اخبار دانلود فصل‌ها

بازگشت به وینترفل؛ آغاز به کار مجدد سایت، ترجمه فصل های جدید

Winterfell 703 Arya Arrival Zoom 810x456 - بازگشت به وینترفل؛ آغاز به کار مجدد سایت، ترجمه فصل های جدید
نویسنده م.م.استارک

این روزها بسیاری از عاشقان دنیای نغمه ای از یخ و آتش و اهالی وینترفل از بابت چند فاجعه بزرگ در دنیای محبوبشان در رنج هستند. مهمترین فاجعه شاید افتضاحی به نام فصل پایانی سریال Game Of Thrones باشد که اشک و خشم بسیاری را از نحوه پایان دادن به چنین فرنچایز بزرگی درآورد.

و اما غصه عمیق‌تر هواداران قدیمی و حرفه‌ای‌تر دنیای نغمه یخ و آتش بدون شک تاخیر بسیار طولانی و کاهلی مفرط جورج آر. آر مارتین در ارائه کتاب ششم از این مجموعه یعنی بادهای زمستان است. کتابی که چندین تابستان و زمستان گذشت و خبری از آن نشد و آن چاقالوی همچنان دوست‌داشتنی وعده آن را برای سال آینده می‌دهد.

در این میان قصه سومی هم برای تعداد قابل توجهی از نغمه‌بازهای ایرانی وجود دارد و آن هم عدم وجود ترجمه‌ای وفادارانه و سلاخی‌ نشده از آخرین کتاب منتشر شده از مجموعه نغمه یخ و آتش، یعنی رقصی با اژدهایان است. تقصیری که به نظر می‌رسد بیش از همه متوجه لرد وینترفل و محافظ شمال است. همو که مدت‌هاست به دلایل متعدد قلعه خود را ترک گفته و اجازه داده تا حرامیانی چون بولتن‌ها در شمال جولان بدهند.

از این که در این یکی دوسال کجا بوده و چه کرده‌ام از من نپرسید که جز مشتی بهانه و توجیح چیزی برای گفتن ندارم. اما پس از مشاهده سرخوردگی شدید نغمه‌ای‌ها -به خصوص پس از پایان فاجعه بار فصل هشتم (که به لطف خدایان فصل‌هاست تماشای آن سریال کذایی را رها کرده ام)- و ایجاد شرایطی که توضیح‌اش ضروری نیست تصمیم گرفتم که هر طور شده به «خانه‌ام در شمال» باز گردم و قلعه و به خصوص کتاب‌خانه آن را پس از ویرانی‌های اخیر بازسازی کنم.

به لطف خدایان بی‌نام گروه ترجمه وینترفل با شوالیه‌های تازه نفس در حال شکل‌گیری است و درست از روزهای نخست پایان سریال موفق شدیم دوباره کار ترجمه را از سر بگیریم.

همان طور که پیش‌تر گفته شد، کتابخانه وینترفل (فروشگاه کتاب) از نو بنا شده. لینک دسترسی به فروشگاه جدید در همه صفحات سایت به راحتی در دسترس است. فروشگاه قبلی از دسترس خارج شده، اما اطلاعات خرید آن پابرجاست تا حقی از کسی ضایع نشود. فایل‌های تکی تجمیع شده و ترجمه کتاب چهارم در قالب یک فایل در دسترس است. کسانی که این کتاب را پیش از این به صورت فصل به فصل خریداری کرده‌اند کافیست تا با من تماس بگیرند.

فروشگاه جدید گرچه از لحاظ ظاهری چندان با فروشگاه قبلی متفاوت نیست، اما در پشت صحنه به طور کامل از نو و با ساختار کاملاً جدیدی بنا شده تا کار خرید بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از قبل انجام شود.

فصل‌های جدید

در نبود من به عنوان سرپرست گروه ترجمه، این تیم از منحل شد و پس از گذشت مدتی گروهی از دوستان به طور کاملاً مستقل از وینترفل اقدام به ادامه ترجمه کردند و تا امروز فصل‌های ۱۴ تا ۲۲ از کتاب پنجم را منتشر ساخته اند. ترجمه‌های این گروه علی رغم تمام زحمات خالی از اشکال نبوده و می توان نتیجه کار آنها را در آینده بهبود داد. اما برای صرفه‌جویی در وقت من (م.م.استارک) به کمک «گروه فرزندان جنگل» گروه ترجمه جدید وینترفل رو تشکیل دادم و قرار بر این شد که ترجمه های این گروه فعلاً به صورت دست نخورده در سایت قرار بگیرند و وینترفل فعالیت تازه خود را از فصل ۲۳ به بعد ادامه دهد.

حالا علاوه بر فصل های ۱۴ تا ۲۲ که کار گروه فرزندان جنگل است، می توانید اولین فصل (فصل ۲۳ دینریس) از دوره جدید کار گروه ترجمه وینترفل رو نیز از فروشگاه سایت دریافت کنید و به امید خدای بزرگ فصل‌های بعدی نیز به تدریج در فروشگاه قرار خواهند گرفت. ضمناً برای کتاب‌های نیمه رها شده دیگه مثل «دنیای یخ و آتش» و «داستان‌ های دانک و اگ» هم برنامه‌هایی داریم.

گروه ترجمه وینترفل مثل گذشته از داوطلبان جدید همکاری دعوت به عمل می آورد، اما این بار تمرکز بیشتر ما روی جذب ویراستار است و نسبت به گذشته با سختگیری بیشتری اقدام به جذب نیرو می‌کنیم. پس در صورتی که توان، سواد و علاقه کافی را در خود می‌بینید کافیست تا یه زاغ برای من بفرستید.

مثل همیشه پذیرای نظرات شما گرامیان هستیم. [به روز رسانی]: به علت بروز برخی مشکلات فنی پست قبلی و کامت‌های محب آمیز دوستان حذف شد. برخی از سوابق خرید در فروشگاه هم همینطور. هرکس در این زمینه دچار مشکل شد با مدیریت تماس بگیره.

ورود به فروشگاه کتاب وینترفل

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=10561

درباره نویسنده

م.م.استارک

مدیر و مؤسس سایت و سرپرست گروه ترجمه

۳۴ دیدگاه

  • خوش‌حالم که دوباره برگشتید. :yahoo:
    (استارک جان ظاهراً زاغ‌های من تو تلگرامت گیر کردن :unsure: )

      نقل قول

  • ممنون. ببخشید که این چند روزه به شدت مشغول بود. خیلی زود جواب میدم

      نقل قول

  • ببخشید یعنی ادامه خواهد داشت سریال تاج وتخت ..وفصلهای ۹و غیره هم ساخته میشه ؟ ممنون اگر راهنمایی کنید

      نقل قول

  • شهروز:
    ببخشید یعنی ادامه خواهد داشت سریال تاج وتخت ..وفصلهای ۹وغیره هم ساخته میشه ؟ ممنون اگر راهنمایی کنید

    نه دوست عزیز سریال در فصل هشتم به پایان رسید و قرار نیست فصل‌های بعدی ساخته بشه. اما ممکنه سریال هایی در مورد شخصیت های جانبی یا دوره دیگه‌ای از تاریخ دنیای نغمه یخ و آتش در آینده تولید بشن.
    ما اینجا داریم ترجمه کتاب‌هایی که سریال بر اساس اونها ساخته شده رو انجام میدیم

      نقل قول

  • خیلی عالیه ، بهترین خبر روزاهای اخیر ، امیدوازم حالا که برگشتید با قدرت مثل قبل و یا حتی بیشتر به کارتون ادامه بدید ، و امیدوارم ترجمه های باکیفیتتون رو با کم ترین فاصله زمانی ممکن منتشر کنید و ما هم استفاده کنیم لذت ببریم ، شما رو هم دعا میکنیم 😊

      نقل قول

  • Payam:
    خیلی عالیه ، بهترین خبر روزاهای اخیر ، امیدوازم حالا که برگشتید با قدرت مثل قبل و یا حتی بیشتر به کارتون ادامه بدید ، و امیدوارم ترجمه های باکیفیتتون رو با کم ترین فاصله زمانی ممکن منتشر کنید و ما هم استفاده کنیم لذت ببریم ، شما رو هم دعا میکنیم 😊

    ممنونم از اظهار لطف و واقعاً خودم هم آرزو دارم که این طور بشه و به امید خدا میشه

      نقل قول

  • خیلی خبر خوبی بود
    لطفاً فصل های جدید رو با سرعت بیشتری بزارین ، یادمون میره داستانو

      نقل قول

  • سلام آقای مافیها خسته نباشید سوالی داشتم ممنون میشم اگه ممکنه جواب بدید:آیا با گوشی تلفن همرا هم میشه کتاب ها رو از سایت خرید یا باید از رایانه و کامپیوتر استفاده کرد؟

      نقل قول

  • Behzad Targaryen:
    سلام آقای مافیها خسته نباشید سوالی داشتم ممنون میشم اگه ممکنه جواب بدید:آیا با گوشی تلفن همرا هم میشه کتاب ها رو از سایت خرید یا باید از رایانه و کامپیوتر استفاده کرد؟

    فروشگاه جدید برای استفاده در گوشی های موبایل کاملاً بهینه سازی شده و راحت می تونید از طریق موبایل هم خرید کنید

      نقل قول

  • سلام و ارز خسته نباشید من این پی دی اف کتاب پنجم فصل اول تا دوازده رو از سایت شما خریدم ولی ترجمه هاش ناقصه و بعضی جا ها نیمه کارست تو تلگرام هم بهتون پیام دادم ممنون میشم اگه درستشو برام بفرستین

      نقل قول

  • Omid:
    سلام و ارز خسته نباشید من این پی دی اف کتاب پنجم فصل اول تا دوازده رو از سایت شما خریدم ولی ترجمه هاش ناقصه و بعضی جا ها نیمه کارست تو تلگرام هم بهتون پیام دادم ممنون میشم اگه درستشو برام بفرستین

    کاملاً حق با شما بود. فایل اصلاح شده دارای فهرست برای دسترسی راحت‌تر به فصل‌ها (‌Bookmark) در فروشگاه قرار گرفت. با مراجعه به صفحه «سوابق خرید» فایل اصلاح شده رو دانلود کنید

      نقل قول

  • م.م.استارک: کاملاً حق با شما بود. فایل اصلاح شده دارای فهرست برای دسترسی راحت‌تر به فصل‌ها (‌Bookmark) در فروشگاه قرار گرفت. با مراجعه به صفحه «سوابق خرید» فایل اصلاح شده رو دانلود کنید

    من فایل جدیدو دانلود کردم ولی پسورد میخواد

      نقل قول

  • Omid: من فایل جدیدو دانلود کردم ولی پسورد میخواد

    اشتباه از من بود. فایل اصلاح شده قرار گرفت. مجدداً دانلود کنید. نیازی هم به وارد کردن رمز نیست

      نقل قول

  • بسیار هم عالی امیدوارم موفق باشید … من نمی تونم با ایمیلی که قبلنا تو فروشگاه ثبت کردم وارد فروشگاه بشم لطفا فایل های کلی کتاب چهارم و جلد اول دانک و اگ و کتاب دنیای یخ و اتش رو برام بفرستید چون ترجمه ی فصل به فصل شون رو خیلی وقت پیش خریده بودم … جلد دوم و سوم دانک و اگ رو یکی از کاربران سایت وستروس ترجمه کرده و تو فروم شون گذاشته و انصافا هم ترجمه ی خوبی داره به نظرم به جای دوباره کاری برید کتاب fire and blood رو که به تازگی منتشر شده ترجمه کنید باتشکر

      نقل قول

  • بازگشت شکوهمندانه شما به وینترفل را تبریک می گویم ، همیشه باید یک استارک در اینجا حضور داشته باشد.
    افسردگی ناشی از جنایت ددمنشانه پت و مت رو فقط می تونه ترجمه های شما شفا بدهد،

      نقل قول

  • magenta:
    بازگشت شکوهمندانه شما به وینترفل را تبریک می گویم ، همیشه باید یک استارک در اینجا حضور داشته باشد.
    افسردگی ناشی از جنایت ددمنشانه پت و مت رو فقط می تونه ترجمه های شما شفا بدهد،

    خیلی لطف داری. اتفاقاً از روزی که برگشتم منتظر بودم تا تو هم بیای و مثل گذشته از کامنت‌های خیلی خوبت لذت ببریم

      نقل قول

  • استارک عزیز از صمیم قلب خوشحالم که زمستان سرد و طولانی وینترفل رو به پایانه و رویای بهار دیگری در وینترفل داره به حقیقت می پیونده.
    اگر مترجم نیاز داشتید یک فایل تست برام بفرستید. من شاید توان و سواد کافی برای ترجمه این متن سنگین رو نداشته باشم ولی به شما و همه وینترفلیا ارادت دارم و هر کمکی ازم بر بیاد دریغ نمیکنم

      نقل قول

  • علی م:
    استارک عزیز از صمیم قلب خوشحالم که زمستان سرد و طولانی وینترفل رو به پایانه و رویای بهار دیگری در وینترفل داره به حقیقت می پیونده.
    اگر مترجم نیاز داشتید یک فایل تست برام بفرستید. من شاید توان و سواد کافی برای ترجمه این متن سنگین رو نداشته باشم ولی به شما و همه وینترفلیا ارادت دارم و هر کمکی ازم بر بیاد دریغ نمیکنم

    خیلی لطف داری دوست عزیز. راستش این بار ما واقعاً به مترجم باسواد و حرفه‌ای نیاز داریم. اما اگر فکر می‌کنی از پسش برمیای. برای نوشتن مطالب سایت می تونم ازت تست بگیرم

      نقل قول

  • م.م.استارک: خیلی لطف داری دوست عزیز. راستش این بار ما واقعاً به مترجم باسواد و حرفه‌ای نیاز داریم. اما اگر فکر می‌کنی از پسش برمیای. برای نوشتن مطالب سایت می تونم ازت تست بگیرم

    قبلا فصل ۱۵ کتاب چهارم رو ترجمه کردم برای سایت. یادمه اونموقع ها هم مشکل اصلی ویراستار حرفه ای بود.
    بعد از تموم شدن سریال همون روز تلگرام هم پیام دادم بهت که اگر برگشتن برات مقدور نیست منو به نریمان یا ویکتاریون یا هر کسی میتونه کمک کنه لینک کنی تا کارو مجدد شروع کنیم. چون با وجود اتفاقات سریال و ترجمه ضعیف کتاب توسط نشر ویدا (ترجمه انتشارات آذرپاد رو نخوندم)، نیاز به یک ترجمه جامع و کامل برای مخاطب فارسی زبان بیشتر از همیشه حس می شد.
    خوشحالم که برگشتی تا کار نیمه تموم رو به آخر برسونی. همیشه باید یه استارک تو وینترفل باشه.
    برای کتاب دانک و اگ هم، یک ترجمه از داستان دوم و سوم موجوده ولی مترجمش رو نمیدونم. برات ایمیل میکنم.

      نقل قول

  • یک خواهشی دارم ، این قسمت گالری تصاویر رو هم سعی کنید بروز و غنی کنید ، به شخصه خیلی درگیر تصاویر داستانم ، فن آرت های فوق العاده ای هم طی این سالها منتشر شده درباره داستان .

      نقل قول

  • عالییه همیشه امید داشتم روزى وینترفل بازسازى میشه با قدرت ادامه بده

      نقل قول

  • از وقتی شروع کردم کتاب ها رو بخونم ( دیروز کتاب دوم رو تموم کردم) یه حس بدی بهم دست داد که وقتی ۳کتاب اول رو رایگان خوندم و کتاب ۴ رو خریدم کتاب ۵ چی کار کنم ؟بعدش هم که به امید خدا مارتین کتاب های ۶ و۷ رو بنویسه چی کار کنم ؟
    که الان خدا رو شکر شما دوباره شروع به کار کردید و فکر کنم یک سوم کتاب ۵ رو هم ترجمه کردید و انشالله به امید خدا خیلی زود کل کتاب رو تموم می کنید
    فقط یه سوال به نظرتون ترجمه کتاب کی تموم میشه ؟ تا قبل جولای ۲۰۲۰تموم میشه ؟زمانی که مارتین گفته کتاب ۶رو میده.

      نقل قول

  • سلام. من حدود یکی دو سال پیش کتاب چهارم از اینجا خرید کردم که فکر کنم در قالب سه فایل دان کردم ولی متاسفانه الان به هر طریقی ندارمشون. از شما خواهش دارم لینک یکپارچه کتاب چهارم رو برام ارسال کنین ممنون

      نقل قول

  • محمود:
    از وقتی شروع کردم کتاب هارو بخونم ( دیروز کتاب دوم رو تموم کردم) یه حس بدی بهم دست داد که وقتی ۳کتاب اول رو رایگان خوندم و کتاب ۴ رو خریدم کتاب ۵ چی کار کنم ؟بعدش هم که به امید خدا مارتین کتاب های ۶ و۷ رو بنویسه چی کار کنم ؟
    که الان خدا رو شکر شما دوباره شروع به کار کردید و فکر کنم یک سوم کتاب ۵ رو هم ترجمه کردید و انشالله به امید خدا خیلی زود کل کتاب رو تموم می کنید
    فقط یه سوال به نظرتون ترجمه کتاب کی تموم میشه ؟ تا قبل جولای ۲۰۲۰تموم میشه ؟زمانی که مارتین گفته کتاب ۶رو میده.

    تمام برنامه و تکاپوی ما اینه که به اون زمانبندی برسیم. خوشبینم که این اتفاق خواهد افتاد

      نقل قول

  • م.م.استارک: تمام برنامه و تکاپوی ما اینه که به اون زمانبندی برسیم. خوشبینم که این اتفاق خواهد افتاد

    کتاب پنجم ۷۳فصله که تا الان ۲۵فصل ترجمه شده و ۴۸فصل مونده و جولای ۲۰۲۰تقریبا تیر سال بعد هست یعنی تقریبا یک سال زمان دارین برای ترجمه کل کتاب
    اگه بخواین تو۳۶۵روز ۴۸فصل ترجمه کنید باید تقریبا هر هفته یه فصل جدید بدید که خیلی سخته؛ ولی چون شما خوشبینی یعنی دارین برای این کار اماده میشید امید وارم موفق بشید

      نقل قول

  • mahmood: کتاب پنجم ۷۳فصله که تا الان ۲۵فصل ترجمه شده و ۴۸فصل مونده و جولای ۲۰۲۰تقریبا تیر سال بعد هست یعنی تقریبا یک سال زمان دارین برای ترجمه کل کتاب
    اگه بخواین تو۳۶۵روز ۴۸فصل ترجمه کنید باید تقریبا هر هفته یه فصل جدید بدید که خیلی سخته؛ ولی چون شما خوشبینی یعنی دارین برای این کار اماده میشید امید وارم موفق بشید

    شایدم زیادی ساده‌دلیم :whistle:

      نقل قول

  • سلام. من امروز فصل ۰تا ۳۱ کتاب پنجم رو خریدم ولی هنوز به ایمیلم فرستاده نشده.می خواستم بدونم چقدر طول می کشه. ممنون

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: