مقالات

تئوری‌سازی:نبرد حرامزاده ها

متن و تصاویر زیر حاوی اسپویل های سنگینی از کتاب پنجم و فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت می باشد

تئوری و حدس هایی که برای فصل ششم در این پست زده شده فقط بر مبنای تصاویر محل فیلمبرداری سریال است.پس اگر نسبت به هر گونه اسپویل حساس هستین بهتر است این پست را مطالعه نکنین .

۶ ماه از پایان فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت گذشته و تاکنون اکثر بحث های طرفداران در مورد سرنوشت جان اسنو بوده.این مقاله رو مطالعه کنید.طرفداران بر این باورند که هنوز جان اسنو در داستان حضور خواهد داشت و دلایل و تئوری‌ های زیادی برای این حرف آورده اند.یکی از این تئوری‌ ها، زنده شدن جان به دست ملیساندرا است.احتمال اینکه این اتفاق بیفتد خیلی زیاد است چون ملیساندرا در قسمت آخر فصل پنج به کسل بلک بازگشت.بیایید یک گام به عقب برویم و دلایلی برای اثبات این تئوری‌ بیاوریم.

در فصل سوم(قسمت ششم)سریال ، ملیساندرا به دیدار انجمن برادری بدون پرچم رفت.او در آنجا متوجه می شود که توروس از میر می تواند با درخواست از خدای روشنایی، مرده هارا زنده کند، همانطور که بریک داندرایون را شش بار از مرگ بازگردانده است.این اتفاقات جایی در کتاب ها ندارد و به نظر من سریال از عمد این صحنه را اضافه کرده تا به ما نشان دهد خادمان خدای روشنایی می توانند مرده ها را به زندگی بازگردانند.این دلیلی خواهد بود بر اینکه ملیساندرا جان را دوباره زنده می کند.

MEL-AND-THOR-630x425بنابراین با حضور ملیساندرا در دیوار، می تواند بوسه زندگی را به جان تقدیم کند و اورا از مرگ نجات دهد.اما اگر جان زنده شود چه کاری انجام خواهد داد؟در طی چند ماه گذشته شاهد تصاویری از محل فیلمبرداری سریال بودیم که سرنخ های جالبی را به ما تقدیم کرد.با این سرنخ ها ما به این نتیجه رسیدیم که جنگی بزرگ در راه است، نبردی که به نبرد حرامزاده ها معروف است.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون به دست آورده ایم به این نتیجه رسیدیم که این نبرد میان جان اسنو و بولتون ها خواهد بود.جان متحدانی از شمال را جمع میکند و راهی نبرد با بولتون ها می شود.برای درک اینکه چرا جان اینکار را انجام می دهد به کتاب رقصی با اژدهایان مراجعه می کنیم.در کتاب قبل از اینکه جان توسط برادرانش چاقو بخورد، نامه ای را دریافت می کند که به نامه صورتی معروف است.ظاهرا این نامه توسط رمسی بولتون نوشته و برای جان ارسال شده.در سریال این نامه نشان داده نمی شود ولی به احتمال زیاد آن را در فصل ششم دریافت خواهد کرد.بنابراین بعد از اینکه دوباره زنده شد، این انگیزه را پیدا می کند تا ارتشی را بر علیه بولتون ها جمع آوری کرده و آن هارا نابود کند.

Jon-Snow-reads-a-letter-630x354

بیایید نگاهی به متن نامه صورتی در کتاب رقصی با اژدهایان بندازیم:

شاه دروغین تو مرده، حرامزاده.او و همراهانش در هفت روز تار و مار شدند.من شمشیر جادویی او را در اختیار دارم.اینو به ساحره قرمز بگو.

دوستان پادشاه دروغین ات مرده اند.سر همه آن ها را از دیوار های وینترفل آویزان کرده ام.بیا و ببینشون حرومزاده.پادشاهت دروغین بود، همونطور که تو هستی.تو به تمام دنیا گفتی که پادشاه آنسوی دیوار را سوزاندی ولی واقعیت اینه که تو اونو به وینترفل فرستادی تا عروس منو ازم بدزده.

من عروسم را پس خواهم گرفت.اگه منس ریدر رو می خوای بیا و ببرش.من اونو در یک قفس زندانی کردم تا تمام شمال بدونن که تو دروغ گفتی.قفس سرده اما من منس ریدر رو با پوست شش نفری که باهاش فرستادی، گرم نگه داشتم.

من عروسمو می خوام.من ملکه پادشاه دروغین رو می خوام.من دخترشو و اون ساحره قرمز رو می خوام.من شاهزاده وحشی ها رو می خوام.من شاهزاده رو می خوام، من بچه وحشی رو می خوام.و ریک رو هم می خوام.اونا رو برام بفرست حرومزاده و منم کاری با تو و کلاغ هات نخواهم داشت.اونا رو به من نده و منم قلب حرومزاده ات رو از جا درمیارم و میخورمش.

رمسی بولتون، فرزند مشروع لرد وینترفل

در حال حاضر درسریال، منس در قسمت اول فصل پنج سوزانده شد و بطور حتم مرده.شیرین هم که برای خداوند روشنایی قربانی شد.سلیس هم دست به خود کشی زد.ملیساندرا هم زمانیکه این اتفاقات افتاد، در آنجا حضور داشت.بنابراین بخش های نامه در مورد این چند شخصیت در سریال حذف خواهد شد.

Stannis-dies-Official-HBO-630x419

ما میدونیم که استنیس به دست بریین از تارث کشته شد.اگر بولتون ها آن منطقه را بگردند میتوانند جسد بی جان استنیس را پیدا کنند.بنابراین اگر نامه صورتی به جان فرستاده شود، باز هم مقداری از آن درست در خواهد آمد.رمسی می تواند از جسد استنیس به عنوان گروگانی دروغین در نبرد استفاده کند.

Theon-and-Sansa-jump-Official-HBO-630x419

همچنین می دانیم که در قسمت آخر فصل پنجم سریال، سانسا و تیان(ریک) موفق به فرار از وینترفل شدند.در حال حاضر نمی دانیم که آن ها کجا خواهند رفت.اما این احتمال وجود دارد که سانسا به دیوار برود تا خود را به برادر ناتنی اش،جان برساند(یادتان باشد او هنوز نمی داند که جان اسنو کشته شده).اگر رمسی متوجه این اتفاق شود، نامه ای به کسل بلک خواهد فرستاد و خواهان بازگشت عروسش و ریک خواهد شد.

به جلوتر میریم و به نیرد فرزندان نامشروع می رسیم.جایی که ارتش جان و رمزی در مقابل هم قرار گرفته اند.با توجه به تصاویری که از محل فیلمبرداری سریال دیده ایم، به نظر می رسد که ارتش جان برنده این نبرد شود.خب اونا ون ون (غولی که در هاردهوم حضور داشت)رو دارند…اما فراموش نکنیم که این بازی تاج و تخت است و هر پیروزی در آن تلخ و شیرین است.هیچ خوشحالی کاملی در سریال وجود ندارد.

Bolton-and-Karstark-horses-630x330

خب بیایید فرض کنیم که پیروزی تلخ و شیرین خواهد بود اما چگونه؟فرض کنیم که جان و رمسی در میدان نبرد به هم می رسند.همانطور که گفتیم به احتمال زیاد پیروز این نبرد، ارتش جان خواهد بود و بازم فرض کنیم که جان در نهایت رمسی را می کشد.اما کمی طول نمی کشد که مه سفیدی آسمان را در بر می گیرد.سربازان دو طرف دست از جنگیدن بر می دارند و به شمال نگاه می کنند، جاییکه شاه شب و ارتش مردگانش به سمت آن ها در حال حرکت هستند.قبلا در مورد نحوه عبور وایت ها از دیوار، مقاله ای قرار دادیم.

The-Nights-King-Official-HBO-630x354

و این است بازی تاج و تخت تلخ و شیرین شما.جان قبلا در هاردهوم با شاه شب مواجه شد .حالا اگر در وینترفل با او مواجه شود، بدون شک کل وستروس در خطر خواهد بود.بهتر است تا جایی که می تواند از آنجا دور شود تا شاید در آینده بتواند ارتش مجهزتری از لردهای وستروس جمع آوری کند.البته شاید هم در آنجا توسط شاه شب کشته شود که احتمالش کم است.

جان شاید به عنوان یک تارگرین برگردد و یا حتی نام استارک ها را حمل کند.اما هرچه که باشد فعلا بهتر است در فکر مقابله با ارتش عظیم مردگان و شاه شب باشد.اگر او یک تارگرین باشد و به علاوه بتواند شاه شب را نیز شکست دهد، به همه وستروس ثابت کرده که چه از لحاظ خونی و هم از لحاظ لیاقت و فرماندهی حاکم برحق وستروس است.

به هر حال هنوز اتفاقات زیادی مانده که در دو کتاب و سه فصل بعدی سریال شاهدش خواهیم بود.نظر شما چیست؟آیا شما هم با تئوری‌ نبرد حرامزاده ها موافقین؟سرنوشت جان چی؟آیا او واقعا ناجی وستروس است؟

لینک کوتاه مطلب : https://winterfell.ir/?p=7983

درباره نویسنده

نوید لنیستر

نویسنده و مترجم مطالب سایت

۱۴۸ دیدگاه

  • مقاله خوبی بود
    با این تئوری موافقم به نظرم -۱ جان اسنو قطعا زنده است ۲-بولتن ها قطعا نابود خواهند شد(ترجیحا به دست جان اسنو وبه شکل فجیعی..)۳-وحشی هایی که جان با خودش به این طرف دیوار آورد تبدیل به یاران وفاداری برایش خواهد شد که نه تنها در جنگ با بولتن ها ،بلکه در جنگ نهایی با ارتش مردگان به او کمک زیادی خواهند کرد… :fight:

      نقل قول

  • وقتی دنداریون ۶ بار و کتلین استارک ۱ بار بعد از مردن زنده شدن دلیلی نداره جان اسنو نفر بعدی نباشه، داستان نغمه یه فانتزیه پس هر اتفاقی ممکنه رخ بده

      نقل قول

  • TheMoP:
    باور کنید جان مرده !!!!!!!

    سر شرافت ند استارک (می خواستم بگم تیریون دیدم نداره) قسم می خورم جان زندس.

      نقل قول

  • همونطور که خودتون میدونید باید برای زنده کردن کسی جون کس دیگه ای رو گرفت دقیقا همونطوری که برای کتلین تو کتاب اتفاق افتاد و ما میدونیم در فیلم قربانی کی بود
    شیرین
    شما واقعا فکر کردی شیرین رو برای بیشتر شدن قدرت استنیس قربانی کردن خ
    نه برا زنده کردن جان قربانی کردن

      نقل قول

  • Alex targaryen:
    همونطور که خودتون میدونید باید برای زنده کردن کسی جون کس دیگه ای رو گرفت دقیقا همونطوری که برای کتلین تو کتاب اتفاق افتاد و ما میدونیم در فیلم قربانی کی بود
    شیرین
    شما واقعا فکر کردی شیرین رو برای بیشتر شدن قدرت استنیس قربانی کردن خ
    نه برا زنده کردن جان قربانی کردن

    اینم حرفیه.جالب بود. :good:
    اگه واقعا قربانی کردن شیرین برای به قدرت رساندن استنیس بود باید استنیس تا الان تو شمال حکمرانی میکرد

      نقل قول

  • توی کتاب پنجم فصل ۳ : ملیساندر به بالا خیره شد ، نفسش بخار گرم مرطوبی در هوا میساخت: ” اینجا جای من هم هست. درست همونقدر که جای توست. و خیلی زود شاید نیاز شدیدی به من پیدا کنی. جان دوستیم رو رد نکن. تو رو در میانه طوفان دیدم که با دشمنانی از هر سو احاطه شده بودی. دشمنان زیادی داری. لازمه اسمشون رو بگم؟”
    خوب اینجا داره میگه صحنه قتل جان رو دیده. اما با این حال در زنده بودن جان شکی نیست و مطمینم ملیساندر زندش میکنه. آخرین پوستر مربوط به سریال هم (علیرغم تکذیب مسوولین شبکه) لو میده که زندست.
    فقط موندم که بجز وحشی ها و آمبر ها چه کسی میتونه بیاد کمک جان؟ آخه ارتش بولتونها خیلی زیاده

      نقل قول

  • high tower:
    توی کتاب پنجم فصل ۳ :ملیساندر به بالا خیره شد ، نفسشبخار گرم مرطوبی در هوا میساخت: ” اینجا جای من هم هست. درست همونقدر که جای توست. و خیلی زود شاید نیاز شدیدی به من پیدا کنی. جان دوستیم رو رد نکن. تو رو در میانه طوفان دیدم که با دشمنانی از هر سو احاطه شده بودی. دشمنان زیادی داری. لازمه اسمشون رو بگم؟”
    خوب اینجا داره میگه صحنه قتل جان رو دیده. اما با این حال در زنده بودن جان شکی نیست و مطمینم ملیساندر زندش میکنه. آخرین پوستر مربوط به سریال هم (علیرغم تکذیب مسوولین شبکه) لو میده که زندست.
    فقط موندم که بجز وحشی ها و آمبر ها چه کسی میتونه بیاد کمک جان؟ آخه ارتش بولتونها خیلی زیاده

    :good:
    جان به احتمال زیادی زندس ولی اونا فعلا تکذیبش می کنن تا مارو به نوعی تو هیجان نگه دارن.البته اینم اضافه کنیم که مرده ولی دوباره زنده میشه.
    در مورد ارتشش هم خب حدودا ۲ هزار تا وحشی داره و یه غول، اگه بتونه حداقل ۵ هزار تای دیگه جمع کنه کافیه.
    بولتون ها هم فکر نکنم زیاد باشن.حداکثر ۵ هزار نفرن

      نقل قول

  • به نظرم از این به بعد در فصل ششم این برن هستش که به وسیله آموزش کلاغ سه چشم و قدرت دیدن آینده در وقایع شرکت داره
    اگه جان اسنو زنده بشه اونم نقش داره

      نقل قول

  • Tyrion: سر شرافت ند استارک (می خواستم بگم تیریون دیدم نداره) قسم می خورم جان زندس.

    وات؟! تیریون تنها شخصیه تو خاندان لنیستر که شرف و مردونگی بارشه !!!!!!!!!:| البته قاتل پادشاه هم یه چیزایی داره اما تیریون واقعا مرده واقعیه ! از شناسنش در خاندان بی شرفی متولد شده !

      نقل قول

  • Mr.Pr: وات؟! تیریون تنها شخصیه تو خاندان لنیستر که شرف و مردونگی بارشه !!!!!!!!!:| البته قاتل پادشاه هم یه چیزایی داره اما تیریون واقعا مرده واقعیه ! از شناسنش در خاندان بی شرفی متولد شده !

    شرف یه چیز نسبیه،
    و میتونیم نتیجه بگیریم که کسی که پدرش رو میکشه، شرف نداره.
    که همین کشتن پدر، کل وستروس رو در آشوب فرو برد.

      نقل قول

  • Das Reich: شرف یه چیز نسبیه،
    و میتونیم نتیجه بگیریم که کسی که پدرش رو میکشه، شرف نداره.
    که همین کشتن پدر، کل وستروس رو در آشوب فرو برد.

    پدر داریم تا پدر ! پدری ک برای شما پشیزی ارزش قاعل نباشه یه ذره شرف نداشته باشه و ظالم باشه ! چیزی جز مرگ حقش نیست ! واقعا در شرف تیریون شک دارین؟!!!! :D:D

      نقل قول

  • Mr.Pr: پدر داریم تا پدر ! پدری ک برای شما پشیزی ارزش قاعل نباشه یه ذره شرف نداشته باشه و ظالم باشه ! چیزی جز مرگ حقش نیست !واقعا در شرف تیریون شک دارین؟!!!! D

    به هر حال پدر کشی تو هیچ دین و فرهنگی تایید نمی شه. حالا اون پدر می خواد هر شخصیتی داشته باشه…
    گرچه من خودم عاشق شخصیت تیریون هستم، ولی به نظرم نمی تونیم بگیم یه فرد با شرافته.

      نقل قول

  • با عرض پوزش احیانا قصد ندارین این فصل آخر کتاب ۴ را ترجمه کنید؟ :sleep: :-(

      نقل قول

  • خدا وکیلی اگه جان یه وایت واکر بشه هیجان داستان خیلی بیشتر میشه . تصور کنین جان همونطور که میگین زنده شه و با ارتش مردگان نبرد کنه. اینطوری تعادل جبهه یخ (آدر ها) و جبهه آتش (دنریس) به طرز ظالمانه ای به نفع جبهه آتش پیش میره. نبرد نهایی اگه بین جان به عنوان شاه شب و دنریس بود خیلی بیشتر جذاب بود ( چون بیننده ها باید بین دنریس و جان باید یکی رو انتخاب کنن و در مجموع پایان تلخ و شیرین بیشتر معنا پیدا می کنه) . در ضمن یه مقدار بیش از حد به جان بها داده شده. تو کتاب و سریال شخصیت های مهم دیگه هم هستند شامل برن , یورون و در وحله بعدی تایرل ها و مارتل ها و بیلیش و … .

      نقل قول

  • Arianne:
    با عرض پوزش احیانا قصد ندارین این فصل آخر کتاب ۴ را ترجمه کنید؟

    ترجمه شده فقط ویرایشش مونده.انشالا بزودی منتشر میشه.

    محمد:
    خدا وکیلی اگه جان یه وایت واکر بشه هیجان داستان خیلی بیشتر میشه . تصور کنین جان همونطور که میگین زنده شه و با ارتش مردگان نبرد کنه. اینطوری تعادل جبهه یخ (آدر ها) و جبهه آتش (دنریس) به طرز ظالمانه ای به نفع جبهه آتش پیش میره. نبرد نهایی اگه بین جان به عنوان شاه شب و دنریس بود خیلی بیشتر جذاب بود ( چون بیننده ها باید بین دنریس و جان باید یکی رو انتخاب کنن و در مجموع پایان تلخ و شیرین بیشتر معنا پیدا می کنه) . در ضمن یه مقدار بیش از حد به جان بها داده شده. تو کتاب و سریال شخصیت های مهم دیگه هم هستند شامل برن , یورون و در وحله بعدی تایرل ها و مارتل ها و بیلیش و … .

    موافقم تو سریال جان رو یه ابر قهرمان نشون دادن و این باعث شده شخصیت های زیادی به چشم نیان.

      نقل قول

  • کسی معنی این پیشگویی که توی خانه نامیراها برای دنریس شده رو میدونه
    یه نفر با چشمانی ابی بدون سایه وشمشیری به رنگ غروب در دست

      نقل قول

  • ehsan:
    کسی معنی این پیشگویی که توی خانه نامیراها برای دنریس شده رو میدونه
    یه نفر با چشمانی ابی بدون سایه وشمشیری به رنگ غروب در دست

    توی بعضی سایت ها این پیش گویی رو به استنیس ربط می دن

      نقل قول

  • ehsan:
    کسی معنی این پیشگویی که توی خانه نامیراها برای دنریس شده رو میدونه
    یه نفر با چشمانی ابی بدون سایه وشمشیری به رنگ غروب در دست

    :good:
    به نظر من شاه شبه

      نقل قول

  • great tom hanks: توی بعضی سایت ها این پیش گویی رو به استنیس ربط می دن

    استنیس چشمهای ابی تیره داره درست ولی بدون سایه بودن به چه معنی هستش

      نقل قول

  • محمد:
    خدا وکیلی اگه جان یه وایت واکر بشه هیجان داستان خیلی بیشتر میشه . تصور کنین جان همونطور که میگین زنده شه و با ارتش مردگان نبرد کنه. اینطوری تعادل جبهه یخ (آدر ها) و جبهه آتش (دنریس) به طرز ظالمانه ای به نفع جبهه آتش پیش میره. نبرد نهایی اگه بین جان به عنوان شاه شب و دنریس بود خیلی بیشتر جذاب بود ( چون بیننده ها باید بین دنریس و جان باید یکی رو انتخاب کنن و در مجموع پایان تلخ و شیرین بیشتر معنا پیدا می کنه) . در ضمن یه مقدار بیش از حد به جان بها داده شده. تو کتاب و سریال شخصیت های مهم دیگه هم هستند شامل برن , یورون و در وحله بعدی تایرل ها و مارتل ها و بیلیش و … .

    اگه وایت واکر بشه که یه کودن بیش نیست.بهتره یه آدر باشه.ولی فکر نکنم داستان به چنین روزی برسه :donot:

      نقل قول

  • نوید لنیستر:
    به نظر من شاه شبه

    شمشیری به رنگ غروب احتمالا به معنی شمشیر شعله ور خدای روشناییه مثه شمشیر بریک دونداریون

      نقل قول

  • ehsan: استنیس چشمهای ابی تیره داره درست ولی بدون سایه بودن به چه معنی هستش

    می تونه به قضیه مرگ رنلی ربط داشته باشه ملیساندر گفت چون استنیس ضعیف شده دیگه نمی تونه هیچ سایه ای از استنیس درست کنه

      نقل قول

  • Mr.Pr: پدر داریم تا پدر ! پدری ک برای شما پشیزی ارزش قاعل نباشه یه ذره شرف نداشته باشه و ظالم باشه ! چیزی جز مرگ حقش نیست !واقعا در شرف تیریون شک دارین؟!!!! D

    در هر صورت پدره و احترامش واجب :D:
    جدا از شوخی، لرد تایوین یه حاکم قدرتمند بود. برای حکومت کردن، نیاز هست یک جاهایی ظالم باشی. و این رو هم در نظر بگیرید که با شیوه درست مدیریتی لرد تایوین، صلح پابرجا می موند، جلوی خریت های سرسی گرفته می شد و اوضاع تا حدودی خوب پیش می رفت.
    خودت رو بذار جای ایشون! قدرتمندترین لرد وستروس. بچه ت ناقص الخلقه به دنیا میاد و مادرش هم سر زا می میره. دیدت نسبت به اون بچه، اونهم توی اینچنین جامعه ای چیه؟ بغلش میگیری و ابراز محبت می کنی؟؟؟
    درباره مسئله تایشا هم، پسر بزرگترین لرد وستروس با یه دختر رعیت ازدواج کرده بود! پس از نظر لرد تایوین، به یه درس نیاز داشت.
    ما نمیتونیم بگیم که لرد تایوین چون برخی مواقع قاطع و خشن بود، سزاوار مرگ بود.

      نقل قول

  • Das Reich: در هر صورت پدره و احترامش واجب
    جدا از شوخی، لرد تایوین یه حاکم قدرتمند بود. برای حکومت کردن، نیاز هست یک جاهایی ظالم باشی. و این رو هم در نظر بگیرید که با شیوه درست مدیریتی لرد تایوین، صلح پابرجا می موند، جلوی خریت های سرسی گرفته می شد و اوضاع تا حدودی خوب پیش می رفت.
    خودت رو بذار جای ایشون! قدرتمندترین لرد وستروس. بچه ت ناقص الخلقه به دنیا میاد و مادرش هم سر زا می میره. دیدت نسبت به اون بچه، اونهم توی اینچنین جامعه ای چیه؟ بغلش میگیری و ابراز محبت می کنی؟؟؟
    درباره مسئله تایشا هم، پسر بزرگترین لرد وستروس با یه دختر رعیت ازدواج کرده بود! پس از نظر لرد تایوین، به یه درس نیاز داشت.
    ما نمیتونیم بگیم که لرد تایوین چون برخی مواقع قاطع و خشن بود، سزاوار مرگ بود.

    با اینکه برای لرد تایوین احترام زیادی قائلم اما اینجا به تیریون حق میدم.
    تیریون بیچاره هیچ حقی در انتخاب قد و قیافش نداشت.مگه از روی عمد مادرشو کشت؟ :donot: .لرد تایوین باید اینو درک می کرد که متاسفانه نکرد و باعث مرگش شد.هرکس دیگه به جای تیریون بود، وقتی فهمید که لرد تایوین اون بلا رو سر تایشا آورده و با شی خوابیده، مفری و عصبانی می شد.البته شاید اگه لرد تایوین کشته نمی شد، تیریون نمی تونست انقدر از وستروس دور بشه و زودتر پیدا می شد

      نقل قول

  • Das Reich: در هر صورت پدره و احترامش واجب
    جدا از شوخی، لرد تایوین یه حاکم قدرتمند بود. برای حکومت کردن، نیاز هست یک جاهایی ظالم باشی. و این رو هم در نظر بگیرید که با شیوه درست مدیریتی لرد تایوین، صلح پابرجا می موند، جلوی خریت های سرسی گرفته می شد و اوضاع تا حدودی خوب پیش می رفت.
    خودت رو بذار جای ایشون! قدرتمندترین لرد وستروس. بچه ت ناقص الخلقه به دنیا میاد و مادرش هم سر زا می میره. دیدت نسبت به اون بچه، اونهم توی اینچنین جامعه ای چیه؟ بغلش میگیری و ابراز محبت می کنی؟؟؟
    درباره مسئله تایشا هم، پسر بزرگترین لرد وستروس با یه دختر رعیت ازدواج کرده بود! پس از نظر لرد تایوین، به یه درس نیاز داشت.
    ما نمیتونیم بگیم که لرد تایوین چون برخی مواقع قاطع و خشن بود، سزاوار مرگ بود.

    wow عجب دید گاهی نمی دونم چی بگم به نظر من ظلم در هر صورتی کار اشتباهیه درباره درس هم باید بگم بیچاره دختر رعیت چه گناهی کرده که باید مورد تجاوز یه سرباز خونه قرار بگیره یا اون پسر ناقص که دسته خودش نبودن که اونطوری شده مثلا اگر یکی از استارکها اونطوری ناقص به دنیا می اومد پدرشون باهاش اون طور رفتار می کرد به نظر من تایوین تاوان کارهای اشتباهشو داد (غارت کینز لندینگ – دستور کشتن بچه ای کوچیک ریگار – تایشا- بی توجهی به بچه هاش )اون از وضع دوتا بچه بزرگش اون از مرگش تو دستشویی با اون خفت به دست پسر کوچیکش
    شانس اوردیم شما اون زمانها نبودی دادا لردی چیزی بشی ;-) میزدی دهن ملت رو سرویس می کردی :winksmile: :winksmile:

      نقل قول

  • نوید لنیستر: اگه وایت واکر بشه که یه کودن بیش نیست.بهتره یه آدر باشه.ولی فکر نکنم داستان به چنین روزی برسه

    آره منم منظورم همون ادر بود . به هر حال ما که از شخصیت های کتاب خیری ندیدیم تا حالا و هرکی هم اومده کار خوبی بکنه کشته شده .
    ” لرد های خوب مرده اند و اونایی که موندن هیولا هستند. ”

      نقل قول

  • جان خودتون لطفا به کم فکر کنین بعد نظر بدین قدرتمند ترین لرد وستروس کسیه که از پادشاه بزرگ شمال شکست میخوره و نمیتونه اون رو در میدان نبرد بکشه بی شرافتی لرد تایوین زمانی مشخص شد که پادشاه بزرگ شمال رو با نامردی تمام و با دسیسه ی بولتون ها و فری ها کشت به این میگن لرد با شرافت و بزرگ خ
    لطفا اول وقایع عروسی سرخ رو تو اون ذهنتون تداعی کنید بعد حرف بزنید با شرافتا

      نقل قول

  • Alex targaryen:
    جان خودتون لطفا به کم فکر کنین بعد نظر بدین قدرتمند ترین لرد وستروس کسیه که از پادشاه بزرگ شمال شکست میخوره و نمیتونه اون رو در میدان نبرد بکشه بی شرافتی لرد تایوین زمانی مشخص شد که پادشاه بزرگ شمال رو با نامردی تمام و با دسیسه ی بولتون ها و فری ها کشت به این میگن لرد با شرافت و بزرگ خ
    لطفا اول وقایع عروسی سرخ رو تو اون ذهنتون تداعی کنید بعد حرف بزنید با شرافتا

    همون طور خود تایوین گفت:کشتن دو جین آدم بهتر از کشتن ده هزار سرباز در میدان نبرده.این کارش سیاست ماهرانه ای توش بود و در ضمن به اسم فری ها هم تموم شد

      نقل قول

  • نوید لنیستر: با اینکه برای لرد تایوین احترام زیادی قائلم اما اینجا به تیریون حق میدم.
    تیریون بیچاره هیچ حقی در انتخاب قد و قیافش نداشت.مگه از روی عمد مادرشو کشت؟ .لرد تایوین باید اینو درک می کرد که متاسفانه نکرد و باعث مرگش شد.هرکس دیگه به جای تیریون بود، وقتی فهمید که لرد تایوین اون بلا رو سر تایشا آورده و با شی خوابیده، مفری و عصبانی می شد.البته شاید اگه لرد تایوین کشته نمی شد، تیریون نمی تونست انقدر از وستروس دور بشه و زودتر پیدا می شد

    اتفاقا اینجا اصلا بحث منطقی بودن نیست. من گفتم که شما خودتون رو جای لرد تایوین بذارید، تا درک کنید که از لحاظ احساسی، دوست داشتن چنین بچه ای چقدر سخته. اون هم در جامعه وستروس و در یک خاندان اشرافی.
    مسئله این که لرد تایوین با شی خوابیده هم… خب آزاردهنده بود. همونطور که تو تفکرات سرسی میبینیم چقدر تعجب کرده بود از اینکه جنازه شی روی تخت لرد تایوین بود. و در ضمن تیریون به خاطر مسئله تایشا بود که سراغ پدرش رفت و اونو کشت، نه به خاطر خوابیدنش باشی. ( اگر صورت گرفته باشه )

    ms: wow عجب دید گاهی نمی دونم چی بگم به نظر من ظلم در هر صورتی کار اشتباهیه درباره درس هم باید بگم بیچاره دختر رعیت چه گناهی کرده که باید مورد تجاوز یه سرباز خونه قرار بگیره یا اون پسر ناقص که دسته خودش نبودن که اونطوری شده مثلا اگر یکی از استارکها اونطوری ناقص به دنیامی اومد پدرشون باهاشاون طور رفتار می کرد به نظر من تایوین تاوان کارهای اشتباهشو داد (غارت کینز لندینگ – دستورکشتن بچه ای کوچیک ریگار – تایشا- بی توجهی به بچه هاش )اون از وضع دوتا بچه بزرگش اون از مرگش تو دستشویی با اون خفت به دست پسر کوچیکش

    اون دختر رعیت گناهی نکرده بود. ولی برای دادن یه درس درست و حسابی به تیریون، به این کار نیاز بود :D:
    دوباره بگم، من نگفتم اینکه لرد تایوین از تیریون خوشش نمیومده منطقیه، احساس این بنده خدانسبت به تیریون اینطوری بوده، بعضی اوقات برای دوست داشتن و نفرت ورزیدن نیازی به دلیل منطقی نیست
    غارت کینگزلندینگ به کنار، کشتن بچه های ریگار لازم بود ( حالا هی بگید تو قصی القلبی :D: )
    بی توجهی به بچه هاش هم، نه اینکه همچین آدم احساسی نبود، زیاد به بنیان مستحکم خانواده فکر نمی کرد، و به قول سرسی اونقدر حواسش به خانواده لنیستر بود که خانواده اصلی رو فراموش کرد.

    ms:
    شانس اوردیم شما اون زمانها نبودی دادا لردی چیزی بشی میزدی دهن ملت رو سرویس می کردی

    :D: :D: :D:

      نقل قول

  • Alex targaryen:
    جان خودتون لطفا به کم فکر کنین بعد نظر بدین قدرتمند ترین لرد وستروس کسیه که از پادشاه بزرگ شمال شکست میخوره و نمیتونه اون رو در میدان نبرد بکشه بی شرافتی لرد تایوین زمانی مشخص شد که پادشاه بزرگ شمال رو با نامردی تمام و با دسیسه ی بولتون ها و فری ها کشت به این میگن لرد با شرافت و بزرگ خ
    لطفا اول وقایع عروسی سرخ رو تو اون ذهنتون تداعی کنید بعد حرف بزنید با شرافتا

    جنگ رو نباید فقط در سربازا و اسب و شمشیر خلاصه کرد!
    همونطور که جناب لرد فرمودند: بعضی جنگها با شمشیر و نیزه فتح میشن، و بقیه با کاغذ و قلم ( یا جوهر :D: )
    چه شرافتی در کشتن هزاران نفر هست، که در کشتن ۱۰ نفر سر میز شام نیست؟
    ضمن اینکه صلح دوباره به وستروس بازگشت و جنگ تموم شد.

      نقل قول

  • Das Reich: جنگ رو نباید فقط در سربازا و اسب و شمشیر خلاصه کرد!
    همونطور که جناب لرد فرمودند: بعضی جنگها با شمشیر و نیزه فتح میشن، و بقیه با کاغذ و قلم ( یا جوهر )
    چه شرافتی در کشتن هزاران نفر هست، که در کشتن ۱۰ نفر سر میز شام نیست؟
    ضمن اینکه صلح دوباره به وستروس بازگشت و جنگ تموم شد.

    :good:
    اگه راب یکم سیاست به خرج می داد میتونست همین نقشه رو روی لنیسترا پیاده کنه در حالیکه فقط می خواست با جنگ و کشورگشایی جنگ رو پیروز بشه.حداقل یه مرد بی چهره استخدام می کرد و تایوین رو به قتل می رسوند.

      نقل قول

  • اگر می دونستم بحث به کجا می رسه اصلا نامی از تیریون نمی اوردم که شخصیت مورد علاقه خودم هستش و خودش رو همیشه ثابت کرده. منظورم صرفا بدنامی خاندانش هستند که با خون و نیرنگ و مرگ گره خورده و در هر توطئه ای دستی در کار دارن.
    با وجود اینکه تایوین شخصیت پر قدرتی داشت و نفوذ زیادی در کشور و خاندان های مختلف داشت ولی ذره ای از مرگش ناراحت نشدم. نه به خاطر صلاح مملکت بلکه به خاطر تیریون که چنین رفتاری رو بعد از مقاومتش در نبرد بلک واتر ازش دید جدا از ماجراهای قدیم. که در انتها هم شی ( که برخلاف ارمان های تایوین بود ) باعث کشیدن ماشه شد.

      نقل قول

  • نوید لنیستر:
    اگه راب یکم سیاست به خرج می داد میتونست همین نقشه رو روی لنیسترا پیاده کنه در حالیکه فقط می خواست با جنگ و کشورگشایی جنگ رو پیروز بشه.حداقل یه مرد بی چهره استخدام می کرد و تایوین رو به قتل می رسوند.

    لازم نبود سیاست بخرج بده فقط کافی بود با دختر والدر فری ازدواج کنه اونوقت دیگه زور لنیستر ها بهش نمیرسید.

      نقل قول

  • alibax25: لازم نبود سیاست بخرج بده فقط کافی بود با دختر والدر فری ازدواج کنه اونوقت دیگه زور لنیستر ها بهش نمیرسید.

    لنیستر ها تایرل ها رو به عنوان متحد داشتن و حریف راب می شدن. البته اینکه کدومشون برنده میشد بستگی به نظر نویسنده داشت چون نبرد تقریبا برابر میشد.

      نقل قول

  • محمد: لنیستر ها تایرل ها رو به عنوان متحد داشتن و حریف راب می شدن. البته اینکه کدومشون برنده میشد بستگی به نظر نویسنده داشت چون نبرد تقریبا برابر میشد.

    برابر؟؟؟
    تایرل ها تقریبا ۵۰ هزار نفر بودند.لنیسترها هم حدودا ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر.راب بیچاره فقط ۲۰ هزار سرباز داشت.در کل شکستش حتمی بود مگر اینکه جزایرآهن و فری ها و حتی ویل رو هم با خودش همراه می کرد

      نقل قول

  • استنیس یه جا تو سریال اشاره به سم میگه تو دراگون استون دراگون گلس هست ( پس سم می دونه برای مقابله با آدر ها چه کار کنه ) و اینکه حتی اگه جان هم زنده نشه باز هم میشه امیدوار بود کسانی هستند که جلوی شاه شب و ارتشش رو بگیرند. ( از برن غافل نشید) . در کل خودتون رو به رد شدن ارتش مردگان از دیوار تا تموم شدن مطالعات سم تارلی دل خوش نکنید. و در ضمن سم می دونه که فولاد والریایی می تونه آدر رو از پا در بیاره :ostad: :mail:
    در پایان اینکه داستان دو طرف دیگه هم داره . اتفاقات بارانداز پادشاه ( اختلافات ملکه و تایرل و مارتل) و حوادث مربوط به دنریس

      نقل قول

  • نوید لنیستر: برابر؟؟؟
    تایرل ها تقریبا ۵۰ هزار نفر بودند.لنیسترها هم حدودا ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر.راب بیچاره فقط ۲۰ هزار سرباز داشت.در کل شکستش حتمی بود مگر اینکه جزایرآهن و فری ها و حتی ویل رو هم با خودش همراه می کرد

    منم منظورم در صورت اتحاد با فری ها و جزایر آهن بود.

      نقل قول

  • محمد:
    استنیس یه جا تو سریال اشاره به سم میگه تو دراگون استوندراگون گلس هست ( پس سم می دونه برای مقابله با آدر ها چه کار کنه ) و اینکه حتی اگه جان هم زنده نشه باز هم میشه امیدوار بود کسانی هستند که جلوی شاه شب و ارتشش رو بگیرند. ( از برن غافل نشید) . در کل خودتون رو به رد شدن ارتش مردگان از دیوار تا تموم شدن مطالعات سم تارلی دل خوش نکنید. و در ضمن سم می دونه که فولاد والریایی می تونه آدر رو از پا در بیاره
    در پایان اینکه داستان دو طرف دیگه هم داره . اتفاقات بارانداز پادشاه ( اختلافات ملکه و تایرل و مارتل) و حوادث مربوط به دنریس

    از نظر من نزاع های پایتخت بین خاندانها فرعیه و فقط جنگ یخ و آتش مهمه.
    والا سم تا میستر بشه، وایت ها تا قدمگاه پادشاه پیش اومدن.من بیشتر منتظرم ببینم چه کسی فرمانده اصلی در نبرد با وایت ها خواهد بود.از یه طرف هم کل وستروس وایت ها رو یه افسانه می بینن و بینشون اختلاف پیش میاد.

      نقل قول

  • نوید لنیستر: از نظر من نزاع های پایتخت بین خاندانها فرعیه و فقط جنگ یخ و آتش مهمه.

    تو این مقاله به جبهه یخ کامل پرداخته شده ولی از دنریس غافل شدین. هر چی باشه دنریس ۳ تا اژدها داره و احتمالا تا موقع رد شدن شاه شب از دیوار اونقدر بزرگ میشن که بتونن نقش خودشون رو ایفا کنن.
    ممنون میشم اگه تو یه مقاله دیگه اتفاقاتی رو که ممکنه برای دنریس (جبهه آتش) بیفته تشریح کنین

      نقل قول

  • محمد: تو این مقاله به جبهه یخ کامل پرداخته شده ولی از دنریس غافل شدین. هر چی باشه دنریس ۳ تا اژدها داره و احتمالا تا موقع رد شدن شاه شب از دیوار اونقدر بزرگ میشن که بتونن نقش خودشون رو ایفا کنن.
    ممنون میشم اگه تو یه مقاله دیگه اتفاقاتی رو که ممکنه برای دنریس (جبهه آتش) بیفته تشریح کنین

    چشم.حتما یه مقاله در مورد دنریس منتشر خواهیم کرد.
    البته به نظر من جبهه آتش خدای روشنایی باشه :fight:

      نقل قول

  • یه سوال
    البته ربطی به این مقاله نداره ولی بدجور درگیرم کرده.
    زبان دوتراکی فقط برای فیلم ساخته شده یا تو کتاب(زبان اصلی)هم بکار رفته؟؟؟؟

      نقل قول

  • neda:
    یه سوال
    البته ربطی به این مقاله نداره ولی بدجور درگیرم کرده.
    زبان دوتراکی فقط برای فیلم ساخته شده یا تو کتاب(زبان اصلی)هم بکار رفته؟؟؟؟

    مربوط به سریال هستش.

      نقل قول

  • یادتون باشه مرگ استنیس من بوسیله ی اون زنیکه ی دراز بی ریخت نشون داده نشد.استنیس تنها پادشاه به حق وستروس هست. امیدوارم نمرده باشه
    زنده باد استنیس باراتیون پادشاه به حق وستروس

      نقل قول

  • اولندش برای اونایی بگم که میگن اگه جنگ ادامه پیدا میکرد سپاه لنیستر و تایرل پیروز میشد
    هیچ وقت تو جنگ برتری با کسی نیست که سپاهش بیشتره دلیلش هم هست :دومین سلطان سلجوق ی یعنی آلب ارسلان در نبرد ملازگرد با ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) سواره به مقابله با سپاه ۲۰۰۰۰۰(دویست هزار) نفره ی رومی رفت و نتنها پیروز شد بلکه امپراطور روم ،رومانوس رو هم اسیر کرد
    میتونید برا اطمینان تو نت سرچ کنید و بعدش دیگه نیاید بگید پادشاه راب با سی هزار سرباز نمیتونست ارتش هفتاد هزار نفره ی لنیستر وتایرل رو شکست بده
    خب حالا میایم سراغ کسایی که میگن تایوین برا تموم شدن جنگ اینکارو کرد و میخواست صلح برگرده
    یه سوال ازتون دارم خودتون رو احمق گرفتید یا مارو
    عمه ام بود جنگو شروع کرد
    تایوین هم وقتی جلوی پادشاه شمال کم آورد دسیسه کرد بکشتش وگرنه اول کار که مطمعن بود برنده است
    تایوین اگه ارتششو حرکت نمیداد پادشاه راب به غرب لشگر نمی کشید و گریجوی ها کشتی هاشونو نمیفرستادن
    بهتره این رو هم بدونید صلح زمانی شکسته شد که جان آرن و بعدش رابرت قیام کردن و بعدش تایوین با شرافت کینگزلندینگو غارت کرد ودستور داد بچه های ریگار رو بکشن خب بش حق میدم کشتن بچه های بی دفاع یکی از کارهای شرافتمندانست
    لنیسترا تایوین خیلی با شرافته میدونستید :cheer: :cheer:

      نقل قول

  • alextargaryen:
    اولندش برای اونایی بگم که میگن اگه جنگ ادامه پیدا میکرد سپاه لنیستر و تایرل پیروز میشد
    هیچ وقت تو جنگ برتری با کسی نیست که سپاهش بیشتره دلیلش هم هست :دومین سلطان سلجوق ی یعنی آلب ارسلان در نبرد ملازگرد با ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) سواره به مقابله با سپاه ۲۰۰۰۰۰(دویست هزار) نفره ی رومی رفت و نتنها پیروز شد بلکه امپراطور روم ،رومانوس رو هم اسیر کرد
    میتونید برا اطمینان تو نت سرچ کنید و بعدش دیگه نیاید بگید پادشاه راب با سی هزار سرباز نمیتونست ارتش هفتاد هزار نفره ی لنیستر وتایرل رو شکست بده
    خب حالا میایم سراغ کسایی که میگن تایوین برا تموم شدن جنگ اینکارو کرد و میخواست صلح برگرده
    یه سوال ازتون دارم خودتون رو احمق گرفتید یا ماروعمه ام بود جنگو شروع کرد
    تایوین هم وقتی جلوی پادشاه شمال کم آورد دسیسه کرد بکشتش وگرنه اول کار که مطمعن بود برنده استتایوین اگه ارتششو حرکت نمیداد پادشاه راب به غرب لشگر نمی کشید و گریجوی ها کشتی هاشونو نمیفرستادن
    بهتره این رو هم بدونید صلح زمانی شکسته شد که جان آرن و بعدش رابرت قیام کردن و بعدش تایوین با شرافت کینگزلندینگو غارت کرد ودستور داد بچه های ریگار رو بکشن خب بش حق میدم کشتن بچه های بی دفاع یکی از کارهای شرافتمندانست
    لنیسترا تایوین خیلی با شرافته میدونستید

    اولا ما کسی ورا حمق فرض نکردیم و فقط نظر خودمون رو می گیم :noo:
    در مورد مهم نبودن تعداد نفرات حق با شماست، شاید راب پیروز می شد اما با وجود اینکه از شمال و جنوب محاصره شده بود، پیروزی اش رو بعید میدونم، چه ۳۰ هزار نفر داشته باشه و چه ۱۰۰ هزار نفر.اون نقشه اش که قصد بازگشت به شمال بعد از عروسی رو داشت تحسین می کنم.با این کارش میتونست مدت ها لنیسترها رو در موت کیلین معطل کنه و شاید هم تا ابد یه حکومت جداگانه داشت.شاید تایوین همینو می دونست که اونو در دوقلوها کشت.
    در مورد کشتن بچه های ریگار هم خب کارش شرافتمندانه نبود اما دیگه خطری برای پادشاهی باقی نمی موند اگه دنریس و ویسیریس هم اونجا کشته می شدند حالا وستروس فقط باید با وایت ها روبه رو می شد و دیگه نگران دنریس و اژدهایانش نبود.
    شروع کننده این جنگ هم بیلیش بود :cun:

      نقل قول

  • alextargaryen:

    خب حالا میایم سراغ کسایی که میگن تایوین برا تموم شدن جنگ اینکارو کرد و میخواست صلح برگرده
    یه سوال ازتون دارم خودتون رو احمق گرفتید یا ماروعمه ام بود جنگو شروع کرد
    تایوین هم وقتی جلوی پادشاه شمال کم آورد دسیسه کرد بکشتش وگرنه اول کار که مطمعن بود برنده استتایوین اگه ارتششو حرکت نمیداد پادشاه راب به غرب لشگر نمی کشید و گریجوی ها کشتی هاشونو نمیفرستادن
    بهتره این رو هم بدونید صلح زمانی شکسته شد که جان آرن و بعدش رابرت قیام کردن و بعدش تایوین با شرافت کینگزلندینگو غارت کرد ودستور داد بچه های ریگار رو بکشن خب بش حق میدم کشتن بچه های بی دفاع یکی از کارهای شرافتمندانست
    لنیسترا تایوین خیلی با شرافته میدونستید

    با این قسمت از نظرت موافقم شدید
    :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:

      نقل قول

  • اول راحبه اون بحث شرافت تیریون بگم که مثل ند استارک نیست که اخلاق و رفتارش کامل بر پایه شرافت باشه ولی با توجه به شب ازدواجش با سانسا ( و خیلی جاهای دیگه ) میشه دریافت که شرافت داره و اینکه پدرشو کشته خب پدری که پسرشو به خاطر اینکه با فاحشه ها رابطه داره چقد سرکوفت میده چطور خودش میتونه بره با شِی و راجب تایشا هم میتونس همون سکه های که به خاطر کار سرباز ها بهش داد رو ب جای این کار مستقیم به خودش بده و بگه بره ناپدید بشه یا خیلی کارای دیگه ولی غرورش بهش اجازه نداد در صورتی که به خودش اجازه داد چندین و چند بار غرور پسرشو بشکنه پس کشتن این پدر بی شرفی یا نامردی نیست

    راجب اون بحث عروسی سرخم با aleix موافقم لنیسترا خودشون جنگو راه انداختن و باعث هرج و مرج شدن و بعد خودشون بیان کاراشونو به پای این بزارن که خب ما کشورو امن میکنیم پس هرکاری کنیم برای خودمون نیست برای مردمه ( همون مردمی که صرفا فقط به این دلیل که تو ریورلند زندگی میکردند زمیناشون به اتش کشیده شد و ….

    راجب اون اتحاد تایرل و لنیسترم بگم که همون تایرلا یه زمانی با رنلی متحد بودنو ۱۰۰ هزار نفر بودن آیا کار خاصی کردن ؟ نه ولی همین ارتش ۲۰ هزار نفره شمال با تلفات خیلی کم تونستن نصف ارتش لنیسترا که زیر دست جیمی بود رو از صحنه روزگار حذف کنن و اگه راب با فری ها متحد میشد میتونست به شمال بره و تجدید قوا کنه یا راک رو فتح کنه و صاحب کل طلاش بشه

    و ازین جمله کشتن ده نفر سر میز شام بهتر از کشتن ده هزار نفر در میدان نبرد بهتره متنفرم . همونطور که قبلا بحث شده در عروسی سرخ ارتش شمال هم تقریبا به طور کامل نابود شد تنها تفاوتش این بود که اون۱۰ هزار نفر از پشت خنجر خوردن

      نقل قول

  • اشتباه راب و استارک ها همون اول این بود که ازدواج راب رو با دختر والدر شرط کردن خیلی راحت کتلین میتونست با دادن وعده ی مقام فری ها رو راضی کنه اگر کتلین یه کم بیشتر فکر میکرد میفهمید که راب هنوز بچست
    آخه یکی نیس بگه آدم عاقل تو که همه جا به راب میگی بچه اینجا هم بگو بچه شرط الکی نزار
    اگر کتلین این شرطو نمیکرد الان راب زنده بود و بولتون های … .. دیگه از این غلتا نمیتونستن بکنن???????

      نقل قول

  • هیچکس نگفت تایوین باشرافته. ند استارک شرف داشت. عاقبت ند استارک رو دیدیم. یه حاکم نیازی به شرافت نداره.
    در ضمن ارتش استارک تعداد بسیار کمی داشت. راب هم ناپلئون نبود، فقط یه بچه بی سیاست بود. تنها دلیلی که باعث شکست ارتش جیمی شد، عنصر غافلگیری بود.
    در ضمن تاریخسازی نکنید. سپاه آلب ارسلان رو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر و سپاه رومانوس هم بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر نیرو داشته. کافیست ویکیپدیای انگلیسی رو بگردید و به منابعش هم توجه کنید. ( ناپلئون با اون عظمت از نیروهای دو برابر خودش شکست خورد. اونوقت آلب ارسلان با ۱۵۰۰۰ سواره ۲۰۰۰۰۰ نفر رو شکست داد :mass: )
    در هر صورت نیروهای متحد لنیستر و تایرل دو برابر بیشتر از راب بودند، و برتری خاصی در میدان نبرد نداشتند؛ در حالی که سپاه لنیستر-تایرل فرماندهانی مثل خود لرد تایوین، و لرد تارلی رو داشت.
    شما میگید تایوین خواستار جنگ بود و جنگ رو تایوین شروع کرد؟ بهتره یه بار دیگه کتاب رو بخونید! جافری دیوانه بود که سر ند استارک رو جدا کرد، و شعله جنگ رو برافروخت؛ نه لرد تایوین.
    تایوین در هر صورت برتر از نیروهای پادشاه شمال (!) بود. نیروهای راب به هیچ وجه نمیتونستند جنگ رو پیروز بشن.
    جایی که من گفتم تایوین با شرافته رو نقل قول کنید! اون صلاح دونست طرف برنده رو بگیره، از این لحاظ باسیاست ترین لرد وستروس بود، نیروهای خودش رو درگیر نکرد و در نهایت بیشتر از همه نفع برد.
    کشتن بچه های بی دفاع به هیچ وجه شرافتمندانه نیست، ولی در این موردی لازم بود. تایوین هم مرد عمل بود، نه اینکه مثل ند استارک شرافت رو بهونه کنه تا اینکارو نکنه.
    خواهشا در برابر دلایل من دلیل بیارید ( اگه دارید ) و مدعای من رو رد کنید. من میگم تایوین قدرتمند ترین و باسیاست ترین لرد وستروس بود. مرد عمل بود و قاطع و خشن عمل می کرد. اگر برای رد این مدعا دلیل دارید بقیارید. من دلایل خودم رو قبلا گفته ام.
    جرقه این بحث هم این بود که تیریون با اینکه پدرش رو کشته باشرافته یا نه. من کارهای خشن و رفتار بد لرد تایوین رو با تیریون رد نمیکنم، ولی شما نمیتونید بگید به خاطر این اعمال لایق مرگه.

      نقل قول

  • Das Reich:
    هیچکس نگفت تایوین باشرافته. ند استارک شرف داشت. عاقبت ند استارک رو دیدیم. یه حاکم نیازی به شرافت نداره.
    در ضمن ارتش استارک تعداد بسیار کمی داشت. راب هم ناپلئون نبود، فقط یه بچه بی سیاست بود. تنها دلیلی که باعث شکست ارتش جیمی شد، عنصر غافلگیری بود.
    لطفا تاریخسازی نکنید. سپاه آلب ارسلان رو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر و سپاه رومانوس هم بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر نیرو داشته. کافیست ویکیپدیای انگلیسی رو بگردید و به منابعش هم توجه کنید. ( ناپلئون با اون عظمت از نیروهای دو برابر خودش شکست خورد. اونوقت آلب ارسلان با ۱۵۰۰۰ سواره ۲۰۰۰۰۰ نفر رو شکست داد )
    در هر صورت نیروهای متحد لنیستر و تایرل دو برابر بیشتر از راب بودند، و برتری خاصی در میدان نبرد نداشتند؛ در حالی که سپاه لنیستر-تایرل فرماندهانی مثل خود لرد تایوین، و لرد تارلی رو داشت.
    شما میگید تایوین خواستار جنگ بود و جنگ رو تایوین شروع کرد؟ بهتره یه بار دیگه کتاب رو بخونید! جافری دیوانه بود که سر ند استارک رو جدا کرد، و شعله جنگ رو برافروخت؛ نه لرد تایوین.
    تایوین در هر صورت برتر از نیروهای پادشاه شمال (!) بود. نیروهای راب به هیچ وجه نمیتونستند جنگ رو پیروز بشن.
    جایی که من گفتم تایوین با شرافته رو نقل قول کنید! اون صلاح دونست طرف برنده رو بگیره، از این لحاظ باسیاست ترین لرد وستروس بود، نیروهای خودش رو درگیر نکرد و در نهایت بیشتر از همه نفع برد.
    کشتن بچه های بی دفاع به هیچ وجه شرافتمندانه نیست، ولی در این موردی لازم بود. تایوین هم مرد عمل بود، نه اینکه مثل ند استارک شرافت رو بهونه کنه تا اینکارو نکنه.
    خواهشا در برابر دلایل من دلیل بیارید ( اگه دارید ) و مدعای من رو رد کنید. من میگم تایوین قدرتمند ترین و باسیاست ترین لرد وستروس بود. مرد عمل بود و قاطع و خشن عمل می کرد. اگر برای رد این مدعا دلیل دارید بقیارید. من دلایل خودم رو قبلا گفته ام.
    جرقه این بحث هم این بود که تیریون با اینکه پدرش رو کشته باشرافته یا نه. من کارهای خشن و رفتار بد لرد تایوین رو با تیریون رد نمیکنم، ولی شما نمیتونید بگید به خاطر این اعمال لایق مرگه.

      نقل قول

  • Das Reich:
    هیچکس نگفت تایوین باشرافته. ند استارک شرف داشت. عاقبت ند استارک رو دیدیم. یه حاکم نیازی به شرافت نداره.
    در ضمن ارتش استارک تعداد بسیار کمی داشت. راب هم ناپلئون نبود، فقط یه بچه بی سیاست بود. تنها دلیلی که باعث شکست ارتش جیمی شد، عنصر غافلگیری بود.
    در ضمن تاریخسازی نکنید. سپاه آلب ارسلان رو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر و سپاه رومانوس هم بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر نیرو داشته. کافیست ویکیپدیای انگلیسی رو بگردید و به منابعش هم توجه کنید. ( ناپلئون با اون عظمت از نیروهای دو برابر خودش شکست خورد. اونوقت آلب ارسلان با ۱۵۰۰۰ سواره ۲۰۰۰۰۰ نفر رو شکست داد )
    در هر صورت نیروهای متحد لنیستر و تایرل دو برابر بیشتر از راب بودند، و برتری خاصی در میدان نبرد نداشتند؛ در حالی که سپاه لنیستر-تایرل فرماندهانی مثل خود لرد تایوین، و لرد تارلی رو داشت.
    شما میگید تایوین خواستار جنگ بود و جنگ رو تایوین شروع کرد؟ بهتره یه بار دیگه کتاب رو بخونید! جافری دیوانه بود که سر ند استارک رو جدا کرد، و شعله جنگ رو برافروخت؛ نه لرد تایوین.
    تایوین در هر صورت برتر از نیروهای پادشاه شمال (!) بود. نیروهای راب به هیچ وجه نمیتونستند جنگ رو پیروز بشن.
    جایی که من گفتم تایوین با شرافته رو نقل قول کنید! اون صلاح دونست طرف برنده رو بگیره، از این لحاظ باسیاست ترین لرد وستروس بود، نیروهای خودش رو درگیر نکرد و در نهایت بیشتر از همه نفع برد.
    کشتن بچه های بی دفاع به هیچ وجه شرافتمندانه نیست، ولی در این موردی لازم بود. تایوین هم مرد عمل بود، نه اینکه مثل ند استارک شرافت رو بهونه کنه تا اینکارو نکنه.
    خواهشا در برابر دلایل من دلیل بیارید ( اگه دارید ) و مدعای من رو رد کنید. من میگم تایوین قدرتمند ترین و باسیاست ترین لرد وستروس بود. مرد عمل بود و قاطع و خشن عمل می کرد. اگر برای رد این مدعا دلیل دارید بقیارید. من دلایل خودم رو قبلا گفته ام.
    جرقه این بحث هم این بود که تیریون با اینکه پدرش رو کشته باشرافته یا نه. من کارهای خشن و رفتار بد لرد تایوین رو با تیریون رد نمیکنم، ولی شما نمیتونید بگید به خاطر این اعمال لایق مرگه.

    ناپلئون بخاطر سرمای روسیه بود که شکست خورد نه ارتش روسیه (سرما نیمی از ارتش ناپلئون رو نابود کرد)
    راب نقشه داشت کسترلی راک رو بگیره اونجا بی دفاع بود بعدش زمستون میرسید تایوین هم به همین دلیل هیچ حرکتی نمیتونست بکنه حکومت هم زیر بار قرض بود ادامه ی جنگ به ضررش بود در ضمن این احتمال هم وجود داشت که بانک آهنین بخاطر بدهکاری حکومت طرف راب رو بگیره.تنها کاری که راب باید میکرد این بود که با دختر والدر فری ازدواج کنه.تایوین هم یه جا گفته بود همیشه نمیشه یه جنگ رو تو میدون پیروز شد (این یعنی خودش میدونست در صورت ادامه ی جنگ شکست میخوره)

      نقل قول

  • Alex targaryen:
    اشتباه راب و استارک ها همون اول این بود که ازدواج راب رو با دختر والدر شرط کردن خیلی راحت کتلین میتونست با دادن وعده ی مقام فری ها رو راضی کنه اگر کتلین یه کم بیشتر فکر میکرد میفهمید که راب هنوز بچست
    آخه یکی نیس بگه آدم عاقل تو که همه جا به راب میگی بچه اینجا هم بگو بچه شرط الکی نزار
    اگر کتلین این شرطو نمیکرد الان راب زنده بود و بولتون های … .. دیگه از این غلتا نمیتونستن بکنن???????

    هر شرطی رو میذاشت لنیستر ها دو برابر بهترش رو به فری ها پیشنهاد میدادند به جز همین شرطی رو که کتلین قبول کرد(از ملکه شدن بالاتر چیزی وجود نداره، راب گند زد بهش)

      نقل قول

  • به das reich
    اولا راب اگه بی عقلی نمیکرد هیچ نیازی به سیاست نبود چون سوراخ میکرد لنیسترارو
    ثانیا اگه فرض کنیم شما درست گفته باشی تعدادشون برابر میشه با تعداد نیروی راب در مقابل لنیسترا و تایرلا
    ثالثا شما باز هم داری لجبازی میکنی سپاه لنیستر و تایرل ۲۰۰۰۰۰ هم بود راب به شمال بر میگشت با ۵۰۰۰ هزار سرباز تو تنگه میکردشون تو قوطی بعدشم راب فرمانده هایی مثل روس بولتون و بلک فیش و گریتجان آمبر رو داشت و اگر به هوالند رید هم دستور میداد بهش ملحق بشه از این احاظ کامل بود
    رابعا جافری نوه ی تایوینه و اگر تایوین نبود مسلما جافری هم نبود از طرفی از طرف دیگه بعد از اینکه ادارد استارکو کشتن راب هیچی نگفت و شما هم برگردی عقب بد نیست هنوز ادارد زنده بود که تایوین به یرزمین های رودخانه حمله کرد و به آتش کشید در هر صورت
    شما زیاد شانس دارید فقط کافی بود ادمور بهتون حمله نکنه تا حماسه ی تایوین با حمله ی راب از پشت به پایان برسه و نوه و دخترش هم تو کینگزلندینگ به درک واسل شن
    خامسا اگه میس تایرل به تایوین ملحق نمیشد الان شما اینجا نمیگفتی تایوین قوی ترین لرد وستروسه
    حیف شارژ گوشیم کمه وگرنه بیشتر توضیح میدادم بعدا توضیحات بیشتری رو میدم

      نقل قول

  • Alex targaryen:

    رابعا جافری نوه ی تایوینه و اگر تایوین نبود مسلما جافری هم نبود

    والا این استدلال تون اصلا قابل قبول نیست :sh: هر کسی مسئول کار های خودش هست شما نمی تونید تایوین رو به خاطر کار های جافری سرزنش کنید به خصوص که تایوین هیچ نقشی در تربیت جافری نداشت مثل این می مونه که بیایم پدربزرگ چنگیز خان رو به خاطر جنایت های چنگیز مقصر بدونیم

      نقل قول

  • من که سرزنش نکردم فقط این رو برای شوخی گفتم ولی در کل اول تایوین به گرگور دستور داد به مرز های سرزمین های رودخانه تجاوز کنه پس اون شروع کرد

      نقل قول

  • Das Reich:
    هیچکس نگفت تایوین باشرافته. ند استارک شرف داشت. عاقبت ند استارک رو دیدیم. یه حاکم نیازی به شرافت نداره.
    در ضمن ارتش استارک تعداد بسیار کمی داشت. راب هم ناپلئون نبود، فقط یه بچه بی سیاست بود. تنها دلیلی که باعث شکست ارتش جیمی شد، عنصر غافلگیری بود.
    در ضمن تاریخسازی نکنید. سپاه آلب ارسلان رو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر و سپاه رومانوس هم بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر نیرو داشته. کافیست ویکیپدیای انگلیسی رو بگردید و به منابعش هم توجه کنید. ( ناپلئون با اون عظمت از نیروهای دو برابر خودش شکست خورد. اونوقت آلب ارسلان با ۱۵۰۰۰ سواره ۲۰۰۰۰۰ نفر رو شکست داد )
    در هر صورت نیروهای متحد لنیستر و تایرل دو برابر بیشتر از راب بودند، و برتری خاصی در میدان نبرد نداشتند؛ در حالی که سپاه لنیستر-تایرل فرماندهانی مثل خود لرد تایوین، و لرد تارلی رو داشت.
    شما میگید تایوین خواستار جنگ بود و جنگ رو تایوین شروع کرد؟ بهتره یه بار دیگه کتاب رو بخونید! جافری دیوانه بود که سر ند استارک رو جدا کرد، و شعله جنگ رو برافروخت؛ نه لرد تایوین.
    تایوین در هر صورت برتر از نیروهای پادشاه شمال (!) بود. نیروهای راب به هیچ وجه نمیتونستند جنگ رو پیروز بشن.
    جایی که من گفتم تایوین با شرافته رو نقل قول کنید! اون صلاح دونست طرف برنده رو بگیره، از این لحاظ باسیاست ترین لرد وستروس بود، نیروهای خودش رو درگیر نکرد و در نهایت بیشتر از همه نفع برد.
    کشتن بچه های بی دفاع به هیچ وجه شرافتمندانه نیست، ولی در این موردی لازم بود. تایوین هم مرد عمل بود، نه اینکه مثل ند استارک شرافت رو بهونه کنه تا اینکارو نکنه.
    خواهشا در برابر دلایل من دلیل بیارید ( اگه دارید ) و مدعای من رو رد کنید. من میگم تایوین قدرتمند ترین و باسیاست ترین لرد وستروس بود. مرد عمل بود و قاطع و خشن عمل می کرد. اگر برای رد این مدعا دلیل دارید بقیارید. من دلایل خودم رو قبلا گفته ام.
    جرقه این بحث هم این بود که تیریون با اینکه پدرش رو کشته باشرافته یا نه. من کارهای خشن و رفتار بد لرد تایوین رو با تیریون رد نمیکنم، ولی شما نمیتونید بگید به خاطر این اعمال لایق مرگه.

    عاقبت تایوینم دیدیم با اون همه سیاست … پس باید بگیم حاکم نیازی به سیاست نداره همونجور که شما گفتی به دلیل عاقبت ند حاکم نیازی به شرافت نداره!!؟

    اون عنصر قافلگیری که میگید برشون وحی که نشده ! نقشه همون راب به اصطلاح “بچه بی سیاست” بود که البته سیاست ها و هنر جنگی راب همرو حتی تیریون و تایوین رو تحت تاثیر گذاشت حالا اینی که شما میگی بچه بی سیاست دیگه عاقلان دانند :unsure:

    نیروی بیشتر به معنی قدرت بیشتر نیست . تایرل هام اگه میدیدن که یه نمه اوضاع خیطه خیلی راحت تایوینو رها میکردن ( راب میتونس به لرد تارلی پیشنهاد بده که اونو تبدیل به لرد اعظم ریچ کنه و به همین سادگی برترین نیروهای تایرلارو از مشتشون بیرون بکشه ) و در ضمن شمالی ها به خاطر شرایط سخت زندگیشون مطمئنا قوی تر از مردم ریچ و وسترلند هستند و بازم نیروی دو برابر اونا به کارشون نمیاد در ضمن اگه اینو در نظر بگیریم که راب به شمال برمیگشت چطوری تایوین میخواست از تنگه عبور کنه ؟ ( بزرگتر تایوین نتونستن) حالا گیریمم که عبور میکردن در هر حال نمیتونستن در شمال در معرض زمستان دوام بیارن و سریع تار و مار میشدن :fight:

    تایوین وقتی که کوه رو برای غارت ریورلند فرستاد ند استارک هنوز دست پادشاه بود و صحیح و سالم ! تایوین به خاطر تیریون ( به خاطر نام خانوادگی لنیستر )که اسیر کتلین تالی بود جنگ راه انداخت ( که البته بعد از محاکمه تیریون ازاد شد و برگشت ).حالا گیریمم که جافری شروع کرد یعنی این جناب قوی ترین لرد وستروس نمیتونست یه بچه رو کنترل کنه ؟ ( البته جافری هم جز لنیستراس ) :scratch:

    روی چه حسابی میگین که برتر بود و راب نمیتونست پیروز بشه ؟ نکنه نوستراداموس ( یا هرچی) پیش بینی کرده بوده :tanbih:

    بله شما درست میگی البته این بیشتر از سیاست به ل..ی بازی شباهت داره ! گنده شدن تایوینم ناشی از سهل انگاری رابرت بود.
    ند استارک چرا باید شرافتشو بهونه کنه ؟ اگر اون بچه هارو خودش میکشت چه کسی میتونست بازخواستش کنه ؟ :wacko: شایدم میخواسته بچه هارو نگه داره تا وقتی بزرگ شدن تاج و تختو بده بهشون؟

    درسته که مرد با سیاستی بود ولی از لحاظ سیاست پشت سر بیلیش ( اگه بشه حسابش کرد ) قرار میگیره و از لحاظ قدرتم دیدیم که راب تو همه نبرداش مقابل لنیسترا پیروز شد !

    درسته که این اهمالش باعث “لایق مرگ بودن”ش نمیشه ولی باعث میشه که کشتنش نامردی یا بی شرافتی هم نباشه ( البته از نظر من ) ;-)

    به هر حال اینا اتفاقاتیه که افتاده و ما نمیتونیم کاری کنیم که راب زنده بشه و تایوینو شکست بده و ….

    به نظر منم کل اتفاقات زیر سر بیلیشه که توسط لایسا جان ارن رو به قتل رسوند تا ند رو به پایتخت بیاره و اونجوری سرشو به باد بده …
    این وسط مقصر جلوه دادن تیریون برای مرگ جافری دو مهره دیگرم حذف کرد ( و با کشته شدن تایوین به دست تیریون به سه مهره افزایش یافت ) تو ذهن این بشر چی میگزره و هدفش چیه فقط مارتین میدونه ! :sh: و احتمال میدم که اخر سر به دست تیریون کشته بشه

      نقل قول

  • قبول دارم موافقم با mc71
    به das reich
    تایوین هیچ وقت قدرتمند ترین لرد وستروس نبود شاید باسیاست ترین بود اما قدرتمند ترین نه اگه میس تایرل بهش ملحق نمیشد الان پایتخت توسط استنیس فتح میشد و جافری و سرسی هم میرفتن جهنم
    البته فکر نکنید چون من انقدر کلید کردم رو میس تایرل و تایرلا فکر میکنم میس تایرل قوی ترین لرده وستروسه ها چون منظورم این نیست
    در مورد این که میگی تایوین همیشه خشن رفتار میکردو اینه اگه یه کم دقت کنی میفهمی که همین رفتارش باعث شد تیریون بکشتش
    راستی تو همیشه میگی اگه تایوین زنده میموند الان دنریس جرات نداشت به وستروس حمله بکنه اما هم من هم خودت میدونیم جرات داشت خوبشم داشت و حمله میکرد
    و در آخر
    میدونم شاید حالا بیای بگی چون کتلین تیریون رو دستگیر کرد جنگ راه افتاد اما تایوین تیریون رو آدم حساب نمیکرد چه برسه به ی لنیستر مطمعنا تایوین دنبال بهانه بود تا جنگ راه بندازه

      نقل قول

  • alibax25: ناپلئون بخاطر سرمای روسیه بود که شکست خورد نه ارتش روسیه (سرما نیمی از ارتش ناپلئون رو نابود کرد)

    دوست عزیز خواهشا نوشته های من رو بخونید اگر میخواهید جواب بدید.
    بنده حرفی از روسیه زدم؟
    ائتلاف در نبرد لیپزیگ، برای اولین بار تونست ناپلئون رو شکست بده، اونهم به خاطر اینکه نیروهایی حدودا دو برابر داشت. لشکرکشی به روسیه یه مقوله جداست، و اون رو جزو شکست های شخص ناپلئون محسوب نمیکنن، چون همونطور که گفتید لشکر فرانسه به خاطر سرمای هوا و مشکلات اون منطقه شکست خورد و نابود شد.
    راب میتونست کسترلی راک رو بگیره به شرطی که پیمانش رو نشکسته بود، اگر اینکار رو نکرده بود از همون ابتدا نیروهای والدر فری ارتشش رو ترک نمیکردن. برای مطئله بانک آهنین هم تایوین یه فکری می کرد، شاید از پتانسیل مالی تایرل ها استفاده می کرد.
    سیاست اینه که وقتی نمیتونی جنگ رو در میدون پیروز بشی، با کمک قلم و جوهر دشمنانت رو نابود کنی.

    Alex targaryen:
    به das reich
    اولا راب اگه بی عقلی نمیکرد هیچ نیازی به سیاست نبود چون سوراخ میکرد لنیسترارو

    منظورتون از کدوم بی عقلی رابه؟ یکی دوتا نیست که :D:
    لجبازی؟ من جواب تاریخسازی شما رو دادم ( اغراق درباره نبرد ملازگرد ) و شما میگید لجباز؟؟؟؟
    هدف راب این بود که لنیسترها رو به زانو دربیاره. نه اینکه پشت نک منتظرشون بشینه. ( اگر میومدن… یعنی فکر میکنید تایوین اینقدر احمقه که به نک حمله کنه؟ )
    راب مهاجم بود. پاول فان کلاسویتز میگه در یه نبرد کلاسیک، برای اینکه پیروزی قوای مهاجم بر مدافع شانس خیلی بالایی داشته باشه، باید حداقل سه برابر مدافع نیرو داشته باشه. ( همونطور که لرد تایوین میگفت، یه مرد بالای دیوار ( مدافع ) قد ده نفر زیر دیوار می ارزه. )
    پس من میگم پیروزی راب اونهم وقتی که مهاجم بود غیرممکن ( یا با شانس خیلی پایین ) بود.
    تایوین به گرگور دستور داد تا ریورلندز رو به آتش بکشه. چون لنیستر ها بدهیشون رو پرداخت میکنن.
    شما هم برگردید عقب، کتلین تیریون رو بی دلیل دستگیر کرد. شاید بگید تیریون در دیدگاه تایوین ارزشی نداشت، ولی همونطور که لرد تایوین بارها اشاره کرد، اون هم یه لنیستره، و اگه بقیه خاندانها فکر کنن با مصونیت همچین کاری با لنیسترها می تونن انجام بدن، دیگه لنیسترا خاندان قدرتمندی محسوب نمیشن.
    ما که شانس نیاوردیم! لنیسترها شانس آوردند و کل خوش شانسی های لنیسترها در طول تاریخ، با خوش شانسهایی که آخرین تارگرین توی چند سال آورد برابری نمیکنه.
    من نگفتم ارتش راب بی فرمانده ست که. گفتم ارتش لنیستر-تایرل هم فرماندهان بزرگی داره، بوق نیستن فرماندهاشون، که پادشاه شمال بتونه با نیروهایی نصفشون شکستشون بده.
    تایوین قویترین لرد وستروسه، چون کاری کرد که میس تایرل بهش ملحق بشه! مسابقه بوکس نیست که، عالم سیاسته. اصلا سیاست یعنی همین. چیزی که راب نداشت ولی تایوین داشت.

    Alex targaryen:
    به das reich
    تایوین هیچ وقت قدرتمند ترین لرد وستروس نبود شاید باسیاست ترین بود اما قدرتمند ترین نهاگه میس تایرل بهش ملحق نمیشد الان پایتخت توسط استنیس فتح میشد و جافری و سرسی هم میرفتن جهنم

    جواب خط اولتون رو قبلا دادم
    رفتار خشن تایوین مطمئنا باعث مرگش شد. بالاخره هر آدمی اشتباهاتی مرتکب میشه. در ضمن یه دوستی گفت عاقبت سیاست های تایوین چی شد؟ خب عزیز شما جواب سیاست هات رو توی مستراح نمیگیری!
    دنریس رو اگه بخوایم از لحاظ سیاست تو رده بندی جا بدیم از راب پایینتر میفته! چه انتظاری دارید؟ دنریس فقط یه دختربچه ست! و این دختر بچه همین میرین رو نتونسته درست نگه داره. ( کتاب ۵ رو خوندید؟ )
    مطمئنا در حال حاضر گریف جوان ( اگ ۵ ) صلاحیتش از هرکی تو وستروس بیشتره.
    در مورد جنگ طلبی تایوین هم قبلا گفتم که چرا جنگ رو شروع کرد. خاندان لنیستر.

      نقل قول

  • Mc71: عاقبت تایوینم دیدیم با اون همه سیاست … پس باید بگیم حاکم نیازی به سیاست نداره همونجور که شما گفتی به دلیل عاقبت ند حاکم نیازی به شرافت نداره!!؟

    سیاست تایوین ربطی با کشته شدنش در مستراح داشت؟ ربطش رو بفرمایید تا من هم بفهمم!
    ( در ضمن استدلالتون مغالطه ست. عالم سیاست جای شرافت نیست. ولی حاکم به ساست احتیاج داره. ولی شرافت نه؛ کتاب “شهریار” ماکیاولی رو بخونید. )
    تایوین هرچقدر که باسیاست بود، در ارتباط با بچه هاش مشکل داشت. مرد خانواده نبود :D: و همین باعث شد که در چنین موقعیتی جونش رو از دست بده.
    سیاست با تاکتیک های میدان نبرد متفاوته. میدونید که؟ خوشبختانه تایوین هم فرمانده قابلی بود، و هم سیاستمداری ماهر. راب شاید در میدان نبرد استعداد داشت ( آتو نگیرید! ناپلئون نبود که نیروهای دوبرابرش رو بکوبه ) راب بی سیاست بود. یه نمونه ش، شکستن پیمان. نمونه دیگه ش، رفتن به عروسی :D:
    دقیقا وقتی که نیروهای متحد تایرل-لنیستر دو برابر نیروهای راب بودن، کجای اوضاع خیط بود؟ :noo:
    راب میتونست پیشنهاد بده… کجای شخصیت راب به این کارا میخوره؟ در ضمن از کجا معلوم لرد تارلی این نسیه رو بپذیره؟
    راب به شمال بر میگشت… شمال مال خودش! تایوین دنبالش میرفت؟
    این جناب قویترین لرد وستروس بالا سر جافری نبود اون موقع، و بعدا همین بچه رو کنترل کرد محض اطلاع.
    روی چه حساب میگم برتر بود؟ برتری عددی حدود دو برابر! راب چه برتری در مقابل این داشت؟
    فرماندهان بهتری داشت؟
    موقعیت بهتری داشت؟
    نیروهاش تجهیزات بهتری داشتن؟
    اژدها داشت؟
    گنده شدن تایوین ناشی از سهل انگاری رابرت بود؟؟؟ تایوین جنگ رو برد! ( با همون سیاستی که شما تعبیر میکنید به ل*** بازی… دقیقا همین سیاست. ) خودش رو به طرف برنده چسبوند، حامی مالی سلطنت شد و دخترش رو ملکه کرد.
    ( ند استارک کدوم بچه ها رو میکشت؟ بچه هایی که مرده بودن رو؟ )
    بیلیش خودش یه مسئله دیگه ست. من لرد بیلیش رو هم به عنوان یه سیاستمدار بزرگ قبول دارم. حتی بزرگتر از تایوین.
    میشه بگید راب کلا چندتا نبرد داشت؟

    وقتی میگید این باعث میشه که کشتنش بی شرافتی نباشه، یعنی دارید گناه تیریون رو میشورید و پاک میکنید! ( چون باباش عوضی بوده، اینم زده کشتتش، مورد نداره که! )
    در هر صورت خواهشا اگر میخواید حرفای من رو نقد کنید دلایلم رو نقض کنید. و سوالاتی رو هم که می پرسم بی جواب نگذارید.

      نقل قول

  • Das Reich: سیاست تایوین ربطی با کشته شدنش در مستراح داشت؟ ربطش رو بفرمایید تا من هم بفهمم!
    ( در ضمن استدلالتون مغالطه ست. عالم سیاست جای شرافت نیست. ولی حاکم به ساست احتیاج داره. ولی شرافت نه؛ کتاب “شهریار” ماکیاولی رو بخونید. )

    بله در این مورد حق با شماست من بد متوجه شدم :rose: ولی این درست که یه حاکم نیازی به شرافت نداره ولی شرف یکی از خصوصیات مهم ادمیه

    و همینم جز بدی های تایوین بود یه نفر مقام رو برای چی میخاد؟ثروت رو برای چی میخواد ؟ تا بتونه شادی رو با عزیزانش شریک بشه و چی کسی عزیزتر از خانواده :unsure:

    “راب شاید در میدان نبرد استعداد داشت” این شاید نیست و استعداد **داشت** ( شما یه جا میگی ناپلئون دوبرابرشو کوفت یه جا میگی دوبرابرش کوفتنش! ) و همونطوری این موضوع کوفت و کوفتش :D: راجب ناپلئون صدق میکنه راجب راب هم صدق میکنه میتونست بکوبه :yes:

    همونجای اوضاع که وقتی نیروهای متحد تایرل-براتیون(رنلی) حدود ده برابر نیروی استنیس بود اوضاع براشون خیط شد و دم روی کول فرار کردن :mass:
    بله میتونست پیشنهاد بده … اگرم انقدر خنگ بود که به ذهن خودش نرسه حتما کسی پیدا میشد (از مشاوراش) که بهش گوشزد کنه. این یه مثال بود هرچند که احتمالش زیاد هست درسته که زیاد به شخصیت تارلی اشاره نشده و ما چیز زیادی ازش نمیدونیم ولی کشته مرده تایرل ها نیست که بهشون وفادار بمونه و در مقابل همچین چیزی مقاومت کنه

    امروز نمیرفت فردا نمیرفت ولی اخر و عاقبت جلوی این که بگن تایوین بزرگ از یه بچه شکست خورد شمال ( نصف هفت اقلیم ) رو از دست داد مقاومت کنه و دنبالش میرفت . هر چند که رفتن راب به شمال صد در صدی نبود ( و اینکه راب که نمیخواست خواهراشو تو چنگ جافری ول کنه و خودسش بره قایم بشه )

    اون موقع سرش نبود ؟ کسی که خواستار جنگ نیست فکر اونجاشم میکنه ( نوش دارو پس از مرگ سهراب )

    در ابتدای جنگم لنیسترها برتری حدود ۲ برابر داشتن ولی این برتری زیاد دووم نیاورد و میمی از نیروی لنیسترا به دست پادشاه شمال تار و مار شد . برتری راب شمال و زمستان بود! توی نظر قبلیمم گفتم که شمالی ها به خاطر شرایط سخت زندگیشون سرسخت بار میان و این یه موضوع ثابت شدس که که یه سرباز شمالی از بقیه قوی تر و سرتره ( اگه اینطور نبود اندال ها شمال رو از نخستین انسان ها میگرفتن و همچنین یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت شورش رابرت شمالی ها بودن )

    بله دقیقا . اگر رابرت تایوین رو با خاطر کاراش مئاخزه میکرد ( همونطور که ند ازش خواست) الان این نبود !

    تایوین چه جنگی رو برد ؟ غارت یه شهر با حیله و نیرنگ و قتل عام مردم بی دفاع؟ وقتی که رابرت و ند جنگ رو پیروز شدن تایوین زیر صخرش قایم شده بود! بله من این کار رو همون چیزی که گفتم میدونم و به نظرم رابرت( حالا که شاه بود) باید با تایوین رفتار سختگیرانه تری میکرد ولی در عوض راه اسونتری رو انتخاب کرد که اخر سر باعث شد که یه نفر مثل سرسی! این همه سال به ریشش بخنده ( جیمی و بچه هاش )و اخر سر هم اونطوری بکشتش.

    “ند استارک کدوم بچه ها رو میکشت؟ بچه هایی که مرده بودن رو؟” من این حرفو در جواب اون حرفتون که گفتید ند استارک شرافتشو بهونه میکنه! زدم :good:

    تعدادش مهم نیس مهم اینه که پیروز شد و تونست پسر **قدرتمندترین مرد وستروس** رو اسیر کنه

    خب درسته! قرار نیست که تیریون بیاد بگه بابا جون حالا که تو منو به ×××× هم نگرفتی حالا که تایشا رو اونطوری کردی حالا که غرورمو له کردی حالا که رفتی با شِی حالا که ارزوی مرگمو داری بیا بده دستاتو ببوسم!(تایوین میخواست تیریون رو به خاطر کشتن جافری اعدام کنه در صورتی که میدونست کار تیریون نیست پس چرا تیریون نباید اونو بکشه؟)

    در هر صورت :D: ( چقد در هر صورت زیاد شد) اینا نظرات من و شماست و با هم متفاوته :bye:

      نقل قول

  • برای مطعله ی بانک آهنین هم تایوین یه فکری میکرد، شاید از پتانسیل مالی تایرل ها استفاده میکرد

    تایرل ها هم دو دستی تقدیمش میکردن رابرت اینقدر وام گرفته بود که اگه تایرل ها میخواستن بدن هم نمیتونستن و بعد خیلی دوس دارم بدونم اگه تایوین زنده بود و باز هم سرسی مارجری رو زندانی میکرد چطوری میخواست جلوی تایرلا بایسته حتما برا دلجوییشون می اوردشون یه جشن براشون میگرفت و همون جا ترتیبشون رو میداد روس بولتون رو هم دعوت میکرد خنجر فرو کنه تو شکم میس تایرل

    لجبازی؟ من جواب تاریخسازی شما رو دادم ( اغراق درباره نبرد ملازگرد ) و شما میگید لجباز؟؟؟؟
    هدف راب این بود که لنیسترها رو به زانو دربیاره. نه اینکه پشت نک منتظرشون بشینه. ( اگر میومدن… یعنی فکر میکنید تایوین اینقدر احمقه که به نک حمله کنه؟ )
    راب مهاجم بود. پاول فان کلاسویتز میگه در یه نبرد کلاسیک، برای اینکه پیروزی قوای مهاجم بر مدافع شانس خیلی بالایی داشته باشه، باید حداقل سه برابر مدافع نیرو داشته باشه. ( همونطور که لرد تایوین میگفت، یه مرد بالای دیوار ( مدافع ) قد ده نفر زیر دیوار می ارزه. )
    پس من میگم پیروزی راب اونهم وقتی که مهاجم بود غیرممکن ( یا با شانس خیلی پایین ) بود.

    اولندش بهتره بدونی منم تو نت اون اعداد رو دیدم و مطمعن باش اگه قصد اصلیم اغراغ بود خر نبودم بگم برید تو نت سرچ کنید
    در مورد گفته ی بعدیتون هم که میگی تایوین نمیومد به نک حمله کنه فکر میکنم شما خودت علم غیب داری به ما نمیگی رفتی تو ذهن تایوین هر کاری میخواسته بکنه و نکنه رو فهمیدی اومدی اینجا بازگو کردی و چون از طریق علم غیب و خواندن ذهن گفتی تایوین نمیدمد که راب از پشت بهش حمله کنه دیگه من حرفی ندارم
    بعد شما خودت رفتی اونجا یه قلعه ساختی که نیرو ها تایوین برن روش بعد ده برابر ارزش داشته باشن یا جن احضار کردی
    این کارو بکنه
    ارتش تایوین تو سطح پست و هموار مدافع بود عزیزم اگه راب از چند طرف مورد حمله قرارش میداد هیچ راهی نداشت چون غافلگیر میشد

    تایوین به گرگور دستور داد تا ریورلندز رو به آتش بکشه. چون لنیستر ها بدهیشون رو پرداخت میکنن.
    شما هم برگردید عقب، کتلین تیریون رو بی دلیل دستگیر کرد. شاید بگید تیریون در دیدگاه تایوین ارزشی نداشت، ولی همونطور که لرد تایوین بارها اشاره کرد، اون هم یه لنیستره، و اگه بقیه خاندانها فکر کنن با مصونیت همچین کاری با لنیسترها می تونن انجام بدن، دیگه لنیسترا خاندان قدرتمندی محسوب نمیشن.
    ما که شانس نیاوردیم! لنیسترها شانس آوردند و کل خوش شانسی های لنیسترها در طول تاریخ، با خوش شانسهایی که آخرین تارگرین توی چند سال آورد برابری نمیکنه.

    بیلیش بود که دسیسه کرد جان ارن رو بکشه و بعد اون لایسا رو مجبور کنه به کتلین نامه بنویسه تا بعدش کتلین هم اومد
    تیریون رو گروگان گرفت
    چه بیلیش خواسته یا نخواسته بلاخره به لنیسترا کمک کرد مخصوصا تو کشتن ادارد و مذاکره با میس تایرل در مورد ازدجواج جافری با مارجری
    که اینطور شوما که میگفتی دنریس هر چی شانس و موقعیت داشت از دست داد چیشد حالا یه دفعه نظرت برگشت
    اگان تارگرین همین خاندانی که ازش بدت میاد فرمانروایی غرب رو به لنیسترا داد وگرنه دیگه اینجا نبودی و نمیگفتی تایوین قوی ترینه فلانه لنیسترا قدرتمندن فلانن فلانن نمیدونستی بدون
    <blockquoteمن نگفتم ارتش راب بی فرمانده ست که. گفتم ارتش لنیستر-تایرل هم فرماندهان بزرگی داره، بوق نیستن فرماندهاشون، که پادشاه شمال بتونه با نیروهایی نصفشون شکستشون بده.
    تایوین قویترین لرد وستروسه، چون کاری کرد که میس تایرل بهش ملحق بشه! مسابقه بوکس نیست که، عالم سیاسته. اصلا سیاست یعنی همین. چیزی که راب نداشت ولی تایوین داشت.
    من فکر میکنم شما از قدرت های جادوییت استفاده کردی و کاملا رفتی و منطقه رو دیدی و مطمعن بودی در صورت جنگ راب شکست میخورد اگه دیدی پس من دیگه هیچی نمیگم چون دهنم کف کرد از بس باید برا هیچی بگم تعداد نفرات مشخص کننده نیس
    ببخشید میزنم زیر ذوقت ولی ما کور کر لال هرچی که باشیم خر نیستیم وه ندونیم اتحاد تایرلا با لنیسترا مسولش تیریون بود نه تایوین
    که ضعیفترین لرد وستروس پس از رابرت ارن هستش

    دنریس رو اگه بخوایم از لحاظ سیاست تو رده بندی جا بدیم از راب پایینتر میفته! چه انتظاری دارید؟ دنریس فقط یه دختربچه ست! و این دختر بچه همین میرین رو نتونسته درست نگه داره. ( کتاب ۵ رو خوندید؟ )
    مطمئنا در حال حاضر گریف جوان ( اگ ۵ ) صلاحیتش از هرکی تو وستروس بیشتره.

    من یادم نمیاد گفته باشم دنریس ادم سیاست مداریه که شما میای میگی از لحاظ سیاست پایینتر از پادشاه شماله
    (نه نخوندم)
    والا اگ ۵ خیلی وقت پیش تو سامر هال به رحمت ایزدی پیوست فقط یه بنده خدایی هست بهش میگن اگ ۶ حالا نمیدونم به کارت میاد یا نه

    گنده شدن تایوین ناشی از سهل انگاری رابرت بود؟؟؟ تایوین جنگ رو برد! ( با همون سیاستی که شما تعبیر میکنید به ل*** بازی… دقیقا همین سیاست. ) خودش رو به طرف برنده چسبوند، حامی مالی سلطنت شد و دخترش رو ملکه کرد.

    بله ناشی از سهل انگاری رابرت بود فقط جیمی به پادشاهش خیانت نکرد بلکه تایوین هم خیانت کرد اون چرا کینگز لندینگو غارت کرد رابرت اگه شاه عاقلی بود بعد از این کارا و مخصوصا بعد از این که تایوین پرچم لنیسترارو بالای دیوار های کینگز لندینگ به اهتزاز در اورد باید میداد سرشو میزدن رابرت اگه میفهمید که لنیسترا چه قدر کار های کثیفی میتونن بکنن پیشنهاد ویل رو به جیمی نمیداد با سرسی ازدواج نمیکرد حامی مالی دولت رو غرب نمیزاشت رابرت با همین کارا لنیسترا و مخصوصا تایوین رو بزرگ کرد .
    بعدشم اگر این حرفا شستن گناه تیریونه هزار بار از این حرفا میزنم
    در ضمن قوی ترین رو به ضعیف ترین تغییر بده تا همه چی بیاد سر جاش

      نقل قول

  • از اونجا که گفته
    من نگفتم ارتش راب بی فرمانده ست که. تا
    ولی تایوین داشت باید توی نقل قول قرار بگیره ولی اشتباه پیش اومد و نگرفت .شما اون تیکه رو نقل قول حساب کنید

      نقل قول

  • Alex targaryen: 1.تایرل ها هم دو دستی تقدیمش میکردن رابرت اینقدر وام گرفته بود که اگه تایرل ها میخواستن بدن هم نمیتونستن و بعد خیلی دوس دارم بدونم

    ۱٫تایرل ها بالاخره قرضها رو پرداخت می کردن. هرچی نباشه دخترشون رو داده بودن به پادشاه، و وقتی خودشون به نوعی عضوی از خاندان سلطنتی بودن، برای بقای سلطنت تلاش می کردند.
    ۲٫اگر تایوین بود که سرسی کاره ای نبود که بخواد مارجری رو زندانی کنه! تمام این بدبختی ها از وقتی شروع شد که لرد تایوین به رحمت خدا رفت.

    ۳٫خب اگر قصد اصلیت اغراق نبود، از کجای نت اعداد ۱۵۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰ رو درآوردی؟ من از توی ویکیپدیای انگلیسی نقل کردم. دقت کنی یه عدد کوچولو بالای هر قسمتی که مینویسه داره، منبع آورده. جالب اینجاست که شما چنین اغراق بزرگی رو نمی پذیری! پس دقیقا منبعت تو این “نت” کجاست؟

    ۴٫من از روی علم غیب حرف نزدم. هیچ ارتشی حتی با یه فرمانده معمولی هم به نک حمله نمیکنه.
    ۵٫شما رو زمین پست X3 قرار دادی که نیروهای راب ازش بیشتر بشن؟
    راب بدون نیروهای بیشتر کسترلی راک رو نمیتونست بگیره چون خیلی مستحکمه. و نیروهای تایوین روی زمین پست بیشتر از راب بودن. من از صددرصد بودن حرف نمیزنم. به دلایلم دقت کن، من که نمیبینم شما دلیلی بیاری.
    الف. نیروهای تایوین برتری عددی چشمگیری داشتن.
    ب. راب بدون فری ها نمیتونست کسترلی راک رو بگیره، فری ها هم که عمرا با کاری که راب کرد بهش نیرو میدادن، پس راب روی زمین پست می موند.
    پ. در طول تاریخ، بزرگترین ژنرالها هم وقتی دشمن دو برابر خودشون بود شکست میخوردن، چه برسه به راب که نمیدونم از کدوم دانشکده افسری و مرکز آموزشهای نظامی مدرک گرفته، یا تجربه ش توی جنگ چقدره.
    اگر میخوای بگی که از فرماندهانش مشاوره می گرفتف خب تایوین هم چنین فرماندهانی داشت.
    همونطور که میبینی، راب “هیچ” برتری نسبت به لرد تایوین نداشت. رو چه حساب میگی راب احتمال پیروز شدن داشت؟
    اگر میگی میرفت شمال، تا تایوین به نک حمله کنه، خب تایوین چرا باید به نک حمله کنه وقتی هیچ عقل سالمی به چنین جایی حمله نمیکنه؟
    در ضمن اگر راب میرفت شمال، ریورران محاصره میشد و سقوط می کرد، و برای رفتن به شمال هم باید از دوقلوها میگذشت. پس عملا هیچ شانسی نداشت. ( خیلی کنجکاوم بدونم دلایل شما چیه. اینم دلایل من )

    ۶٫خب بیلیش این کارو کرد. دمش گرم. چه چیزی فرق کرد؟ بالاخره لنیسترها باید جنگ رو شروع میکردن یا نه؟یکی از اعضای خانوادشون توسط استارک ها گروگان گرفته شده بود! حالا چه با نقشه بیلیش چه بدون اون. بیلیش مگه از تایوین برای اجرای نقشه هاش دستور میگیره؟
    در ضمن یلیش بالاخره برای قدرت گرفتن به لنیسترها احتیاج داشت. پس می بایست به لنیستر ها کمک کنه.

    ۷٫من حرفم برگشته؟ دنریس کلی موقعیت داشت. ( که شما مطمئنا نمیدونی چیا بودن ) و تمامشون رو از دست داد. کلی هم خوش شانسی آورده که تا حالا زنده مونده ( تا حالا… )
    کجای حرف من تناقض داره؟

    ۸٫عزیز من میدونی داری چی میگی؟ اگه مردم به اوباما رای نداده بودن که الان قدرتی نداشت… این هم از نوع استدلال شماست. پس اوباما هم قدرتی نداره. ( لنیسترها رو هم اگان به قدرت رسوند. پس لنیسترها بی قدرتن چون اگان بهشون قدرت داده؟ ) اگر هم منظورت این نیست، که کلا جمله ات یه عبارت بیهوده است که ارزشی نداره در بحث.
    خاندان اگان تقریبا به فنا رفته ولی لنیسترها تا زمان لرد تایوین پابرجا موندن. این عبارت ” اگه اگان به… ” نوعی آشکار از بیهوده گویی هست. اگان به لنیسترها قدرت داد. چون قرار نبود به سرزمینی از آتیش و خاکستر فرمانروایی کنه. خوشحالم که شما جزو مشاورینش نبودی.

    ۹٫شما دهنت کف کرد که بدون دلیل بگی راب شانس پیروزی داشت، در صورتی که دلایل من رو نمیپذیری. خب راب در مقابل برتری تایوین چی داشت؟ برتری استراتژیکی؟ برتری تجهیزات؟ چی داشت خب؟
    ۱۰٫من ذوق نمیکنم که طرفم کور و کر و لال و ( عذر میخوام ) خر باشه. اتحاد با تایرل ها مسئولش تیریون بود؟ چطور؟ :lol:
    ببخشید ولی بیلیش نبود که وقتی اردوگاه رنلی از هم پاشید پیشنهاد اتحاد به تایرلها رو داد؟ ( خواهشا به سوالای من جواب بده. طفره که میری و یه حرف دیگه میزنی، به قول خودت ذوق می کنم :D: )

    ۱۱٫آره اگ ۶، اشتباه شمارشی بود، شما ببخش

    ۱۲٫بخشید ولی رابرت چرا باید چنین کاری می کرد؟ تایوین دو دستی کینگزلندینگ رو بهش تقدیم کرد! متحد بزرگ و ثروتمندی بود! بچه های ریگار رو کشت ( که از نظر رابرت هم لازم بود ) و نذاشت دست رابرت به خون آلوده شه! پادشاهی که در این موقعیت به تایوین نزدیک نمی شد حماقت کرده بود!
    شما همچین میگی سهل انگاری، که انگار رابرت باید مواظب می بود تا لنیستر ها به قدرت نرسن!

    ۱۳٫خب شما تا میتونی حرف بزن. تا وقتی دلیلی برای حرفهات نداری که ارزشی ندارن.

    ۱۴٫ من برای قویترین بودن دلیل دارم. شما دلیل بیار که لرد تایوین ضعیفترین بود، من حرفم رو تغییر میدم.

      نقل قول

  • صبر کن عزیزم یه کم وقت بده تا بفهمی
    یه جوری جوابتو میدم که نفهمی از کجا خوردی

      نقل قول

  • دوستان به هیچ کسی جسارت نمیکنم اما مناظرتون دقیقا مثل دو تا بچه دبستانی که حین رد و بدل کردن اطلاعاتشون میگن بابای من قویه بابای تورو میزنه!!! بی احترامی نمیکنم ولی واقعا یه تعدادی بچگانه بحث میکنن، این مدل مباحثه سطح محیط سایت رو به شدت کاهش میده، عوض بحث های ریز و بسیار رندانه که کلید ماجرا هستند میایید و چیزایی مطرح میکنید که فقط در محدوده عقل خودتون میگنجه، واقعا برید تو سایت ها و پیج های دیگه ( غیر ایرانی ) و ببینید چه کامنتهایی رد و بدل میشه، سطح رمان و به تبعش سریال خیلیی خیلی بالاتر از این حرفاست،عذر میخوام از ادمین های محترم و زحمت کش سایت بابت حرفام، پیشنهاد میدم جلو بحث های بچگانه گرفته بشه تا شأن سایت حفظ بشه…

      نقل قول

  • Alex targaryen:
    صبر کن عزیزم یه کم وقت بده تا بفهمی
    یه جوری جوابتو میدم که نفهمی از کجا خوردی

    بله مثل اینکه این دوستمون بحث رو با دعوا اشتباه گرفته :noo:

    مسعود:
    دوستان به هیچ کسی جسارت نمیکنم اما مناظرتون دقیقا مثل دو تا بچه دبستانی که حین رد و بدل کردن اطلاعاتشون میگن بابای من قویه بابای تورو میزنه!!! بی احترامی نمیکنم ولی واقعا یه تعدادی بچگانه بحث میکنن، این مدل مباحثه سطح محیط سایت رو به شدت کاهش میده، عوض بحث های ریز و بسیار رندانه که کلید ماجرا هستند میایید و چیزایی مطرح میکنید که فقط در محدوده عقل خودتون میگنجه، واقعا برید تو سایت ها و پیج های دیگه ( غیر ایرانی ) و ببینید چه کامنتهایی رد و بدل میشه، سطح رمان و به تبعش سریال خیلیی خیلی بالاتر از این حرفاست،عذر میخوام از ادمین های محترم و زحمت کش سایت بابت حرفام، پیشنهاد میدم جلو بحث های بچگانه گرفته بشه تا شأن سایت حفظ بشه…

    من اشتباه کردم. عذر میخوام از همه.
    برای این بحث ها بهترین جا فروم هست که متاسفانه وینترفل فروم نداره.
    هرچند گزاره های ” اگر A اتفاق نمی افتاد B می شد ” یا گزاره های دیگه مشابه این، ارزش منطقی ندارند، و من هم تنها شانس بیشتر رو در نظر گرفتم.
    ( البته بنده شروع کننده بحث نبودم، اولین کامتن در ارتباط با این موضوع در جواب کامنت ۳۴۹۲۴ بوده و حالا ( خیلی دیر ) متوجه شدم که بحث با ایشون و کلا بحث در این مورد بی فایده ست. )

      نقل قول

  • به das reich
    خواستم در پاسخ به حرفت تایپ کنم که با حرف مسعود نظرم عوض شد البته قبلا تایپ کرده بودم کپی کردم بیام پیست کنم بعد حرف مسعود رو دیدم حالا که مسعود اینطوری گفت باشه فعلا آتش بس اما در آینده اگه دوباره یکی اینطوزی اومد بحث وسط انداخت هیچ تظمینی نمیدم که دوباره به مباحثه نپردازم

      نقل قول

  • ببینید من سنم مثل شما اونقدرا هم بالا نیست ۱۴ سالمه نه کتاب رو کامل خوندم نه فیلمو کامل دیدم اما اسپویل به اندازه کافی اسپویل خوندم خب باید حق بدید حرفام بچگونه باشه و دلایلم بیشتر غیر موجه اما من هیچ وقت از شکست خوشم نمیاد بنابرین باز هم باید حق بدید که مثل آماتورا بحث کنم واقعا شرمنده که سرتونو درد اوردم مسعود دست درد نکنه به موقع پریدی وسط و با تشکر ازdas reich عزیز که هرچی سرشو درد اوردم تحمل کرد

      نقل قول

  • می دونم دیر به دعوا ببخشید مناظره رسیدم ولی یه نکته
    شما به فاتحان بزرگ (خیلی بزرگ)نگاه کنید مثل کورش اسکندر چنگیز تیمور
    بعد از مرگ اسکندر و چنگیز و تیمور حکومت هاشون تکه تکه شد و هرکی یه قسمتو گرفتو بعضی قسمت هاهم مستقل شدند ولی جانشینان کوروش ۲۰۰-۳۰۰ سال ۲۲ کشور و اداره کردند چرا چون به عقاید مردم احترام می گذاشتند و غارت گر نبودند (حتی کوروش پادشاه ماد رو نکشت) که این یک سیاست هوشمندانه برای حکومت کردنه اگه اسمی هم از کوروش مونده بخاطر شرافتشه که مثلا یهودی خیلی براش احترام قائلن
    این که تایوین از چند تا بچه می ترسه به بزذل بودنش مربوط می شه نه سیاست
    می دونم با خودتون میگین پس دنریس چی که بزرگ شده و سه تا اژدها داره ولی اگه واقع بین باشیم می بینیم که در واقعیت شخصی مثل دنریس یک صدم درصد هم شانس نداره

      نقل قول

  • احمد جان دوست عزیز شما درست میگی اما دیگه بحث تموم شد لطفا دیگه شروعش نکن ببخشید این حرفو میزنما اما باور کن از بحث خسته شدم

      نقل قول

  • با سلام دوستان چند وقت پیش توی یک پیج توی اینستاگرام مطلبی دیدم نظرمو جلب کرد توی اپیزود هاردهوم دقیقه ۴۲:۱۷ بالای صخره گوشه راست اسمون انگار یک اژده داره پرواز می کنه می خواستم ببینم توی دنیای نغمه ( کتاب رو فقط تا صفحه ۱۱۷ کتاب اول خوندم ) اژدهای سرد دم برای واکر ها وجود داره مثل سافیرون یا سیندراگوسا وارکرافت یا اژده های سرد دم دنیای تالکین پیجی هم که دیدم با اجازه مدیران Gotfact_ir بوده حالا نمی دونم جای دیگه گفته یا نه با سپاس ببخشید اگر بد جا گفتم

      نقل قول

  • نوید لنیستر:
    جان به احتمال زیادی زندس ولی اونا فعلا تکذیبش می کنن تا مارو به نوعی تو هیجان نگه دارن.البته اینم اضافه کنیم که مرده ولی دوباره زنده میشه.
    در مورد ارتشش هم خب حدودا ۲ هزار تا وحشی داره و یه غول، اگه بتونه حداقل ۵ هزار تای دیگه جمع کنه کافیه.
    بولتون ها هم فکر نکنم زیاد باشن.حداکثر ۵ هزار نفرن

    high tower:
    توی کتاب پنجم فصل ۳ :ملیساندر به بالا خیره شد ، نفسشبخار گرم مرطوبی در هوا میساخت: ” اینجا جای من هم هست. درست همونقدر که جای توست. و خیلی زود شاید نیاز شدیدی به من پیدا کنی. جان دوستیم رو رد نکن. تو رو در میانه طوفان دیدم که با دشمنانی از هر سو احاطه شده بودی. دشمنان زیادی داری. لازمه اسمشون رو بگم؟”
    خوب اینجا داره میگه صحنه قتل جان رو دیده. اما با این حال در زنده بودن جان شکی نیست و مطمینم ملیساندر زندش میکنه. آخرین پوستر مربوط به سریال هم (علیرغم تکذیب مسوولین شبکه) لو میده که زندست.
    فقط موندم که بجز وحشی ها و آمبر ها چه کسی میتونه بیاد کمک جان؟ آخه ارتش بولتونها خیلی زیاده

    اگه یادتون باشه جزیره ی خرس در شمال(خاندان مورمنت)به استارک ها وفادارن
    یه جای دیگه هم خوندم که خاندان آمبر هم قراره به جان کمک کنن

      نقل قول

  • پارسال هم ی بار گفتم اخرش جان از تارگریناس ینی حتی شاید بچه ند استارک نباشه و بعد میره دنریس و میگره . با اژداهاش ادرارو از بین میبرن از این هیچ سریالی اخرش به این واضحی نیس

      نقل قول

  • تیریون خردمند:
    پارسال هم ی بار گفتم اخرش جان از تارگریناس ینی حتی شاید بچه ند استارک نباشه و بعد میره دنریس و میگره . با اژداهاش ادرارو از بین میبرن از این هیچ سریالی اخرش به این واضحی نیس

    اتفاقا برعکس من فکر می کنم که طی نبرد جان و رمزی آدرا بیان و جان رو هم تبدیل به یک آدر کنن. قبلا هم گفته بودم احتمال داره لیانا از ریگار دوقلو داشته باشه و جان رو داده باشه به ند و میرا رو داده باشه به هاولند. حالا اینجا قضیه جالب میشه : میرا که همون شاهزاده موعوده ممکنه با دنریس بیان و با آدرا مقابله کنن که نتیجه نبرد اصلا قابل پیش بینی نیست. بیلیش هم که با اکثر خاندان ها به نحوی متحده احتمالا دنریس قبول کنه زنش بشه و بیلیش بشه شاه( که انصافا خیلی برای بدست اوردنش زحمت کشیده) البته من هنوز نقش سم و برن و ملیساندر و خدای بینهایت چهره و آریا رو نتونستم بفهمم چیه . باید دید مارتین چه جوری کار رو تموم میکنه.

      نقل قول

  • اقا من نظرمو تصحیح میکنم جان میاد اریا رو میگیره و البته مطمئنم نقش دنریس فقط اوردن اژدها ها به وستروس و دنریس در بدو ورود میمیره البته امیدوارم

      نقل قول

  • TheMoP:
    باور کنید جان مرده !!!!!!!

    مجله‎ی هلندی هومو با هرینگتون مصاحبه‎ای داشته که در ادامه بخش‎های مهم آن در مورد سریال «بازی تاج و تخت» جدا شده است:

    هرینگتون: «… خیلی نقش‎های خوبی وجود داشتند که به خاطر تعهدم به «بازی تاج و تخت» ردشان کردم.

    به همین خاطر این سریال برای من مثل شمشیر دو لبه می‎ماند. سعی می‎کنم به این قضیه زیاد فکر نکنم. نکته‎ی مهم این است که من دقیقا می‎دانم قراردادم چند سال طول می‎کشد»

    مجله هومو: «یعنی چند فصل؟»

    هرینگتون: «خب نمی‎توانم در این باره چیزی بگویم. فقط در همین حد که «بازی تاج و تخت» تا مدت‎ها عضو جدانشدنی زندگی من خواهد بود؛ احتمالا وقتی بازی من در این سریال تمام شود، سی سالگی را هم رد کرده‎ام! (او هم اکنون بیست و هشت سال سن دارد) چیزی که از آن اطمینان دارم این است، روزی که دیگر در «بازی تاج و تخت» حضور نداشته باشم، روزی است که خودم را زیر انبوهی از پروژه‎های سینمایی دفن خواهم کرد!».

      نقل قول

  • وقتی که آشا و برن و ریکان و هودور و میرا و جوجن تو کتاب دوم بعد از سوختن وینترفل توسط رمسی از سرداب میان بیرون، آشا میگه که شایسته س که کسایی که این جا رو سوزوندن توسط آدرها کشته بشن!
    شاید یه سر نخ باشه :-(

      نقل قول

  • یه سوال:مگه دیگه هیچ حرومزاده ای توی وستروس نیست؟؟؟که شما ها گیر دادید به جان اسنو…
    شاید جان مرده و مظور از نبرد حرامزاده ها هم منظورش نبرد بین رمزی و تامن یا هرکس دیگه
    مثلا گندری حرومزاده رابرت…
    جان اسنو مرده و حالا حالا هم برنمیگرده مطمئن باشید…

      نقل قول

  • محمد:
    یه سوال:مگه دیگه هیچ حرومزاده ای توی وستروس نیست؟؟؟که شما ها گیر دادید به جان اسنو…
    شاید جان مرده و مظور از نبرد حرامزاده ها هم منظورش نبرد بین رمزی و تامن یا هرکس دیگه
    مثلا گندری حرومزاده رابرت…
    جان اسنو مرده و حالا حالا هم برنمیگرده مطمئن باشید…

    کلا این اسم نبرد حرامزاده ها فقط مخصوص رمزی و جان هستش و طرفدارا این اسمو به وجود آوردن.
    در مورد سرنوشت جان هم باید تا فصل ششم و کتاب ششم صبر کنیم ببینیم چی میشه

      نقل قول

  • نوید جان چرا نمیخوای قبول کنی این جونور ابی رنگ اصلا ممکنه شاه شب نباشه چرا اصرار داری :cheer: :head:

      نقل قول

  • اینکه میگید بولتون ها اطراف وینترفل رو بگردن جسد استنیس رو پیدا میکنن کلا منتفیه چون کسی از بولتون ها استنیس رو نمیشناسه… احتمال منطقی تری که هست اینه که برین استیس رو نمیکشه ولی حاضر میشه برای پیدا کردن سانسا اون رو تحویل رمزی بده

      نقل قول

  • اقا مگه بازیگر نقش جان اسنو نگفته من تو فصل۶ نیستم .
    اگه این درست باشه کلا نظریاته شما منحله
    البته احتمالش هست که تو فصل ۶ داستان جان کات بشه و بره سراغ فلش بک جنگ ند و تارگارین ها ولی تریلر نشون داد که وحشی ها دارن با بولتون ها میجنگن
    پس جان دروغ گفته که تو فصل ۶ نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      نقل قول

  • دوستان یبار دیدی این نویسنده ها یهو مثل آثار درپیت مارول و … داستان رو بگند کشیدن و کلا داستان رو هالیوودیش کردن و…
    ممکنه داستان اینطوری بشه…
    تا الان تمام افراد خوب در وستروس مردن و دیگه به خودشون زحمت خرق عادت ندن و در ادامه هم
    از اون طرف دنیا هم دنریس با سه تا اژدهاش میاد و میشه حاکم بلا منازع و گند میزنه به هرچی داستان و کلا میشه فیلم هندی
    وایت واکر ها رو هم با آتش اژدها نابود میکنه …
    کلا از اول هم به داستان نگاه کنیم شخصیت دنریس یک شخصیت سطحی بود و هست که بر خلاف رویه خاندانش بدون هیچ مقدمه ای داعیه ی حمایت از مظلومان و ستم دیدگان رو بر عهده گرفته و سکانس های آبکی و کلاسیک منجی گرایانه “مثل اون قسمت که دنریس در آغوش بردگان ستم دیده قرار گرفت (… فک کنم این قسمت ها رو از یوزارسیف و مرحوم سلحشور الهام گرفته …. خدایش مثل سیبی هستن که از وسط نصف شدن..) و … یا بالای هشتاد درصد مکالمات و سکانسهای مربوطش (باقیش هم خلاصه شده به موارد اروتیک مربوط به خودش) (…. یاد بیارید اون سکانس مسخره رو که معشوقه کنونی دنریس وقتی چشمش اینو گرفت سر همقطاران خودشو آورد واسه دنریس و بعدش هم زانو زد در مسخره ترین حالت گفت my sword is yours … my hurt is yours …) همین طور هست … کلا هر چه قدر وستروس غیر قابل پیش بینی هست این داستان دنریس داره با یک فرمون جلو میره و اون فرمون هم نه تنها به تخت آهنیین بلکه به حکومت کل دنیای رمان نغمه آتش و یخ منتهی میشه ”
    و…
    ببخشید صحبتهام یکم بهم ریخته شد …
    تشکر از همه افرادی که نظر گذاشتن….
    خسته نباشید هم به مسعولین سایت …

      نقل قول

  • من فقط سریال رو دیدم کتابارو نخوندم اما درمورد هویت جان و تئوری های گفته شده در اون مورد به نکاتی جالبی برخوردم:
    اول اینکه R+L=J تئوری قشنگیه اما باید در نظر داشت که موی زرد طلایی در خانواده ی تاگرین ها یک صفت ارثیه و درواقع نشان خانوادگیشون که از اول هم همینطوری بوده خب همونطور که خودتون میدونید موهای جان اسنو مشکیه . شاید بگید که موهاش به مادرش رفته ولی باید بگم احتمالش خیلی ضعیفه . اگه یادتون باشه تو فصل اول سریال وقتی که ند استارک توی اون کتاب شجره نامه سلطنتی تحقیق میکنه یه جورایی به رنگ مو در ارثی بودن و نشانی از هویت خانوادگی تاکید شده.
    دوم : توی سریال گفته شده که ریگار لیانا رو میدزده اگه این درست باشه رابطه ای باهم داشتن نامشروع بوده و این چیزی از حروم زادگی جان کم نمیکنه. :ssad:
    درسته حرفایی که زدم مسخره اند ولی شاید حقیقت داشته باشن :winksmile:

      نقل قول

  • لرد واریس:
    من فقط سریال رو دیدم کتابارو نخوندم اما درمورد هویت جان و تئوری های گفته شده در اون مورد به نکاتی جالبی برخوردم:اول اینکه R+L=J تئوری قشنگیه اما باید در نظر داشت که موی زرد طلایی در خانواده ی تاگرین هایک صفت ارثیهو درواقع نشان خانوادگیشون که از اول هم همینطوری بوده خب همونطور که خودتون میدونید موهای جان اسنو مشکیه . شاید بگید که موهاش به مادرش رفته ولی باید بگم احتمالش خیلی ضعیفه . اگه یادتون باشه تو فصل اول سریال وقتی که ند استارک توی اون کتاب شجره نامه سلطنتی تحقیق میکنهیه جورایی به رنگ مو در ارثی بودن و نشانی از هویت خانوادگی تاکید شده.
    دوم : توی سریال گفته شده که ریگارلیانارو میدزده اگه این درست باشهرابطه ای باهم داشتن نامشروع بوده و این چیزی از حروم زادگی جان کم نمیکنه.
    درسته حرفایی که زدم مسخره اند ولی شاید حقیقت داشته باشن

    حرفای شما منطقی هستن دوست عزیز
    جان در هر صورت یه حرامزاده است حتی اگه پسر ریگار باشه اما به این نکته هم توجه کن که رنگ طلایی لنیستر مغلوب رنگ مشکی شده پس رنگ نقره ای هم می تونه مغلوب رنگ قهوه ای بشه (توی کتاب موهای جان قهوه ایه) یعنی رنگ تیره تر به رنگ روشن تر غالبه دختر ریگار موهای تیره مادرشو داشته ممکنه این اتفاق برای پسر احتمالی ریگار هم افتاده باشه
    در هر صورت همه اینا حدسه اگه اشتباه نکنم تا حالا ۴ تا داستان در مورد مادر جان گفته شده که این یکی از بقیه جذاب تره باید صبر کنیم و ببینیم کدوم یکی درسته این مارتینی که من شناختم ممکنه یه ضد حال حسابی به همه بزنه و در نهایت یه داستان متفاوت درست کنه :head:

      نقل قول

  • ایشالا جان زنده بشه و انتقام سختی از بولتون ها(مخصوصارمزی)بگیره

      نقل قول

  • یه خبر خوب
    جان اسنو در قسمت ۲ فصل ۶ زنده میشه از اون طرف رمزی حرومزاده پدرش رو میکشه و قصد حمله به کسل بلک رو داره تا جان رو هم بکشه
    این تئوری به حقیقت می پیونده . :yahoo:

      نقل قول

  • لرد واریس:
    یه خبر خوب
    جان اسنو در قسمت ۲ فصل ۶ زنده میشهاز اون طرف رمزی حرومزاده پدرش رو میکشه و قصد حمله به کسل بلک رو داره تا جان رو هم بکشه
    این تئوری به حقیقت می پیونده .

    اهم اهم اهم
    آقا ببخشید اگه این الان اسپویل نبود میشه معنی اسپویل رو برای من توضیح دهید؟؟؟

      نقل قول

  • دوستان این پوستر فصل ۶ خیلی منو نگران کرده
    آخه توی پوستر صورت جان خونیه می ترسم همون طور که توی نامه ای که رمسی برای جان نوشت رمسی بیاد جان رو کور کنه
    البته از این مارتین و کارگردان دیگه قطع امید کردم هر کاری برای زجر کشیدن مخاطب انجام میدن از وتی بازی تاج و تخت رو دیدم ناراحتی اعصاب گرفتم بابا هیجان خوبه اینکه ازون طرفش درومده

      نقل قول

  • stannis:
    یادتون باشه مرگ استنیس من بوسیله ی اون زنیکه ی دراز بی ریخت نشون داده نشد.استنیس تنها پادشاه به حق وستروس هست. امیدوارم نمرده باشهزنده باد استنیس باراتیون پادشاه به حق وستروس

    درود بر تو منم طرفدار پادشاه برحق وستروس، استنیس باراثیون عادل هستم

      نقل قول

  • گرگ خاکستری: درود بر تو منم طرفدار پادشاه برحق وستروس، استنیس باراثیون عادل هستم

    استنیس به کل ادم شجاعیه ولی فراموش نکنید چطور دختر خودشو واسه ی رسیدن به قدرت زنده زنده سوزوند اون حاضره هرکاری واسه ی رسیدن به تخت اهنین بکنه

      نقل قول

  • نوید لنیستر: برابر؟؟؟
    تایرل ها تقریبا ۵۰ هزار نفر بودند.لنیسترها هم حدودا ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر.راب بیچاره فقط ۲۰ هزار سرباز داشت.در کل شکستش حتمی بود مگر اینکه جزایرآهن و فری ها و حتی ویل رو هم با خودش همراه می کرد

    قبول ندارم اولین جنگ راب هم بین لشکر ۱۸ هزار نفریش و ۳۰ هزار نفر جیمی بود . و حتی بعدش بازم تایوین با لشکر ۳۰ هزار نفریش برتری داشت ولی به هرن هال رفت این نشون میده که همون قدر که نفر در جنگ مهمه موقعیت های استراتیژیک هم مهمه . بزرگ ترین اشتباه راب ازدواج با (جین یا تالیسا نمیدونم کدوم بود ) نبود بلکه حرکت بی جهت به سمت دانکسدیل بود (که ده هزار نفر رو از دست داد) . اگه کسترلی راک رو گرفته بود الان هنوز پادشاه شمال زنده بود وباید میدیدم که تایرل ها چقدر به جنگ دوباره با استارک ها تن میدن

      نقل قول

  • Das Reich:
    هیچکس نگفت تایوین باشرافته. ند استارک شرف داشت. عاقبت ند استارک رو دیدیم. یه حاکم نیازی به شرافت نداره.
    در ضمن ارتش استارک تعداد بسیار کمی داشت. راب هم ناپلئون نبود، فقط یه بچه بی سیاست بود. تنها دلیلی که باعث شکست ارتش جیمی شد، عنصر غافلگیری بود.
    در ضمن تاریخسازی نکنید. سپاه آلب ارسلان رو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر و سپاه رومانوس هم بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر نیرو داشته. کافیست ویکیپدیای انگلیسی رو بگردید و به منابعش هم توجه کنید. ( ناپلئون با اون عظمت از نیروهای دو برابر خودش شکست خورد. اونوقت آلب ارسلان با ۱۵۰۰۰ سواره ۲۰۰۰۰۰ نفر رو شکست داد )
    در هر صورت نیروهای متحد لنیستر و تایرل دو برابر بیشتر از راب بودند، و برتری خاصی در میدان نبرد نداشتند؛ در حالی که سپاه لنیستر-تایرل فرماندهانی مثل خود لرد تایوین، و لرد تارلی رو داشت.
    شما میگید تایوین خواستار جنگ بود و جنگ رو تایوین شروع کرد؟ بهتره یه بار دیگه کتاب رو بخونید! جافری دیوانه بود که سر ند استارک رو جدا کرد، و شعله جنگ رو برافروخت؛ نه لرد تایوین.
    تایوین در هر صورت برتر از نیروهای پادشاه شمال (!) بود. نیروهای راب به هیچ وجه نمیتونستند جنگ رو پیروز بشن.
    جایی که من گفتم تایوین با شرافته رو نقل قول کنید! اون صلاح دونست طرف برنده رو بگیره، از این لحاظ باسیاست ترین لرد وستروس بود، نیروهای خودش رو درگیر نکرد و در نهایت بیشتر از همه نفع برد.
    کشتن بچه های بی دفاع به هیچ وجه شرافتمندانه نیست، ولی در این موردی لازم بود. تایوین هم مرد عمل بود، نه اینکه مثل ند استارک شرافت رو بهونه کنه تا اینکارو نکنه.
    خواهشا در برابر دلایل من دلیل بیارید ( اگه دارید ) و مدعای من رو رد کنید. من میگم تایوین قدرتمند ترین و باسیاست ترین لرد وستروس بود. مرد عمل بود و قاطع و خشن عمل می کرد. اگر برای رد این مدعا دلیل دارید بقیارید. من دلایل خودم رو قبلا گفته ام.
    جرقه این بحث هم این بود که تیریون با اینکه پدرش رو کشته باشرافته یا نه. من کارهای خشن و رفتار بد لرد تایوین رو با تیریون رد نمیکنم، ولی شما نمیتونید بگید به خاطر این اعمال لایق مرگه.

    نکته اول همونطور که در نظر قبلیم گفتم تعداد نفرات شاید ۵۰ درصد از روند یک پیروزی رو تشکیل بده این مسئله بار ها و بار ها در تاریخ اومده بخش عمده یک پیروزی رو موقعیت های استراتیژیک و مشاور های قدرتمند تشکیل میدن . در هیچ جای ۵ کتاب نغمه شهودی بر دانش نظامی یا پیروزی فاخری برای تایوین لنیستر ثبت نشده . پس تایوین هر چی که باشه مرد جنگ استراتیژک نیست . تایوین لنیستر تنها کسی بود که تصمیمات غیر انسانی رو برای برتری نام خانوادگیش میگرفت . مثل نابود کردن و قتل عام خاندان رین یا گرفتن طرف پیروز به جای وفادار موندن به پادشاهش همین . در این تصمیمات هوش یا سیاست خاصی میبینید ؟ مردی که به هیچ چیز جز یه نام خانوادگی اهمیت نمیده . یه خاندان شامل زن و بچه های بیگناه رو به خاطر شورش سلاخی میکنه لایق چیه ؟ تاکید میکنم خاندان های زیادی تا حالا علیه خاندان بزرگتر شورن کردن مثل بولتون ها و استارک ها اما آیا این سیاست مدارانست که کل خاندان از بین بره ؟ . بله این مرد لایق مرگه به خاطر این که برای پوشوندن ظعف های خودش حاظره مردم رو سلاخی کنه

      نقل قول

  • فقط می خوام بدونم کی به جان میگه تو بچه ریگاری؟ نکنه تا ابد راز میمونه؟ بهتر من دوست دارم جان یه استارک بمونه : : :winksmile:

      نقل قول

  • پیش بینی
    جان اسنو زنده می شه ؛ در جنگ با رمزی به کمک شوالیه های ویل رمزی را شکست می ده و بعد سانسا اون را خوراک سگهای شکاری اش می کنه ؛ سرسی سپت اعظم را با آتش وحشی منهدم می کنه و کل گنجشکها کشته می شن و جهان از شر اونها راحت میشه و در ضمن تایرلها هم غیر از اولنا کشته می شن و تامن هم خودش را می کشه و سرسی بعنوان ملکه وستروس تاجگذاری می کنه. گریجویها هم به دنریس می پیوندن و دنریس بالاخره به سمت وستروس حرکت می :cun: کنه. :cun:

      نقل قول

  • مهیار:
    پیش بینی
    جان اسنو زنده می شه ؛ در جنگ با رمزی به کمک شوالیه های ویل رمزی را شکست می ده و بعد سانسا اون را خوراک سگهای شکاری اش می کنه ؛ سرسی سپت اعظم را با آتش وحشی منهدم می کنه و کل گنجشکها کشته می شن و جهان از شر اونها راحت میشه و در ضمن تایرلها هم غیر از اولنا کشته می شن و تامن هم خودش را می کشه و سرسی بعنوان ملکه وستروس تاجگذاری می کنه. گریجویها هم به دنریس می پیوندن و دنریس بالاخره به سمت وستروس حرکت می کنه.

    اصلنم تابلو نیست دو قسمت آخر فصل ۶ سریال و دیدی
    حداقل یه تگ اسپویل بزن

      نقل قول

  • Das Reich:
    هیچکس نگفت تایوین باشرافته. ند استارک شرف داشت. عاقبت ند استارک رو دیدیم. یه حاکم نیازی به شرافت نداره.
    در ضمن ارتش استارک تعداد بسیار کمی داشت. راب هم ناپلئون نبود، فقط یه بچه بی سیاست بود. تنها دلیلی که باعث شکست ارتش جیمی شد، عنصر غافلگیری بود.
    در ضمن تاریخسازی نکنید. سپاه آلب ارسلان رو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر و سپاه رومانوس هم بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر نیرو داشته. کافیست ویکیپدیای انگلیسی رو بگردید و به منابعش هم توجه کنید. ( ناپلئون با اون عظمت از نیروهای دو برابر خودش شکست خورد. اونوقت آلب ارسلان با ۱۵۰۰۰ سواره ۲۰۰۰۰۰ نفر رو شکست داد )
    در هر صورت نیروهای متحد لنیستر و تایرل دو برابر بیشتر از راب بودند، و برتری خاصی در میدان نبرد نداشتند؛ در حالی که سپاه لنیستر-تایرل فرماندهانی مثل خود لرد تایوین، و لرد تارلی رو داشت.
    شما میگید تایوین خواستار جنگ بود و جنگ رو تایوین شروع کرد؟ بهتره یه بار دیگه کتاب رو بخونید! جافری دیوانه بود که سر ند استارک رو جدا کرد، و شعله جنگ رو برافروخت؛ نه لرد تایوین.
    تایوین در هر صورت برتر از نیروهای پادشاه شمال (!) بود. نیروهای راب به هیچ وجه نمیتونستند جنگ رو پیروز بشن.
    جایی که من گفتم تایوین با شرافته رو نقل قول کنید! اون صلاح دونست طرف برنده رو بگیره، از این لحاظ باسیاست ترین لرد وستروس بود، نیروهای خودش رو درگیر نکرد و در نهایت بیشتر از همه نفع برد.
    کشتن بچه های بی دفاع به هیچ وجه شرافتمندانه نیست، ولی در این موردی لازم بود. تایوین هم مرد عمل بود، نه اینکه مثل ند استارک شرافت رو بهونه کنه تا اینکارو نکنه.
    خواهشا در برابر دلایل من دلیل بیارید ( اگه دارید ) و مدعای من رو رد کنید. من میگم تایوین قدرتمند ترین و باسیاست ترین لرد وستروس بود. مرد عمل بود و قاطع و خشن عمل می کرد. اگر برای رد این مدعا دلیل دارید بقیارید. من دلایل خودم رو قبلا گفته ام.
    جرقه این بحث هم این بود که تیریون با اینکه پدرش رو کشته باشرافته یا نه. من کارهای خشن و رفتار بد لرد تایوین رو با تیریون رد نمیکنم، ولی شما نمیتونید بگید به خاطر این اعمال لایق مرگه.

    اون لایق مرگ بود نه به خاطر بی شرافتی چون من هم شرافت بیش از اندازه را قبول ندارم. به خاطر بد رفتاری با تیریون هم نه به خاطر عروسی سرخ هم نه به خاطر هیچ چی نه! تایوین لنیستر چیزی به اسم انسانیت دروجودش نداشت. اگه داشت بچه هایی که هنوز چهارساله هم نبودند نمیکشی و مادر بدبختشون رو هم اون طوری سلاخی نمی کرد. جنایت وحشتناک عروسی سرخ را به فری ها پیشنهاد نمی داد و پسر خودش رو هم این همه عذاب نمی داد. سیاست چیز خوبیه و شرافتی که نزدیک به احمقی باشه مثل ند استارک هم که کلا مسخره است ولی انسانیت از همه ی اینا جدا یه . سیاست مدار ترین آدما رو در تاریخ داشتیم که علارقم سیاست و بی شرافتی و… حداقل انسانیت داشتن . خب پس تایوین لنیستر حالا که ذره ای انسانیت در وجودت نبود و همه چی رو برپایه منافع میدیدی،پس همون بهتر که عین حیوون میمردی چون انسان نبودی!!

      نقل قول

  • لیانا: اون لایق مرگ بود نه به خاطر بی شرافتی چون من هم شرافت بیش از اندازه را قبول ندارم. به خاطر بد رفتاری با تیریون هم نه به خاطر عروسی سرخ هم نه به خاطر هیچ چی نه! تایوین لنیستر چیزی به اسم انسانیت دروجودش نداشت. اگه داشت بچه هایی که هنوز چهارساله هم نبودند نمیکشی و مادر بدبختشون رو هم اون طوری سلاخی نمی کرد. جنایت وحشتناک عروسی سرخ را به فری ها پیشنهاد نمی داد و پسر خودش رو هم این همه عذاب نمی داد. سیاست چیز خوبیه و شرافتی که نزدیک به احمقی باشه مثل ند استارک هم که کلا مسخره است ولی انسانیت از همه ی اینا جدا یه . سیاست مدار ترین آدما رو در تاریخ داشتیم که علارقم سیاست و بی شرافتی و… حداقل انسانیت داشتن . خب پس تایوین لنیستر حالا که ذره ای انسانیت در وجودت نبود و همه چی رو برپایه منافع میدیدی،پس همون بهتر که عین حیوون میمردی چون انسان نبودی!!

    چاره ای داشت ؟ اگر بچه های ریگارو نمیکشت وقتی بزرگ میشدند شورش میکردند و هزاران نفر دیگر میمردند کسی هم نگفت شرافتمنده خودش هم از طریقه کشتن آن ها جا خورد و ناراحت شد در مورد راب هم خودم کلی فحش بهش دادم و کشته شدنش تو مستراح غرق لذت شدم ولی دید جنگجوی خوبیه داره به مات سلین میره و این جنگ هیچ وقت تموم نمیشد و راب با یک ارتش تازه نفس برمیگشت و هزاران نفر دیگر میمردند مجبور شد این کار رو کنه تو میگی باید چکار میکرد در مورد تیریون تایوین دیوانه بود قبول دارم

      نقل قول

  • شروین: چاره ای داشت ؟ اگر بچه های ریگارو نمیکشت وقتی بزرگ میشدند شورش میکردند و هزاران نفر دیگر میمردند کسی هم نگفت شرافتمنده خودش هم از طریقه کشتن آن ها جا خورد و ناراحت شد در مورد راب هم خودم کلی فحش بهش دادم و کشته شدنش تو مستراح غرق لذت شدم ولی دید جنگجوی خوبیه داره به مات سلین میره و این جنگ هیچ وقت تموم نمیشد و راب با یک ارتش تازه نفس برمیگشت و هزاران نفر دیگر میمردند مجبور شد این کار رو کنه تو میگی باید چکار میکرد در مورد تیریون تایوین دیوانه بود قبول دارم

    اینا منم هزار باره میگم اما فقط حرف خودشو میزنه راستش من ازتایون موقعی خوشم نیومد بهش فوش دادم که سعی کرد تیریونو بکشه وعروسی سرخ اما حقیقت درمورد بچه های الیا وراب یه چیزیه وقتی توجنگ بادشمن سرسخت ودرجه یکت داری که همه جوره میخواد نابودد کنه وهمینطور بچه های دشمنی که درآینده مرگ های بسیاری رقم میزنه چه چاره ای داری

      نقل قول

  • امیدرضا: اینا منم هزار باره میگم اما فقط حرف خودشو میزنه راستش من ازتایون موقعی خوشم نیومد بهش فوش دادم که سعی کرد تیریونو بکشه وعروسی سرخ اما حقیقت درمورد بچه های الیا وراب یه چیزیه وقتی توجنگ بادشمن سرسخت ودرجه یکت داری که همه جوره میخواد نابودد کنه وهمینطور بچه های دشمنی که درآینده مرگ های بسیاری رقم میزنه چه چاره ای داری

    میگم که مردمی که مثلا میگن مرگ بر آمریکا و میگن اونا انسانیت ندارن و… خود انسانیت رو شمام نفهمیدین! حتی مارتین هم انسانیتش از شما بالا تره! و کی درمورد شرافت حرف زد؟ کلمه ی شرافت پیش لنیستر ها اعصاب خرد کن نیست. هرس درآر هم نیست بلکه خنده داره! ولی انسانیت چطور؟ حتی سیاستمدار ترین و خون خوار ترین و بیرحم ترین مرد ای تاریخ هم انسانیت داشتن و بچه ها رو قربانی نمی کردن ! میتوان صدتاشونو مثال بزنم!

      نقل قول

  • لیانا: میگم که مردمی که مثلا میگن مرگ بر آمریکا و میگن اونا انسانیت ندارن و… خود انسانیت رو شمام نفهمیدین! حتی مارتین هم انسانیتش از شما بالا تره!و کی درمورد شرافت حرف زد؟ کلمه ی شرافت پیش لنیستر ها اعصاب خرد کن نیست. هرس درآر هم نیست بلکه خنده داره! ولی انسانیت چطور؟ حتی سیاستمدار ترین و خون خوار ترین و بیرحم ترین مرد ای تاریخ هم انسانیت داشتن و بچه ها رو قربانی نمی کردن ! میتوان صدتاشونو مثال بزنم!

    بچه هایی که اهمیتی براشون نداشتن وجنگ سختی ومرگ های بیشمار بعدا رقم نمیزدن و شما درحدی نیستین که درمورد انسانیت ما نظر بدین

      نقل قول

  • امیدرضا: بچه هایی که اهمیتی براشون نداشتن وجنگ سختی ومرگ های بیشمار بعدا رقم نمیزدن و شما درحدی نیستین که درمورد انسانیت ما نظر بدین

    اتفاقا رقم میزدن و در آینده زدن ولی چون من وقت ندارم اسمشونو نمیگم و در مورد جنایت دیگه تایوین! بلایی که سر تیریون و تایشا آورد رو حتی جیمی هم یادش نمیره! بگو ببینم تایشا هم قرار بود بزرگ بشه و انتقام بگیره؟ اون فقط عاشق تیریون بود که تایوین با اون کارش هم دل تیریون رو شکست هم اون جنایت وحشتناک رو در حق دختر بیچاره کرد!! و ضمنا همون طور که شما پشت مانیتور درمورد طرز فکر من نظر میدین و جسارت میکنین منم هر حرفی دلم میخواد میزنم مگه الان دوره مدرن نیست؟مگه همه در یک حد نیستن؟ مگه اون دوره به قول خودتون پادشاهی و استبداد و ظالمی تموم نشده؟

      نقل قول

  • لیانا: اتفاقا رقم میزدن و در آینده زدن ولی چون من وقت ندارم اسمشونو نمیگم و در مورد جنایت دیگه تایوین! بلایی که سر تیریون و تایشا آورد رو حتی جیمی هم یادش نمیره! بگو ببینم تایشا هم قرار بود بزرگ بشه و انتقام بگیره؟ اون فقط عاشق تیریون بود که تایوین با اون کارش هم دل تیریون رو شکست هم اون جنایت وحشتناک رو در حق دختر بیچاره کرد!! و ضمنا همون طور که شما پشت مانیتور درمورد طرز فکر من نظر میدین و جسارت میکنین منم هر حرفی دلم میخواد میزنم مگه الان دوره مدرن نیست؟مگه همه در یک حد نیستن؟ مگه اون دوره به قول خودتون پادشاهی و استبداد و ظالمی تموم نشده؟

    رقم نمیزدن درظمن منظور تودوره پادشاهیه که این چیزا طبیعی بود الان دیگه این چیزا توی دوره مدرن کم شدن تیشا وتریونم هرکسی خوبی وبدی خودشو داره منم دربلاهای که تایون سرتیریون میاره حرس میخوردم ومن اتفاقات تریونو وتیشا نمیدونم من کتابو تا۳ خوندم و سریالم تااینجا تو کتاب خوب هرچی بوده تایون نمیخواسته خانوادش با یک دختر سطح پایین که شن خاندانشو پایین میاورد وصلت کنه تو سریالم تاجایی که میدونم اون یه معذرت میخوام روسپی بود که تایون بهش پول داد تااین کارارو کنه تو کتابم من از ۳جلوتر نرفتم نمیدونم اما مرگ توی دستشویی حقش بود چون تیریونو خیلی اذیت کرد درسته همه دریک حدهستن اما حق قضاوت درمورد همو ندارن ومن در مورد نظراتون توی این مجموعه نظر میدم شاید درنظرتون من یه هیولا باشم پشت لب تاپ اما من فقط سعی میکنم واقعیتو ببینم وشرایطو بسنجم که دراون شرایط واقعا تایون چاره ای نداشته وناراحتم شده

      نقل قول

  • امیدرضا: رقم نمیزدن درظمن منظور تودوره پادشاهیه که این چیزا طبیعی بود الان دیگه این چیزا توی دوره مدرن کم شدنتیشا وتریونم هرکسی خوبی وبدی خودشو داره منم دربلاهای که تایون سرتیریون میاره حرس میخوردم ومن اتفاقات تریونو وتیشا نمیدونم من کتابو تا۳ خوندم و سریالم تااینجا تو کتاب خوب هرچی بوده تایون نمیخواسته خانوادش با یک دختر سطح پایین که شن خاندانشو پایین میاورد وصلت کنه تو سریالم تاجایی که میدونم اون یه معذرت میخوام روسپی بود که تایون بهش پول داد تااین کارارو کنه تو کتابم من از ۳جلوتر نرفتم نمیدونم اما مرگ توی دستشویی حقش بود چون تیریونو خیلی اذیت کرد درسته همه دریک حدهستن اما حق قضاوت درمورد همو ندارن ومن در مورد نظراتون توی این مجموعه نظر میدم شاید درنظرتون من یه هیولا باشم پشت لب تاپ اما من فقط سعی میکنم واقعیتو ببینم وشرایطو بسنجم که دراون شرایط واقعا تایون چاره ای نداشته وناراحتم شده

    نخیرم منظورم تودور نیست منظورم یه سری چیزای دیگه است که فکر نمیکنم حتی تصورش رو بکنین! آدمایی که من ازش حرف میزنم نه تایوین بودن نه جافری نه… اونا راست راستکی ظالم بودن! ظالمای خون خوار که کوچکترین رحم و مروتی نداشتن ولی هرگز هم به بچه های کوچک چنین آسیب بزرگی نمیرسوندن با وجودیکه اون بچه ها مال دشمنای بزرگشون بودن!+ در هر صورت تایوین به سزای اعمالش رسیده و کسی نمی تونه بگه که حقش نبود و کاش زنده بود و این حرفا! توی کتاب وقتی خبر مرگ تایوین به دورن رسید، آریان چنان خوش حال شد که من در اون موقع واقعا شبیه آریان بودم!

      نقل قول

  • لیانا: نخیرم منظورم تودور نیست منظورم یه سری چیزای دیگه است که فکر نمیکنم حتی تصورش رو بکنین! آدمایی که من ازش حرف میزنم نه تایوین بودن نه جافری نه… اونا راست راستکی ظالم بودن! ظالمای خون خوار که کوچکترین رحم و مروتی نداشتن ولی هرگز هم به بچه های کوچک چنین آسیب بزرگی نمیرسوندن با وجودیکه اون بچه ها مال دشمنای بزرگشون بودن!+ در هر صورت تایوین به سزای اعمالش رسیده و کسی نمی تونه بگه که حقش نبود و کاش زنده بود و این حرفا! توی کتاب وقتی خبر مرگ تایوین به دورن رسید، آریان چنان خوش حال شد که من در اون موقع واقعا شبیه آریان بودم!

    چنینن کسی که میگین توافسانه هم وجود نداره شاید بچه های کوچیکی که درآینده تهدیدی براشون نبوده اسم ببرین تادلیلشوبگم

      نقل قول

  • امیدرضا: چنینن کسی که میگین توافسانه هم وجود نداره شاید بچه های کوچیکی که درآینده تهدیدی براشون نبوده اسم ببرین تادلیلشوبگم

    اتفاقا وجود داره و شما شاید درموردشون ندونین! حتی تو خود ایران هم بوده و کشورهای دیگه!

      نقل قول

  • لیانا: اتفاقا وجود داره و شما شاید درموردشون ندونین! حتی تو خود ایران هم بوده و کشورهای دیگه!

    من تمام تاریخ دنیا از اروپا ازقرون وسطا شخصیتها وهمینطورتاریخ ایران وتمام دنیارو از شروع تاالان توذهنمه امکان نداره نشناسم

      نقل قول

  • امیدرضا: من تمام تاریخ دنیا از اروپا ازقرون وسطا شخصیتها وهمینطورتاریخ ایران وتمام دنیارو از شروع تاالان توذهنمه امکان نداره نشناسم

    او جدا؟ میتونین بگین این مرد کیه؟
    لوئی آنتوان لئون دو سن ژوست
    میدونین به چه دختری علاقه داشته؟میدونین چه سالی به دنیا اومده میدونین اهل چه شهری بوده و میدونین تو چند سالگی فوت کرده؟
    اگه ندونین و بخواین برین نگا کنین حلالتون نمی کنما!!

      نقل قول

  • اگه غیبتون زده برای این که درموردش اطلاع کسب کنین و بعد بهم جواب بدین،گفته باشم که حلال نمیکنم!!

      نقل قول

  • لیانا:
    اگه غیبتون زده برای این که درموردش اطلاع کسب کنین و بعد بهم جواب بدین،گفته باشم که حلال نمیکنم!!

    زاده ۱۷۶۷دسیزه در ایالت نیورنه فرانسه اوتا هشت سالگی تحت سرپرستی پدرخوپدرخوانده ومادر خوانده ژان آنتوان روبینو کشیش ژان آنتوان رابینو کشیش ورنوه وفرانسواراواردنو که پدر بزرگ ومادربزرگو اوبودند اوفرزندلوئی آنتوان دوسن ژوست ومرگ ۱۷۹۴پاریس سابقه نماینده کنوانسیون عضو کمیته نجات دهنده خلقی وکمیسرنظامی رئیس کنواسیون
    لقب فرشته مرگ حزب سیاسی ژاکوپن مذهب دئسم
    وبه دختر یک سردفتر ثروتمند اهل بلنکور ترزژل سال های فعالیتشم از۱۷۹۲تا۱۷۹۴ببخشید جذب پیامام شدم

      نقل قول

  • امیدرضا: زاده ۱۷۶۷دسیزه در ایالت نیورنه فرانسه اوتا هشت سالگی تحت سرپرستی پدرخوپدرخوانده ومادر خوانده ژان آنتوان روبینو کشیش ژان آنتوان رابینو کشیش ورنوه وفرانسواراواردنو که پدر بزرگ ومادربزرگو اوبودند اوفرزندلوئی آنتوان دوسن ژوست ومرگ ۱۷۹۴پاریس سابقه نماینده کنوانسیون عضو کمیته نجات دهنده خلقی وکمیسرنظامی رئیس کنواسیون
    لقب فرشته مرگ حزب سیاسی ژاکوپن مذهب دئسم
    وبه دختر یک سردفتر ثروتمند اهل بلنکور ترزژل سال های فعالیتشم از۱۷۹۲تا۱۷۹۴ببخشید جذب پیامام شدم

    اگه این موقع غیبتتان رفته بودین به ویکی باور کنید نفرین من اثر میکنه!
    این رو هم میدونید که با چه کسی نامزد کرده بوده و نحوه مرگش واکنش چی بوده؟

      نقل قول

  • من که اصلا اطلاعاتمواز جایی نیاوردم حالا شمابگید کارل مارکس کیست خلاصه ش کردم تاسخت نباشه براتون اصلیتش ازپدرومادر دین دار بوده یانه همسر معشوقه آثار محل های زندگی محل تولد وهم خون های سرمایه دارش

      نقل قول

  • امیدرضا:
    من که اصلا اطلاعاتمواز جایی نیاوردم حالا شمابگید کارل مارکس کیست خلاصه ش کردم تاسخت نباشه براتون اصلیتش ازپدرومادر دین دار بوده یانه همسر معشوقه آثار محل های زندگی محل تولد وهم خون های سرمایه دارش

    کارل مارکس یک سوسیالیست آلمانی بوده که تو قرن نوزدهم زندگی میکرده. خانواده اش در اصل یهودی بودن و بعد به یه دلایلی که یادم نیست پروتستان شدن و بقیه ی چیزاییم که سئوال کردین نه حوصله جواب دادن دارم نه وقتشو.
    اون کلسیم که سئوال میپرسن منم.
    همین مردی که گفتم خصو آیت ظله بیش چی بوده ؟ در چند سال آخر با کی نامزد کرده بوده؟ و مادرش در چه سالی مرده؟

      نقل قول

  • لیانا: کارل مارکس یک سوسیالیست آلمانی بوده که تو قرن نوزدهم زندگی میکرده. خانواده اش در اصل یهودی بودن و بعد به یه دلایلی که یادم نیست پروتستان شدن و بقیه ی چیزاییم که سئوال کردین نه حوصله جواب دادن دارم نه وقتشو.
    اون کلسیم که سئوال میپرسن منم.
    همین مردی که گفتم خصو آیت ظله بیش چی بوده ؟ در چند سال آخر با کی نامزد کرده بوده؟ و مادرش در چه سالی مرده؟

    اینا حتی نصف اعطلاعاتی نبودن که من دادم حوصله شوداشتین اماکم آوردین چون از شناختی که ازشمادارم فقط سعی دارین خودتونونشون بدین ضمنا فقط ازطریق پدر یهودی بوده نه کل خانوادش ومادرش ماری آنتوان رابینو درسال ۱۷۹۱فوت کرده ودوخوهرجوانتر درسال های ۱۷۶۸و۱۷۶۹داشته

      نقل قول

  • امیدرضا: اینا حتی نصف اعطلاعاتی نبودن که من دادم حوصله شوداشتین اماکم آوردین چون از شناختی که ازشمادارم فقط سعی دارین خودتونونشون بدین ضمنا فقط ازطریق پدر یهودی بوده نه کل خانوادشومادرش ماری آنتوان رابینو درسال ۱۷۹۱فوت کرده ودوخوهرجوانتر درسال های ۱۷۶۸و۱۷۶۹داشته

    من هرچیزی که میدونستم دادم و چیزایی که حوصله نداشتم و نه ضمنا شما اشتباه گفتین! مادرش در سال ۱۸۱۵ فوت میکنه یعنی بیست و یک سال پس از اعدام تنها پسرش! دیگه فهمیدم از ویکی دنبال کردین اونم همین الان چون اونجا این اطلاع غلط نوشته شده و گفته بودم که اگه بخوانی سو استفاده کنین نمیبخشمتون

      نقل قول

  • حالا بگین کی کم آورده؟همون موقع که سه ساعت طول میدادیم برای جواب یک چیز کوچیک حدس زدم دارین چیکار میکنین

      نقل قول

  • لیانا: من هرچیزی کهمیدونستم دادم و چیزایی که حوصله نداشتم و نه ضمنا شما اشتباه گفتین! مادرش در سال ۱۸۱۵ فوت میکنه یعنی بیست و یک سال پس از اعدام تنها پسرش! دیگه فهمیدم از ویکی دنبال کردین اونم همین الان چون اونجا این اطلاع غلط نوشته شده و گفته بودم که اگه بخوانی سو استفاده کنین نمیبخشمتون

    من راستش هرجور دوست داری فکر کن وقت منم نگیر من هرچی بگم نیاوردم شما حرف خودتونو میزنین فکر کنم یه بچه ۱۵ساله بیش نیستین

      نقل قول

  • لیانا:
    حالا بگین کی کم آورده؟همون موقع که سه ساعت طول میدادیم برای جواب یک چیز کوچیک حدس زدم دارین چیکار میکنین

    شما. داشتم بادوستام چت میکردم آخه الان مسافرتم من چقدر عیب کردم که دارم باشما دم خور میشم

      نقل قول

  • امیدرضا: من راستش هرجور دوست داری فکر کن وقت منم نگیر من هرچی بگم نیاوردم شما حرف خودتونو میزنین فکر کنم یه بچه ۱۵ساله بیش نیستین

    چه حرفی داری وقتی که بهت گفتم باید چیزی که میدونیو بگی نه این که همون لحظه بری اطلاع کسب کنی تو گوش ندادی؟ تاریخ فوت مادر هم یک جور امتحان کردن بود همین طور اسم نامزدش در اواخر زندگی. که شما نتونستید درست جواب بدید

      نقل قول

  • امیدرضا: شما. داشتم بادوستام چت میکردم آخه الان مسافرتم من چقدر عیب کردم که دارم باشما دم خور میشم

    نخی رم من نه چون لا قل من چیزی که میدونستمو گفتم ولی شما چی؟ حتما باید مچ میگرفتم؟

      نقل قول

  • لیانا: نخی رم من نه چون لا قل من چیزی که میدونستمو گفتم ولی شما چی؟ حتما باید مچ میگرفتم؟

    منم کتاب کاملشو نخودم یه کتابه اززندگی نامه تمامی سیاست مدارا بیکار خانوم

      نقل قول

  • امیدرضا: منم کتاب کاملشو نخودم یه کتابه اززندگی نامه تمامی سیاست مدارا بیکار خانوم

    کی گفته که من کتابش رو خوندم؟من این اطلاع رو از مدت ها پیش و به خاطر علاقه ی خودم خوندم نه برای جواب دادن به یک فرد بزرگتر از خودم! تازه من فارسی رو نخواندم من اورژینالش رو خوندم و نه تنها درمورد خود این آدم بلکه اطرافیانش.اشتباهاتش و بیرحمی هاش و همه ی چیز اش خوندم و تازه درمورد تاریخ انگلستان از سده ی چهاردهم تا عصر حاضر هم تا دلخون بخواد اطلاع دارم درمورد بقیشون هم دارم ولی نه کامل و اون طوری که بخوام توضیح مختصر بدم ولی در مورد موضوعات مورد علاقم هرچی دلتون بخواد

      نقل قول

  • لیانا: اتفاقا رقم میزدن و در آینده زدن ولی چون من وقت ندارم اسمشونو نمیگم و در مورد جنایت دیگه تایوین! بلایی که سر تیریون و تایشا آورد رو حتی جیمی هم یادش نمیره! بگو ببینم تایشا هم قرار بود بزرگ بشه و انتقام بگیره؟ اون فقط عاشق تیریون بود که تایوین با اون کارش هم دل تیریون رو شکست هم اون جنایت وحشتناک رو در حق دختر بیچاره کرد!! و ضمنا همون طور که شما پشت مانیتور درمورد طرز فکر من نظر میدین و جسارت میکنین منم هر حرفی دلم میخواد میزنم مگه الان دوره مدرن نیست؟مگه همه در یک حد نیستن؟ مگه اون دوره به قول خودتون پادشاهی و استبداد و ظالمی تموم نشده؟

    من فقط گفتم تو جنگ کارش منطقی بود و گرنه تو کار های دیگش مثل ماجرای تایشا قبول دارم قاطی داشت

      نقل قول

  • شما ها با این اطلاعاتتون باید برید معلم تاریخ بشید یا مثل مارتین بنشینید رمانی بنویسید اصلا اینجا داریم راجع به چی حرف میزنیم ؟ این صفحه مخصوص یک تئوری نبرد حروم زاده ها بود که تموم شد رفت تایون اینا هم به درک رفتند بیاید در مورد سم برن آریا که معلوم نیست چی میشه سرنوشتشون تئوری بسازیم :mail:

      نقل قول

  • ۹

    شروین:
    شما ها با این اطلاعاتتون باید برید معلم تاریخ بشید یا مثل مارتین بنشینید رمانی بنویسید اصلا اینجا داریم راجع به چی حرف میزنیم ؟ این صفحه مخصوص یک تئوری نبرد حروم زاده ها بود که تموم شد رفت تایون اینا هم به درک رفتند بیاید در مورد سم برن آریا که معلوم نیست چی میشه سرنوشتشون تئوری بسازیم

    من یکی از تئوری ساختن خسته شدم!!واقعا خسته! اگرچه این روزا علاوه بر نغمه رمان خاطرات خون آشامم میخونم و خودمم یه رمانی میزنم

      نقل قول

  • در یکی از سایت های خارجی نظر یکی از بچه هارا راجع به جوانا لنیستر خوندم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم چون حرفش واقعا حق بود. اون دوست داشت که یک قسمتی از کتاب از دید تایوین بود و اون تو خوابش جوانا رو میدید که بهش این حرفا رو میزد:
    تو واقعا تغییر کردی همسرم!تو زندگی پسر کوچک من رو تباه کردی فقط به خاطر این که من برای به دنیا آوردن او مردم در حالی که او اصلا نپرسیده بود که به این دنیا بیاید یا نه اون اصلا خانواده خودشو انتخاب نکرده بود هیچ کدوم ما نمیتوانیم! تو دختر کسی که من مثل خواهرم می‌دیدمش به اون شکل کشتی همین طور پسرش رو! و دخترمان را دادی به مردی که زندگی را برایش تبدیل به جهنم کرد فقط به خاطر این که به فکر اسم خانوادگی بودی! من میخواستم دخترم ملکه باشه ولی نه این نه این طوری! دخترم نابود شد همین طور پسرم! آنها مرتکب چنین گناهی شدند و تولد آن جباری هیولا که از هر لحاظ شبیه آیریس دیوانه بود و علاوه بر آن تو زندگی پسرم تیریون را هم نابود کردی. تو آن مردی نیستی که من باهاش ازدواج کردم و میخواستم.
    این حرفای اون خارجیه بود که من ترجمه اش کردم

      نقل قول

  • لیانا: کی گفته که من کتابش رو خوندم؟من این اطلاع رو از مدت ها پیش و به خاطر علاقه ی خودم خوندم نه برای جواب دادن به یک فرد بزرگتر از خودم! تازه من فارسی رو نخواندم من اورژینالش رو خوندم و نه تنها درمورد خود این آدم بلکه اطرافیانش.اشتباهاتش و بیرحمی هاش و همه ی چیز اش خوندم و تازه درمورد تاریخ انگلستان از سده ی چهاردهم تا عصر حاضر هم تا دلخون بخواد اطلاع دارم درمورد بقیشون هم دارم ولی نه کامل و اون طوری که بخوام توضیح مختصر بدم ولی در مورد موضوعات مورد علاقم هرچی دلتون بخواد

    خوب خانم همه چی دان من تونستم جوابتونو کامل دادم واگر تاخیرم شد کار داشتم شما حتی یک چهارمم نتونستید بدین درسته راجب نامزدش چیزی نمیدونم اگر ویکی پدیا نگاه میکردم اونم میگفتم من توی کتاب مشاهیر فرانسه سیاست مداران وشاعران از قرن هفده تا الان خوندم باورنداری بروبگیر بخون که درباره نویسندگانی مثل ویکتور هوگو ایناست اونم یه چکیده اززندگیش گذاشته

      نقل قول

  • شروین:
    شما ها با این اطلاعاتتون باید برید معلم تاریخ بشید یا مثل مارتین بنشینید رمانی بنویسید اصلا اینجا داریم راجع به چی حرف میزنیم ؟ این صفحه مخصوص یک تئوری نبرد حروم زاده ها بود که تموم شد رفت تایون اینا هم به درک رفتند بیاید در مورد سم برن آریا که معلوم نیست چی میشه سرنوشتشون تئوری بسازیم

    راستش شاید بعدا خدا کنه احتمالش هست

      نقل قول

  • لیانا:
    ۹

    من یکی از تئوری ساختن خسته شدم!!واقعا خسته! اگرچه این روزا علاوه بر نغمه رمان خاطرات خون آشامم میخونم و خودمم یه رمانی میزنم

    منم خسته شدم موفق باشی

      نقل قول

  • شروین: من فقط گفتم تو جنگ کارش منطقی بود و گرنه تو کار های دیگش مثل ماجرای تایشا قبول دارم قاطی داشت

    شروین: من فقط گفتم تو جنگ کارش منطقی بود و گرنه تو کار های دیگش مثل ماجرای تایشا قبول دارم قاطی داشت

    من که وقتی تایون مرد دلم خنک شد اما ما باید همه جوانبودرنظرمیگیریم

      نقل قول

  • امیدرضا: خوب خانم همه چی دان من تونستم جوابتونو کامل دادم واگر تاخیرم شد کار داشتم شما حتی یک چهارمم نتونستید بدین درسته راجب نامزدش چیزی نمیدونم اگر ویکی پدیا نگاه میکردم اونم میگفتم من توی کتاب مشاهیر فرانسه سیاست مداران وشاعران از قرن هفده تا الان خوندم باورنداری بروبگیر بخون که درباره نویسندگانی مثل ویکتور هوگو ایناست اونم یه چکیده اززندگیش گذاشته

    من دوست نداشتم کامل بهتون جواب بدم!مگه زوره؟ درمورد ویکتور هوگو هم خوب میدانم اونم با زبان اورژینال نه فارسی همین طور راجع به ژان ژاک رو سو و الکساندر دوما و یک نویسنده ای که الان اسمشو یادم نیست ولی کتابش مثل دختر عمو بت رو یادمه و همین طور آن ماری سلینکو و…
    من به چکیده هاش راضی نمیشم و ریشه کن میکنمش

      نقل قول

  • لیانا:
    در یکی از سایت های خارجی نظر یکی از بچه هارا راجع به جوانا لنیستر خوندم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم چون حرفش واقعا حق بود. اون دوست داشت که یک قسمتی از کتاب از دید تایوین بود و اون تو خوابش جوانا رو میدید که بهش این حرفا رو میزد:
    تو واقعا تغییر کردی همسرم!تو زندگی پسر کوچک من رو تباه کردی فقط به خاطر این که من برای به دنیا آوردن او مردم در حالی که او اصلا نپرسیده بود که به این دنیا بیاید یا نه اون اصلا خانواده خودشو انتخاب نکرده بود هیچ کدوم ما نمیتوانیم! تو دختر کسی که من مثل خواهرم می‌دیدمش به اون شکل کشتی همین طور پسرش رو! و دخترمان را دادی به مردی که زندگی را برایش تبدیل به جهنم کرد فقط به خاطر این که به فکر اسم خانوادگی بودی! من میخواستم دخترم ملکه باشه ولی نه این نه این طوری! دخترم نابود شد همین طور پسرم! آنها مرتکب چنین گناهی شدند و تولد آن جباری هیولا که از هر لحاظ شبیه آیریس دیوانه بود و علاوه بر آن تو زندگی پسرم تیریون را هم نابود کردی. تو آن مردی نیستی که من باهاش ازدواج کردم و میخواستم.
    این حرفای اون خارجیه بود که من ترجمه اش کردم

    اینو کجای کتاب نوشتی اما مطمئنا چنین حرفی به تایون میزد خودشم قرار بوداول باآریس ازدواج کنه

      نقل قول

  • لیانا: من دوست نداشتم کامل بهتون جواب بدم!مگه زوره؟ درمورد ویکتور هوگو هم خوب میدانم اونم با زبان اورژینال نه فارسی همین طور راجع بهژان ژاک رو سو و الکساندر دوما و یک نویسنده ای که الان اسمشو یادم نیست ولی کتابش مثل دختر عمو بت رو یادمه و همین طور آن ماری سلینکو و…
    من به چکیده هاش راضی نمیشم و ریشه کن میکنمش

    من معمولا بیشتردر مورد شخصیت هایی مثل کارل مارکس و چگوارا کتاب هیتلر وبنجامین فرانکلین کامل میخونم

      نقل قول

  • امیدرضا: اینو کجای کتاب نوشتی اما مطمئنا چنین حرفی به تایون میزد خودشم قرار بوداول باآریس ازدواج کنه

    کجای کتاب نه بگو کدوم سایت؟ من توی نظرات سایت ای خارجی خوندم

      نقل قول

  • امیدرضا: من معمولا بیشتردر مورد شخصیت هایی مثل کارل مارکس و چگوارا کتاب هیتلر وبنجامین فرانکلین کامل میخونم

    البته سو تفاهم نشه ازکاراشون حمایت نمیکنم اما کتاباشونو میخونم مثلا بین کتاب های کارل انقلاب کبیر فرانسه

      نقل قول

  • امیدرضا: من معمولا بیشتردر مورد شخصیت هایی مثل کارل مارکس و چگوارا کتاب هیتلر وبنجامین فرانکلین کامل میخونم

    موضوعات مورد علاقه من زیاده من رقابت الیزابت یکم با ماری استوارت اسکاتلند را دوست داشتم و تاریخ تودو رها و جنگ ضد ساله و جنگ رز ها و …بعد از اون تاریخ انگلستان به نظرم یکم بی مزه است بجز عصر ویکتوریایی. و موضوعات انقلاب فرانسه و جنگه های ناپلئون و تاریخ اروپا در قرن هجدهم رو هم دوست دارم

      نقل قول

  • خوب شد گفتی سو تفاهم نشه داشتم فکر میکردم از هیتلر خوشتان میاد!
    البته خود من از لحظاتی دلم برای روبسپیر و سن ژوست میسوزد

      نقل قول

  • لیانا: یه وقت خیال نکنی مث نغمه است ها! زمین تا آسمون فرق داره باهاش

    خوب البته ایران برای بعضی رمانا مناسب نیست اما برات آرزوی موفقیت میکنم خوب اگه دخوری چیزی شده ببخشید میخوام یه چند روز از سایت دورشم

      نقل قول

  • لیانا:
    خوب شد گفتی سو تفاهم نشه داشتم فکر میکردم از هیتلر خوشتان میاد!
    البته خود من از لحظاتی دلم برای روبسپیر و سن ژوست میسوزد

    البته قیافش چون شبیه بابامه چرا

      نقل قول

  • Alex targaryen: من که سرزنش نکردم فقط این رو برای شوخی گفتم ولی در کل اول تایوین به گرگور دستور داد به مرز های سرزمین های رودخانه تجاوز کنه پس اون شروع کرد
    این کاملا تقصیره کتلین هست که حساسی عمل کرد و تیریون رو دستگیر کرد
    حتی استدلال درستی هم نداشت!

      نقل قول

نظر شما چیست؟

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
:head: 
:lol: 
:ostad: 
:faight: 
:ssad: 
:shame: 
:og: 
:shook: 
:sleep: 
:cheer: 
:tanbih: 
:mass: 
:snaped: 
:donot: 
:cun: 
:gslol: 
:winksmile: 
:secret: 
:stop: 
:bl: 
:respect: 
:sh: 
:shok: 
:angry: 
:noo: 
:han: 
:sf: 
:aa: 
:notme: 
:fight: 
:gol: