا گذاشته و چندتا از مردمان آزادی رو که اسیرش بودن به عنوان برده فروخته، به این ترتیب شرافت خاندانش رو لکه دار کرده و از مجازات گریخته. همسر زیباش اونو رها کرده و بعد از ۱۳ سال دربدری با وعده بازگشت به خانه مشغول جاسوسی از ویسریس و دنی شده. بعد از اون عاشق دنی میشه. سر جورا قبلا ثابت کرده که به خاطر عشقش هر کاری میکنه و حتی حاضره شرافتشو زیر پا بذاره. اما نکته اینجاست که عشق اونو کور میکنه و به خاطر عشق ممکنه تصمیمات نادرستی بگیره، همون طور که قبلا این کارو کرده، حتی ممکنه به خاطر عشق خیانت کنه. به همین خاطر بهتره دنی بعد از تنبیه فاصله خودشو از جورا حفظ کنه و نگذاره زیاد بهش نزدیک بشه. نمیدونم چرا دنی اینقدر عجله میکنه، دختری با این موقعیت شوهر بهتر هم گیرش میاد! :)
    مسئله دیگه تفاوت نوع نگاه جورا و دنی به حرکتشونه، دنی میخواد یه ملت تشکیل بده و به مردمش اهمیت میده، اما جورا فقط به فکر سلامت خود دنی و لشگرکشی به وستروسه.

      نقل قول

  • فقط به خاطر دل ریگار عزیز که گیر داده بود به بی آواتاری من حالا ببینم معلومه یا نه.؟؟؟

      نقل قول

  • احتمال اینکه ۱ بار ۶ بیاوری یک شیشم است احتمال ۲ بار پشت سر هم ۶ اوردن یک سی و ششم است ولی احتمال ۳ بار پشت سر هم ۶ اوردن یک صد و شانزدهم است . مارتین دیگه داره خیلی به دنریس لطف می کنه ! :evil:
    راستی من فکر می کنم خیانت یه همخون به دنریس هنوز اتفاق نافتاده است یعنی پیشگویی مربوط به اینده است و نمی تونسته اشاره به برادر احمقش داشته باشه من فکر می کنم اشاره به برادرزاده استارکش داره ! حالا کی قراره اتفاق بیوفته !؟

      نقل قول

  • moony:
    احتمال اینکه ۱ بار ۶ بیاوری یک شیشم است احتمال ۲ بار پشت سر هم ۶ اوردن یک سی و ششم است ولی احتمال ۳ بار پشت سر هم ۶ اوردن یک صد و شانزدهم است . مارتین دیگه داره خیلی به دنریس لطف می کنه !
    راستی من فکر می کنم خیانت یه همخون به دنریس هنوز اتفاق نافتاده است یعنی پیشگویی مربوط به اینده است و نمی تونسته اشاره به برادر احمقش داشته باشه من فکر می کنم اشاره به برادرزاده استارکش داره ! حالا کی قراره اتفاق بیوفته !؟

    جان که هنوز معلوم نیست با دنریس نسبتی داشته باشه!به اون سوارهای دوتراکی همراهش هم میگه همخون.پس لزوما نباید ویسریس یا جان یا کسی که باهاش فامیله باشه.به نظرم دنریس شانس نمیاره فقط بخاطر اینکه هنوز وارد وستروس و بازی اصلی و سیاستها و دوز و کلکها نشده همه چیز براش خوب پیش میره.تا حالا که حریف قدری نداشته.افرادی که به شهرهای آزاد حکومت میکردن به هیچ وجه از نظر زیرکی و سیاست داشتن مثل افرادی مثل لیتل فینگر و تایوین و اولنا و… نیستن.پس واقعا نمیشه گفت داره شانس میاره فقط فعلا داره خوب پیش میره.

      نقل قول

  • راستی من فکر می کنم خیانت یه همخون به دنریس هنوز اتفاق نافتاده است یعنی پیشگویی مربوط به اینده است و نمی تونسته اشاره به برادر احمقش داشته باشه من فکر می کنم اشاره به برادرزاده استارکش داره ! حالا کی قراره اتفاق بیوفته !؟

    شاید یکی از هم خون های کالسار باشه

      نقل قول

  • سلام
    ۱-شاید دنریس بخواد با گرفتن شهرهای آزاد یه امپراتوری توی این قاره بوجود بیاره و بعد به وستروس حمله کنه، وقتی یه قاره رو داشته باشی یعنی یه لشکر و تدارک مورد نیاز رو هم داری.
    ۲- سرباریستان واقعا پشیمون شده چون فکر نمی کنم کسی تو وستروس بدونه که اون الان کجاست.
    ۳- این خیانت سرجورا به نظرم ربطی به اون سه تا خیانت نداره ولی مطمئنا یکی از اون خیانتها رو جورا مرتکب می شه و در ادامه اتفاق می افته.

    zareb: من مطمئنم وقتی که دنی گفت برین به به – بعد فهمید به کجا – به نظر من خواستش اینه که از طریق فاضلاب به شهر برن و شهر رو براش بگیرن بود منظورش :twisted:

    منم فکر می کنم که سرجورا و سرباریستان رو از راه فاضلاب می فرسته تا دروازه ها رو براشون باز کنند اینجوری هم تنبیه میشن و هم شهر رو می گیرند.

      نقل قول

  • خب امکان داره با اینکار خطر حمله ی برده دارها را از خودش دور کنه و محبوبیت پیدا کنه بین برده ها برای حمله به وستروس
    در ادامه کمی درست میشه نظریه

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: